REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

Subskrybuj nas na Youtube
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

REKLAMA

REKLAMA

Spotkanie, to coś czego brakowało nam wszystkim w ostatnim czasie. A jeśli połączyć to z merytorycznymi wystąpieniami, warsztatami ze specjalistami, a także bankietem? To równanie oznacza tylko jedno – II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych! Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych

O tym, że praca księgowego już dawno wyszła poza rozliczanie faktur i żmudne wyliczenia do urzędów, nikogo nie trzeba przekonywać. Biura rachunkowe to nowoczesne przedsiębiorstwa szukające rozwiązań, które podwyższą jakość oferty, przyspieszą pracę, ale także sprawią, że usługi świadczone przez księgowe wkroczą na wyższy poziom.

REKLAMA

REKLAMA

Po raz kolejny w Targach Kielce spotkają się właściciele biur rachunkowych. Między 26 a 27 października w kieleckim ośrodku wystawienniczym odbędzie się II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Polska Izba Biegłych Rewidentów. Ważnym partnerem wydarzenia jest także Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL).

Emocje – nowy temat w branży

Współczesna firma kojarzy nam się z najnowszymi technologiami, rozwiązaniami cyfrowymi i postępem technicznym. Tymczasem wielu ekspertów podkreśla, że w nowoczesnym świecie zapominamy o tym, co w relacjach z drugim człowiekiem – także klientem i pracownikiem, najważniejsze: emocje. Podczas jednego z paneli dyskusyjnych trenerzy mentalni i psychologowie pomogą znaleźć odpowiedzi na pytania czy emocje w biznesie są potrzebne i jak mocno wpływają na decyzje właścicieli biur rachunkowych.

Pomocnicy biura rachunkowego

Kolejnym tematem, który zostanie poruszony podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych jest współpraca z firmami zewnętrznymi. Jednym z największych sprzymierzeńców księgowego jest informatyk. To on wprowadza pracowników biur rachunkowych oraz ich klientów w zamiany, jakich wymagają programy do księgowania czy przesyłania faktur.

REKLAMA

Obecna sytuacja epidemiczna zmusza właścicieli biur rachunkowych do szukania hybrydowych rozwiązań współpracy z klientami. Podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych prelegenci zastanowią się, w jaki sposób rozwiązać problem przepływu dokumentów między biurem, a pracownikiem przebywającym na home office, a klientami, czy urzędem. Zadamy sobie pytanie czy i w jaki sposób współpracować z firmami kurierskimi, ale także z jakich programów digitalizacji i archiwizacji korzystać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym przyjacielem biura rachunkowego są doradcy podatkowi i prawnicy. Eksperci opowiedzą o tym,  jakie korzyści płyną ze współpracy ze specjalistami prawnymi i finansowymi, jakie są koszty kooperacji i czy jest nam ona potrzebna.

Współczesny księgowy – marketingowiec i handlowiec

Biura rachunkowe to nowoczesne miejsce pełne pracowników wychodzących naprzeciw potrzebom swoich klientów, mający technologiczne wsparcie programów i urządzeń. A co, jeśli mimo wiedzy, sprzętu i rozwiązań klientów brak? Na te pytania także będziemy szukać odpowiedzi. Zastanowimy się nad znaczeniem mediów społecznościowych w pracy księgowego, nauczymy się, w jaki sposób sprzedawać usługi rachunkowe i jak konstruować ofertę, aby trafiła do właściwych klientów.

Spotkanie goni spotkanie

Program II Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych pełny jest merytorycznych dyskusji, paneli i warsztatów. A jeśli tych spotkań będzie za mało, to na uczestników czekają kuluarowe rozmowy między innymi podczas bankietu w samym centrum Kielc.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych trwać będzie od 26 do 27 października w Centrum Kongresowym w Kielcach. Jest to jedyna w Polsce konferencja w pełni dedykowana właścicielom biur i przedsiębiorcom zajmującym się  doradztwem finansowym.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

REKLAMA

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

REKLAMA

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

Czy noty księgowe trzeba będzie wystawiać w KSeF od lutego 2026 roku?

Firma nalicza kary umowne za niezgodne z umową użytkowanie wypożyczanego sprzętu. Z uwagi na to, że kary umowne nie podlegają VAT, ich naliczanie dokumentujemy poprzez wystawienie noty księgowej. Czy taki dokument również będziemy musieli wystawiać od 2026 roku z użyciem systemu KSeF?

REKLAMA