REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zuzanna Taraszewska
PR-imo public relations
Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego? /fot. Fotolia
Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ponad połowa internautów kupuje w sklepach internetowych, kierując się przede wszystkim ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym strzałem w kolano. W dobie dokonujących się rewolucji technologiczno-mobilnych, wdrożenie w sklepie internetowym obsługi na poziomie marketingu 3.0 jest szansą na szybkie zdobycie przewagi konkurencyjnej.

Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”, już teraz zakupy przez internet robi 54 proc. internautów. Mimo że zdecydowana większość wykorzystuje komputer przenośny (78 proc.) to odsetek korzystających z shoppingu mobilnego wzrasta – obecnie to 37 proc. kupujących przez smartfon i 24 proc. przez tablet.

REKLAMA

Autopromocja

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Internauci zapytani, co skłoniłoby ich do jeszcze częstszego robienia zakupów online, odpowiadają, że niższe koszty dostawy, niższe ceny produktów, a także zniżki dla kupujących przez internet. 38 proc. respondentów oczekiwałoby bardziej szczegółowych opisów towarów, a 18 proc. – wyższej jakości obsługi klienta. Właśnie na tych dwóch aspektach skupimy dziś szczególną uwagę. Dlaczego? Ponieważ pojawienie się wszechwiedzącego pokolenia Y, dokonująca się rewolucja technologiczno-mobilna, która dla wielu stron i sklepów stała się przysłowiowym „być albo nie być”, a także nadejście marketingu 3.0, który wyznaczył nowe podejście do obsługi klienta w branży e- i m-commerce - to tak naprawdę nie zagrożenia, ale szanse dla e-sklepów na wyróżnienie się w internetowym tłumie.

„W czym mogę pomóc?”

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Można śmiało powiedzieć, że dzisiejszy e- i m-klient, uzbrojony w internet, laptop, tablet, smartfon czy inne urządzenie mobilne, to świadomy kupujący. Mając pełen dostęp do ofert różnych sklepów oraz pakietu informacji o interesujących go produktach, wraz z możliwością filtrowania ich cech czy porównywania cen, wybiera nieprzypadkowo. Pytanie, od wystąpienia jakich czynników zależy jego decyzja - czy towar zakupi u ciebie, czy u konkurencji?

Okazuje się, że lojalność e- i m-konsumenta można zdobywać, podobnie jak w handlu tradycyjnym, wysoką jakością obsługi ze strony sprzedawców. Dziś to jedno z niewielu pól, które sklepy online nadal mogą wykorzystywać, by skutecznie wyróżniać się na tle innych. Bo mimo że klient kupujący przez internet zwykle dostaje pełne informacje o produktach, to nadal oczekuje wsparcia ze strony kompetentnego sprzedawcy.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

Takie oczekiwania wymuszają na sklepach stosowanie narzędzi marketingowych, które służą nie tylko do informowania o produkcie i cenie, ale przede wszystkim pozwalają nawiązywać interakcje z klientem. Umożliwiając rozmowę, w której internauta naprowadzany jest pytaniami zadawanymi przez sprzedawcę, dają odpowiedź - co dla konsumenta jest najważniejsze i co musi wystąpić, aby sfinalizował transakcję. Pozostaje tylko kwestia, jak to robić? Sklep online działa 24/7, ale przecież jego sprzedawcy już nie.


Obsługa klienta „po godzinach”

Bez żadnych wątpliwości, dziś liczy się możliwość interakcji, pozwalająca sprzedawcy na przekazywanie wiedzy handlowej i budowanie więzi z klientem. Internet działa całą dobę, tak samo więc musi pracować sprzedawca, jeżeli chce obsługiwać zgodnie z trendem wyznaczanym przez marketing 3.0. – Stąd pomysł na platformę webowo-mobilną, która pracując na ustalonych algorytmach, pozwala sklepom tworzyć wirtualnych sprzedawców. Specjaliści ci nie tylko pracują całą dobę, ale potrafią zadawać celne pytania, filtrujące i badające potrzeby klientów, celem proponowania oferty idealnie dopasowanej do ich oczekiwań - tłumaczy Grzegorz Bośko, pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado. Jak dodaje: - To właśnie sklep, bazując na swoim handlowym doświadczeniu, tworzy listę pytań zadawanych klientom, dzięki którym system rozpoznaje ich potrzeby. Internauta odpowiada na pytania, zaznaczając dodatkowo procentową ważność każdego z kryteriów. Dzięki temu system, automatycznie i na bieżąco, pokazuje tylko te produkty, które dokładnie, co do procenta, odpowiadają na wskazane potrzeby.

Jak rozkręcić biznes internetowy?

Potrzeby mierzone w procentach

Kupujący poszukują pomocy przy dokonywaniu decyzji zakupowych, celem skrócenia tego procesu. Z kolei sprzedawcy, chcąc lepiej zrozumieć oczekiwania użytkownika znajdującego się przed ekranem komputera czy urządzenia mobilnego, muszą mieć możliwość zadawania pytań badających ich potrzeby. Zwróćmy przy tym uwagę, że informacją jest nie tylko to, że kupowany odkurzacz ma mieć niewielkie gabaryty i dużą moc. Handlowiec musi wiedzieć, jak dla klienta rozkłada się procentowa ważność każdej z tych cech. Dzięki temu finalnie może zaprezentować produkt idealny, a sam pochwalić się doskonałą jakością obsługi. - Pamiętajmy, że nie ma dobrej rozmowy prosprzedażowej bez pytań ze strony sprzedającego, na które odpowiedzi służą do tworzenia map kryteriów i rozpoznawania potrzeb. To użytkownik, zapytany przez handlowca, daje wiedzę i przekazuje informacje o potrzebach, jakie ma zaspokajać poszukiwany produkt czy usługa – dodaje Grzegorz Bośko.

Polecamy: Samochód w firmie – rok po zmianach (PDF)

Postęp technologiczny, także w zakresie usług mobilnych, powoduje że dziś nawet mały sklep internetowy - nieposiadający rzeszy handlowców, rozbudowanego call center czy nakładów na rozwój – może stać się wielki w internecie. Taką szanse daje nie tylko obecność w wyszukiwarkach, porównywarkach cenowych, mediach społecznościowych czy pasażach zakupowych, ale przede wszystkim – zapewnianie perfekcyjnej, całodobowej i błyskawicznej obsługi klienta. Wszelkie aktywności, które będą prowadziły do zatrzymania uwagi internauty na własnej ofercie i to w momencie, gdy klient poszukuje danego produktu czy usługi, będą czynnikami budującymi przewagę konkurencyjną. Dlatego warto otworzyć się na wszelkie możliwości wspierające obsługę klienta, nawet gdy prowadzimy mały sklep.

Źródło: http://abelado.com

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fiskus wlepi kary za niezapłacony podatek od sprzedaży ubrań i zabawek w internecie? MF analizuje informacje o 300 tys. osób i podmiotów handlujących na platformach internetowych

Operatorzy platform, za pośrednictwem których dokonywane są transakcje w internecie, przekazali MF dane ponad 177 tys. osób fizycznych i 115 tys. podmiotów – poinformowała PAP rzeczniczka szefa KAS Justyna Pasieczyńska. Dane te są teraz analizowane.

Będzie katastrofa fakturowa w 2026 roku? Kto odważy się wdrożyć obowiązek stosowania KSeF i faktur ustrukturyzowanych?

Niedawno opublikowano kolejną wersję projektu „nowelizacji nowelizacji” ustaw na temat faktur ustrukturyzowanych i KSeF, które mają być niezwłocznie uchwalone. Ich jakość woła o pomstę do nieba. Co prawda zaproponowane zmiany świadczą o tym, że twórcy przepisów chcą pozostawić tym, którzy połapią się w tych zawiłościach, jakieś możliwości unikania tej katastrofy, zachowując fakturowanie w dotychczasowej formie przynajmniej do końca 2026 r. Pytanie, tylko po co to całe zamieszanie i dezorganizacja obrotu gospodarczego – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Jak nie zbankrutować na IT: inteligentne monitorowanie i optymalizacja kosztowa środowiska informatycznego. Praktyczny przewodnik po narzędziach i strategiach monitorowania

W dzisiejszej erze cyfrowej, środowisko IT stało się krwiobiegiem każdej nowoczesnej organizacji. Od prostych sieci biurowych po rozbudowane infrastruktury chmurowe, złożoność systemów informatycznych stale rośnie. Zarządzanie tak rozległym i dynamicznym ekosystemem to nie lada wyzwanie, wymagające nie tylko dogłębnej wiedzy technicznej, ale przede wszystkim strategicznego podejścia i dostępu do odpowiednich narzędzi. Wyobraźcie sobie ciągłą potrzebę monitorowania wydajności kluczowych aplikacji, dbałości o bezpieczeństwo wrażliwych danych, sprawnego rozwiązywania problemów zgłaszanych przez użytkowników, a jednocześnie planowania przyszłych inwestycji i optymalizacji kosztów. To tylko wierzchołek góry lodowej codziennych obowiązków zespołów IT i kadry managerskiej. W obliczu tej złożoności, poleganie wyłącznie na intuicji czy reaktywnym podejściu do problemów staje się niewystarczające. Kluczem do sukcesu jest proaktywne zarządzanie, oparte na solidnych danych i inteligentnych systemach, które nie tylko informują o bieżącym stanie, ale również pomagają przewidywać przyszłe wyzwania i podejmować mądre decyzje.

Wojna celna USA - Chiny. Jak może się bronić Państwo Środka: 2 scenariusze. Świat (też Stany Zjednoczone) nie może się obejść bez chińskiej produkcji

Chiny mogą przekierować towary nadal objęte nowymi, wysokimi cłami USA przez gospodarki i porty azjatyckie lub (a raczej równolegle) przekierować sprzedaż dotychczas kierowaną do USA na inne rynki - prognozują eksperci Allianz Trade. Bardziej prawdopodobna jest przewaga drugiego scenariusza – tak było podczas pierwszej wojny handlowej prezydenta Trumpa, co obecnie oznaczać będzie m.in. 6% rokroczny wzrost importu z Chin do UE (ale też do innych krajów) w ciągu trzech najbliższych lat. Branża, która nie korzysta z żadnych wyłączeń w wojnie celnej – odzież i tekstylia może odczuć ją w największym stopniu na swoich marżach.

REKLAMA

Ostatnie dni na rozliczenie PIT-a i odliczenie ulg podatkowych. Czego nie uwzględnia Twój e-PIT? Co zrobić, gdy nie masz PIT-11?

Dzień 30 kwietnia robi na podatnikach coraz mniejsze wrażenie, zwłaszcza na tych rozliczających się na formularzu PIT-37. Teoretycznie nie muszą już pamiętać o wysłaniu dokumentu, bo na koniec miesiąca automatycznie zrobi to za nich e-Urząd Skarbowy (usługa Twój e-PIT). W praktyce jednak – jeśli naprawdę zależy nam na najkorzystniejszym rozliczeniu 2024 roku (w tym np. o rozliczeniu ulg podatkowych), nie możemy odpuścić samodzielnej weryfikacji przygotowanego przez fiskusa rozliczenia. Co warto zrobić na krótko przed upływem terminu?

Rozliczenie składki zdrowotnej do 20 maja 2025 r. za zeszły rok. Wypełnij ZUS DRA albo ZUS RCA i sprawdź czy masz nadpłatę, czy niedopłatę

ZUS przypomina, że każdy, kto w 2024 r. prowadził pozarolniczą działalność i podlegał ubezpieczeniu zdrowotnemu oraz był opodatkowany podatkiem liniowym, skalą podatkową lub ryczałtem ewidencjonowanym - musi rozliczyć w skali roku składki na ubezpieczenie zdrowotne. Należy to zrobić w dokumencie ZUS DRA lub ZUS RCA za kwiecień 2025 r., a termin minie 20 maja. Do tego dnia trzeba uiścić ewentualną niedopłatę.

KSeF. Do 25 kwietnia 2025 r. przedsiębiorcy mogą zgłaszać dodatkowe uwagi i opinie nt. KSeF. [WAŻNE TERMINY]

Krajowy System e-Faktur (KSeF). Do 25 kwietnia 2025 r. przedsiębiorcy mogą zgłaszać dodatkowe uwagi i opinie nt. KSeF. Resort finansów potwierdził wprowadzenie obowiązku wystawiania e-faktur dla wszystkich podatników. Poinformował, że uwzględnił wszystkie kluczowe postulaty zgłaszane przez przedsiębiorców w zakresie wystawiania e-faktur w KSeF.

System ICS-2 w transporcie drogowym i kolejowym – na to muszą uważać przewoźnicy. Od kwietnia 2025 r. ostatni etap wdrażania

Import Control System 2 (ICS2) ma służyć do przekazywania informacji o ładunkach między Unią Europejską a krajami trzecimi, a jego zadaniem jest uszczelnienie handlu z państwami spoza UE. Od kwietnia 2025 r. rozpoczął się ostatni etap wdrażania systemu ICS-2 dla sektora transportu drogowego i kolejowego.

REKLAMA

Rząd źle oszacował dochody z VAT-u - największego źródła dochodów budżetowych. Eksperci: ogromna pomyłka i wzrost deficytu

Jak wynika ze wstępnych danych Ministerstwa Finansów, w 2024 roku wpływy netto z tytułu podatku VAT wyniosły 287,7 mld zł, zaś brutto – 475,3 mld zł. To więcej niż w 2023 roku. Natomiast zgodnie z założeniami ustawy budżetowej na rok 2024, dochody z tytułu podatku VAT określono w wysokości 316,4 mld zł. Po nowelizacji zostały one obniżone do 293,5 mld zł. Za to o 14,6% spadły rok do roku zwroty z tytułu ww. podatku, tj. do wartości 187,6 mld zł. Eksperci komentujący te dane zauważają, że wyniki resortu rozminęły się z prognozami. Jednocześnie podkreślają, że zmniejszyła się tzw. luka VAT.

Firmy niegotowe na KSeF. Tylko 5230 przedsiębiorstw korzysta z systemu – czas ucieka. [DANE MF]

Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów wynika, że do 5 marca 2025 roku z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) skorzystało zaledwie 5230 firm. To oznacza, że w ciągu ponad trzech lat działania systemu zdecydowało się na niego jedynie kilka tysięcy przedsiębiorców. Tymczasem za 9 miesięcy korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe – a to oznacza prawdziwą rewolucję dla księgowości w Polsce.

REKLAMA