REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż online w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

67 milionów mieszkańców oraz bardzo rozwinięty rynek zakupów online czynią z Wielkiej Brytanii bardzo ważny rynek dla sklepów e-commerce. Zakupy w Internecie są niezwykle popularną formą aktywności Brytyjczyków, co w konsekwencji przyciąga firmy z całego świata, także z Polski. Zasady rejestracji do VAT GB i rozliczenie podatku VAT to jedne z najczęstszych pytań od przedsiębiorców sprzedających na brytyjskim rynku. W artykule przedstawimy kiedy występuje obowiązek rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii oraz zasady jego rozliczenia.

Rejestracja do VAT w UK - zasady

Sprzedaż na brytyjskim Ebayu czy Amazonie jest niezwykle popularna wśród polskich firm. Niestety nie wszystkie firmy są świadome obowiązków podatkowych, które się z tym łączą.

REKLAMA

Autopromocja

Brytyjski urząd skarbowy HMRC definiuje pojęcie sprzedawcy zagranicznego w przypadku gdy sprzedawca sprzedaje towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, brytyjskim konsumentom oraz nie posiada brytyjskiej siedziby firmy.

Jeżeli sprzedajesz towary do klientów w Wielkiej Brytanii, to musisz zarejestrować się do VAT GB w następujących sytuacjach:

  • będąc brytyjską firmą, która sprzedaje dobra w Wielkiej Brytanii osiągając obrót w wysokości 85 000 funtów (około 410 tys. złotych) w ciągu roku.
  • jako sprzedawca zagraniczny sprzedając towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, do odbiorców w Wielkiej Brytanii lub w przypadku importu towarów spoza Unii Europejskiej i ich sprzedaży w Wielkiej Brytanii
  • sprzedając towary zlokalizowane w innym kraju Unii Europejskiej (tzw. sprzedaż na odległość) do brytyjskich konsumentów po przekroczeniu kwoty 70 000 funtów (około 335 tys. złotych) obrotu sprzedanych towarów.

Na początku tego roku media informowały o podpisaniu porozumienia przez Amazon i Ebay z brytyjskim urzędem skarbowym HMRC w celu ujawniania podmiotów sprzedających za pośrednictwem platform w Wielkiej Brytanii, nie płacących VAT w UK. Rejestracji do VAT GB można dokonać samodzielnie lub za pośrednictwem profesjonalnej kancelarii księgowo-podatkowej, np. Admiral Tax, która oferuje swoim klientom pomoc w złożeniu wniosku o rejestrację spółki do VAT w Wielkiej Brytanii. Wybierając drugi wariant mamy pewność, że złożony wniosek będzie kompletny, co zwiększy szanse uzyskania brytyjskiego numeru VAT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posiadając numer VAT GB do obowiązków należy:

  • naliczać VAT dla wszystkich transakcji w Wielkiej Brytanii wg stawek dla konkretnych produktów.
  • rozliczać i płacić należny podatek VAT do brytyjskiego urzędu skarbowego HMRC.

Rozliczenia VAT w Wielkiej Brytanii dokonywane są raz na kwartał.

Brak stosowania się do brytyjskich przepisów podatkowych o VAT może skutkować grzywną nałożoną przez HMRC oraz wystosowaniem wniosku o usunięcie z portali jak Ebay czy Amazon.

Spółka w Anglii - sprzedaż w UK

Rozwiązaniem dla firm sprzedających swoje produkty w Wielkiej Brytanii jest jednak rejestracja firmy w Anglii - spółka limited jest najczęściej wybieraną formą prowadzenia działalności przez przedsiębiorców na Wyspach Brytyjskich.

Rejestracja spółki w Anglii dla sprzedających towary w Wielkiej Brytanii niesie ze sobą wiele korzyści. Prowadzenie biznesu w Wielkiej Brytanii jest łatwe – nie ma biurokracji, którą znamy z polskich urzędów, większość spraw można załatwić online bezpośrednio lub korzystając z usług wyspecjalizowanego biura księgowego. Spółka limited pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych każdego roku. Dyrektor spółki może skorzystać z wysokiej kwoty wolnej od podatku (aktualnie 11 850 funtów, czyli około 58 tysięcy złotych), mniejszych obciążeń na ubezpieczenie społeczne. Dodatkowo można wypłacać środki ze spółki bez podatku korzystając z dywidendy, kilometrówki czy zwrotów kosztów delegacji.

Polecamy: VAT 2018. Komentarz

Korzyści wynikające z prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii:

  • Wysoka kwota wolna od podatku (11850 funtów, czyli około 58 tys. złotych)
  • Składki na ubezpieczenie społeczne uzależnione od dochodu (brak stałej składki, w przeciwieństwie do ZUS w Polsce)
  • 19-proc. podatku CIT, należny podatek należy zapłacić dopiero 9 miesięcy po upływie roku podatkowego
  • Po 10 latach prowadzenia spółki nabywa się prawo do brytyjskiej emerytury
  • Proste i przejrzyste prawo, niska biurokracja

Zobacz: Sprzedaż przez internet

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niegotowe na KSeF. Tylko 5230 przedsiębiorstw korzysta z systemu – czas ucieka. [DANE MF]

Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów wynika, że do 5 marca 2025 roku z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) skorzystało zaledwie 5230 firm. To oznacza, że w ciągu ponad trzech lat działania systemu zdecydowało się na niego jedynie kilka tysięcy przedsiębiorców. Tymczasem za 9 miesięcy korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe – a to oznacza prawdziwą rewolucję dla księgowości w Polsce.

Prof. Modzelewski do premiera Tuska: narzucanie KSeF-u i faktur ustrukturyzowanych wszystkim podatnikom VAT to nie jest deregulacja gospodarki; ten pomysł powinien trafić do kosza

W dniu 12 kwietnia br. Ministerstwo Finansów potwierdziło zamiar wdrożenia w 2026 roku obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur i obligatoryjnego stosowania faktur ustrukturyzowanych przez wszystkich podatników VAT. Prof. dr hab. Witold Modzelewski apeluje do Pana Premiera Donalda Tuska: „Wierzę, że jako liberał traktuje Pan potrzebę deregulacji gospodarki zupełnie poważnie. Nie należy ulegać lobbystom, którzy chcą zarobić na dezorganizacji systemu fakturowania. Pomysł faktur ustrukturyzowanych powinien trafić definitywnie do kosza.”

W 2025 r. można przekazać 1,5% podatku rolnego na rzecz dwóch uprawnionych podmiotów

W komunikacie z 16 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2025 roku podatnicy podatku rolnego mogą przekazać 1,5 tego podatku na rzecz Krajowego Związku Rewizyjnego Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych lub OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych. Jakie są warunki tego przekazania?

Roczne zeznanie podatkowe PIT: 15 najczęstszych błędów. Jak ich uniknąć w 2025 roku

Złożenie corocznej deklaracji PIT to podstawowy zakres komunikacji podatnika z administracją skarbową. Warto zadbać, by przebiegła ona w sposób optymalny i nie nastręczała niespodziewanych nieprzyjemności. Dlatego też przedstawiamy zestawienie najczęstszych błędów, przed którymi można się uchronić, korzystając z poniższych podpowiedzi.

REKLAMA

7 skutków spadających stóp procentowych. Już w maju 2025 r. RPP zacznie cykl obniżek?

Tańsze i łatwiej dostępne kredyty to tylko część skutków cięć stóp procentowych. Polityka monetarna to miecz obosieczny. W momencie, w którym kredytobiorcy cieszą się z niższych rat, to posiadacze oszczędności mają problem ze znalezieniem solidnie oprocentowanego depozytu. Widmo niższych stóp procentowych oznacza też, że w dół pójść może oprocentowanie detalicznych obligacji skarbowych, a zakup mieszkania na wynajem może znowu odzyskać swój blask.

Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA