REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kompleksowa obsługa sprzedaży - na co zwrócić uwagę?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przedsiębiorstwa handlowo-usługowe stojące przed zakupem oprogramowania nie mają łatwego wyboru. Bogata oferta programów służących do obsługi sprzedaży być może nie odstrasza, ale na pewno potrafi przyprawić o zawrót głowy.

Na rynku znajdziemy programy zarówno niewielkich firm, jak i potężnych graczy. Począwszy od rozwiązań zupełnie darmowych, po takie, które do tanich nie należą, ale pod każdym względem mogą zostać dostosowane do specyfiki działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Co zatem wybrać? Na co zwrócić uwagę?

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja


Pełna obsługa magazynu


To podstawowa funkcjonalność, którą powinien posiadać każdy program przeznaczony do kompleksowej obsługi sprzedaży. Rzetelne informacje nt. bieżących stanów magazynowych zdecydowanie ułatwią planowanie zakupów oraz skutecznie ograniczą związane z tym koszty. Wraz z programem powinniśmy otrzymać nie tylko możliwość wystawiania wszystkich rodzajów dokumentów sprzedaży, ale przede wszystkim możliwość generowania wszelkich niezbędnych dokumentów magazynowych, takich jak PZ, MM, WZ, RW czy PR.


Wsparcie sprzedaży


Zaraz po magazynie należy zwrócić uwagę na moduł obsługujący sprzedaż. Prawidłowe wystawianie, przeliczanie oraz drukowanie faktur i paragonów to standard. Podobnie jak obsługa drukarek fiskalnych. Nie każdy program zaoferuje jednak możliwość  wysyłania faktur w postaci elektronicznej lub comiesięcznego wystawiania powtarzających się faktur, a tego typu funkcje są bardzo istotne, gdyż bezpośrednio wpływają na obniżenie kosztów sprzedaży. W przypadku, kiedy obsługujemy zagranicznych kontrahentów, nie należy zapominać o możliwości wystawiania faktur walutowych w językach obcych, wraz z automatycznymi przeliczeniami EUR-PLN i rozliczaniem różnic kursowych.


Należności i zobowiązania


Rozbudowany mechanizm rozliczania należności zminimalizuje ryzyko obrotów z nierzetelnymi kontrahentami i zwiększy ściągalność długów. Niewątpliwie przydatną funkcją będzie szczegółowa ewidencja rozrachunków z poszczególnymi kontrahentami oraz moduł windykacyjny, który pomoże w seryjnym wystawieniu przypomnień i wezwań do zapłaty. Przydatna może się okazać również możliwość nałożenia restrykcji na konkretnych kontrahentów czy kalkulator odsetkowy, który pomoże obliczyć odsetki ustawowe i podatkowe.

REKLAMA

Kredyt dla przedsiębiorstwa w 2013 roku - kto go dostanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomocy de minimis w formie gwarancji spłaty kredytów

Samochód w firmie - czy warto inwestować w dodatkowe polisy?


CRM


Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z konkretnym klientem. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.

 


Przydatne dodatki


Interesujące mogą okazać się wszelkie zestawienia. Zarówno tekstowe, jak i graficzne. Szybki dostęp do statystyk pozwoli na sprawną analizę sprzedaży i poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa przez wyciągnięcie odpowiednich, adekwatnych do sytuacji wniosków. Pracę z walutami obcymi usprawni także automatycznie pobieranie kursów, bez konieczności ich ręcznej aktualizacji.


Bezpłatny okres testowy


Przed wyborem oprogramowania warto je przetestować. Zazwyczaj dostępne są wersje demonstracyjne. Dzięki nim możemy dokładnie poznać dany program i sprawdzić np. jego prędkość działania przy większej ilości danych i pracy na kilku stanowiskach. Jeśli okres testowy jest odpowiednio długi, będziemy mogli sprawdzić, jak często wypuszczane są aktualizacje czy chociażby, jak działa pomoc techniczna. Patrząc z perspektywy czasu, to kluczowe kwestie. Nieaktualny program to nieprzydatny program.


Świadome zakupy


Świadomy zakup to najbardziej istotny czynnik dotyczący wyboru oprogramowania do kompleksowej obsługi sprzedaży. Poza przetestowaniem samego programu warto jest sprawdzić jakie koszty związane są z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji programu w kolejnych latach użytkowania oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Niektórzy producenci oferują pomoc techniczną w ramach tzw. abonamentu na aktualizacje, co jest rozwiązaniem bardzo korzystnym finansowo. Warto także sprawdzić czy w przypadku rozwoju naszej firmy będziemy mogli nabyć wyższą, bardziej rozbudowaną wersję programu bez wygórowanych opłat. Po rozważeniu tych wszystkich kwestii mamy duże szanse na wybór właściwego programu, który będzie przez wiele lat skutecznie wspierał naszą działalność.

Skomplikowany system podatkowy ciąży polskim przedsiębiorcom

Zapraszamy na forum Prawo gospodarcze

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

 

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

Pieniądze dla dziecka: Ile razy można dać bez podatku? Jest jeden kluczowy warunek przy darowiznach

Pieniądze dziecku bez podatku można przekazać wielokrotnie, gdyż nie jest istotne ile razy, ale trzeba uważać, aby po przekroczeniu limitu kwoty wolnej od podatku od darowizn dokonać niezbędnych formalności urzędowych. Sprawdź, jakie aktualnie obowiązują kwoty wolne od podatku.

Skuteczna windykacja: 5 mitów – dlaczego nie warto w nie wierzyć. Terminy przedawnienia roszczeń (branża TSL)

Wśród polskich przedsiębiorców, w tym także w branży TSL (transport, spedycja i logistyka) temat windykacji należności powraca jak bumerang. Z jednej strony przedsiębiorcy zmagają się z chronicznymi zatorami płatniczymi, z drugiej – wciąż krążą liczne stereotypy, które sprawiają, że wiele firm reaguje zbyt późno albo unika działań windykacyjnych. W efekcie przedsiębiorcy narażają się na utratę płynności finansowej i problemy z dalszym rozwojem.

Podatek od nieruchomości - stawki maksymalne w 2026 roku. 1,25 zł za 1 m2 mieszkania lub domu, 35,53 zł za 1 m2 biura, magazynu, sklepu

Stawki maksymalne podatku od nieruchomości będą w 2026 roku wyższe o ok. 4,5% od obowiązujących w 2025 roku. Przykładowo stawka maksymalna podatku od budynków mieszkalnych i samych mieszkań wyniesie w 2026 roku 1,25 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej, a od budynków (także mieszkalnych) używanych do prowadzenia działalności gospodarczej: 35,53 zł za 1 m2 powierzchni użytkowej. Faktyczne stawki podatku od nieruchomości na dany rok ustalają rady gmin w formie uchwały ale stawki te nie mogą być wyższe od maksymalnych stawek określonych przez Ministra Finansów i Gospodarki.

REKLAMA

Limit poniżej 10 000 zł - najczęściej zadawane pytania o KSeF

Czy przedsiębiorca z obrotami poniżej 10 tys. zł miesięcznie musi korzystać z KSeF? Jak długo można jeszcze wystawiać faktury papierowe? Ministerstwo Finansów wyjaśnia szczegóły nowych zasad, które wejdą w życie od lutego 2026 roku.

"Podatek" (opłata) od psa w 2026 r. Jest stawka maksymalna ale każda gmina ustala samodzielnie. Kto nie musi płacić tej opłaty?

Najczęściej mówi się potocznie: „podatek od psa”. Ale tak naprawdę to opłata lokalna: "opłata od posiadania psów" pobierana przez gminy. Na szczęście nie wszystkie gminy się na to decydują. Bo opłata właśnie tym się różni od podatku, że może ale nie musi być wprowadzona na terenie danej gminy. Ile wynosi opłata od psa w 2026 roku? Kto musi ją płacić a kto jest zwolniony? Do kiedy trzeba wnosić tę opłatę do gminy? Wyjaśniamy.

REKLAMA