REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż online w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT

Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

67 milionów mieszkańców oraz bardzo rozwinięty rynek zakupów online czynią z Wielkiej Brytanii bardzo ważny rynek dla sklepów e-commerce. Zakupy w Internecie są niezwykle popularną formą aktywności Brytyjczyków, co w konsekwencji przyciąga firmy z całego świata, także z Polski. Zasady rejestracji do VAT GB i rozliczenie podatku VAT to jedne z najczęstszych pytań od przedsiębiorców sprzedających na brytyjskim rynku. W artykule przedstawimy kiedy występuje obowiązek rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii oraz zasady jego rozliczenia.

Rejestracja do VAT w UK - zasady

Sprzedaż na brytyjskim Ebayu czy Amazonie jest niezwykle popularna wśród polskich firm. Niestety nie wszystkie firmy są świadome obowiązków podatkowych, które się z tym łączą.

REKLAMA

Autopromocja

Brytyjski urząd skarbowy HMRC definiuje pojęcie sprzedawcy zagranicznego w przypadku gdy sprzedawca sprzedaje towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, brytyjskim konsumentom oraz nie posiada brytyjskiej siedziby firmy.

Jeżeli sprzedajesz towary do klientów w Wielkiej Brytanii, to musisz zarejestrować się do VAT GB w następujących sytuacjach:

  • będąc brytyjską firmą, która sprzedaje dobra w Wielkiej Brytanii osiągając obrót w wysokości 85 000 funtów (około 410 tys. złotych) w ciągu roku.
  • jako sprzedawca zagraniczny sprzedając towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, do odbiorców w Wielkiej Brytanii lub w przypadku importu towarów spoza Unii Europejskiej i ich sprzedaży w Wielkiej Brytanii
  • sprzedając towary zlokalizowane w innym kraju Unii Europejskiej (tzw. sprzedaż na odległość) do brytyjskich konsumentów po przekroczeniu kwoty 70 000 funtów (około 335 tys. złotych) obrotu sprzedanych towarów.

Na początku tego roku media informowały o podpisaniu porozumienia przez Amazon i Ebay z brytyjskim urzędem skarbowym HMRC w celu ujawniania podmiotów sprzedających za pośrednictwem platform w Wielkiej Brytanii, nie płacących VAT w UK. Rejestracji do VAT GB można dokonać samodzielnie lub za pośrednictwem profesjonalnej kancelarii księgowo-podatkowej, np. Admiral Tax, która oferuje swoim klientom pomoc w złożeniu wniosku o rejestrację spółki do VAT w Wielkiej Brytanii. Wybierając drugi wariant mamy pewność, że złożony wniosek będzie kompletny, co zwiększy szanse uzyskania brytyjskiego numeru VAT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posiadając numer VAT GB do obowiązków należy:

  • naliczać VAT dla wszystkich transakcji w Wielkiej Brytanii wg stawek dla konkretnych produktów.
  • rozliczać i płacić należny podatek VAT do brytyjskiego urzędu skarbowego HMRC.

Rozliczenia VAT w Wielkiej Brytanii dokonywane są raz na kwartał.

Brak stosowania się do brytyjskich przepisów podatkowych o VAT może skutkować grzywną nałożoną przez HMRC oraz wystosowaniem wniosku o usunięcie z portali jak Ebay czy Amazon.

Spółka w Anglii - sprzedaż w UK

Rozwiązaniem dla firm sprzedających swoje produkty w Wielkiej Brytanii jest jednak rejestracja firmy w Anglii - spółka limited jest najczęściej wybieraną formą prowadzenia działalności przez przedsiębiorców na Wyspach Brytyjskich.

Rejestracja spółki w Anglii dla sprzedających towary w Wielkiej Brytanii niesie ze sobą wiele korzyści. Prowadzenie biznesu w Wielkiej Brytanii jest łatwe – nie ma biurokracji, którą znamy z polskich urzędów, większość spraw można załatwić online bezpośrednio lub korzystając z usług wyspecjalizowanego biura księgowego. Spółka limited pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych każdego roku. Dyrektor spółki może skorzystać z wysokiej kwoty wolnej od podatku (aktualnie 11 850 funtów, czyli około 58 tysięcy złotych), mniejszych obciążeń na ubezpieczenie społeczne. Dodatkowo można wypłacać środki ze spółki bez podatku korzystając z dywidendy, kilometrówki czy zwrotów kosztów delegacji.

Polecamy: VAT 2018. Komentarz

Korzyści wynikające z prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii:

  • Wysoka kwota wolna od podatku (11850 funtów, czyli około 58 tys. złotych)
  • Składki na ubezpieczenie społeczne uzależnione od dochodu (brak stałej składki, w przeciwieństwie do ZUS w Polsce)
  • 19-proc. podatku CIT, należny podatek należy zapłacić dopiero 9 miesięcy po upływie roku podatkowego
  • Po 10 latach prowadzenia spółki nabywa się prawo do brytyjskiej emerytury
  • Proste i przejrzyste prawo, niska biurokracja

Zobacz: Sprzedaż przez internet

Autopromocja
Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA