REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż online w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Sprzedaż na Amazon i Ebay w Wielkiej Brytanii - rejestracja i rozliczenie VAT /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

67 milionów mieszkańców oraz bardzo rozwinięty rynek zakupów online czynią z Wielkiej Brytanii bardzo ważny rynek dla sklepów e-commerce. Zakupy w Internecie są niezwykle popularną formą aktywności Brytyjczyków, co w konsekwencji przyciąga firmy z całego świata, także z Polski. Zasady rejestracji do VAT GB i rozliczenie podatku VAT to jedne z najczęstszych pytań od przedsiębiorców sprzedających na brytyjskim rynku. W artykule przedstawimy kiedy występuje obowiązek rejestracji do VAT w Wielkiej Brytanii oraz zasady jego rozliczenia.

Rejestracja do VAT w UK - zasady

Sprzedaż na brytyjskim Ebayu czy Amazonie jest niezwykle popularna wśród polskich firm. Niestety nie wszystkie firmy są świadome obowiązków podatkowych, które się z tym łączą.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Brytyjski urząd skarbowy HMRC definiuje pojęcie sprzedawcy zagranicznego w przypadku gdy sprzedawca sprzedaje towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, brytyjskim konsumentom oraz nie posiada brytyjskiej siedziby firmy.

Jeżeli sprzedajesz towary do klientów w Wielkiej Brytanii, to musisz zarejestrować się do VAT GB w następujących sytuacjach:

REKLAMA

  • będąc brytyjską firmą, która sprzedaje dobra w Wielkiej Brytanii osiągając obrót w wysokości 85 000 funtów (około 410 tys. złotych) w ciągu roku.
  • jako sprzedawca zagraniczny sprzedając towary zlokalizowane w Wielkiej Brytanii, do odbiorców w Wielkiej Brytanii lub w przypadku importu towarów spoza Unii Europejskiej i ich sprzedaży w Wielkiej Brytanii
  • sprzedając towary zlokalizowane w innym kraju Unii Europejskiej (tzw. sprzedaż na odległość) do brytyjskich konsumentów po przekroczeniu kwoty 70 000 funtów (około 335 tys. złotych) obrotu sprzedanych towarów.

Na początku tego roku media informowały o podpisaniu porozumienia przez Amazon i Ebay z brytyjskim urzędem skarbowym HMRC w celu ujawniania podmiotów sprzedających za pośrednictwem platform w Wielkiej Brytanii, nie płacących VAT w UK. Rejestracji do VAT GB można dokonać samodzielnie lub za pośrednictwem profesjonalnej kancelarii księgowo-podatkowej, np. Admiral Tax, która oferuje swoim klientom pomoc w złożeniu wniosku o rejestrację spółki do VAT w Wielkiej Brytanii. Wybierając drugi wariant mamy pewność, że złożony wniosek będzie kompletny, co zwiększy szanse uzyskania brytyjskiego numeru VAT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posiadając numer VAT GB do obowiązków należy:

  • naliczać VAT dla wszystkich transakcji w Wielkiej Brytanii wg stawek dla konkretnych produktów.
  • rozliczać i płacić należny podatek VAT do brytyjskiego urzędu skarbowego HMRC.

Rozliczenia VAT w Wielkiej Brytanii dokonywane są raz na kwartał.

Brak stosowania się do brytyjskich przepisów podatkowych o VAT może skutkować grzywną nałożoną przez HMRC oraz wystosowaniem wniosku o usunięcie z portali jak Ebay czy Amazon.

Spółka w Anglii - sprzedaż w UK

Rozwiązaniem dla firm sprzedających swoje produkty w Wielkiej Brytanii jest jednak rejestracja firmy w Anglii - spółka limited jest najczęściej wybieraną formą prowadzenia działalności przez przedsiębiorców na Wyspach Brytyjskich.

Rejestracja spółki w Anglii dla sprzedających towary w Wielkiej Brytanii niesie ze sobą wiele korzyści. Prowadzenie biznesu w Wielkiej Brytanii jest łatwe – nie ma biurokracji, którą znamy z polskich urzędów, większość spraw można załatwić online bezpośrednio lub korzystając z usług wyspecjalizowanego biura księgowego. Spółka limited pozwala zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych każdego roku. Dyrektor spółki może skorzystać z wysokiej kwoty wolnej od podatku (aktualnie 11 850 funtów, czyli około 58 tysięcy złotych), mniejszych obciążeń na ubezpieczenie społeczne. Dodatkowo można wypłacać środki ze spółki bez podatku korzystając z dywidendy, kilometrówki czy zwrotów kosztów delegacji.

Polecamy: VAT 2018. Komentarz

Korzyści wynikające z prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii:

  • Wysoka kwota wolna od podatku (11850 funtów, czyli około 58 tys. złotych)
  • Składki na ubezpieczenie społeczne uzależnione od dochodu (brak stałej składki, w przeciwieństwie do ZUS w Polsce)
  • 19-proc. podatku CIT, należny podatek należy zapłacić dopiero 9 miesięcy po upływie roku podatkowego
  • Po 10 latach prowadzenia spółki nabywa się prawo do brytyjskiej emerytury
  • Proste i przejrzyste prawo, niska biurokracja

Zobacz: Sprzedaż przez internet

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa opłata cukrowa uderzy w małe firmy? Minister ostrzega przed katastrofą dla MŚP

Minister Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, ostrzega przed skutkami nowelizacji „podatku cukrowego”. Zwraca uwagę, że projekt zmian w ustawie o zdrowiu publicznym przygotowany przez Ministerstwo Finansów może nadmiernie obciążyć najmniejsze firmy. Nowe przepisy dotyczące opłaty cukrowej mają – wbrew intencjom resortu – rozszerzyć obowiązki sprawozdawcze i podatkowe także na mikro i małych przedsiębiorców.

Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

REKLAMA

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

REKLAMA

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

REKLAMA