Kategorie

Sprzedaż przez internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Program lojalnościowy. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami ważne jest zawsze, ale w czasie pandemii może być szczególnie trudne. Jak dbać o tych, którzy przestali przychodzić do sklepów stacjonarnych? Chociażby, proponując im udział w wirtualnym programie lojalnościowym. Jak to zrobić?
Prowadzenie działalności gospodarczej za pośrednictwem internetu wymaga spełnienia wielu obowiązków wynikających z przepisów prawa. Choć w powszechnej świadomości kluczowym aktem prawnym, który nakłada obowiązki w tym obszarze, jest RODO, to jednak nie należy zapominać o pozostałych regulacjach mających istotny wpływ na kształt procesów w przedsiębiorstwie internetowym.
Sprzedawcy zajmujący się handlem elektronicznym, tzw. e-commerce, którzy sprzedają towary przez Internet drogą wysyłkową, mogą pod pewnymi warunkami skorzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kasy rejestrującej. A mówiąc wprost, mogą nie używać kas fiskalnych.
Podatnik, którzy sprzedaje online towary lub świadczy usługi na rzecz konsumentów i przekroczy roczny próg obrotu w wysokości 10 tys. euro, będzie musiał rozliczać się z fiskusem po nowemu. Nowe regulacje wejdą w życie od 2021 r.
Jak realizowane są transakcje sprzedaży za pośrednictwem globalnego sklepu internetowego Amazon? A także dlaczego sprzedawcy mają problem z rozliczaniem podatku VAT od zrealizowanych tam transakcji?
Jednym z zdań Krajowej Administracji Skarbowej jest ograniczanie szarej strefy w internecie. KAS ostrzega, że osoby, które decydują się na sprzedaż w internecie, w tym na Facebooku, powinny pamiętać o robieniu tego zgodnie z przepisami podatkowymi.
67 milionów mieszkańców oraz bardzo rozwinięty rynek zakupów online czynią z Wielkiej Brytanii bardzo ważny rynek dla sklepów e-commerce. Zakupy w Internecie są niezwykle popularną formą aktywności Brytyjczyków, co w konsekwencji przyciąga firmy z całego świata, także z Polski. Zasady rejestracji do VAT GB i rozliczenie podatku VAT to jedne z najczęstszych pytań od przedsiębiorców sprzedających na brytyjskim rynku. W artykule przedstawimy kiedy występuje obowiązek rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii oraz zasady jego rozliczenia.
Mimo to, że rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, nadal wielu przedsiębiorców nie ma regulaminu albo całkowicie zapomina o konieczności przystosowania go do nieustannie zmieniających się regulacji prawnych i specyfiki konkretnej działalności internetowej. Tymczasem prawidłowo sformułowany regulamin jest podstawą funkcjonowania każdego serwisu lub sklepu internetowego. Pomaga też uniknąć szeregu nieprzyjemnych konsekwencji w relacjach tak z klientem, jak i z organami państwa.
Ministerstwo Finansów zauważa, że w internetowych serwisach aukcyjnych podatnicy VAT sprzedają nowe towary (np. telefony komórkowe i tablety) z informacją, że nie wystawiają faktury. To niezgodne z przepisami VAT i może wskazywać na zaniżanie podstawy opodatkowania, tym samym powstanie zaległości podatkowej oraz sankcji VAT. Ministerstwo Finansów zapowiada, że wkrótce będzie się kontaktować z takimi podatnikami, aby wyjaśnić kwestie wystawiania faktur za transakcje.
Fakt skorzystania przez konkretne osoby z przyznanych rabatów (tj. ich realizacja przy zakupach towarów dokonywanych za pośrednictwem platformy) nie prowadzi do powstania po ich stronie przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Uzyskany w ten sposób rabat nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o PIT.
Ministerstwo Finansów informuje, że monitorując handel internetowy stwierdziło (zwłaszcza na popularnych platformach aukcyjnych) rozpowszechnioną praktykę stosowania procedury VAT-marża, przy obrocie nowymi towarami. Dotyczy to przede wszystkim towarów z kategorii elektroniki, a zwłaszcza telefonów komórkowych oraz tabletów. Ministerstwo ostrzega przed konsekwencjami tej praktyki, bowiem procedura VAT-marża nie może być stosowana do dostaw towarów nowych. Podatnicy, u których stwierdzono tą praktykę mogą się spodziewać specjalnych powiadomień z MF drogą mailową lub SMS-em.
Przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy, który przyjmuje płatność za dostawę bezpośrednio przelewem na swój rachunek bankowy, ale także kartą kredytową, za pobraniem oraz nawet za pośrednictwem systemów płatności takich jak np. PayU, jest zwolniony z rejestrowania dostawy w kasie rejestrującej.
Niejednokrotnie zagraniczne firmy tworzą oddziały w Polsce w celu ulokowania tutaj zakładów produkcyjnych i dokonywania sprzedaży wytworzonych produktów. Jak powinien zostać opodatkowany dochód uzyskiwany z takiej działalności?
E-papierosów nie będzie można używać w miejscach, w których obowiązuje zakaz palenia, np. na przystankach i w szkołach. Zakazane będzie udostępnianie i sprzedaż papierosów elektronicznych i pojemników z płynem osobom poniżej 18 lat. Nie będzie też można kupić e-papierosów i pojemników zapasowych w automatach.
Komisja Europejska przedstawiła propozycje reform, które mają pozwolić konsumentom oraz firmom łatwiej kupować i sprzedawać produkty i usługi online w UE. Celem regulacji jest zniesienie barier, które od lat blokują jednolity rynek cyfrowy.
Uzyskiwanie dochodów ze sprzedaży w internecie oznacza konieczność rozliczenia się z urzędem skarbowym, nie zawsze jednak podatnik w tym celu musi zakładać działalność gospodarczą. Dochody pochodzące np. z wynajęcia powierzchni reklamowej na blogu można bowiem opodatkować podobnie jak dochody z najmu.
Na pewno wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak usprawnić proces dokonywania transakcji z kontrahentami. Długotrwała realizacja zamówień oraz niepewność co do stanu płatności za towar czy usługę mogą skutecznie zaburzać prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Już dziś możesz to zmienić, przeprowadzając transakcje ze swoimi partnerami przez internet. Ten rodzaj robienia zakupów nie jest już wyłącznie zarezerwowany dla handlu komercyjnego.
Znaczna część sieciowych gier komputerowych, czyli takich, w których jednocześnie może grać bardzo dużo osób, daje możliwość pozyskiwania „surowców” lub „przedmiotów”, które później w ramach gry mogą być odsprzedawane innym graczom. W związku z tym jaką stawką będzie objęta sprzedaż „towarów” pozyskanych w grze komputerowej, a ile trzeba będzie zapłacić od zysku ze zbycia „przedmiotów” wytworzonych w świecie wirtualnym?
Jak bezpiecznie kupować w sieci, jakie obowiązki ma sklep internetowy, jakie uprawnienia przysługują kupującym - radzą eksperci, prawnicy z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy.
Ponad połowa internautów kupuje w sklepach internetowych, kierując się przede wszystkim ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym strzałem w kolano. W dobie dokonujących się rewolucji technologiczno-mobilnych, wdrożenie w sklepie internetowym obsługi na poziomie marketingu 3.0 jest szansą na szybkie zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.
Czy wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze klienta może obniżyć koszty, zwiększyć jakość dialogu oraz pomóc w budowaniu baz lojalnych konsumentów? Jaki odsetek osób już dziś korzysta z aplikacji mobilnych w procesach związanych z obsługą klienta? W jakich branżach technologie te sprawdzają się najbardziej?
Handel w internecie jest prężnie rozwijającą się sferą, generującą rokrocznie ogromne zyski dla prowadzących transakcje w wirtualnej przestrzeni. Wyniki badań Milward Brown pokazują, iż Allegro było w 2014 roku jednym z najczęściej odwiedzanych portali, a jego działalność wiąże się z obrotem 10 mld złotych w skali roku. W związku z tym na myśl nasuwa się kilka pytań związanych z rozliczaniem transakcji z fiskusem. Kto i kiedy musi się rozliczyć z działalności na Allegro? Jakie są konsekwencje braku rozliczenia?
Ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od 25 grudnia 2014 roku, nakłada na przedsiębiorców prowadzących sprzedaż przez internet szereg obowiązków, w szczególności cały katalog zobowiązań informacyjnych. Ustawa rozszerza zakres informacji, jakie mają być przekazane konsumentowi zawierającemu umowę.
Hobbyści i kolekcjonerzy, sprzedający część swoich kolekcji muszą wiedzieć, że takie transakcje nie są obojętne podatkowo. Organy podatkowe mogą potraktować takie działania, jako opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Natomiast nie trzeba płacić podatku dochodowego, jeżeli sprzedaż elementów kolekcji nastąpiła po upływie 6 miesięcy od ich nabycia.
Przedsiębiorcy dokonujący sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego powinni pamiętać, że ciążące na nich obowiązki nie ograniczają się wyłącznie do przygotowania regulaminu sklepu i zapewnienia takiego funkcjonowania portalu, aby spełnione zostały wymogi nakreślone w przepisach regulujących prawa konsumenta.
Chcę zamówić przez Internet towar z USA. Czy muszę zlecić import agencji celnej i zapłacić VAT? Przecież w USA jest on zerowy. Jak to rozliczyć w deklaracji VAT (jestem VAT-owcem)?
Nowa platforma internetowa (tzw. ODR - Online Dispute Resolution) pozwoli konsumentom rozwiązać spory z e-sklepami z całej Unii Europejskiej, w tym również z polskimi. Platforma, która ma ruszyć w 2016 roku, będzie tłumaczyć skargi i kierować je do odpowiednich instytucji w każdym kraju.
Sprzedaż wysyłkowa z terytorium kraju musi być obowiązkowo potwierdzona fakturą wystawioną dla zagranicznej osoby fizycznej. Dlatego zdaniem części organów podatkowych nie występuje obowiązek zaewidencjonowania transakcji przy użyciu kasy fiskalnej. Dla tych transakcji podatnik nie musi rejestrować się jako podatnik VAT UE, ponieważ nie ma takiego obowiązku.
Czy w przypadku sprzedaży na odległość dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, która opłaca swoje zamówienie za pośrednictwem np. banku (nie gotówką), obowiązkiem firmy jest przekazanie kupującemu wystawionego paragonu fiskalnego, jeśli towar jest wysyłany bezpośrednio z hurtowni?