reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Organizacje pożytku publicznego pod kontrolą

Organizacje pożytku publicznego pod kontrolą

Niektóre organizacje pożytku publicznego będą miały obowiązek poddawania swoich sprawozdań finansowych badaniu przez biegłych rewidentów.

Konieczność taką wprowadza rozporządzenie ministra finansów z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie obowiązku badania sprawozdań finansowych organizacji pożytku publicznego (Dz.U. nr 285, poz. 2852). Stanowi ono, że te organizacje pożytku publicznego, których sprawozdania finansowe nie kwalifikują się do badania zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, będą musiały poddać je badaniu przy spełnieniu określonych warunków. Warunki te to: realizowanie zadań publicznych zleconych oraz otrzymanie w roku obrotowym łącznej kwoty dotacji na realizację tych zadań w wysokości co najmniej 50 000 zł. Trzecim kryterium będzie osiągnięcie przez te organizacje przychodów w wysokości co najmniej 3 000 000 zł. Obowiązek badania dotyczy rocznych sprawozdań, sporządzanych za rok obrotowy następujący po roku, w którym organizacje te spełniły łącznie wymienione warunki. Rozporządzenie ma zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się w 2005 r. Zatem jeśli organizacje te spełniły w 2004 r. wskazane w rozporządzeniu kryteria, będą musiały poddać badaniu sprawozdania za rok obrotowy rozpoczynający się w 2005 r.

Wiesława Moczydłowska
reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Jak przygotować się do zmian 2021. Podatki. Rachunkowość. Prawo pracy. ZUS47.20 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

Oznaczenia dostawy towarów i świadczenia usług (kody GTU) w nowym JPK_VAT z deklaracją

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Snochowska

Aplikantka radcowska w OIRP w Łodzi

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama