REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Automatyzacja księgowości w e-commerce – oprogramowanie, systemy informatyczne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Automatyzacja księgowości w e-commerce – oprogramowanie, systemy informatyczne
Automatyzacja księgowości w e-commerce – oprogramowanie, systemy informatyczne
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Oprogramowania do automatyzacji księgowości to nowoczesne rozwiązania dla firm każdej wielkości. Mogą one zastępować pracę zespołów wielu ludzi. Takie narzędzia ułatwiają sprzedawcom e-commerce wnikliwą kontrolę ogólnej rentowności sklepów, a także pojedynczych transakcji. Dziś mogą to już robić samodzielnie.

Systemy księgowe dla sklepów internetowych - automatyzacja

Silna konkurencja i dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawiają, że właściciele sklepów internetowych coraz częściej sięgają po narzędzia do optymalizacji wydajności swoich przedsięwzięć. Mogą one okazać się pomocne w pozyskiwaniu nowych klientów, usprawnieniu sprzedaży, poprawie wyników finansowych czy nawet podejmowaniu trafnych strategicznych decyzji.

Inwestowanie w dobre produkty technologiczne, jakimi są np. systemy księgowe przygotowywane dla branży e-commerce, na dłuższą metę wydaje się opłacalne. Coraz większą złożoność zarządzania sklepami internetowymi wywołuje bowiem potrzebę automatyzacji zachodzących tam procesów. Co istotne, dziś nawet małe firmy mogą skorzystać z oprogramowania umożliwiającego przekształcanie danych księgowych w przydatne informacje biznesowe oraz statystyki, które następnie można wykorzystać do usprawnienia działalności handlowej.

REKLAMA

Automatyzacja księgowości szansą na zwiększenie sprzedaży

Wiele osób sprzedających produkty online powierza prowadzenie księgowości zewnętrznym biurom rachunkowym. Wydaje się to o tyle uzasadnione, że – szczególnie w przypadku małych, jedno-dwuosobowych firm – zajmowanie się wszystkim na własną rękę może okazać się czasochłonne, trudne, wymagające specjalistycznej wiedzy i znajomości przepisów, a czasami wręcz niewykonalne. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy biznes się rozwija, sklep poszerza asortyment i dla wygody klientów udostępnia coraz więcej metod płatności. Z reguły coraz trudniejsze okazuje się wówczas analizowanie, co sprzedaje się najlepiej, co przynosi największy dochód netto, jakie pozycje mają potencjał do sprzedaży, a jakie powodują straty.

Sposobem na rozwiązanie wielu problemów zamiast usług firmy zewnętrznej może okazać się oprogramowanie do automatyzacji księgowości. Ułatwia ono prowadzenie działalności gospodarczej, pozwalając na bieżąco śledzić transakcje, faktury i paragony, analizować budżety czy generować sprofilowane raporty. Nie zajmuje to czasu osoby prowadzącej biznes, nie przytłacza szczegółowymi danymi, a jednocześnie wspiera w podejmowaniu skutecznych decyzji w określonej sytuacji finansowej.

Co więcej, systemy księgowe ułatwiają kontrolowanie skuteczności promocji, sprzedaży ogólnej czy też stanu zapasów za pomocą jednego pulpitu nawigacyjnego. Za ich pomocą można szybko sprawdzić, jakie działania sprawdzają się najlepiej i wprowadzać korekty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Integracja sklepu z systemem księgowym? Nic trudnego

Przedstawiciele branży e-commerce mogą obawiać się, czy poradzą sobie ze wdrożeniem wybranego systemu, a jeśli nie, to czy będą mogli liczyć na wsparcie techniczne ze strony sprzedawcy czy też operatora systemu. Warto takie warunki sprawdzić przed wyborem i zakupem produktu. Niemniej jednak z reguły łatwą integrację sklepu internetowego z systemem księgowym umożliwia inteligentne oprogramowanie. Sprawia ono, że całą operację udaje się przeprowadzić za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Następnie przystępne prezentacje instruują właściciela biznesu, jak na co dzień i w praktyce wykorzystywać wszystkie opcje oprogramowania. Niektóre wersje tego typu produktów umożliwiają również darmowe okresy próbne korzystania z systemów, by ew. nabywca mógł przetestować, czy system sprawdzi się w jego biznesie i okaże się łatwy w obsłudze, nieomylny i niezawodny.

Automatyzacja księgowości w e-commerce: zalety

Inwestycja w dobry system do automatyzacji księgowości może przełożyć się na oszczędność czasu i pieniędzy właściciela czy pracowników sklepu internetowego. Oprogramowanie pozwala bowiem usprawniać procesy związane ze sprzedażą, czyli m.in.: częstotliwość i zakres zakupów towarów w hurtowniach, kontrolę stanu zapasów, wysyłkę produktów, ich sprzedaż oraz obsługę klientów. Dzięki wspomnianym systemom łatwiej daje się zaobserwować trendy i preferencje kupujących, pozwalają one również poprawiać alokacje budżetów. Cechują się wydajnością i precyzją danych, z powodzeniem zastępując pracę ręczną, obarczoną ryzykiem popełnienia błędu.
Bez problemu sprawdzają się w sytuacjach, gdy sprzedawca, np. otwierając się na użytkowników z różnych państw, posługujących się na co dzień różnymi walutami, udostępnia w tym celu bramki i metody płatności za zakupy w różnych walutach – np. Cinkciarz Pay czy za granicą Conotoxia Pay. System do automatyzacji księgowości sam zbiera dane z tylu bramek płatności, ile oferuje sklep. Na ich podstawie monitoruje i wyodrębnia dane, m.in: współczynniki konwersji, liczby sprzedanych przedmiotów, liczby transakcji, które zakończyły się zamówieniem.

Menedżer sklepu może na takiej podstawie ograniczać zamówienia produktów, które nie cieszą się zainteresowaniem, nastawiając się na artykuły o największym potencjale sprzedażowym, aby zwiększyć swoje przychody. Zyska też wiedzę, jaka liczba zawartych i opłaconych transakcji może w określonej perspektywie czasowej zakończyć się zwrotem zakupionego przedmiotu. Kolejne walory wdrożenia systemu do automatyzacji księgowości w e-commerce: ewidencja i obliczanie podatków od sprzedaży i opłat handlowych; klarowne dane o dochodzie netto i brutto, uzgadnianie danych sprzedaży i transakcji w księgach z bieżącym saldem bankowym. Oprogramowanie pomaga utrzymywać porządek w księgach oraz prawidłowym raportowaniu i rozliczaniu podatków. Łatwo integruje się z różnymi platformami handlu elektronicznego i płatnościami. Najlepsze produkty z tego segmentu są wyposażone w intuicyjny i przejrzysty interfejs, przystępny nawet dla osób, które nie są biegłe w rachunkowości.

System finansowo-księgowy dla e-sklepu – na co zwrócić uwagę

Oprogramowanie do automatyzacji księgowości z pozoru nie wpływa bezpośrednio na sprzedaż w e-commerce, ale pomaga generować oszczędności, optymalizuje i usprawnia wiele procesów, eliminuje błędy i dostarcza dane, na podstawie których łatwiej można wyciągać trafne wnioski i podejmować decyzje ukierunkowane na rozwój działalności sprzedażowej online. Aby skorzystać z takich udogodnień, właściciel czy też zarządca sklepu może sam zainstalować oprogramowanie, a po tym postępować zgodnie z wytycznymi, które zawiera system.

Przed wyborem oprogramowania do automatyzacji procesów księgowych oferowanych dla małych i średnich firm warto jednak zadać sobie pytanie, jakie kryteria powinien on spełniać. Dla sprzedawców istotne mogą okazać się opcje:
rozliczania różnych metod płatności online (BLIK, szybkie przelewy online, karty kredytowe itp.);
– generowania sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych oraz faktur i paragonów;
– integracji z bankami;
– parowania płatności z zamówieniami oraz ew. zmian w poszczególnych fazach transakcji;
– automatyzacja procesu obiegu faktur kosztowych.

Robert Błaszczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego w Cinkciarz.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

REKLAMA

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

REKLAMA

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

REKLAMA