Kategorie

Polski Fundusz Rozwoju (PFR)

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Subwencje z Tarczy PFR. Z 61 mld zł udzielonych subwencji z Tarczy PFR 1.0 umorzymy firmom w sumie 42-45 mld zł, czyli o 4-6 mld zł więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy - powiedział wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk.
Zwolnienie z podatku od umorzonej subwencji PFR. Firmy, którym umorzyliśmy częściowo lub całkowicie subwencje z Tarczy PFR 1.0, nie zapłacą podatku w czerwcu - powiedział wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk.
Podatek za umorzone subwencje z Tarczy PFR. Doradcy podatkowi apelują do Ministra Finansów w sprawie podatku za umorzone subwencje z Tarczy PFR. Ich zdaniem, opodatkowanie umorzenia subwencji będzie miało negatywny wpływ na podmioty, które uzyskały pomoc w ramach tego instrumentu.
Umorzenie subwencji z Tarczy PFR. Już 29 kwietnia rozpocznie się proces umarzania subwencji przyznanych na mocy Tarczy 1.0 Polskiego Funduszu Rozwoju. Kto może na nie liczyć, na co trzeba uważać?
Tarcza Finansowa PFR 2.0 - kary Przedsiębiorca, który wnioskując o pomoc z Tarczy Finansowej PFR 2.0 oświadczy, że nie łamie restrykcji pandemicznych, a zasady te naruszy, będzie mógł być pociągnięty do odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń - powiedziała 28 stycznia 2021 r. szefowa KAS Magdalena Rzeczkowska.
Tarcza Finansowa 2.0. Przedsiębiorcy z 45 branży mogą do 28 lutego 2021 r. ubiegać się o subwencje z Tarczy Finansowej 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą otrzymać nawet 324 tys. zł., a firmy z sektora MŚP – 3,5 mln zł.
Po uruchomieniu naboru wniosków w ramach Tarczy Finansowej 2.0 PFR, od północy 15 stycznia 2021 r. wpłynęło 680 wniosków o subwencję - poinformował w rozmowie z Programem 3 Polskiego Radia wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk. Jak dodał, pieniędzy z Tarczy PFR 2.0 wystarczy dla wszystkich potrzebujących wsparcia przedsiębiorców. To kwota ok. 13 mld złotych.
Tarcza Finansowa 2.0 - zasady ogólne. Tarcza Finansowa 2.0 - czym jest, do kogo jest kierowana i jaki jest jej cel? W jakiej formie udzielane jest wsparcie w ramach Tarczy Finansowej 2.0? Czy wsparcie udzielone w ramach Programu ma charakter zwrotny czy bezzwrotny? Czy subwencja udzielana w ramach Tarczy jest pomocą publiczną? Do kiedy i gdzie można składać wnioski o subwencję finansową? Czy wniosek o subwencję może zostać złożony za przedsiębiorcę przez jego biuro rachunkowe? Jak długo trwa rozpoznawanie wniosku o subwencję? W jaki sposób zawierana jest umowa o subwencję finansową? Przedstawiamy odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących zasad ogólnych, kryteriów, warunków i beneficjentów Tarczy Finansowej 2.0.
Tarcza Finansowa 2.0 PFR - wnioski o wsparcie będą przyjmowane od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. Natomiast procedura odwoławcza w ramach Programu będzie trwała od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r., z możliwością przedłużenia tych terminów do 30 czerwca 2021 r.
W ramach Tarczy Finansowej 2.0 o subwencje finansowe mogą się ubiegać mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie przedsiębiorstwa z 45 branż, które odnotowały minimum 30% spadek obrotów w okresie od kwietnia do grudnia lub od października do grudnia 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. Wnioski będzie można składać od 15 stycznia do 28 lutego 2021 roku. Jakie wsparcie można otrzymać z Tarczy Finansowej 2.0? Kiedy i gdzie będzie można ubiegać się o wsparcie? Jakie są najważniejsze warunki przyznawania wsparcia? Jakie są zasady wyliczania zatrudnienia? Które branże mogą otrzymać wsparcie? Na co można przeznaczyć wsparcie z Tarczy Finansowej 2.0?
Premier Mateusz Morawiecki poinformował 26 listopada 2020 r., że rząd uruchamia Tarczę Finansową PFR 2.0. To 35 mld zł na wsparcie dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm. Pieniądze trafią do 38 branż dotkniętych kryzysem. Celem Tarczy Finansowej 2.0 jest zapewnienie możliwe stabilnego funkcjonowania branż najbardziej dotkniętych pandemią do drugiego kwartału 2021 r., kiedy to wszyscy mamy nadzieję, że w wyniku m.in, działania szczepionki, gospodarka będzie wracała do normalności - powiedział Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Lista 38 branż, do których trafi pomoc z Tarczy 2.0, może zostać rozszerzona - dodał Prezes Borys - taką daje też wniosek notyfikacyjny skierowany już do KE. Które firmy dostaną pieniądze z Tarczy Finansowej 2.0 (Tarczy PFR 2.0)?
Minister Rozwoju przekazał Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców objaśnienia prawne w zakresie możliwości ubiegania się o subwencję finansową w ramach tzw. tarczy finansowej przez przedsiębiorców, którzy na dzień 31 grudnia 2019 roku zatrudniali wyłącznie pracowników na umowy cywilnoprawne lub tzw. osoby współpracujące.
Minister Rozwoju udzielił 14 sierpnia 2020 r. wyjaśnień odnośnie sposobu obliczana wartości referencyjnej zatrudnienia dla ustalenia statusu mikro, małego i średniego przedsiębiorcy dla potrzeb przyznania subwencji finansowej z programu rządowego Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla małych i średnich firm.
Rzecznik MŚP otrzymał wydane 17 sierpnia 2020 r. przez Ministra Rozwoju objaśnienia prawne w przedmiocie ustalania wysokości spadku obrotów gospodarczych na potrzebę skorzystania przez mikro, małych i średnich przedsiębiorców z pomocy udzielanej przez PFR w ramach tzw. Tarczy finansowej.
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) zaangażował się w rządowy program wsparcia (tzw. tarcza finansowa) dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, których sytuacja finansowa pogorszyła się na skutek wybuchu pandemii SARS-CoV-2. Głównym celem programu jest pomoc przedsiębiorcom w utrzymaniu płynności i stabilności finansowej, poprzez udostępnianie im finansowania na preferencyjnych warunkach.
W trosce o przedsiębiorców, którzy otrzymali pomoc finansową, skierowano do Ministra Finansów interpelację o udzielenie informacji czy otrzymane środki będą podlegać opodatkowaniu, czy będą one przychodem, od którego należy odprowadzić podatek.
Polski Fundusz Rozwoju w związku z utworzoną przez rząd Tarczą Antykryzysową opracował program „Tarcza Finansowa PFR”, służący m.in. udzieleniu pomocy finansowej dużym przedsiębiorcom, którzy doświadczyli negatywnych następstw pandemii koronawirusa. 9 czerwca 2020 roku uruchomiono nabór do programu. Jego celem jest przede wszystkim zapewnienie dużym przedsiębiorcom płynności finansowej, rekompensata poniesionych w związku z rozprzestrzenianiem się COVID-19 szkód, udostępnienie kapitału oraz stabilizacja finansowa przedsiębiorców.
W chwili tworzenia artykułu, zgodnie z informacją podawaną przez PFR, krąg beneficjentów tzw. Tarczy Finansowej objął ponad 300 000 zł podmiotów. Suma wypłaconych subwencji przekracza już 55 miliardów złotych. Wszyscy korzystający z rządowego programu powinni jednak pamiętać, że zasadniczo subwencja programowa jest zwrotna i od spełnienia szeregu różnych warunków zależy, czy przedsiębiorca otrzyma środki na stałe, czy też będzie musiał oddać otrzymane kwoty.
Beneficjenci wsparcia z Tarczy Finansowej PFR powinni dołożyć szczególnej staranności w procesie wydatkowania środków. Muszą mieć także świadomość potencjalnej kontroli. Wykryte w jej trakcie nieprawidłowości zależnie od swojej wagi mogą spowodować konieczność zwrotu części albo całości subwencji, a niekiedy pociągnąć do odpowiedzialności karnej osoby składające wniosek. Dlatego też, wszelkie nieprawidłowości lepiej wykryć odpowiednio wcześniej.
Pieniądze z Tarczy Finansowej PFR dla dużych firm powinny trafić do przedsiębiorstw jeszcze w czerwcu - powiedział prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Program wsparcia zakłada trzy rodzaje finansowania: pożyczki płynnościowe, pożyczki preferencyjne i instrumenty kapitałowe. Na składanie wniosków firmy mają czas do końca roku, natomiast udzielanie pomocy będzie możliwe do końca 2021 r.
Subwencje z tarczy finansowej nie podlegają zajęciu komorniczemu – przypomniał szef Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys, informując, że przesłał interwencję w tej sprawie do prezesa Krajowej Rady Komorniczej.
Komisja Europejska wydała pozytywną decyzję w sprawie programu pomocowego przewidującego udzielanie przedsiębiorcom pomocy publicznej w formie pożyczki preferencyjnej podlegającej umorzeniu (sprawa SA.57054 - Polskie środki antykryzysowe - COVID-19 - tarcza finansowa dla dużych przedsiębiorstw - umorzenie pożyczek).
Warunek utrzymania zatrudnienia i straty na sprzedaży można spełnić łącznie i nie ma w tym zakresie żadnej sprzeczności – przekonuje PFR. Podobnie uważają eksperci. Ich zdaniem strata na sprzedaży nie wyklucza utrzymania zatrudnienia. Przypominają, że pieniądze z PFR są ukierunkowane właśnie na pokrycie tej luki. Ponadto, jeśli strata ekonomiczna przerodzi się w stratę podatkową, to będzie można ją odliczyć od dochodu w kolejnych latach, a nawet od dochodu za 2019 r
Wpisując we wniosku o subwencję obrót, należy podać dane z określonych pól w deklaracji VAT – poinformował w ślad za Ministerstwem Finansów Polski Fundusz Rozwoju.
Polski Fundusz Rozwoju w związku z utworzoną przez rząd Tarczą Antykryzysową opracował program „Tarcza Finansowa PFR”, służący m.in. udzieleniu pomocy finansowej mikroprzedsiębiorcom, którzy doświadczyli negatywnych następstw pandemii koronawirusa. Program przewiduje przeznaczenie blisko 25 miliardów złotych dla mikrofirm, w celu ochrony rynku pracy i zapewnienia firmom płynności finansowej w okresie pandemii i towarzyszącej temu złej sytuacji gospodarczej. Beneficjentami programu są mikroprzedsiębiorcy, a także mali i średni oraz duzi przedsiębiorcy. W tym artykule przedstawione zostały zasady udzielania pomocy finansowej dla mikroprzedsiębiorców.