REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kompleksowa obsługa sprzedaży - na co zwrócić uwagę?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Przedsiębiorstwa handlowo-usługowe stojące przed zakupem oprogramowania nie mają łatwego wyboru. Bogata oferta programów służących do obsługi sprzedaży być może nie odstrasza, ale na pewno potrafi przyprawić o zawrót głowy.

Na rynku znajdziemy programy zarówno niewielkich firm, jak i potężnych graczy. Począwszy od rozwiązań zupełnie darmowych, po takie, które do tanich nie należą, ale pod każdym względem mogą zostać dostosowane do specyfiki działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Co zatem wybrać? Na co zwrócić uwagę?

REKLAMA


Pełna obsługa magazynu


To podstawowa funkcjonalność, którą powinien posiadać każdy program przeznaczony do kompleksowej obsługi sprzedaży. Rzetelne informacje nt. bieżących stanów magazynowych zdecydowanie ułatwią planowanie zakupów oraz skutecznie ograniczą związane z tym koszty. Wraz z programem powinniśmy otrzymać nie tylko możliwość wystawiania wszystkich rodzajów dokumentów sprzedaży, ale przede wszystkim możliwość generowania wszelkich niezbędnych dokumentów magazynowych, takich jak PZ, MM, WZ, RW czy PR.


Wsparcie sprzedaży


Zaraz po magazynie należy zwrócić uwagę na moduł obsługujący sprzedaż. Prawidłowe wystawianie, przeliczanie oraz drukowanie faktur i paragonów to standard. Podobnie jak obsługa drukarek fiskalnych. Nie każdy program zaoferuje jednak możliwość  wysyłania faktur w postaci elektronicznej lub comiesięcznego wystawiania powtarzających się faktur, a tego typu funkcje są bardzo istotne, gdyż bezpośrednio wpływają na obniżenie kosztów sprzedaży. W przypadku, kiedy obsługujemy zagranicznych kontrahentów, nie należy zapominać o możliwości wystawiania faktur walutowych w językach obcych, wraz z automatycznymi przeliczeniami EUR-PLN i rozliczaniem różnic kursowych.


Należności i zobowiązania


Rozbudowany mechanizm rozliczania należności zminimalizuje ryzyko obrotów z nierzetelnymi kontrahentami i zwiększy ściągalność długów. Niewątpliwie przydatną funkcją będzie szczegółowa ewidencja rozrachunków z poszczególnymi kontrahentami oraz moduł windykacyjny, który pomoże w seryjnym wystawieniu przypomnień i wezwań do zapłaty. Przydatna może się okazać również możliwość nałożenia restrykcji na konkretnych kontrahentów czy kalkulator odsetkowy, który pomoże obliczyć odsetki ustawowe i podatkowe.

Kredyt dla przedsiębiorstwa w 2013 roku - kto go dostanie?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomocy de minimis w formie gwarancji spłaty kredytów

Samochód w firmie - czy warto inwestować w dodatkowe polisy?


CRM


Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z konkretnym klientem. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.

 


Przydatne dodatki


Interesujące mogą okazać się wszelkie zestawienia. Zarówno tekstowe, jak i graficzne. Szybki dostęp do statystyk pozwoli na sprawną analizę sprzedaży i poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa przez wyciągnięcie odpowiednich, adekwatnych do sytuacji wniosków. Pracę z walutami obcymi usprawni także automatycznie pobieranie kursów, bez konieczności ich ręcznej aktualizacji.


Bezpłatny okres testowy


Przed wyborem oprogramowania warto je przetestować. Zazwyczaj dostępne są wersje demonstracyjne. Dzięki nim możemy dokładnie poznać dany program i sprawdzić np. jego prędkość działania przy większej ilości danych i pracy na kilku stanowiskach. Jeśli okres testowy jest odpowiednio długi, będziemy mogli sprawdzić, jak często wypuszczane są aktualizacje czy chociażby, jak działa pomoc techniczna. Patrząc z perspektywy czasu, to kluczowe kwestie. Nieaktualny program to nieprzydatny program.


Świadome zakupy


Świadomy zakup to najbardziej istotny czynnik dotyczący wyboru oprogramowania do kompleksowej obsługi sprzedaży. Poza przetestowaniem samego programu warto jest sprawdzić jakie koszty związane są z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji programu w kolejnych latach użytkowania oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Niektórzy producenci oferują pomoc techniczną w ramach tzw. abonamentu na aktualizacje, co jest rozwiązaniem bardzo korzystnym finansowo. Warto także sprawdzić czy w przypadku rozwoju naszej firmy będziemy mogli nabyć wyższą, bardziej rozbudowaną wersję programu bez wygórowanych opłat. Po rozważeniu tych wszystkich kwestii mamy duże szanse na wybór właściwego programu, który będzie przez wiele lat skutecznie wspierał naszą działalność.

Skomplikowany system podatkowy ciąży polskim przedsiębiorcom

Zapraszamy na forum Prawo gospodarcze

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

 

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA