REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

Subskrybuj nas na Youtube
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

REKLAMA

REKLAMA

Spotkanie, to coś czego brakowało nam wszystkim w ostatnim czasie. A jeśli połączyć to z merytorycznymi wystąpieniami, warsztatami ze specjalistami, a także bankietem? To równanie oznacza tylko jedno – II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych! Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych

O tym, że praca księgowego już dawno wyszła poza rozliczanie faktur i żmudne wyliczenia do urzędów, nikogo nie trzeba przekonywać. Biura rachunkowe to nowoczesne przedsiębiorstwa szukające rozwiązań, które podwyższą jakość oferty, przyspieszą pracę, ale także sprawią, że usługi świadczone przez księgowe wkroczą na wyższy poziom.

REKLAMA

Po raz kolejny w Targach Kielce spotkają się właściciele biur rachunkowych. Między 26 a 27 października w kieleckim ośrodku wystawienniczym odbędzie się II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Polska Izba Biegłych Rewidentów. Ważnym partnerem wydarzenia jest także Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL).

Emocje – nowy temat w branży

Współczesna firma kojarzy nam się z najnowszymi technologiami, rozwiązaniami cyfrowymi i postępem technicznym. Tymczasem wielu ekspertów podkreśla, że w nowoczesnym świecie zapominamy o tym, co w relacjach z drugim człowiekiem – także klientem i pracownikiem, najważniejsze: emocje. Podczas jednego z paneli dyskusyjnych trenerzy mentalni i psychologowie pomogą znaleźć odpowiedzi na pytania czy emocje w biznesie są potrzebne i jak mocno wpływają na decyzje właścicieli biur rachunkowych.

Pomocnicy biura rachunkowego

Kolejnym tematem, który zostanie poruszony podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych jest współpraca z firmami zewnętrznymi. Jednym z największych sprzymierzeńców księgowego jest informatyk. To on wprowadza pracowników biur rachunkowych oraz ich klientów w zamiany, jakich wymagają programy do księgowania czy przesyłania faktur.

Obecna sytuacja epidemiczna zmusza właścicieli biur rachunkowych do szukania hybrydowych rozwiązań współpracy z klientami. Podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych prelegenci zastanowią się, w jaki sposób rozwiązać problem przepływu dokumentów między biurem, a pracownikiem przebywającym na home office, a klientami, czy urzędem. Zadamy sobie pytanie czy i w jaki sposób współpracować z firmami kurierskimi, ale także z jakich programów digitalizacji i archiwizacji korzystać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym przyjacielem biura rachunkowego są doradcy podatkowi i prawnicy. Eksperci opowiedzą o tym,  jakie korzyści płyną ze współpracy ze specjalistami prawnymi i finansowymi, jakie są koszty kooperacji i czy jest nam ona potrzebna.

Współczesny księgowy – marketingowiec i handlowiec

Biura rachunkowe to nowoczesne miejsce pełne pracowników wychodzących naprzeciw potrzebom swoich klientów, mający technologiczne wsparcie programów i urządzeń. A co, jeśli mimo wiedzy, sprzętu i rozwiązań klientów brak? Na te pytania także będziemy szukać odpowiedzi. Zastanowimy się nad znaczeniem mediów społecznościowych w pracy księgowego, nauczymy się, w jaki sposób sprzedawać usługi rachunkowe i jak konstruować ofertę, aby trafiła do właściwych klientów.

Spotkanie goni spotkanie

Program II Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych pełny jest merytorycznych dyskusji, paneli i warsztatów. A jeśli tych spotkań będzie za mało, to na uczestników czekają kuluarowe rozmowy między innymi podczas bankietu w samym centrum Kielc.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych trwać będzie od 26 do 27 października w Centrum Kongresowym w Kielcach. Jest to jedyna w Polsce konferencja w pełni dedykowana właścicielom biur i przedsiębiorcom zajmującym się  doradztwem finansowym.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA