REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Automatyzacja księgowości w e-commerce – oprogramowanie, systemy informatyczne

Automatyzacja księgowości w e-commerce – oprogramowanie, systemy informatyczne
Automatyzacja księgowości w e-commerce – oprogramowanie, systemy informatyczne
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Oprogramowania do automatyzacji księgowości to nowoczesne rozwiązania dla firm każdej wielkości. Mogą one zastępować pracę zespołów wielu ludzi. Takie narzędzia ułatwiają sprzedawcom e-commerce wnikliwą kontrolę ogólnej rentowności sklepów, a także pojedynczych transakcji. Dziś mogą to już robić samodzielnie.

Systemy księgowe dla sklepów internetowych - automatyzacja

Silna konkurencja i dynamiczny rozwój branży e-commerce sprawiają, że właściciele sklepów internetowych coraz częściej sięgają po narzędzia do optymalizacji wydajności swoich przedsięwzięć. Mogą one okazać się pomocne w pozyskiwaniu nowych klientów, usprawnieniu sprzedaży, poprawie wyników finansowych czy nawet podejmowaniu trafnych strategicznych decyzji.

Inwestowanie w dobre produkty technologiczne, jakimi są np. systemy księgowe przygotowywane dla branży e-commerce, na dłuższą metę wydaje się opłacalne. Coraz większą złożoność zarządzania sklepami internetowymi wywołuje bowiem potrzebę automatyzacji zachodzących tam procesów. Co istotne, dziś nawet małe firmy mogą skorzystać z oprogramowania umożliwiającego przekształcanie danych księgowych w przydatne informacje biznesowe oraz statystyki, które następnie można wykorzystać do usprawnienia działalności handlowej.

REKLAMA

REKLAMA

Automatyzacja księgowości szansą na zwiększenie sprzedaży

Wiele osób sprzedających produkty online powierza prowadzenie księgowości zewnętrznym biurom rachunkowym. Wydaje się to o tyle uzasadnione, że – szczególnie w przypadku małych, jedno-dwuosobowych firm – zajmowanie się wszystkim na własną rękę może okazać się czasochłonne, trudne, wymagające specjalistycznej wiedzy i znajomości przepisów, a czasami wręcz niewykonalne. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, gdy biznes się rozwija, sklep poszerza asortyment i dla wygody klientów udostępnia coraz więcej metod płatności. Z reguły coraz trudniejsze okazuje się wówczas analizowanie, co sprzedaje się najlepiej, co przynosi największy dochód netto, jakie pozycje mają potencjał do sprzedaży, a jakie powodują straty.

Sposobem na rozwiązanie wielu problemów zamiast usług firmy zewnętrznej może okazać się oprogramowanie do automatyzacji księgowości. Ułatwia ono prowadzenie działalności gospodarczej, pozwalając na bieżąco śledzić transakcje, faktury i paragony, analizować budżety czy generować sprofilowane raporty. Nie zajmuje to czasu osoby prowadzącej biznes, nie przytłacza szczegółowymi danymi, a jednocześnie wspiera w podejmowaniu skutecznych decyzji w określonej sytuacji finansowej.

Co więcej, systemy księgowe ułatwiają kontrolowanie skuteczności promocji, sprzedaży ogólnej czy też stanu zapasów za pomocą jednego pulpitu nawigacyjnego. Za ich pomocą można szybko sprawdzić, jakie działania sprawdzają się najlepiej i wprowadzać korekty.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Integracja sklepu z systemem księgowym? Nic trudnego

Przedstawiciele branży e-commerce mogą obawiać się, czy poradzą sobie ze wdrożeniem wybranego systemu, a jeśli nie, to czy będą mogli liczyć na wsparcie techniczne ze strony sprzedawcy czy też operatora systemu. Warto takie warunki sprawdzić przed wyborem i zakupem produktu. Niemniej jednak z reguły łatwą integrację sklepu internetowego z systemem księgowym umożliwia inteligentne oprogramowanie. Sprawia ono, że całą operację udaje się przeprowadzić za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Następnie przystępne prezentacje instruują właściciela biznesu, jak na co dzień i w praktyce wykorzystywać wszystkie opcje oprogramowania. Niektóre wersje tego typu produktów umożliwiają również darmowe okresy próbne korzystania z systemów, by ew. nabywca mógł przetestować, czy system sprawdzi się w jego biznesie i okaże się łatwy w obsłudze, nieomylny i niezawodny.

Automatyzacja księgowości w e-commerce: zalety

Inwestycja w dobry system do automatyzacji księgowości może przełożyć się na oszczędność czasu i pieniędzy właściciela czy pracowników sklepu internetowego. Oprogramowanie pozwala bowiem usprawniać procesy związane ze sprzedażą, czyli m.in.: częstotliwość i zakres zakupów towarów w hurtowniach, kontrolę stanu zapasów, wysyłkę produktów, ich sprzedaż oraz obsługę klientów. Dzięki wspomnianym systemom łatwiej daje się zaobserwować trendy i preferencje kupujących, pozwalają one również poprawiać alokacje budżetów. Cechują się wydajnością i precyzją danych, z powodzeniem zastępując pracę ręczną, obarczoną ryzykiem popełnienia błędu.
Bez problemu sprawdzają się w sytuacjach, gdy sprzedawca, np. otwierając się na użytkowników z różnych państw, posługujących się na co dzień różnymi walutami, udostępnia w tym celu bramki i metody płatności za zakupy w różnych walutach – np. Cinkciarz Pay czy za granicą Conotoxia Pay. System do automatyzacji księgowości sam zbiera dane z tylu bramek płatności, ile oferuje sklep. Na ich podstawie monitoruje i wyodrębnia dane, m.in: współczynniki konwersji, liczby sprzedanych przedmiotów, liczby transakcji, które zakończyły się zamówieniem.

Menedżer sklepu może na takiej podstawie ograniczać zamówienia produktów, które nie cieszą się zainteresowaniem, nastawiając się na artykuły o największym potencjale sprzedażowym, aby zwiększyć swoje przychody. Zyska też wiedzę, jaka liczba zawartych i opłaconych transakcji może w określonej perspektywie czasowej zakończyć się zwrotem zakupionego przedmiotu. Kolejne walory wdrożenia systemu do automatyzacji księgowości w e-commerce: ewidencja i obliczanie podatków od sprzedaży i opłat handlowych; klarowne dane o dochodzie netto i brutto, uzgadnianie danych sprzedaży i transakcji w księgach z bieżącym saldem bankowym. Oprogramowanie pomaga utrzymywać porządek w księgach oraz prawidłowym raportowaniu i rozliczaniu podatków. Łatwo integruje się z różnymi platformami handlu elektronicznego i płatnościami. Najlepsze produkty z tego segmentu są wyposażone w intuicyjny i przejrzysty interfejs, przystępny nawet dla osób, które nie są biegłe w rachunkowości.

System finansowo-księgowy dla e-sklepu – na co zwrócić uwagę

Oprogramowanie do automatyzacji księgowości z pozoru nie wpływa bezpośrednio na sprzedaż w e-commerce, ale pomaga generować oszczędności, optymalizuje i usprawnia wiele procesów, eliminuje błędy i dostarcza dane, na podstawie których łatwiej można wyciągać trafne wnioski i podejmować decyzje ukierunkowane na rozwój działalności sprzedażowej online. Aby skorzystać z takich udogodnień, właściciel czy też zarządca sklepu może sam zainstalować oprogramowanie, a po tym postępować zgodnie z wytycznymi, które zawiera system.

Przed wyborem oprogramowania do automatyzacji procesów księgowych oferowanych dla małych i średnich firm warto jednak zadać sobie pytanie, jakie kryteria powinien on spełniać. Dla sprzedawców istotne mogą okazać się opcje:
rozliczania różnych metod płatności online (BLIK, szybkie przelewy online, karty kredytowe itp.);
– generowania sprawozdań finansowych, deklaracji podatkowych oraz faktur i paragonów;
– integracji z bankami;
– parowania płatności z zamówieniami oraz ew. zmian w poszczególnych fazach transakcji;
– automatyzacja procesu obiegu faktur kosztowych.

Robert Błaszczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego w Cinkciarz.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Nowe limity podatkowe od 2026 r. dla samochodów firmowych. MF: stosuje się je do umów leasingu i najmu zawartych wcześniej jeżeli auto nie zostało wprowadzone do ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Szybszy zwrot VAT po wdrożeniu KSeF. Ale księgowi będą poddani jeszcze większej presji czasu

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: dobrowolna opcja poza przepisami. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Podatki rosną po cichu. Od 2026 r. firmy zapłacą nawet dziesiątki tysięcy złotych więcej

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

REKLAMA

Można korzystnie i bezpiecznie zrestrukturyzować zadłużenie firmy w 2026 roku. Prawo przewiduje kilka możliwości by uniknąć szybkiej egzekucji

Grudzień to dla wielu przedsiębiorców czas rozliczeń i planów na kolejny rok. To ostatnie okno dla firm z problemami finansowymi, aby zdecydować, czy wejdą w 2026 rok z planem restrukturyzacji, czy z narastającym ryzykiem upadłości. 2025 rok może być w Polsce pierwszym, w którym przekroczona zostanie liczba 5000 restrukturyzacji. Ponadto od sierpnia obowiązują znowelizowane przepisy implementujące tzw. „Dyrektywę drugiej szansy”, które promują restrukturyzację zamiast likwidacji i zmieniają zasady gry dla dłużników i wierzycieli.

JPK VAT - zmiany od 2026 roku: dostosowanie do KSeF i systemu kaucyjnego. Ważne oznaczenia: OFF, BFK, DI

W dniu 12 grudnia 2025 r. Minister Finansów i Gospodarki podpisał nowelizację, nowelizacji z 2023 r. rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług. Rozporządzenie wchodzi w życie 18 grudnia 2025 r. Ale zmiany dotyczą ewidencji JPK_VAT z deklaracją składanych za okresy rozliczeniowe od 1 lutego 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA