REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program lojalnościowy - jak to zrobić?

Subskrybuj nas na Youtube
Program lojalnościowy - jak to zrobić?
Program lojalnościowy - jak to zrobić?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Program lojalnościowy. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do sklepów stacjonarnych? Chociażby, proponując im udział w wirtualnym programie lojalnościowym. Jak to zrobić?

Jak podtrzymać kontakt z klientami?

Pandemia i związane z nią obostrzenia, stosowane praktycznie od połowy marca zmieniają sytuację finansową i logistyczną wielu przedsiębiorców oraz ich klientów. To z kolei prowadzi do dużych reorganizacji działań, również promocyjnych. Muszą się do tego dostosować wszyscy – w tym organizatorzy programów lojalnościowych.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Pierwszy lockdown spowodował, że fizycznie nie mogliśmy udać się do wielu sklepów, aby dokonać zakupów. Poza tym wiele osób stara się jak tylko może unikać większych obiektów, gdzie gromadzi się duża liczba ludzi. To właśnie z tego powodu handel internetowy stał się tak popularny, o czym możemy przekonać się sami, chociażby licząc samochody firm kurierskich przejeżdżające bądź parkujące pod naszymi domami.

Warto pamiętać także o emocjach klientów. Co dzień bombardowani jesteśmy informacjami dotyczącymi rosnącej liczby zachorowań i niepewnej przyszłości finansowej wielu Polaków. To wszystko może prowadzić do zmniejszenia konsumpcji, o ile nie dotyczy ona podstawowych produktów.

Skupiając się na tworzeniu programu lojalnościowego, trzeba mieć na uwadze powyższe scenariusze, włącznie z wprowadzeniem całkowitego lockdownu po raz kolejny, co ma już miejsce w wielu krajach. Priorytetem jest teraz utrzymanie dotychczasowych klientów, bo to pozwoli na przetrwanie w trudnych czasach. Siłą rzeczy, musimy skoncentrować się na kontakcie on-line.

Program lojalnościowy w czasie pandemii

REKLAMA

W obecnych czasach programy lojalnościowe mogą mieć jeszcze większe znaczenie niż wcześniej. Mówiąc wprost – przebywając w domach, klienci się nudzą. Praca w miejscu zamieszkania, a przy tym ograniczenia w dostępie do gastronomii czy kultury sprawiają, że ludzie jeszcze więcej czasu spędzają w internecie. Jak można im ten czas zapełnić? Chociażby pozwalając na zbieranie punktów i zdobywanie nagród. Wszystko to jednak musi się odbywać on-line.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W „starym świecie” programy lojalnościowe mogą kojarzyć się z papierowymi książeczkami otrzymywanymi choćby na stacjach paliw. Klienci zbierają punkty na kartę, a podczas kolejnych wizyt mogą wymieniać zdobyte punkty na nagrody. Tak rozumiany program lojalnościowy wymaga wydrukowania kart i katalogów oraz bezpośrednich kontaktów pomiędzy klientami a sprzedawcami.

- Obecnie można to zrobić inaczej. Organizatorzy programów nie potrzebują już ponosić ogromnych kosztów związanych z drukiem książeczek na drogim papierze. Katalog nagród można udostępnić on-line – mówi Grzegorz Kobryń z serwisu NagrodyB2B. - Taka wirtualna wersja pozwoli nie tylko zaoszczędzić na druku, ale ułatwi także aktualizowanie listy dostępnych nagród. Dodanie lub usunięcie produktu może być kwestią kilku minut – wyjaśnia.

To także wygoda dla uczestników, którzy w każdej chwili mogą zalogować się do systemu z nagrodami, aby sprawdzić zarówno stan swojego konta (liczbę zebranych punktów), jak i dostępność wymarzonych nagród. Bez dotykania papierowych książeczek, bez kontaktu ze sprzedawcą i innymi klientami – całkowicie on-line.

Jakie nagrody wybrać?

Tworząc wirtualny katalog, należy go dopasować do własnej grupy docelowej. Inne nagrody umieści w swoimi katalogu sklep sportowy lub siłownia, inne dystrybutor, który sprzedaje kosmetyki do salonów fryzjerskich. Jednak bez względu na profil działalności, każda firma może stworzyć własny program z nagrodami do wyboru.

Istnieją jednak pewne kategorie prezentów, które szczególnie teraz będą się cieszyły wyjątkowym zainteresowaniem. Dziś, gdy tak wiele osób pracuje zdalnie, chętnie wybierane są dwie kategorie produktów. Ludzie, którzy niemal 24 godziny na dobę spędzają we własnych mieszkaniach, więcej czasu przeznaczają na kulinarne eksperymenty. Z tego powodu sprzęt AGD oraz kuchenne akcesoria należą do najczęściej odbieranych prezentów.

Druga grupa produktów, na które warto postawić, to kamery internetowe, mikrofony i wszystkie inne akcesoria elektroniczne, które są w stanie umożliwić bądź ułatwić pracę oraz naukę na odległość. Ceny tego typu urządzeń znacznie w ostatnim czasie wzrosły, dlatego możliwość odebrania ich w zamian za punkty dla wielu osób będzie znaczącym udogodnieniem.

Trzecia grupa prezentów, które zawsze będą mile widziane, to vouchery do sklepów, a mówiąc ściślej – e-vouchery do sklepów internetowych.

- Dzięki nim nawet ktoś, kto nie znajdzie dla siebie odpowiedniego prezentu w zamkniętym katalogu nagród, będzie mógł samodzielnie wybrać dla siebie prezent w sklepie. A ponieważ mówimy o bonach do sklepów internetowych, zakup nie będzie wymagał ani wychodzenia z domu, ani kontaktu z innymi ludźmi – podkreśla Grzegorz Kobryń.

No właśnie! Planując program lojalnościowy, zadbajmy o to, by nagrody były wysyłane bezpośrednio na adres uczestnika programu. Konieczność osobistego odbioru prezentu w sklepie byłaby dziś raczej problemem, niż udogodnieniem. Bezkontaktowa dostawa nagród pod drzwi to natomiast duży atut programu lojalnościowego.

Program lojalnościowy wyłącznie w internecie

Uczestnicy programu powinni nadal mieć możliwość uzyskania odpowiedzi na pytania związane z zasadami, nagrodami, czy swoim kontem w systemie. W tym celu jednak nie muszą udawać się do punktu sprzedaży. Sprawną obsługę uczestników można zapewnić również zdalnie – przez internetowy czat lub infolinię. Sprawna komunikacja przynosi firmie dodatkowe korzyści – poprawia wizerunek marki, pokazuje, że zależy jej na klientach i ich zadowoleniu.

Internet daje również możliwości nie związane bezpośrednio wyłącznie z programami lojalnościowymi. Np. znacznie ułatwia promocję programów oraz codzienną komunikację z aktualnymi i potencjalnymi uczestnikami. Do tego celu można wykorzystywać choćby social media.

Każdego dnia możemy dodawać wpisy na Facebooku, Instagramie, czy też w LinkedIn, które będą podtrzymywały kontakty z naszymi klientami. W ten sposób będziemy regularnie przypominać im zarówno o programie, jak i o dostępnych nagrodach. Za pośrednictwem portali społecznościowych możemy także obwieszczać promocje (np. dodatkowe punkty do zdobycia w weekend) lub informować o nowościach bądź o limitowanych prezentach, dostępnych tylko okresowo. Dostępnych opcji jest ogrom, natomiast media społecznościowe ułatwiają szybkie przeniesienie marketingowych pomysłów z firmy do przestrzeni publicznej.

Co oczywiste, samo zarządzanie programem lojalnościowym również powinno odbywać się zdalnie. W związku z tym sam interfejs systemu musi być dostępny w sieci, do której pracownicy (również ci pracujący zdalnie) będą mogli zalogować się z dowolnego miejsca. Takim rozwiązaniem jest np. udostępniana przez XBS Group – Platforma Lojalnościowa. Małe programy lojalnościowe (do 200 uczestników) mogą korzystać z niej bezpłatnie.

Jeśli dotychczas firma prowadziła swój program lojalnościowy częściowo off-line, przejście na całkowicie zdalną obsługę systemu, nagród i klientów może wydać się kłopotliwe. Gdy jednak wykonamy już związaną z tym pracę, okaże się, że to ogromne ułatwienie. Prowadzenie programu lojalnościowego całkowicie on-line jest zarówno tańsze, szybsze, jak i wygodniejsze – zarówno dla organizatorów, jak i dla uczestników.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rada Ministrów zdecydowała

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rada Ministrów zdecydowała

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Najbardziej poważane zawody w Polsce [ranking 2025]. Księgowy pnie się w górę, sędzia spada, strażak cały czas nr 1

Agencja badawcza SW Research w 2025 roku kolejny raz zapytała Polaków o to, jakim poważaniem darzą przedstawicieli różnych zawodów. W tegorocznym zestawieniu pojawiło się aż 51 kategorii zawodowych, wśród których znalazło się 12 debiutanckich zawodów. Księgowy awansował w 2025 r. o 3 miejsca w porównaniu z ubiegłym rokiem – aktualnie zajmuje 22 miejsce na 51 profesji. SW Research odnotował ten awans jako jeden z trzech najbardziej znaczących. Skąd ta zmiana?

REKLAMA

TSUE: Rekompensaty JST dla spółek komunalnych nie podlegają VAT, jeśli nie wpływają na cenę usługi

Najnowszy wyrok TSUE z 8 maja 2025 r. (sygn. C-615/23), potwierdził stanowisko zaprezentowane przez Rzeczniczkę Generalną w opinii z 13 lutego 2025 r. Zgodnie ze wspomnianym stanowiskiem rekompensaty jakie będą wypłacane przez jednostki samorządu terytorialnego spółkom komunalnym w związku z realizacją publicznych usług transportowych nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, tak długo jak nie będą miały bezpośredniego wpływu na cenę usługi. O ile sam wyrok dotyczył usług transportowych to może mieć w przyszłości przełożenie również na inne obszary działalności.

Kapitał zakładowy w spółce z o.o. w 2025 r. okiem adwokata - praktyka. Wymogi prawne, pułapki, podatki, księgowość, odpowiedzialność zarządu i wspólników

Wyobraź sobie, że chcesz wystartować z nową firmą albo przekształcić jednoosobową działalność w spółkę z o.o. Formalności nie brakuje, ale jedna kwestia wraca jak bumerang: kapitał zakładowy. To pierwszy, obowiązkowy „wkład własny”, bez którego sąd nie zarejestruje spółki. Jego ustawowe minimum – 5 000 zł – może wydawać się symboliczne, jednak od sposobu, w jaki je wnosisz i później „pilnujesz”, zależy wiarygodność Twojej firmy, a czasem nawet osobista odpowiedzialność zarządu. Poniżej znajdziesz najświeższe przepisy, praktyczne podpowiedzi i pułapki, na które trzeba uważać od pierwszego przelewu aż po ewentualne obniżenie kapitału lata później.

REKLAMA