Kategorie

E-commerce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
VAT e-commerce. Na pewno każdemu z nas zdarza się zamówić coś przez Internet. Z punktu widzenia konsumenta nie jest to nic trudnego – dodajemy produkt do koszyka, płacimy za niego i po jakimś czasie zamówienie dostarcza kurier we wskazane miejsce. Sprawa wygląda jednak zgoła inaczej z punktu widzenia przedsiębiorcy zajmującego się e-handlem. Zwłaszcza z podatkowego punktu widzenia rozliczenie tego rodzaju sprzedaży może być dość problematyczne. Dodatkowo do końca czerwca unijni sprzedawcy internetowi mogli być w nieco gorszej sytuacji niż ich konkurencja z USA czy Chin, która nie zawsze dbała o odprowadzenie podatku VAT. Między innymi z tych powodów 1 lipca 2021 r. w całej Unii Europejskiej weszły w życie przepisy podatkowe wprowadzające szereg zmian dotyczących handlu elektronicznego i importu tzw. małych przesyłek do Unii Europejskiej.
Paczki spoza UE - cło i podatki. Od 1 lipca 2021 r. na terenie całej Unii Europejskiej (także w Polsce) weszły w życie nowe przepisy (tzw. pakiet VAT e-commerce) dotyczące składania zgłoszeń celnych oraz poboru podatku VAT przez operatorów pocztowych. Od tego dnia każdy odbiorca towarów pochodzących spoza Unii Europejskiej (np. z Chin) jest zobowiązany do zapłaty należności celno-podatkowych. Obsługą tego procesu, z pewnymi wyjątkami, zajmuje się Poczta Polska, która przejęła obsługę celną przesyłek spoza UE, stając się podmiotem dokonującym zgłoszeń celnych działającym na rzecz odbiorcy przesyłki, czyli tzw. przedstawicielem pośrednim. Oznacza to, że pocztowcy mogą dokonać zgłoszenia celnego za klienta sprowadzającego towary ze sklepów internetowych np. w Azji.
Pakiet VAT e-commerce, czyli zmiany dotyczące VAT w handlu elektronicznym od 1 lipca 2021 r. Ministerstwo Finansów zorganizowało webinarium dotyczące tych zmian. Zachęcamy do jego obejrzenia.
Pakiet VAT e-commerce. Zdaniem ministra finansów Tadeusza Kościńskiego nowe przepisy VAT zlikwidują nieuczciwą konkurencję w e-handlu i wyrównają szanse europejskich i pozaunijnych sklepów internetowych. Jakie zmiany wprowadza pakiet VAT e-commerce?
JPK_VAT z deklaracją. Ustawodawca przygotował szereg zamian w zakresie obowiązku przesyłania plików JPK_VAT, które wchodzą w życie od 1 lipca 2021 r. Jakie to zmiany i jak się do nich przygotować?
Pakiet VAT e-commerce. Celem pakietu jest uszczelnienie VAT w sektorze handlu elektronicznego i importu tzw. małych przesyłek do UE przy jednoczesny uproszczeniu rozliczeń VAT. Polska implementacja unijnych rozwiązań zawarta w pakiecie e-commerce zaczyna obowiązywać od 1 lipca 2021 r.
Pakiet VAT e-commerce, który m.in. nakłada podatek VAT na towary spoza UE o wartości do 22 euro, poprawi konkurencyjność firm unijnych, w tym polskich, wobec m.in. chińskich producentów - powiedziała Monika Wyrzykowska-Antkiewicz z Wyższej Szkoły Bankowości.
Pakiet VAT e-commerce ma wejść w życiu już od 1 lipca 2021 r. Jest to istotna zmiana, która zrewolucjonizuje handel elektroniczny między krajami UE, w szczególności w zakresie sprzedaży na rzecz konsumentów (B2C). Pojawią się też m.in. zmiany w zakresie rozliczania sprzedaży wysyłkowej. Na co powinni przygotować się podatnicy? Jakie nowe przepisy zawiera pakiet VAT e-commerce?
Skokowy wzrost zainteresowania zakupami internetowymi w 2020 roku doprowadził do nierównowagi pomiędzy aktywnością światowego rynku transportu towarowego (-4%) a emisjami CO2 generowanymi przez ten sektor (-1%). Tylko w zeszłym roku branża dostaw miejskich urosła o 7%, a do 2030 roku może zyskać dodatkowe 78%. Dynamiczny rozwój e-commerce może także strawić, że za 9 lat liczba pojazdów dostawczych w 100 największych miastach świata wzrośnie o 36%, zwiększając emisje o 32%, a zatłoczenie na drogach o 21%. Ratunkiem dla środowiska są nie tylko działania po stronie miast i firm logistycznych, ale także odpowiedzialne zachowania konsumenckie, w których Polska wypada bardzo optymistycznie.
VAT e-commerce. Od 1 lipca 2021 r. w życie wchodzi pakiet VAT e-commerce, rusza także rejestracja firm w systemie informatycznym Tax Free. Z tym dniem kolejne branże objęte zostaną obowiązkiem rejestrowania obrotu przy użyciu kas fiskalnych online. Co warto wiedzieć o zmianach?
VAT e-commerce. Wzór zgłoszenia (VIN-R) informującego w zakresie nieunijnej procedury szczególnej rozliczania VAT.
VAT e-commerce. Resort finansów objaśnia uproszczoną procedurę w zakresie deklarowania i odroczenia płatności podatku z tytułu importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 150 euro (tzw. „USZ”). Zmiany już od 1 lipca 2021 r.
Pakiet VAT e-commerce. Nowelizacja ustawy o VAT wprowadza tzw. unijny pakiet e-commerce. Zmiana ma wejść we wszystkich krajach Unii. Celem jest wyrównanie szans firm z UE w konkurowaniu w obszarze handlu elektronicznego z podmiotami z krajów trzecich.
Pakiet VAT e-commerce ma wejść w życiu już od 1 lipca 2021 r. Pojawią się m.in. zmiany w zakresie rozliczania sprzedaży wysyłkowej. Na co powinni przygotować się podatnicy? Jakie nowe przepisy zawiera pakiet VAT e-commerce?
VAT e-commerce. Drobne towary przysyłane do UE z Azji, które do tej pory nie zawierały podatku VAT, od 1 lipca 2021 r. będą opodatkowane VAT-em - mówi Paweł Selera z Ministerstwa Finansów.
Nowy wzór VAT-R. W związku ze zmianami w opodatkowaniu VAT handlu internetowego (tzw. pakiet VAT e-commerce), od 1 lipca 2021 r. obowiązywać będzie nowy wzór zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R). Będzie to już 15 wersja tego formularza. Projekt (z 18 maja 2021 r.) rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w tej sprawie jest aktualnie w toku konsultacji publicznych i opiniowania.
Rozliczanie VAT w handlu internetowym. Od 1 lipca 2021 r. firmy, które prowadzą transgraniczną sprzedaż przez internet, czekają duże zmiany w zakresie rozliczania podatku VAT. Po pierwsze, nie będą musiały rejestrować się w każdym kraju członkowskim, do którego sprzedają, bo wszelkie formalności związane z VAT załatwią w jednym punkcie kompleksowej obsługi. Po drugie, stawka podatku za każdym razem będzie naliczana zgodnie z zasadami kraju konsumenta, co zlikwiduje nierówne traktowanie między transakcjami wewnątrzunijnymi a tymi spoza UE. – To duża reforma, która przyniesie wiele korzyści, zarówno dla e-sprzedawców, budżetów państw, jak i samych konsumentów – mówi Patrice Pillet z Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Unii Celnej (DG TAXUD).
VAT-OSS jako rozszerzenie VAT-MOSS. 20 maja 2021 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o VAT wdrażającą unijny pakiet VAT e-commerce, przynoszący spore zmiany dla podatników z sektora handlu internetowego. Nowe zasady opodatkowania VAT-em handlu internetowego mają obowiązywać w całej UE już od 1 lipca br.
VAT e-commerce. Od 1 lipca 2021 r. e-sprzedawców czekają duże zmiany w rozliczaniu VAT. Reforma może pobudzić handel transgraniczny z korzyścią także dla konsumentów.
VAT e-commerce - przedsiębiorcy apelują o szybkie uchwalenie pakietu. Nowe przepisy powinny wejść w życie od 1 lipca 2021 r.
Amazon a podatek CIT. Globalny gigant branży e-commerce jakim jest Amazon nie zapłacił ani centa podatku CIT w Europie, mimo rekordowych przychodów.
Pakiet VAT e-commerce. Ministerstwo finansów poinformowało, że rząd przyjął projekt uszczelniający VAT w e-handlu i imporcie tzw. małych przesyłek. Planowany termin wejścia w życie zmian to 1 lipca 2021 r.
Pakiet VAT e-commerce. Państwa członkowskie UE, w tym Polska, zobowiązane są do wprowadzenia w krajowych przepisach podatkowych rozwiązań przewidzianych w pakiecie VAT e-commerce, których celem jest pokonanie barier, w tym uszczelnienie VAT, w transgranicznym handlu elektronicznym pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami (B2C).
Program lojalnościowy. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do sklepów stacjonarnych? Chociażby, proponując im udział w wirtualnym programie lojalnościowym. Jak to zrobić?
Sprzedaż w systemie ratalnym. Postęp digitalizacji i przeniesienie usług do internetu zachęca przedsiębiorców do wprowadzania nie tylko innowacyjnych usług ale też nowych modeli płatności. Coraz więcej mikro i małych firm decyduje się na systemy odroczonych płatności czy udostępnieniu zakupów na raty swoim klientom. Nowoczesne rozwiązania pozwalają sprzedawać na raty w prawie każdym kanale. Strony internetowe (wszystkie), sklepy stacjonarne, e- sklepy, portale społecznościowe – wszędzie jest możliwość wygenerowania płatności raty w e-commerce. To przedsiębiorca decyduje jaką formę wybiera, kiedy i komu ją udostępnia.
Pakiet VAT e-commerce to wdrożenie unijnych przepisów nowelizujących reguły opodatkowania wewnątrzwspólnotowej transgranicznej sprzedaży towarów i usług. Nowe prawo ma uszczelnić system VAT i zwiększyć konkurencyjność europejskich firm. Nowelizacja wiąże się z koniecznością dostosowania działalności firm do nowych wymogów i procedur.
Nowa strategia Krajowej Administracji Skarbowej zostanie przedstawiona w pierwszym kwartale 2021 r.; w obszarze kontroli fiskus chce przesunąć ciężar na czynności sprawdzające - poinformowała PAP szefowa KAS Magdalena Rzeczkowska. Dodała, że trwają też prace nad nowelizacją ustawy o KAS.
Biotechnologia i fintech to branże, które odnotowują obecnie najszybszą dynamikę wzrostu. Natomiast rynek e-commerce powoli traci dynamikę. Jakie są trendy, które branże czeka rozwój?
Podatnik prowadzi sklep internetowy i sprzedaje niekiedy towary za granicę dla osób prywatnych. Towary są wysyłane do takich nabywców pocztą. Czy wykazując faktury dokumentujące taką sprzedaż w nowym pliku JPK_VAT, podatnik powinien stosować symbol SW? Kiedy trzeba stosować kod SW? Czy podatnik prowadzący sklep internetowy musi stosować kod SW w nowym JPK_VAT przy sprzedaży na rzecz prywatnych nabywców z Polski i innych krajów UE? A co w przypadku sprzedaży wysyłkowej z Polski nabywcom prywatnym poza UE?
Ministerstwo Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej opublikowało projekt zmian ustawy o VAT, wprowadzający unijne przepisy tzw. Pakietu VAT e-commerce. Chodzi m.in. o uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami. Nowe regulacje mają wejść w życie od 1 lipca 2021 r.
Każde spowolnienie gospodarcze przynosi okazje inwestycyjne – choćby takie, jak możliwość taniego zakupu akcji na giełdzie czy korzystnego przejęcia majątku upadających przedsiębiorstw. Nie inaczej jest teraz, przy czym nie sposób pozbyć się wrażenia, że aktualny kryzys jest wyjątkowo szczodry pod względem powstających dzięki niemu możliwości inwestycyjnych. Wygląda to niemalże tak, jakby koronawirus spadł z nieba startupom technologicznym.
W Ministerstwie Finansów trwają prace nad projektem nowelizacji ustawy o VAT, która ma wdrożyć unijne przepisy dot. opodatkowania handlu elektronicznego (tzw. pakiet VAT e-commerce). Nowe przepisy (mają wejść w życie 1 lipca 2021 roku) mają przede wszystkim na celu zwalczanie oszustw związanych z VAT i uszczelnienie poboru VAT w tym obszarze, a także wprowadzenie ułatwień w rozliczaniu VAT w związku z prowadzeniem przez Internet transgranicznej sprzedaży towarów lub usług na rzecz konsumentów w UE. Wśród wielu projektowanych zmian znalazła się m.in. likwidacja zwolnienia z VAT dla importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 22 euro, czy wprowadzenie definicji ustawowych pojęcia "wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość" oraz pojęcia "sprzedaży na odległość towarów importowanych z państw trzecich".
Zdaniem przedsiębiorców konieczne są działania uszczelniające w systemie ceł i podatku VAT dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Proponują szereg działań mających na celu zapewnienie uczciwej i wysokiej konkurencji w branży e-commerce. Wśród rozwiązań znalazła się m.in. konieczność wprowadzenie systemu informatycznego w ramach e-administracji służącego opłacaniu stawek celnych oraz jego integracja z systemami platform e-commerce.
Szykują się zmian w podatkach zaplanowane przez Komisję Europejską. Użytkownicy platform internetowych nie ukryją przed fiskusem dochodu z wynajmu czy z przewozów. Deklaracje VAT i inne obowiązki sprawozdawcze zostaną odchudzone, a urzędnicy z poszczególnych krajów zaczną w końcu wymieniać się informacjami o oszustach.
Szybki rozwój branży handlu internetowego stwarza dla przedsiębiorców szanse ekspansji na nowe rynki oraz możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów. Jednak dla wielu spośród podatników problematyczna może okazać się kwalifikacja podatkowa zdarzeń gospodarczych wynikających z przyjętego przez nich łańcucha dostaw realizowanych na rzecz klientów.
Accace Polska zaprasza na bezpłatne spotkanie, na którym zostaną przedstawione najważniejsze praktyczne aspekty regulacji podatkowych dotyczących działalności w sektorze e-commerce. Spotkanie odbędzie się 15 listopada 2018 r. (godz. 11-13 - rejestracja od 10:30) w Warszawie, w siedzibie Accace przy ul. Cybernetyki 10 (NEOPARK bud. A). Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Rada UE przyjęła 28 lutego 2018 r. rozporządzenie zakazujące nieuzasadnionej geoblokady (geo-blocking) na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Sprzedający nie będzie mógł m.in. blokować ani ograniczać klientom dostępu do interfejsów internetowych z powodu obywatelstwa lub miejsca zamieszkania. Jeżeli blokuje lub ogranicza dostęp bądź przekierowuje na inną wersję interfejsu, będzie musiał podać wyjaśnienie. Nowe przepisy wejdą w życie pod koniec 2018 roku.
5 grudnia 2017 r. ministrowie finansów państw członkowskich UE przyjęli nowe przepisy regulujące zasady opodatkowania VAT handlu internetowego (e-handlu). Nowe regulacje mają za zadanie ułatwienie pobierania VAT, gdy klienci kupują produkty czy usługi online, a także walkę z oszustwami podatkowymi.
Na posiedzeniu ECOFIN ministrowie finansów krajów członkowskich UE debatowali o ewentualnym obniżeniu stawek VAT na książki, gazety i czasopisma zarówno w wersji papierowej, jak i cyfrowej. Porozumienie w sprawie tego projektu Rada planuje wypracować w maju 2017 r. Poruszono też kwestię nowej dyrektywy w sprawie odwrotnego obciążenia VAT dla dostaw towarów i usług powyżej 10 tys. euro.
Robienie zakupów przez Internet zyskuje na popularności z roku na rok. Jednocześnie podmioty prowadzące e-sklepy powinny pamiętać o zgodnym z przepisami wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych.
Gdy właściciel Ceneo.pl został pozwany przez Immergas z uwagi na m.in. naruszenie prawa ochronnego udzielonego na jego znak towarowy branża e-commerce mocno się zaniepokoiła. Gdyby bowiem okazało się, że Sąd przyznałby rację Immergas, wówczas umieszczanie przez porównywarki cenowe znaków towarowych odnoszących się do produktów byłoby niedopuszczalne.
Smartfony i tablet są coraz częściej wykorzystywane przez polskich internautów jako narzędzia do dokonywania zakupów. 35% internautów deklaruje, że do zakupów w sieci wykorzystuje telefon, 19% - tablet, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014” opublikowanego przez Gemius. Tym bardziej dziwi fakt, że niewiele polskich sklepów internetowych dba o tę kategorię klientów.
W dniu 11 września 2014 r. zapadł ważny wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie stawki VAT na książki wydane na innych nośnikach niż papier. Jeżeli zdaniem konsumentów e-booki i zwykłe papierowe książki są produktami podobnymi (zaspokajają te same potrzeby), to zróżnicowanie stawek VAT jest nieuzasadnione i sprzeczne z zasadą neutralności VAT.
Polskie firm wciąż potrzebują specjalistów i menadżerów – wynika z raportu Antal International. Największym powodzeniem wśród pracodawców cieszą się fachowcy z branży e-commerce oraz IT. W 2013 r. w górę mają pójść ich wynagrodzenia.