REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Program lojalnościowy - jak to zrobić?

Subskrybuj nas na Youtube
Program lojalnościowy - jak to zrobić?
Program lojalnościowy - jak to zrobić?
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Program lojalnościowy. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do sklepów stacjonarnych? Chociażby, proponując im udział w wirtualnym programie lojalnościowym. Jak to zrobić?

Jak podtrzymać kontakt z klientami?

Pandemia i związane z nią obostrzenia, stosowane praktycznie od połowy marca zmieniają sytuację finansową i logistyczną wielu przedsiębiorców oraz ich klientów. To z kolei prowadzi do dużych reorganizacji działań, również promocyjnych. Muszą się do tego dostosować wszyscy – w tym organizatorzy programów lojalnościowych.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy lockdown spowodował, że fizycznie nie mogliśmy udać się do wielu sklepów, aby dokonać zakupów. Poza tym wiele osób stara się jak tylko może unikać większych obiektów, gdzie gromadzi się duża liczba ludzi. To właśnie z tego powodu handel internetowy stał się tak popularny, o czym możemy przekonać się sami, chociażby licząc samochody firm kurierskich przejeżdżające bądź parkujące pod naszymi domami.

Warto pamiętać także o emocjach klientów. Co dzień bombardowani jesteśmy informacjami dotyczącymi rosnącej liczby zachorowań i niepewnej przyszłości finansowej wielu Polaków. To wszystko może prowadzić do zmniejszenia konsumpcji, o ile nie dotyczy ona podstawowych produktów.

Skupiając się na tworzeniu programu lojalnościowego, trzeba mieć na uwadze powyższe scenariusze, włącznie z wprowadzeniem całkowitego lockdownu po raz kolejny, co ma już miejsce w wielu krajach. Priorytetem jest teraz utrzymanie dotychczasowych klientów, bo to pozwoli na przetrwanie w trudnych czasach. Siłą rzeczy, musimy skoncentrować się na kontakcie on-line.

Program lojalnościowy w czasie pandemii

REKLAMA

W obecnych czasach programy lojalnościowe mogą mieć jeszcze większe znaczenie niż wcześniej. Mówiąc wprost – przebywając w domach, klienci się nudzą. Praca w miejscu zamieszkania, a przy tym ograniczenia w dostępie do gastronomii czy kultury sprawiają, że ludzie jeszcze więcej czasu spędzają w internecie. Jak można im ten czas zapełnić? Chociażby pozwalając na zbieranie punktów i zdobywanie nagród. Wszystko to jednak musi się odbywać on-line.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W „starym świecie” programy lojalnościowe mogą kojarzyć się z papierowymi książeczkami otrzymywanymi choćby na stacjach paliw. Klienci zbierają punkty na kartę, a podczas kolejnych wizyt mogą wymieniać zdobyte punkty na nagrody. Tak rozumiany program lojalnościowy wymaga wydrukowania kart i katalogów oraz bezpośrednich kontaktów pomiędzy klientami a sprzedawcami.

- Obecnie można to zrobić inaczej. Organizatorzy programów nie potrzebują już ponosić ogromnych kosztów związanych z drukiem książeczek na drogim papierze. Katalog nagród można udostępnić on-line – mówi Grzegorz Kobryń z serwisu NagrodyB2B. - Taka wirtualna wersja pozwoli nie tylko zaoszczędzić na druku, ale ułatwi także aktualizowanie listy dostępnych nagród. Dodanie lub usunięcie produktu może być kwestią kilku minut – wyjaśnia.

To także wygoda dla uczestników, którzy w każdej chwili mogą zalogować się do systemu z nagrodami, aby sprawdzić zarówno stan swojego konta (liczbę zebranych punktów), jak i dostępność wymarzonych nagród. Bez dotykania papierowych książeczek, bez kontaktu ze sprzedawcą i innymi klientami – całkowicie on-line.

Jakie nagrody wybrać?

Tworząc wirtualny katalog, należy go dopasować do własnej grupy docelowej. Inne nagrody umieści w swoimi katalogu sklep sportowy lub siłownia, inne dystrybutor, który sprzedaje kosmetyki do salonów fryzjerskich. Jednak bez względu na profil działalności, każda firma może stworzyć własny program z nagrodami do wyboru.

Istnieją jednak pewne kategorie prezentów, które szczególnie teraz będą się cieszyły wyjątkowym zainteresowaniem. Dziś, gdy tak wiele osób pracuje zdalnie, chętnie wybierane są dwie kategorie produktów. Ludzie, którzy niemal 24 godziny na dobę spędzają we własnych mieszkaniach, więcej czasu przeznaczają na kulinarne eksperymenty. Z tego powodu sprzęt AGD oraz kuchenne akcesoria należą do najczęściej odbieranych prezentów.

Druga grupa produktów, na które warto postawić, to kamery internetowe, mikrofony i wszystkie inne akcesoria elektroniczne, które są w stanie umożliwić bądź ułatwić pracę oraz naukę na odległość. Ceny tego typu urządzeń znacznie w ostatnim czasie wzrosły, dlatego możliwość odebrania ich w zamian za punkty dla wielu osób będzie znaczącym udogodnieniem.

Trzecia grupa prezentów, które zawsze będą mile widziane, to vouchery do sklepów, a mówiąc ściślej – e-vouchery do sklepów internetowych.

- Dzięki nim nawet ktoś, kto nie znajdzie dla siebie odpowiedniego prezentu w zamkniętym katalogu nagród, będzie mógł samodzielnie wybrać dla siebie prezent w sklepie. A ponieważ mówimy o bonach do sklepów internetowych, zakup nie będzie wymagał ani wychodzenia z domu, ani kontaktu z innymi ludźmi – podkreśla Grzegorz Kobryń.

No właśnie! Planując program lojalnościowy, zadbajmy o to, by nagrody były wysyłane bezpośrednio na adres uczestnika programu. Konieczność osobistego odbioru prezentu w sklepie byłaby dziś raczej problemem, niż udogodnieniem. Bezkontaktowa dostawa nagród pod drzwi to natomiast duży atut programu lojalnościowego.

Program lojalnościowy wyłącznie w internecie

Uczestnicy programu powinni nadal mieć możliwość uzyskania odpowiedzi na pytania związane z zasadami, nagrodami, czy swoim kontem w systemie. W tym celu jednak nie muszą udawać się do punktu sprzedaży. Sprawną obsługę uczestników można zapewnić również zdalnie – przez internetowy czat lub infolinię. Sprawna komunikacja przynosi firmie dodatkowe korzyści – poprawia wizerunek marki, pokazuje, że zależy jej na klientach i ich zadowoleniu.

Internet daje również możliwości nie związane bezpośrednio wyłącznie z programami lojalnościowymi. Np. znacznie ułatwia promocję programów oraz codzienną komunikację z aktualnymi i potencjalnymi uczestnikami. Do tego celu można wykorzystywać choćby social media.

Każdego dnia możemy dodawać wpisy na Facebooku, Instagramie, czy też w LinkedIn, które będą podtrzymywały kontakty z naszymi klientami. W ten sposób będziemy regularnie przypominać im zarówno o programie, jak i o dostępnych nagrodach. Za pośrednictwem portali społecznościowych możemy także obwieszczać promocje (np. dodatkowe punkty do zdobycia w weekend) lub informować o nowościach bądź o limitowanych prezentach, dostępnych tylko okresowo. Dostępnych opcji jest ogrom, natomiast media społecznościowe ułatwiają szybkie przeniesienie marketingowych pomysłów z firmy do przestrzeni publicznej.

Co oczywiste, samo zarządzanie programem lojalnościowym również powinno odbywać się zdalnie. W związku z tym sam interfejs systemu musi być dostępny w sieci, do której pracownicy (również ci pracujący zdalnie) będą mogli zalogować się z dowolnego miejsca. Takim rozwiązaniem jest np. udostępniana przez XBS Group – Platforma Lojalnościowa. Małe programy lojalnościowe (do 200 uczestników) mogą korzystać z niej bezpłatnie.

Jeśli dotychczas firma prowadziła swój program lojalnościowy częściowo off-line, przejście na całkowicie zdalną obsługę systemu, nagród i klientów może wydać się kłopotliwe. Gdy jednak wykonamy już związaną z tym pracę, okaże się, że to ogromne ułatwienie. Prowadzenie programu lojalnościowego całkowicie on-line jest zarówno tańsze, szybsze, jak i wygodniejsze – zarówno dla organizatorów, jak i dla uczestników.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracujący studenci, a ubezpieczenie w ZUS. Umowy o pracę, o dzieło i zlecenia - składki i świadczenia

Nie tylko latem wielu studentów podejmuje pracę, na podstawie kilku rodzajów umów. Różnią się one obowiązkiem odprowadzania składek a co za tym idzie, również prawem do świadczeń. Wyjaśniamy jakie umowy są podpisywane i jak są oskładkowane.

Rekord: Ponad 1,24 mln cudzoziemców pracuje legalnie w Polsce i płaci składki do ZUS

Na koniec I półrocza 2025 r. liczba cudzoziemców legalnie pracujących i objętych ubezpieczeniami społecznymi w ZUS przekroczyła 1,24 mln osób. W województwie kujawsko-pomorskim było ich ponad 48,3 tys.W porównaniu z końcem 2024 roku wzrost odnotowano zarówno w skali kraju, jak i w regionie - informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Działalność nierejestrowana w 2025 roku - własny biznes bez składek ZUS i formalności [limit]. Kiedy rejestracja firmy jest już konieczna i jak to zrobić?

Rozpoczęcie działalności gospodarczej w Polsce może wydawać się skomplikowane – zwłaszcza dla osób, które dopiero testują swój pomysł na biznes. Dlatego działalność nierejestrowana (zwana też nieewidencjonowaną) to atrakcyjna forma dla początkujących przedsiębiorców. Jednak wraz z rozwojem działalności pojawia się pytanie: czy to już czas, by przejść na zarejestrowaną firmę? Przedstawiamy, kiedy warto podjąć ten krok, jakie są jego konsekwencje oraz jak się do tego przygotować.

Ukryte zyski w estońskim CIT – co to jest i dlaczego warto uważać?

Estoński CIT, czyli ryczałt od dochodów spółek, to atrakcyjna forma opodatkowania, która pozwala na odroczenie podatku dochodowego do momentu faktycznej dystrybucji zysków. Jednak korzystając z tej formy opodatkowania, przedsiębiorcy muszą być szczególnie czujni na pojęcie ukrytych zysków, które mogą skutkować nieoczekiwanym opodatkowaniem.

REKLAMA

Dramatyczne dane o wypadkach rolniczych w 2025 r. KRUS stawia na profilaktykę i zdrowie rolników

Dane za pierwsze półrocze 2025 roku pokazują, że w rolnictwie wciąż dochodzi do tysięcy wypadków przy pracy – odnotowano ponad 4,4 tys. zdarzeń, w których zginęło 26 osób. KRUS podkreśla, że profilaktyka i dbanie o zdrowie rolników stają się priorytetem, aby zmniejszyć ryzyko i poprawić bezpieczeństwo w pracy na wsi.

Rewolucja w opłacie cukrowej w Polsce! Nowe prawo wprowadza radykalne zmiany

Jest projekt ustawy o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym oraz niektórych innych ustaw, który zakłada kompleksową nowelizację przepisów dotyczących tzw. opłaty cukrowej oraz uproszczenie systemu jej poboru. Celem zmian jest zwiększenie skuteczności działań prozdrowotnych oraz eliminacja dotychczasowych problemów interpretacyjnych i ograniczeń prawnych.

Wspólne KPI w usługach BPO - praktyczne podejście do optymalizacji procesów

Efektywne zarządzanie projektami BPO wymaga jasnych wskaźników efektywności, które pozwalają na obiektywną ocenę realizowanych procesów. Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie wspólnych KPI, realizowanych równolegle przez dostawcę usług i klienta. Takie podejście, oparte na pomiarze czasu pracy i dodatkowych metryk, umożliwia lepsze zrozumienie procesów i ich systematyczne doskonalenie.

Prezydencka propozycja zerowego PIT-u dla rodzin z dwójką dzieci dzieli opinię publiczną

Propozycja prezydenta Karola Nawrockiego wprowadzenia zerowego PIT-u dla rodzin z dwójką dzieci i dochodem do 140 tys. zł budzi wyraźne podziały w społeczeństwie. Według sondażu, popiera ją 47,5 proc. ankietowanych, a przeciwko jest 47,9 proc., reszta nie ma zdania.

REKLAMA

Zmiana limitów amortyzacji samochodów i kosztów leasingu od 2026 r. Jak ochronić swoje rozliczenia? Niekoniecznie przez zakupy do końca grudnia 2025 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zmniejszy się o 1/3 limit wartości amortyzacji dla większości samochodów osobowych – z 150 tys. zł do 100 tys. zł. Przepisy co ciekawe nie są nowe, bo pochodzą z końca 2021 r., ale wchodzą w życie dopiero za kilka miesięcy i dlatego znowu zrobiło się o nich głośno. Te kilka miesięcy to także ostatni dzwonek, aby zapobiec negatywnym konsekwencjom tych zmian.

Od 2026 roku o 50% wzrośnie stawka podatku od wygranych i nagród (np. w lotto, konkursach, grach, sprzedaży premiowej) – z 10% do 15% [projekt]

Budżet państwa jest chyba naprawdę w trudnej sytuacji, skoro Ministerstwo Finansów planuje podnieść od przyszłego roku (i to o 50%) stawkę zryczałtowanego podatku dochodowego od wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Obecnie stawka ta wynosi 10% wartości wygranej lub nagrody a ma wzrosnąć do 15%. Ten podatek płacimy np. od wygranej w lotto (choć dopiero od wygranej większej niż 2000 zł).

REKLAMA