REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tarcza finansowa PFR 2.0 - umorzone 87% wypłaconych pieniędzy

Tarcza finansowa PFR 2.0 - umorzone 87% wypłaconych pieniędzy
Tarcza finansowa PFR 2.0 - umorzone 87% wypłaconych pieniędzy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Umorzenie pomocy z Tarczy PFR 2.0 wyniesie ok. 87 proc. - powiedział PAP wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk. Dodał, że w firmach zostanie ponad 6 mld z przeszło 7 mld zł wypłaconego wsparcia.

Tarcza PFR 2.0 - 7 mld zł dla 48 tys. firm

Wiceprezes PFR przypomniał, że subwencje z Tarczy PFR 2.0 (dla najbardziej poszkodowanych w czasie pandemii firm, działających pod 54 kodami PKD) otrzymało w sumie blisko 48 tys. spółek, a kwota wypłaconego im na początku 2021 r. wsparcia wyniosła 7,1 mld zł.

REKLAMA

Autopromocja

Umorzenie 87% wypłaconych subwencji

"Teraz przyszedł czas na rozliczenie tej pomocy. Okazuje się, że ok. 87 proc. środków, które Fundusz wypłacił po II fali koronawirusa, zostanie umorzona, przy czym w przypadku 31 tys. przedsiębiorców umorzenie wyniesie 100 proc." – powiedział Bartosz Marczuk, odpowiedzialny w PFR za wdrożenie Tarcz dla MŚP.

Wyjaśnił, że w środę 11 lipca 2022 r. pierwsi przedsiębiorcy dostaną decyzję PFR w serwisie swojego banku. Kolejni będą je otrzymywać do piątku.

Warunki umorzenia pieniędzy z Tarczy finansowej

Marczuk przypomniał, że dla mikrofirm warunkiem umorzenia było utrzymanie przez 2021 rok zatrudnienia, natomiast MŚP musiały m.in. dowieść, że wypłacona subwencja nie była wyższa niż ich rzeczywiste straty. Zaznaczył, że MŚP, które taką nadwyżkę zanotowały, powinny były ją wpłacić na konto PFR do końca czerwca, a mikrofirmy, które nie utrzymały 100 proc. zatrudnienia i będą zwracać część wsparcia, mają na to czas do 15 września.

Kto musi zwrócić subwencję?

"Takich przedsiębiorstw, które zwracają jakąś część lub całość subwencji, jest ok. 11 tys. spośród 47 tys. beneficjentów Tarczy 2.0" - podał wiceszef PFR. Jak dodał, brak tej wpłaty będzie skutkował wszczęciem działań zmierzających do odzyskania przez PFR kwot niespłaconych subwencji i odsetek karnych, a także ujawnieniem zobowiązań przedsiębiorcy w biurach informacji gospodarczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marczuk poinformował również, że ok. 7 tys. firm wstrzymano wydanie decyzji o umorzeniu.

"Najczęściej przyczyną wstrzymania decyzji było niedopełnienie jednego z obowiązków: np. przedsiębiorca nie wpisał się do rejestru beneficjentów rzeczywistych, jest w tracie przekształcenia firmy albo nie przeniósł swojej rezydencji podatkowej" - wyjaśnił.

Wiceprezes PFR wskazał, że przedsiębiorcy, którzy nie otrzymają decyzji o umorzeniu w dniach 13-15 lipca, dostaną w serwisie banku instrukcję dalszego postępowania - na przykład przypomnienie, jakiego obowiązku nie dopełnili i co powinni zrobić, żeby ją dostać.

Marczuk dodał, że ok. 500 przedsiębiorstw będzie musiało zwrócić całą otrzymaną subwencję, głównie ze względu na niedopełnienie obowiązku złożenia elektronicznych oświadczeń wymaganych do decyzji umorzeniowej.

Uwaga na fałszywą korespondencję!

W informacji zamieszczonej na stronie PFR przypomniano, że przedsiębiorcy, którzy dostaną informację ws. rozliczenia subwencji, powinni zachować szczególną ostrożność - m.in. sprawdzać autorów i adresatów wiadomości oraz numery kont, na które należy dokonać wpłaty.

REKLAMA

"Szczególnie uwrażliwiamy beneficjentów na wszelką korespondencję pochodzącą rzekomo od PFR, (...) według której wskazany może być inny niż w bankowości elektronicznej numer rachunku lub która zawierać będzie linki do stron zewnętrznych. Prosimy na taką korespondencję nie reagować, a w razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktować się z PFR lub ze swoim bankiem" - zaznaczono na stronie.

Tarcza Finansowa PFR 2.0 to program, którego celem była dodatkowa pomoc finansowa dla firm z branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z drugą falą epidemii COVID-19.

Cały program Tarcz Finansowych 1.0, 2.0 i Tarczy da Dużych Firm objął 353 tys. przedsiębiorstw, którym za pomocą współpracujących banków PFR wypłacił 73,2 mld zł wsparcia. (PAP)

autor: Ewa Wesołowska

ewes/ mk/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fiskus: Prowadzisz firmę w domu, to nie odliczysz pełnego VAT-u od wydatków na samochód. Sądy orzekają inaczej

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, odpowiadając na pytanie podatnika, który prowadził działalność w domu i zakupił samochód w celu wynajmu go na różne okazje, uznał, że nie przysługuje mu prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków związanych z tym samochodem. Powodem takiej oceny było parkowanie samochodu w miejscu zamieszkania podatnika, gdyż zdaniem organu będzie ono stwarzało możliwości użycia pojazdu do celów prywatnych przez niego lub członków jego rodziny. Dla organu nie miało znaczenia, że podatnik posiadał prywatny samochód.

Remont a ulepszenie środka trwałego: różnice i rozliczenie podatkowe. Kiedy w kosztach?

Środek trwały w firmie można poddać remontowi ale można go też ulepszyć. Czym różni się remont od ulepszenia i jak rozliczać podatkowo te działania? 

Fiskus przesłuchuje, kreuje dowody, pisze protokół … co się może zdarzyć? Oto dlaczego warto mieć przy sobie doradcę podatkowego w czasie kontroli podatkowej, celno-skarbowej, czy postępowania podatkowego

Niedawno w prasie i mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja odnośnie skutków niezapewnienia obecności obrońcy przy różnego rodzaju czynności z udziałem podejrzanego w postępowaniu karnym. Waga udziału obrońcy dla zapewnienia praw osoby tylko podejrzanej, a tym bardziej już oskarżonej jest oczywistej nawet dla laików. To z czego jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy, to fakt, że obecność zawodowego pełnomocnika może mieć kluczowe znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy.

Jaka stawka VAT przy sprzedaży dzieł sztuki, jeśli przy imporcie naliczono stawkę 8 proc.? Wyjaśnienia MF w związku ze zmianami od 1 stycznia 2025 r.

Stawka VAT od dzieł sztuki. Ministerstwo Finansów poinformowało, że z uwagi na to, że w Polsce i import dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków podlega opodatkowaniu obniżoną stawką VAT w wysokości 8 proc., to sprzedaż tych towarów powinna być objęta podstawową stawką podatku.

REKLAMA

Deregulacja w Polsce: spowolnienie i nadzieje na zmiany. Podsumowanie 2024 r.

Deregulacja w Polsce: spowolnienie i nadzieje na zmiany. Podsumowanie 2024 r. Rząd zapowiadał intensywne działania w tym obszarze, ale ich realizacja napotkała liczne trudności, co spowolniło proces legislacyjny. Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki.

Jeden miesiąc bez składek ZUS. Nie dostałeś na grudzień - możesz mieć ulgę w styczniu 2025 r.

Jak informuje Wojciech Dąbrówka, rzecznik prasowy ZUS, w listopadzie 2024 r. przedsiębiorcy złożyli ponad 1,3 mln wniosków o wakacje składkowe. Każdy uprawniony przedsiębiorca, który chciał skorzystać z tej formy wsparcia w grudniu tego roku, miał czas na złożenie wniosku do końca listopada. Przedsiębiorcy, którzy otrzymają ulgę, jeszcze w grudniu zostaną o tym poinformowani na profilu płatnika w PUE ZUS (eZUS). W razie odmowy otrzymają tam decyzję administracyjną. Ale nawet w przypadku odmowy tej ulgi w grudniu, mogą starać się o tzw. wakacje składkowe już na styczeń 2025 r.

Jakie zmiany w podatkach VAT i CIT czekają nas w 2025 r.?

W 2025 roku wejdą w życie ważne reformy, które mogą wiązać się z koniecznością wprowadzenia istotnych zmian organizacyjnych, zebrania dodatkowych danych oraz dostosowania systemów finansowo-księgowych. Na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? Wyjaśnia Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i doradztwie w zakresie zgodności podatkowej w środowisku międzynarodowym.

VAT 2025: Nowe zasady rozliczania będą dotyczyły opakowań na napoje niezwrócone w ramach systemu kaucyjnego

System kaucyjny na opakowania na napoje zacznie działać 1 października 2025 r. Na jakich zasadach będzie rozliczany VAT od kaucji? Kiedy podatek VAT będzie wpłacany do urzędu skarbowego?

REKLAMA

5 sposobów na rozwiązanie umowy o pracę. Prawa pracownika i obowiązki pracodawcy
Świąteczne prezenty dla pracowników – rozliczenie podatkowe. Koszty, VAT, PIT

Okres poprzedzający Święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok to czas, w którym wiele firm obdarowuje swoich pracowników prezentami. Oprócz budowania pozytywnego wizerunku firmy takie gesty wzmacniają relacje i motywują pracowników. Jednak nawet drobne upominki mogą wywoływać konsekwencje podatkowe zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla obdarowanych. Jak zatem rozliczyć prezenty dla pracowników na święta, by uniknąć niepotrzebnych komplikacji?

REKLAMA