Business to business – co przedsiębiorca powinien wiedzieć o transakcjach B2B?
REKLAMA
REKLAMA
Na czym polega sprzedaż B2B?
Business to business to wszelkie relacje, jakie zachodzą pomiędzy firmami. Łączą one dane przedsiębiorstwo z jego partnerami, pośrednikami, dostawcami, dystrybutorami, jak również punktami sprzedaży i świadczenia usług. Obejmują one wyszukiwanie i przygotowanie ofert, realizację zamówień, potwierdzenie dostawy towarów, magazynowanie, dokonywanie płatności, wystawianie dokumentów oraz wszelkie działania marketingowe. Ogniwa łańcucha dostaw tworzą wszyscy partnerzy przedsiębiorstwa. Może być on stale rozbudowany o wiele innych elementów.
REKLAMA
Sprzedaż przez internet - obowiązki przedsiębiorcy
W handlu B2B można wyróżnić dwa rodzaje rynków: horyzontalne i wertykalne. Pierwsze obejmują wymianę handlową pomiędzy firmami z różnych branż. Drugie z kolei stanowią transakcje z obszaru jednej branży dotyczące najczęściej produkcji.
Rola systemów informatycznych w transakcjach B2B
Zarządzanie transakcjami z zakresu B2B w głównej mierze usprawniają procesy informatyczne, które wspierają pracę przedsiębiorstw. Dają one możliwość automatyzacji przepływu danych oraz szybkiego dostępu do informacji na temat przeprowadzanej transakcji. Wszelkie informacje wprowadzane są do systemu przez kontrahentów, a obieg dokumentacji, związanej ze sprzedażą jest odpowiednio zorganizowany. Dzięki temu transakcje B2B dają możliwość sprawniejszego sprzedawania, jak i kupowania towarów przez przedsiębiorców, a tym samym gwarantują większy zysk.
Często systemy B2B są ze sobą w pełni integralne, co daje możliwość automatyzacji przesyłu danych pomiędzy kontrahentami.
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet
Ponadto zarządzają one wszelkimi płatnościami oraz dokumentacją, automatycznie generując faktury czy przypominając o terminach zapłaty, co sprawia, że łatwiej jest nam zachować płynność finansową.
Jak wybrać platformę zakupową?
Transakcje business to business są dokonywane przez internet, przez co często rynek B2B nazywany jest e-biznesem. Realizowane są za pośrednictwem specjalnych platform handlowych, które mogą przyjmować formę portali branżowych, witryn aukcyjnych czy też giełd towarowych. Co istotne, umożliwiają one dokonywanie zamówień 24 h na dobę. Czym więc kierować się przy wyborze odpowiedniej platformy? Warto zwrócić uwagę na to, aby była ona w pełni funkcjonalna w wersji mobilnej, dzięki czemu w każdej chwili będziemy mieli dostęp do stanu swoich transakcji za pośrednictwem urządzeń przenośnych.
Sprzedaż internetowa - o czym powinien wiedzieć przedsiębiorca?
Ponadto dobrze jest też poszukać takiej platformy e-commerce, która będzie w pełni integralna z systemami finansowanymi firm, takiej jak np. Marketplanet w połączeniu z SaldeoSMART. Usprawni to całość procesu zarządzania dokumentacją finansowo-księgową Twojego przedsiębiorstwa, przyspieszy realizację zamówień, pozwoli na efektywną kontrolę wydatków i kompleksowe kontrolowanie całego przebiegu transakcji. Dzięki temu zarówno procesy zakupowe, jak i księgowe będziesz mieć zawsze w zasięgu ręki.
Źródło: SaldeoSMART
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat