REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tarcza Finansowa 2.0 (Tarcza PFR 2.0) - kto dostanie wsparcie finansowe?

Które firmy dostaną pieniądze z Tarczy Finansowej 2.0 (Tarczy PFR 2.0)?
Które firmy dostaną pieniądze z Tarczy Finansowej 2.0 (Tarczy PFR 2.0)?

REKLAMA

REKLAMA

Premier Mateusz Morawiecki poinformował 26 listopada 2020 r., że rząd uruchamia Tarczę Finansową PFR 2.0. To 35 mld zł na wsparcie dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm. Pieniądze trafią do 38 branż dotkniętych kryzysem. Celem Tarczy Finansowej 2.0 jest zapewnienie możliwe stabilnego funkcjonowania branż najbardziej dotkniętych pandemią do drugiego kwartału 2021 r., kiedy to wszyscy mamy nadzieję, że w wyniku m.in, działania szczepionki, gospodarka będzie wracała do normalności - powiedział Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. Lista 38 branż, do których trafi pomoc z Tarczy 2.0, może zostać rozszerzona - dodał Prezes Borys - taką daje też wniosek notyfikacyjny skierowany już do KE. Które firmy dostaną pieniądze z Tarczy Finansowej 2.0 (Tarczy PFR 2.0)?

Które firmy dostaną pieniądze z Tarczy Finansowej 2.0 (Tarczy PFR 2.0)?

Prezes PFR Paweł Borys tłumaczył podczas czwartkowej konferencji prasowej online, że dla branż usługowych, zwłaszcza objętych bezpośrednimi restrykcjami, "jest to bardzo trudny okres i te branże wymagają dodatkowego wsparcia". "Celem tych działań jest to, aby zapewnić możliwe stabilne funkcjonowanie tych sektorów do drugiego kwartału przyszłego roku, kiedy to wszyscy mamy nadzieję, że w wyniku między innymi działania szczepionki, funkcjonowanie społeczne i gospodarcze będzie wracało do normalności" - powiedział Borys.

REKLAMA

REKLAMA

Podkreślił, że celem Tarczy Finansowej 2.0 jest "bezpieczne przeprowadzenie tych branż obecnie dotkniętych najbardziej pandemią do momentu, kiedy będziemy już na zaawansowanym etapie szczepień i gospodarka będzie mogła też normalnie funkcjonować również w tych branżach usługowych".

Przekazał, że Tarcza Finansowa 2.0 to kwota do 35 mld zł.

Tarcza PFR 2.0 dla MŚP

REKLAMA

"Udostępniamy trzy podstawowe instrumenty. Pierwszy to jest Tarcza Finansowa dla małych i średnich przedsiębiorstw" - powiedział Borys. Wyjaśnił, że chodzi zarówno o mikrofirmy, jak i małe i średnie firmy w odniesieniu do 38 sektorów gospodarki.
"Maksymalna kwota tutaj dostępnego finansowania to jest 14 mld zł. To jest to, czego nie wydaliśmy w ramach pierwszej Tarczy. W ramach programu dla MŚP mieliśmy do 75 mld zł, wydaliśmy niecałe 61 mld zł" - powiedział. Dodał, że to jest ten limit w programie przyjętym przez rząd i zatwierdzony przez Komisję Europejską.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Natomiast na bazie naszych analiz spodziewamy się, że wartość tego programu w odniesieniu do 38 sektorów, wyniesie w przedziale 8-10 mld zł" - powiedział.

Tarcza PFR 2.0 dla dużych firm

Drugie działanie - jak wymieniał Borys - to kontynuacja Tarczy Finansowej dla dużych firm. "Tutaj wdrażamy pewne ułatwienie oraz przede wszystkim to, co zmieniamy, to jest nowy okres szkody w pożyczce preferencyjnej. (...) Ten okres szkody chcemy żeby był między listopadem a marcem 2021 r. " - powiedział Borys. Przypomniał, że wcześniejszy okres szkody był między marcem a sierpniem tego roku.

"W przypadku dużych firm mamy do dyspozycji blisko 25 mld zł. Zakładamy, że taka faktyczna wartość tego programu wyniesie około 10 mld zł. I to są nowe środki, które mogą wpłynąć do gospodarki w perspektywie końca pierwszego kwartału, czyli łącznie mówimy o ok. 20 mld zł" - powiedział.

Zaznaczył jednocześnie, że rząd może w międzyczasie podejmować decyzje o rozszerzeniu liczby sektorów, co może powodować, że "ta kwota finansowania będzie ostatecznie większa".

Umorzenie subwencji dla MŚP z Tarczy PFR 1.0

"Trzecie działanie, to jest umorzenie 100 proc. subwencji dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z Tarczy Finansowej 1.0 również w odniesieniu do 38 branż" - powiedział Borys. Jak tłumaczył, PFR wypłaciło firmom w tych branżach kwotę finasowania na poziomie 6,9 mld zł w tym roku.

"Firmy te miały od marca istotne spadki przychodów. W związku z tym, te środki z pierwszej Tarczy się dla większości z nich wyczerpały i są one w trudnej sytuacji. Mają także trudność, żeby spełnić ten warunek utrzymania zatrudnienia. Stąd decyzja rządu, aby umorzyć te subwencje dla tych branż. Umarzamy, ale dajemy dodatkowe wsparcie, po to, żeby do tych zwolnień pracowników nie dochodziło, ponieważ te firmy będą miały dodatkowe środki z Tarczy Finansowej 2.0, aby jednak utrzymać to zatrudnienie" - tłumaczył szef PFR.

Tarcza Finansowa 2.0 (Tarcza PFR 2.0) - branże

Zgodnie z informacją Kancelarii Prezesa Rady Ministrów firmy, które wchodzą do Traczy Finansowej 2.0 to: pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany; sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach; sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach; sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach; sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach; przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych; hotele i podobne obiekty zakwaterowania; obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania; restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne; ruchome placówki gastronomiczne; pozostała usługowa działalność gastronomiczna; przygotowywanie i podawanie napojów; działalność związana z projekcją filmów; działalność fotograficzna; wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego; działalność agentów turystycznych; działalność organizatorów turystyki; działalność pośredników turystycznych; działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych; działalność w zakresie informacji turystycznej; pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana; działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów; pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych; pozaszkolne formy edukacji artystycznej; działalność fizjoterapeutyczna; działalność paramedyczna; działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych- zespół muzyczny; działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych; działalność obiektów kulturalnych; działalność muzeów; działalność obiektów sportowych; działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej; pozostała działalność związana ze sportem; działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki; działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych; pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana; pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna; działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej. (PAP)

autor: Aneta Oksiuta
aop/ dym/

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Borys: lista branż, które dostaną pomoc z Tarczy PFR 2.0, może być rozszerzona

Lista 38 branż, do których trafi pomoc z Tarczy 2.0, może zostać rozszerzona - powiedział prezes PFR Paweł Borys podczas czwartkowej prezentacji programu. Zaznaczył, że możliwość taką daje też wniosek notyfikacyjny skierowany już do KE.
Wskazał, że choć lista 38 branż uwzględnia już branże dotknięte kryzysem czy restrykcjami także pośrednio, to nie jest ona ostateczna. "Podajemy tę listę do publicznej wiadomości i (...) będziemy do niej zbierali uwagi. Po analizie i uzgodnieniu z ministerstwem rozwoju, bo oni są liderem w tym obszarze decyzji co do ostatecznej liczby branż, niewykluczone, że ta lista może być rozszerzona" - powiedział.

Zaznaczył, że Polska wystąpiła już o zgodę Komisji Europejskiej na wypłatę pomocy.

"Tarcza 2.0 dla MŚP, zmienione warunki m.in. pożyczki preferencyjnej w Tarczy finansowej dla dużych firm oraz umorzenie Tarczy finansowej 1.0 dla MŚP wymagają odrębnej zgody Komisji Europejskiej" - powiedział Borys, zaznaczając, że notyfikacje zostały przekazane do KE. Dodał, że przed formalnym złożeniem dokumentów prowadzone były konsultacje i dialog z KE. "Nie widzimy tu kwestii kontrowersyjnych. (...) Ogólnie zakładamy, że te zgody zostaną uzyskane w grudniu i dlatego w styczniu będziemy mogli wszystkie te działania prowadzić" - podkreślił.

Dodał, że w całym wniosku notyfikacyjnym do KE została przedstawiona lista 38 branż, to program został tak skonstruowany, by rząd mógł w każdej chwili podjąć decyzję o ewentualnej zmianie tej listy.

Według Borysa źródłem finansowania programu będą środki pozyskane w ramach emisji obligacji. "Jeżeli sprawdzą się te oczekiwania - mówimy o kwocie ok. 20 mld zł łącznie wartości tej Tarczy finansowej 2.0 z zastrzeżeniem, że może dojść do rozszerzenia branż, więc mogą to być większe kwoty - te emisje będą miały wartość ok. 20 mld zł w perspektywie kwietnia przyszłego roku. Planujemy na początek stycznia emisję o wartości 5 mld zł" - zapowiedział.

Borys ocenił, że dane z polskiej gospodarki wskazują, iż "przechodzimy przez ten kryzys naprawdę suchą stopą". "Uważam, że aktywność gospodarcza od grudnia będzie się poprawiała, a drugie dno, które mieliśmy w listopadzie jest znacznie płytsze niż w II kwartale" - powiedział. Ocenił, że jeżeli uda się opanować pandemię, to "mamy w perspektywie "dobry rok, który powinien przynieść wzrost PKB w przedziale 4-6 proc.", więc rynek pracy i sektor przedsiębiorstw w II kwartale 2021 r. powinny być w "naprawdę bardzo dobrej kondycji". Zaznaczył, że w najbliższych czterech miesiącach czeka nas jednak sezonowy wzrost rejestrowanej stopy bezrobocia.

Szef Polskiego Funduszu Rozwoju mówił także w swoim wystąpieniu o pomocy dla górnictwa.

"Udzieliliśmy w przypadku JSW pożyczki płynnościowej, nie ma decyzji jeszcze w sprawie pożyczki preferencyjnej. Wynika to z tego, że czekaliśmy na interpretację KE m.in. w tym zakresie. (...) Wiedząc, jak ostatecznie wygląda dla tej branży metoda liczenia szkody, zakładamy, że w najbliższych tygodniach tę decyzję będziemy mogli podjąć" - powiedział.

"Jeśli chodzi o Polską Grupę Górniczą otrzymaliśmy przed kilkoma tygodniami plan finansowy, który wynika z uzgodnień ze stroną społeczną, poddaliśmy go analizie. Jednak mieliśmy do tego planu wiele pytań, które wysłaliśmy do spółki. Na ten moment nie ma zgody ze strony obligatariuszy na podpisanie umowy ze strony wierzycielskiej, która umożliwi zabezpieczenie ewentualnego finansowania udzielanego przez PFR" - poinformował. Dodał, że w związku z tym decyzje nie zostały jeszcze podjęte i trudno jest powiedzieć, kiedy one będą podjęte. (PAP)

autor: Małgorzata Werner-Woś
mww/ drag/

BCC: dobrze, że pomoc z tarczy PFR 2.0 dostanie więcej branż

Na pieniądze z nowej tarczy PFR 2.0 będą mogły liczyć firmy z branż, o pomoc dla których BCC się zwracał do rządu - ocenia wiceprezes Business Centre Club Łukasz Bernatowicz. Jak podkreślił, wcześniejsze plany odcinały od pomocy zbyt wiele branż.

"Dobrze, że premier zapewnił firmy o wsparciu. Zapowiedziana wcześniej przez rząd, chirurgiczna precyzja w udzielaniu pomocy podczas drugiej fali pandemii odcięła od wsparcia zbyt wiele branż" – powiedział Bernatowicz. Jak wskazał, ogromny spadek obrotów notują nie tylko firmy z branż, które zostały bezpośrednio zamrożone, ale również cała masa ich kooperantów i dostawców. "Co prawda rząd nie zakazał im wprost działać, ale w praktyce nie mają komu sprzedawać swoich produktów i usług. Nie mogą również liczyć na pomoc, ponieważ kody PKD tych działalności nie zostały uwzględnione przy wsparciu w ramach tarczy" – wyjaśnił wiceprezes BCC.

Organizacja przypomniała swój raport, z którego wynika, że problemy, które przedsiębiorcy identyfikują jako najtrudniejsze w prowadzeniu biznesu to zbyt częste zmiany przepisów oraz wysokie obciążenia podatkowe i para-podatkowe. Zdaniem BCC, konieczne jest zatem uporządkowanie i uproszczenie systemu podatkowego. Choć to trudne politycznie, to jednak warto likwidować ulgi i przywileje podatkowe, a wprowadzić jednolite stawki i przejrzyste przepisy, które będą zachęcały do inwestowania - uważa organizacja.

Zdaniem przedsiębiorców zrzeszonych w BCC, zmiany prawne wprowadzane są ze zbyt krótkim vacatio legis, dlatego proponują oni w raporcie wstrzymać wszelkie prace nad przepisami, które obciążają firmy nowymi obowiązkami np. zawiesić JPK, oraz obniżyć podatki zniechęcające do inwestowania. Według biznesu należy odejść od objęcia CIT spółek komandytowych, których gros stanowią rodzime, budowane organicznie, małe i średnie firmy oraz rozszerzyć zakres stosowania estońskiego CIT-u o firmy z dochodami ze sprzedaży znacznie powyżej obecnego limitu.

Tymczasem, jak przypomniało BCC, rząd zapowiedział już, że w obliczu recesji nie planuje wycofać się z zaplanowanych na 2021 r. podwyżek podatków i z początkiem nowego roku pojawi się kilka nowych podatków, a stawki innych pójdą w górę. Organizacja przypomniała słowa premiera Mateusza Morawieckiego, który stwierdził, że dzięki pieniądzom z podatków państwo może wspierać przedsiębiorców dotkniętych skutkami kryzysu.

"Absolutnie nie zgadzamy się z tą tezą, wręcz przeciwnie, jest ona z gruntu fałszywa" – ocenia Łukasz Bernatowicz. "Dodatkowe obciążenia spotęgują i tak dotkliwe skutki pandemii, dotykające przedsiębiorców. To nie jest czas na takie kroki. W innych państwach Unii Europejskiej podatki dla firm są wręcz obniżane" - podkreślił wiceprezes BCC. Jak dodał, na czwartkowym prezydium Rady Dialogu Społecznego ponowił apel do wicepremiera Jarosława Gowina i do rządu o wprowadzenie tarczy prawnej, przewidującej moratorium na wszelkie nowe daniny publiczne na czas trwania pandemii.(PAP)

wkr/ dym/

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Czy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Ulga mieszkaniowa w PIT będzie ograniczona tylko do jednej nieruchomości? Co wynika z projektu nowelizacji

Minister Finansów i Gospodarki zamierza istotnie ograniczyć ulgę mieszkaniową w podatku dochodowym od osób fizycznych. Na czym mają polegać te zmiany? W skrócie nie będzie mogła skorzystać z ulgi mieszkaniowej osoba, która jest właścicielem lub współwłaścicielem więcej niż 1 mieszkania. Gotowy jest już projekt nowelizacji ustawy o PIT w tej sprawie ale trudno się spodziewać, że wejdzie w życie od nowego roku, bo projekt jest jeszcze na etapie rządowych prac legislacyjnych. A zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunał Konstytucyjny okres minimalny vacatio legis w przypadku podatku PIT nie powinien być krótszy niż jeden miesiąc. Zwłaszcza jeżeli dotyczy zmian niekorzystnych dla podatników jak ta. Czyli zmiany w podatku PIT na przyszły rok można wprowadzić tylko wtedy, gdy nowelizacja została opublikowana w Dzienniku Ustaw przed końcem listopada poprzedniego roku.

Po przekroczeniu 30-krotnosci i zwrocie pracownikowi składek należy przeliczyć i wyrównać zasiłek

Przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS może znacząco wpłynąć na prawidłowe ustalenie podstawy zasiłków chorobowych, opiekuńczych czy macierzyńskich. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że po korekcie składek konieczne jest również przeliczenie podstawy zasiłkowej i wypłacenie wyrównania. Ekspertka Stowarzyszenia Księgowych w Polsce wyjaśnia, kiedy powstaje taki obowiązek i jak prawidłowo go obliczyć.

REKLAMA

Darmowe e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT: Wszystko, co ważne na temat KSeF i VAT 2026

Nadchodzą ogromne zmiany w rozliczeniach podatkowych. KSeF i VAT 26 to tematy, które już dziś warto zrozumieć i poznać, aby bez stresu przygotować się na nowe obowiązki. Pobierz DARMOWE e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT i dowiedz się wszystkiego, co ważne na temat KSeF i VAT 2026.

Wielkie testowanie KSeF na żywym organizmie podatników od lutego 2026 r. Ekspert: To trochę jak skok na bungee ale lina jest dopinana w locie

Eksperci zauważają, że udostępniona przez Ministerstwo Finansów Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 zawiera istotne niezgodności z dokumentacją i podręcznikami. To oznacza, że 1 lutego 2026 r. najwięksi podatnicy (jako wystawiający faktury w KSeF) i pozostali (jako odbierający faktury w KSeF) będą musieli pierwszy raz zetknąć się z finalną wersją tego systemu. Ponadto cały czas brakuje najważniejszego rozporządzenia w sprawie zasad korzystania z KSeF. Pojawiają się też wątpliwości co do zgodności polskich przepisów dot. KSeF z przepisami unijnymi. Wniosek - zdaniem wielu ekspertów - jest jeden: nie jesteśmy gotowi na wdrożenie obowiązkowego modelu KSeF w ustalonych wcześniej terminach.

Zmiany w ksh w 2026 r. Koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela, przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji i inne nowości

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

REKLAMA

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA