REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program lojalnościowy - jak to zrobić?

Program lojalnościowy - jak to zrobić?
Program lojalnościowy - jak to zrobić?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Program lojalnościowy. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do sklepów stacjonarnych? Chociażby, proponując im udział w wirtualnym programie lojalnościowym. Jak to zrobić?

Jak podtrzymać kontakt z klientami?

Pandemia i związane z nią obostrzenia, stosowane praktycznie od połowy marca zmieniają sytuację finansową i logistyczną wielu przedsiębiorców oraz ich klientów. To z kolei prowadzi do dużych reorganizacji działań, również promocyjnych. Muszą się do tego dostosować wszyscy – w tym organizatorzy programów lojalnościowych.

REKLAMA

Autopromocja

Pierwszy lockdown spowodował, że fizycznie nie mogliśmy udać się do wielu sklepów, aby dokonać zakupów. Poza tym wiele osób stara się jak tylko może unikać większych obiektów, gdzie gromadzi się duża liczba ludzi. To właśnie z tego powodu handel internetowy stał się tak popularny, o czym możemy przekonać się sami, chociażby licząc samochody firm kurierskich przejeżdżające bądź parkujące pod naszymi domami.

Warto pamiętać także o emocjach klientów. Co dzień bombardowani jesteśmy informacjami dotyczącymi rosnącej liczby zachorowań i niepewnej przyszłości finansowej wielu Polaków. To wszystko może prowadzić do zmniejszenia konsumpcji, o ile nie dotyczy ona podstawowych produktów.

Skupiając się na tworzeniu programu lojalnościowego, trzeba mieć na uwadze powyższe scenariusze, włącznie z wprowadzeniem całkowitego lockdownu po raz kolejny, co ma już miejsce w wielu krajach. Priorytetem jest teraz utrzymanie dotychczasowych klientów, bo to pozwoli na przetrwanie w trudnych czasach. Siłą rzeczy, musimy skoncentrować się na kontakcie on-line.

Program lojalnościowy w czasie pandemii

REKLAMA

W obecnych czasach programy lojalnościowe mogą mieć jeszcze większe znaczenie niż wcześniej. Mówiąc wprost – przebywając w domach, klienci się nudzą. Praca w miejscu zamieszkania, a przy tym ograniczenia w dostępie do gastronomii czy kultury sprawiają, że ludzie jeszcze więcej czasu spędzają w internecie. Jak można im ten czas zapełnić? Chociażby pozwalając na zbieranie punktów i zdobywanie nagród. Wszystko to jednak musi się odbywać on-line.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W „starym świecie” programy lojalnościowe mogą kojarzyć się z papierowymi książeczkami otrzymywanymi choćby na stacjach paliw. Klienci zbierają punkty na kartę, a podczas kolejnych wizyt mogą wymieniać zdobyte punkty na nagrody. Tak rozumiany program lojalnościowy wymaga wydrukowania kart i katalogów oraz bezpośrednich kontaktów pomiędzy klientami a sprzedawcami.

- Obecnie można to zrobić inaczej. Organizatorzy programów nie potrzebują już ponosić ogromnych kosztów związanych z drukiem książeczek na drogim papierze. Katalog nagród można udostępnić on-line – mówi Grzegorz Kobryń z serwisu NagrodyB2B. - Taka wirtualna wersja pozwoli nie tylko zaoszczędzić na druku, ale ułatwi także aktualizowanie listy dostępnych nagród. Dodanie lub usunięcie produktu może być kwestią kilku minut – wyjaśnia.

To także wygoda dla uczestników, którzy w każdej chwili mogą zalogować się do systemu z nagrodami, aby sprawdzić zarówno stan swojego konta (liczbę zebranych punktów), jak i dostępność wymarzonych nagród. Bez dotykania papierowych książeczek, bez kontaktu ze sprzedawcą i innymi klientami – całkowicie on-line.

Jakie nagrody wybrać?

Tworząc wirtualny katalog, należy go dopasować do własnej grupy docelowej. Inne nagrody umieści w swoimi katalogu sklep sportowy lub siłownia, inne dystrybutor, który sprzedaje kosmetyki do salonów fryzjerskich. Jednak bez względu na profil działalności, każda firma może stworzyć własny program z nagrodami do wyboru.

Istnieją jednak pewne kategorie prezentów, które szczególnie teraz będą się cieszyły wyjątkowym zainteresowaniem. Dziś, gdy tak wiele osób pracuje zdalnie, chętnie wybierane są dwie kategorie produktów. Ludzie, którzy niemal 24 godziny na dobę spędzają we własnych mieszkaniach, więcej czasu przeznaczają na kulinarne eksperymenty. Z tego powodu sprzęt AGD oraz kuchenne akcesoria należą do najczęściej odbieranych prezentów.

Druga grupa produktów, na które warto postawić, to kamery internetowe, mikrofony i wszystkie inne akcesoria elektroniczne, które są w stanie umożliwić bądź ułatwić pracę oraz naukę na odległość. Ceny tego typu urządzeń znacznie w ostatnim czasie wzrosły, dlatego możliwość odebrania ich w zamian za punkty dla wielu osób będzie znaczącym udogodnieniem.

Trzecia grupa prezentów, które zawsze będą mile widziane, to vouchery do sklepów, a mówiąc ściślej – e-vouchery do sklepów internetowych.

- Dzięki nim nawet ktoś, kto nie znajdzie dla siebie odpowiedniego prezentu w zamkniętym katalogu nagród, będzie mógł samodzielnie wybrać dla siebie prezent w sklepie. A ponieważ mówimy o bonach do sklepów internetowych, zakup nie będzie wymagał ani wychodzenia z domu, ani kontaktu z innymi ludźmi – podkreśla Grzegorz Kobryń.

No właśnie! Planując program lojalnościowy, zadbajmy o to, by nagrody były wysyłane bezpośrednio na adres uczestnika programu. Konieczność osobistego odbioru prezentu w sklepie byłaby dziś raczej problemem, niż udogodnieniem. Bezkontaktowa dostawa nagród pod drzwi to natomiast duży atut programu lojalnościowego.

Program lojalnościowy wyłącznie w internecie

Uczestnicy programu powinni nadal mieć możliwość uzyskania odpowiedzi na pytania związane z zasadami, nagrodami, czy swoim kontem w systemie. W tym celu jednak nie muszą udawać się do punktu sprzedaży. Sprawną obsługę uczestników można zapewnić również zdalnie – przez internetowy czat lub infolinię. Sprawna komunikacja przynosi firmie dodatkowe korzyści – poprawia wizerunek marki, pokazuje, że zależy jej na klientach i ich zadowoleniu.

Internet daje również możliwości nie związane bezpośrednio wyłącznie z programami lojalnościowymi. Np. znacznie ułatwia promocję programów oraz codzienną komunikację z aktualnymi i potencjalnymi uczestnikami. Do tego celu można wykorzystywać choćby social media.

Każdego dnia możemy dodawać wpisy na Facebooku, Instagramie, czy też w LinkedIn, które będą podtrzymywały kontakty z naszymi klientami. W ten sposób będziemy regularnie przypominać im zarówno o programie, jak i o dostępnych nagrodach. Za pośrednictwem portali społecznościowych możemy także obwieszczać promocje (np. dodatkowe punkty do zdobycia w weekend) lub informować o nowościach bądź o limitowanych prezentach, dostępnych tylko okresowo. Dostępnych opcji jest ogrom, natomiast media społecznościowe ułatwiają szybkie przeniesienie marketingowych pomysłów z firmy do przestrzeni publicznej.

Co oczywiste, samo zarządzanie programem lojalnościowym również powinno odbywać się zdalnie. W związku z tym sam interfejs systemu musi być dostępny w sieci, do której pracownicy (również ci pracujący zdalnie) będą mogli zalogować się z dowolnego miejsca. Takim rozwiązaniem jest np. udostępniana przez XBS Group – Platforma Lojalnościowa. Małe programy lojalnościowe (do 200 uczestników) mogą korzystać z niej bezpłatnie.

Jeśli dotychczas firma prowadziła swój program lojalnościowy częściowo off-line, przejście na całkowicie zdalną obsługę systemu, nagród i klientów może wydać się kłopotliwe. Gdy jednak wykonamy już związaną z tym pracę, okaże się, że to ogromne ułatwienie. Prowadzenie programu lojalnościowego całkowicie on-line jest zarówno tańsze, szybsze, jak i wygodniejsze – zarówno dla organizatorów, jak i dla uczestników.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA