REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Business to business – co przedsiębiorca powinien wiedzieć o transakcjach B2B?

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
Business to business – co musisz wiedzieć o transakcjach B2B?/ fot. Fotolia
Business to business – co musisz wiedzieć o transakcjach B2B?/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na pewno wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak usprawnić proces dokonywania transakcji z kontrahentami. Długotrwała realizacja zamówień oraz niepewność co do stanu płatności za towar czy usługę mogą skutecznie zaburzać prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Już dziś możesz to zmienić, przeprowadzając transakcje ze swoimi partnerami przez internet. Ten rodzaj robienia zakupów nie jest już wyłącznie zarezerwowany dla handlu komercyjnego.

Na czym polega sprzedaż B2B?

Business to business to wszelkie relacje, jakie zachodzą pomiędzy firmami. Łączą one dane przedsiębiorstwo z jego partnerami, pośrednikami, dostawcami, dystrybutorami, jak również punktami sprzedaży i świadczenia usług. Obejmują one wyszukiwanie i przygotowanie ofert, realizację zamówień, potwierdzenie dostawy towarów, magazynowanie, dokonywanie płatności, wystawianie dokumentów oraz wszelkie działania marketingowe. Ogniwa łańcucha dostaw tworzą wszyscy partnerzy przedsiębiorstwa. Może być on stale rozbudowany o wiele innych elementów.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Sprzedaż przez internet - obowiązki przedsiębiorcy

W handlu B2B można wyróżnić dwa rodzaje rynków: horyzontalne i wertykalne. Pierwsze obejmują wymianę handlową pomiędzy firmami z różnych branż. Drugie z kolei stanowią transakcje z obszaru jednej branży dotyczące najczęściej produkcji.

Rola systemów informatycznych w transakcjach B2B

Zarządzanie transakcjami z zakresu B2B w głównej mierze usprawniają procesy informatyczne, które wspierają pracę przedsiębiorstw. Dają one możliwość automatyzacji przepływu danych oraz szybkiego dostępu do informacji na temat przeprowadzanej transakcji. Wszelkie informacje wprowadzane są do systemu przez kontrahentów, a obieg dokumentacji, związanej ze sprzedażą jest odpowiednio zorganizowany. Dzięki temu transakcje B2B dają możliwość sprawniejszego sprzedawania, jak i kupowania towarów przez przedsiębiorców, a tym samym gwarantują większy zysk.

REKLAMA

Często systemy B2B są ze sobą w pełni integralne, co daje możliwość automatyzacji przesyłu danych pomiędzy kontrahentami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet

Ponadto zarządzają one wszelkimi płatnościami oraz dokumentacją, automatycznie generując faktury czy przypominając o terminach zapłaty, co sprawia, że łatwiej jest nam zachować płynność finansową.


Jak wybrać platformę zakupową?

Transakcje business to business są dokonywane przez internet, przez co często rynek B2B nazywany jest e-biznesem. Realizowane są za pośrednictwem specjalnych platform handlowych, które mogą przyjmować formę portali branżowych, witryn aukcyjnych czy też giełd towarowych. Co istotne, umożliwiają one dokonywanie zamówień 24 h na dobę. Czym więc kierować się przy wyborze odpowiedniej platformy? Warto zwrócić uwagę na to, aby była ona w pełni funkcjonalna w wersji mobilnej, dzięki czemu w każdej chwili będziemy mieli dostęp do stanu swoich transakcji za pośrednictwem urządzeń przenośnych.

Sprzedaż internetowa - o czym powinien wiedzieć przedsiębiorca?

Ponadto dobrze jest też poszukać takiej platformy e-commerce, która będzie w pełni integralna z systemami finansowanymi firm, takiej jak np. Marketplanet w połączeniu z SaldeoSMART. Usprawni to całość procesu zarządzania dokumentacją finansowo-księgową Twojego przedsiębiorstwa, przyspieszy realizację zamówień, pozwoli na efektywną kontrolę wydatków i kompleksowe kontrolowanie całego przebiegu transakcji. Dzięki temu zarówno procesy zakupowe, jak i księgowe będziesz mieć zawsze w zasięgu ręki.

Źródło: SaldeoSMART

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA