REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż online w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT

Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

67 milionów mieszkańców oraz bardzo rozwinięty rynek zakupów online czynią z Wielkiej Brytanii bardzo ważny rynek dla sklepów e-commerce. Zakupy w Internecie są niezwykle popularną formą aktywności Brytyjczyków, co w konsekwencji przyciąga firmy z całego świata, także z Polski. Zasady rejestracji do VAT GB i rozliczenie podatku VAT to jedne z najczęstszych pytań od przedsiębiorców sprzedających na brytyjskim rynku. W artykule przedstawimy kiedy występuje obowiązek rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii oraz zasady jego rozliczenia.

Rejestracja do VAT w UK - zasady

Sprzedaż na brytyjskim Ebayu czy Amazonie jest niezwykle popularna wśród polskich firm. Niestety nie wszystkie firmy są świadome obowiązków podatkowych, które się z tym łączą.

REKLAMA

Autopromocja

Brytyjski urząd skarbowy HMRC definiuje pojęcie sprzedawcy zagranicznego w przypadku gdy sprzedawca sprzedaje towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, brytyjskim konsumentom oraz nie posiada brytyjskiej siedziby firmy.

Jeżeli sprzedajesz towary do klientów w Wielkiej Brytanii, to musisz zarejestrować się do VAT GB w następujących sytuacjach:

  • będąc brytyjską firmą, która sprzedaje dobra w Wielkiej Brytanii osiągając obrót w wysokości 85 000 funtów (około 410 tys. złotych) w ciągu roku.
  • jako sprzedawca zagraniczny sprzedając towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, do odbiorców w Wielkiej Brytanii lub w przypadku importu towarów spoza Unii Europejskiej i ich sprzedaży w Wielkiej Brytanii
  • sprzedając towary zlokalizowane w innym kraju Unii Europejskiej (tzw. sprzedaż na odległość) do brytyjskich konsumentów po przekroczeniu kwoty 70 000 funtów (około 335 tys. złotych) obrotu sprzedanych towarów.

Na początku tego roku media informowały o podpisaniu porozumienia przez Amazon i Ebay z brytyjskim urzędem skarbowym HMRC w celu ujawniania podmiotów sprzedających za pośrednictwem platform w Wielkiej Brytanii, nie płacących VAT w UK. Rejestracji do VAT GB można dokonać samodzielnie lub za pośrednictwem profesjonalnej kancelarii księgowo-podatkowej, np. Admiral Tax, która oferuje swoim klientom pomoc w złożeniu wniosku o rejestrację spółki do VAT w Wielkiej Brytanii. Wybierając drugi wariant mamy pewność, że złożony wniosek będzie kompletny, co zwiększy szanse uzyskania brytyjskiego numeru VAT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posiadając numer VAT GB do obowiązków należy:

  • naliczać VAT dla wszystkich transakcji w Wielkiej Brytanii wg stawek dla konkretnych produktów.
  • rozliczać i płacić należny podatek VAT do brytyjskiego urzędu skarbowego HMRC.

Rozliczenia VAT w Wielkiej Brytanii dokonywane są raz na kwartał.

Brak stosowania się do brytyjskich przepisów podatkowych o VAT może skutkować grzywną nałożoną przez HMRC oraz wystosowaniem wniosku o usunięcie z portali jak Ebay czy Amazon.

Spółka w Anglii - sprzedaż w UK

Rozwiązaniem dla firm sprzedających swoje produkty w Wielkiej Brytanii jest jednak rejestracja firmy w Anglii - spółka limited jest najczęściej wybieraną formą prowadzenia działalności przez przedsiębiorców na Wyspach Brytyjskich.

Rejestracja spółki w Anglii dla sprzedających towary w Wielkiej Brytanii niesie ze sobą wiele korzyści. Prowadzenie biznesu w Wielkiej Brytanii jest łatwe – nie ma biurokracji, którą znamy z polskich urzędów, większość spraw można załatwić online bezpośrednio lub korzystając z usług wyspecjalizowanego biura księgowego. Spółka limited pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych każdego roku. Dyrektor spółki może skorzystać z wysokiej kwoty wolnej od podatku (aktualnie 11 850 funtów, czyli około 58 tysięcy złotych), mniejszych obciążeń na ubezpieczenie społeczne. Dodatkowo można wypłacać środki ze spółki bez podatku korzystając z dywidendy, kilometrówki czy zwrotów kosztów delegacji.

Polecamy: VAT 2018. Komentarz

Korzyści wynikające z prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii:

  • Wysoka kwota wolna od podatku (11850 funtów, czyli około 58 tys. złotych)
  • Składki na ubezpieczenie społeczne uzależnione od dochodu (brak stałej składki, w przeciwieństwie do ZUS w Polsce)
  • 19-proc. podatku CIT, należny podatek należy zapłacić dopiero 9 miesięcy po upływie roku podatkowego
  • Po 10 latach prowadzenia spółki nabywa się prawo do brytyjskiej emerytury
  • Proste i przejrzyste prawo, niska biurokracja

Zobacz: Sprzedaż przez internet

Autopromocja
Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: takie będą wszystkie nowe terminy dotyczące obowiązku e-fakturowania. Jest nowa ustawa o KSeF

5 listopada Ministerstwo Finansów opublikowało rządowy projekt ustawy dotyczący obowiązkowego wystawiania faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF).  W ten sposób realizuje część reformy z Krajowego Planu Odbudowy i Wzmacniania Odporności - KPO. Znane są już wszystkie terminy wdrożenia fakturowania w systemie KSeF.

Prof. Modzelewski: Dlaczego wdrożenie obowiązkowego KSeF skończy się fiaskiem; nie usunięto zasadniczych błędów faktur ustrukturyzowanych

Opublikowano wreszcie nowelizację nowelizacji przepisów dotyczących faktur ustrukturyzowanych. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Ministra Finansów (które podatnicy przyjęli z ulgą i zadowoleniem), nie usunięto zasadniczych błędów tej koncepcji, a proponowane zmiany mają charakter wręcz kosmetyczny. Czyli dalej forsowany jest absurdalny, kosztowny, szkodliwy politycznie i w sumie niewdrażalny projekt niewiadomego autorstwa, który doprowadzi do całkowitej destrukcji systemu rozliczeń i dokumentowania sprzedaży i zakupów w obrocie gospodarczym – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski z Instytutu Studiów Podatkowych. 

Prof. Modzelewski: Dlaczego wdrożenie obowiązkowego KSeF skończy się fiaskiem; nie usunięto zasadniczych błędów faktur ustrukturyzowanych

Opublikowano wreszcie nowelizację nowelizacji przepisów dotyczących faktur ustrukturyzowanych. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Ministra Finansów (które podatnicy przyjęli z ulgą i zadowoleniem), nie usunięto zasadniczych błędów tej koncepcji, a proponowane zmiany mają charakter wręcz kosmetyczny. Czyli dalej forsowany jest absurdalny, kosztowny, szkodliwy politycznie i w sumie niewdrażalny projekt niewiadomego autorstwa, który doprowadzi do całkowitej destrukcji systemu rozliczeń i dokumentowania sprzedaży i zakupów w obrocie gospodarczym – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski z Instytutu Studiów Podatkowych. 

Wdrażanie ustawy o sygnalistach. Ważna data dla firm: 1 stycznia 2025 r.

Ustawa o sygnalistach weszła w życie 25 września 2024 r. Na jej mocy wiele firm ma obowiązek wyznaczenia osoby, która będzie przyjmowała zgłoszenia wewnętrzne od pracowników. Stan zatrudnienia należy pierwszy raz ustalić na dzień 1 stycznia 2025 r. i również na ten dzień trzeba mieć przygotowaną procedurę zgłoszeń wewnętrznych chroniącą sygnalistów. Dotyczy to tych podmiotów, których dotyczą przepisy ustawy o ochronie sygnalistów z uwagi na zatrudnienie co najmniej 50 osób.

REKLAMA

Czy prawo pozwala zwolnić pracownika i zastąpić go sztuczną inteligencją? Adwokat: nie ma specjalnych przepisów ale etat może być zlikwidowany, gdy firma wprowadza automatyzację

Czy pracodawca ma prawo zwolnić pracowników i zastąpić ich przez sztuczną inteligencję? Jak mówi adwokat Marek Jarosiewicz, wspólnik w kancelarii Wódkiewicz & Sosnowski sytuacja jest delikatna, bo sztuczna inteligencja, szczególnie w kontekście rynku pracy, wymaga jeszcze dużego doprecyzowania. – Przedsiębiorca ma prawo unowocześniać procesy w swojej firmie. Z etycznego punktu widzenia jednak powoływanie się na sztuczną inteligencję przy redukcji etatów może być wątpliwe – przyznaje mecenas Jarosiewicz. 

Koniec realnych zysków z lokat bankowych. W 2025 r. inflacja będzie spadała szybciej niż stopy procentowe?

Zanotowane we wrześniu 2024 r. przyspieszenie inflacji to zła informacja dla oszczędzających na lokatach bankowych. Osoby posiadające przeciętne lokaty w bankach znowu zaczynają realnie tracić, czyli przegrywać z inflacją. Oprocentowanie depozytów przestaje bowiem chronić siłę nabywczą zaoszczędzonych pieniędzy przed zgubnym działaniem inflacji. Dalsze przyspieszenie inflacji i spodziewane obniżki stóp procentowych to scenariusz, który działa na niekorzyść bankowych ciułaczy.

Jak działa ulga na zabytki? Można odliczyć wpłaty na fundusz remontowy, ale też wydatki na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków

Ulga na zabytki to forma preferencji podatkowej dostępna dla podatników PIT, którzy rozliczają się według skali podatkowej, podatku liniowego lub ryczałtu. Aby móc z niej skorzystać, konieczne jest posiadanie statusu właściciela lub współwłaściciela zabytkowej nieruchomości. Można odliczyć wpłat na fundusz remontowy oraz wydatki na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane.

Z dużej chmury mały deszcz – system do obsługi zgłoszeń celnych wywozowych AES działa

Z dniem 31 października 2024 odłączono działający do tej pory system do obsługi zgłoszeń celnych wywozowych AES/ECS i zastąpiono go systemem AES Plus. Jest to ogólnounijny program do walidacji i weryfikacji zgłoszeń celnych w procedurze wywozu.

REKLAMA

Podatek PIT - część 3
Zapraszamy do rozwiązania quizu o podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Jest to trzeci quiz dotyczący tej problematyki, który zawiera dziesięć pytań a tylko jedna odpowiedź jest właściwa.
Podatek PIT - część 2
Oto quiz w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Jest to drugi quiz dotyczący tej problematyki. Składa się z dziewięciu pytań i tylko jedna odpowiedź jest poprawna.

REKLAMA