REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już w październiku w Targach Kielce

REKLAMA

REKLAMA

Spotkanie, to coś czego brakowało nam wszystkim w ostatnim czasie. A jeśli połączyć to z merytorycznymi wystąpieniami, warsztatami ze specjalistami, a także bankietem? To równanie oznacza tylko jedno – II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych! Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych

O tym, że praca księgowego już dawno wyszła poza rozliczanie faktur i żmudne wyliczenia do urzędów, nikogo nie trzeba przekonywać. Biura rachunkowe to nowoczesne przedsiębiorstwa szukające rozwiązań, które podwyższą jakość oferty, przyspieszą pracę, ale także sprawią, że usługi świadczone przez księgowe wkroczą na wyższy poziom.

REKLAMA

Autopromocja

Po raz kolejny w Targach Kielce spotkają się właściciele biur rachunkowych. Między 26 a 27 października w kieleckim ośrodku wystawienniczym odbędzie się II Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Polska Izba Biegłych Rewidentów. Ważnym partnerem wydarzenia jest także Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL).

Emocje – nowy temat w branży

Współczesna firma kojarzy nam się z najnowszymi technologiami, rozwiązaniami cyfrowymi i postępem technicznym. Tymczasem wielu ekspertów podkreśla, że w nowoczesnym świecie zapominamy o tym, co w relacjach z drugim człowiekiem – także klientem i pracownikiem, najważniejsze: emocje. Podczas jednego z paneli dyskusyjnych trenerzy mentalni i psychologowie pomogą znaleźć odpowiedzi na pytania czy emocje w biznesie są potrzebne i jak mocno wpływają na decyzje właścicieli biur rachunkowych.

Pomocnicy biura rachunkowego

Kolejnym tematem, który zostanie poruszony podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych jest współpraca z firmami zewnętrznymi. Jednym z największych sprzymierzeńców księgowego jest informatyk. To on wprowadza pracowników biur rachunkowych oraz ich klientów w zamiany, jakich wymagają programy do księgowania czy przesyłania faktur.

Obecna sytuacja epidemiczna zmusza właścicieli biur rachunkowych do szukania hybrydowych rozwiązań współpracy z klientami. Podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych prelegenci zastanowią się, w jaki sposób rozwiązać problem przepływu dokumentów między biurem, a pracownikiem przebywającym na home office, a klientami, czy urzędem. Zadamy sobie pytanie czy i w jaki sposób współpracować z firmami kurierskimi, ale także z jakich programów digitalizacji i archiwizacji korzystać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejnym przyjacielem biura rachunkowego są doradcy podatkowi i prawnicy. Eksperci opowiedzą o tym,  jakie korzyści płyną ze współpracy ze specjalistami prawnymi i finansowymi, jakie są koszty kooperacji i czy jest nam ona potrzebna.

Współczesny księgowy – marketingowiec i handlowiec

Biura rachunkowe to nowoczesne miejsce pełne pracowników wychodzących naprzeciw potrzebom swoich klientów, mający technologiczne wsparcie programów i urządzeń. A co, jeśli mimo wiedzy, sprzętu i rozwiązań klientów brak? Na te pytania także będziemy szukać odpowiedzi. Zastanowimy się nad znaczeniem mediów społecznościowych w pracy księgowego, nauczymy się, w jaki sposób sprzedawać usługi rachunkowe i jak konstruować ofertę, aby trafiła do właściwych klientów.

Spotkanie goni spotkanie

REKLAMA

Program II Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych pełny jest merytorycznych dyskusji, paneli i warsztatów. A jeśli tych spotkań będzie za mało, to na uczestników czekają kuluarowe rozmowy między innymi podczas bankietu w samym centrum Kielc.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych trwać będzie od 26 do 27 października w Centrum Kongresowym w Kielcach. Jest to jedyna w Polsce konferencja w pełni dedykowana właścicielom biur i przedsiębiorcom zajmującym się  doradztwem finansowym.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA