REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program lojalnościowy - jak to zrobić?

Subskrybuj nas na Youtube
Program lojalnościowy - jak to zrobić?
Program lojalnościowy - jak to zrobić?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Program lojalnościowy. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do sklepów stacjonarnych? Chociażby, proponując im udział w wirtualnym programie lojalnościowym. Jak to zrobić?

Jak podtrzymać kontakt z klientami?

Pandemia i związane z nią obostrzenia, stosowane praktycznie od połowy marca zmieniają sytuację finansową i logistyczną wielu przedsiębiorców oraz ich klientów. To z kolei prowadzi do dużych reorganizacji działań, również promocyjnych. Muszą się do tego dostosować wszyscy – w tym organizatorzy programów lojalnościowych.

REKLAMA

Autopromocja

Pierwszy lockdown spowodował, że fizycznie nie mogliśmy udać się do wielu sklepów, aby dokonać zakupów. Poza tym wiele osób stara się jak tylko może unikać większych obiektów, gdzie gromadzi się duża liczba ludzi. To właśnie z tego powodu handel internetowy stał się tak popularny, o czym możemy przekonać się sami, chociażby licząc samochody firm kurierskich przejeżdżające bądź parkujące pod naszymi domami.

Warto pamiętać także o emocjach klientów. Co dzień bombardowani jesteśmy informacjami dotyczącymi rosnącej liczby zachorowań i niepewnej przyszłości finansowej wielu Polaków. To wszystko może prowadzić do zmniejszenia konsumpcji, o ile nie dotyczy ona podstawowych produktów.

Skupiając się na tworzeniu programu lojalnościowego, trzeba mieć na uwadze powyższe scenariusze, włącznie z wprowadzeniem całkowitego lockdownu po raz kolejny, co ma już miejsce w wielu krajach. Priorytetem jest teraz utrzymanie dotychczasowych klientów, bo to pozwoli na przetrwanie w trudnych czasach. Siłą rzeczy, musimy skoncentrować się na kontakcie on-line.

Program lojalnościowy w czasie pandemii

W obecnych czasach programy lojalnościowe mogą mieć jeszcze większe znaczenie niż wcześniej. Mówiąc wprost – przebywając w domach, klienci się nudzą. Praca w miejscu zamieszkania, a przy tym ograniczenia w dostępie do gastronomii czy kultury sprawiają, że ludzie jeszcze więcej czasu spędzają w internecie. Jak można im ten czas zapełnić? Chociażby pozwalając na zbieranie punktów i zdobywanie nagród. Wszystko to jednak musi się odbywać on-line.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W „starym świecie” programy lojalnościowe mogą kojarzyć się z papierowymi książeczkami otrzymywanymi choćby na stacjach paliw. Klienci zbierają punkty na kartę, a podczas kolejnych wizyt mogą wymieniać zdobyte punkty na nagrody. Tak rozumiany program lojalnościowy wymaga wydrukowania kart i katalogów oraz bezpośrednich kontaktów pomiędzy klientami a sprzedawcami.

- Obecnie można to zrobić inaczej. Organizatorzy programów nie potrzebują już ponosić ogromnych kosztów związanych z drukiem książeczek na drogim papierze. Katalog nagród można udostępnić on-line – mówi Grzegorz Kobryń z serwisu NagrodyB2B. - Taka wirtualna wersja pozwoli nie tylko zaoszczędzić na druku, ale ułatwi także aktualizowanie listy dostępnych nagród. Dodanie lub usunięcie produktu może być kwestią kilku minut – wyjaśnia.

To także wygoda dla uczestników, którzy w każdej chwili mogą zalogować się do systemu z nagrodami, aby sprawdzić zarówno stan swojego konta (liczbę zebranych punktów), jak i dostępność wymarzonych nagród. Bez dotykania papierowych książeczek, bez kontaktu ze sprzedawcą i innymi klientami – całkowicie on-line.

Jakie nagrody wybrać?

Tworząc wirtualny katalog, należy go dopasować do własnej grupy docelowej. Inne nagrody umieści w swoimi katalogu sklep sportowy lub siłownia, inne dystrybutor, który sprzedaje kosmetyki do salonów fryzjerskich. Jednak bez względu na profil działalności, każda firma może stworzyć własny program z nagrodami do wyboru.

Istnieją jednak pewne kategorie prezentów, które szczególnie teraz będą się cieszyły wyjątkowym zainteresowaniem. Dziś, gdy tak wiele osób pracuje zdalnie, chętnie wybierane są dwie kategorie produktów. Ludzie, którzy niemal 24 godziny na dobę spędzają we własnych mieszkaniach, więcej czasu przeznaczają na kulinarne eksperymenty. Z tego powodu sprzęt AGD oraz kuchenne akcesoria należą do najczęściej odbieranych prezentów.

Druga grupa produktów, na które warto postawić, to kamery internetowe, mikrofony i wszystkie inne akcesoria elektroniczne, które są w stanie umożliwić bądź ułatwić pracę oraz naukę na odległość. Ceny tego typu urządzeń znacznie w ostatnim czasie wzrosły, dlatego możliwość odebrania ich w zamian za punkty dla wielu osób będzie znaczącym udogodnieniem.

Trzecia grupa prezentów, które zawsze będą mile widziane, to vouchery do sklepów, a mówiąc ściślej – e-vouchery do sklepów internetowych.

- Dzięki nim nawet ktoś, kto nie znajdzie dla siebie odpowiedniego prezentu w zamkniętym katalogu nagród, będzie mógł samodzielnie wybrać dla siebie prezent w sklepie. A ponieważ mówimy o bonach do sklepów internetowych, zakup nie będzie wymagał ani wychodzenia z domu, ani kontaktu z innymi ludźmi – podkreśla Grzegorz Kobryń.

No właśnie! Planując program lojalnościowy, zadbajmy o to, by nagrody były wysyłane bezpośrednio na adres uczestnika programu. Konieczność osobistego odbioru prezentu w sklepie byłaby dziś raczej problemem, niż udogodnieniem. Bezkontaktowa dostawa nagród pod drzwi to natomiast duży atut programu lojalnościowego.

Program lojalnościowy wyłącznie w internecie

Uczestnicy programu powinni nadal mieć możliwość uzyskania odpowiedzi na pytania związane z zasadami, nagrodami, czy swoim kontem w systemie. W tym celu jednak nie muszą udawać się do punktu sprzedaży. Sprawną obsługę uczestników można zapewnić również zdalnie – przez internetowy czat lub infolinię. Sprawna komunikacja przynosi firmie dodatkowe korzyści – poprawia wizerunek marki, pokazuje, że zależy jej na klientach i ich zadowoleniu.

Internet daje również możliwości nie związane bezpośrednio wyłącznie z programami lojalnościowymi. Np. znacznie ułatwia promocję programów oraz codzienną komunikację z aktualnymi i potencjalnymi uczestnikami. Do tego celu można wykorzystywać choćby social media.

Każdego dnia możemy dodawać wpisy na Facebooku, Instagramie, czy też w LinkedIn, które będą podtrzymywały kontakty z naszymi klientami. W ten sposób będziemy regularnie przypominać im zarówno o programie, jak i o dostępnych nagrodach. Za pośrednictwem portali społecznościowych możemy także obwieszczać promocje (np. dodatkowe punkty do zdobycia w weekend) lub informować o nowościach bądź o limitowanych prezentach, dostępnych tylko okresowo. Dostępnych opcji jest ogrom, natomiast media społecznościowe ułatwiają szybkie przeniesienie marketingowych pomysłów z firmy do przestrzeni publicznej.

Co oczywiste, samo zarządzanie programem lojalnościowym również powinno odbywać się zdalnie. W związku z tym sam interfejs systemu musi być dostępny w sieci, do której pracownicy (również ci pracujący zdalnie) będą mogli zalogować się z dowolnego miejsca. Takim rozwiązaniem jest np. udostępniana przez XBS Group – Platforma Lojalnościowa. Małe programy lojalnościowe (do 200 uczestników) mogą korzystać z niej bezpłatnie.

Jeśli dotychczas firma prowadziła swój program lojalnościowy częściowo off-line, przejście na całkowicie zdalną obsługę systemu, nagród i klientów może wydać się kłopotliwe. Gdy jednak wykonamy już związaną z tym pracę, okaże się, że to ogromne ułatwienie. Prowadzenie programu lojalnościowego całkowicie on-line jest zarówno tańsze, szybsze, jak i wygodniejsze – zarówno dla organizatorów, jak i dla uczestników.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram MF. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - czy będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

REKLAMA

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

REKLAMA

Dodatkowe dane w księgach rachunkowych i ewidencji środków trwałych od 2026 r. Jest projekt nowego rozporządzenia ministra finansów

Od 1 stycznia 2026 r. podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i mają obowiązek przesyłania JPK_V7M/K - będą musieli prowadzić te księgi w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Te elektroniczne księgi rachunkowe będą musiały być przekazywane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w ustrukturyzowanej formie (pliki JPK) od 2027 roku. Na początku kwietnia 2025 r. Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe i ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - podlegające przekazaniu w formie elektronicznej na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Rozporządzenie to zacznie obowiązywać także od 1 stycznia 2026 r.

Zmiany w przedawnieniu zobowiązań podatkowych od 2026 r. Wiceminister: czasem potrzebujemy więcej niż 5 lat. Co wynika z projektu nowelizacji ordynacji podatkowej

Jedna z wielu zmian zawartych w opublikowanym 28 marca 2025 r. projekcie nowelizacji Ordynacji podatkowej dotyczy zasad przedawniania zobowiązań podatkowych. Postanowiliśmy zmienić przepisy o przedawnieniu zobowiązań podatkowych, ale tak, aby nie wywrócić całego systemu – powiedział PAP wiceminister finansów Jarosław Neneman. Wskazał, że przerwanie biegu przedawnienia przez wszczęcie postępowania będzie możliwe tylko w przypadku poważnych przestępstw. Ponadto projekt przewiduje wykreślenie z kodeksu karnego skarbowego zapisu, że karalność przestępstwa skarbowego ustaje wraz z przedawnieniem podatku.

REKLAMA