REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej. Bezpłatne webinarium 15 czerwca

Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej. Bezpłatne webinarium 15 czerwca
Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej. Bezpłatne webinarium 15 czerwca
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Już 15 czerwca 2023 r. odbędzie się bezpłatne webinarium „Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej”. Zapraszamy!

Bezpłatne webinarium „Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej”

Turbulencje w światowej gospodarce spowodowanej pandemią, gwałtownym wzrostem cen energii i paliw oraz wojną w Ukrainie i jej gospodarczymi konsekwencjami spowodowały znaczące pogorszenie się sytuacji przedsiębiorców – do tego stopnia, że wielu z nich traci konkurencyjność i musi szukać sposobów jej przywrócenia.

Nic dziwnego, że znajdujący się w trudnej sytuacji przedsiębiorcy często sami próbują poradzić sobie w obecnych trudnych realiach i poszukują własnego panaceum na wysokie ceny energii i paliw – czy to inwestując w OZE, czy też poszukując efektywnych sposobów zarządzania energią.

Jednocześnie w globalnym biznesie coraz większe znaczenie ma dekarbonizacja – klienci chcą kupować produkty i usługi, których wytworzenie lub dostarczenie miało minimalny wpływ na nasze środowisko. Transformacja energetyczna nabiera przyspieszenia również w Polce, udział generacji wyprodukowanej w OZE szybko rośnie, ale napotyka też na nowe bariery rozwoju.

Zapraszamy na webinarium, podczas którego poszukamy odpowiedzi na pytanie: Czy i jaką aktywną rolę w transformacji odgrywają odbiorcy energii?

REKLAMA

Autopromocja

Zapisz się na webinarium!

W programie webinarium m.in.:

  1. Rozwój energetyki odnawialnej – jak może wpłynąć na obniżenie kosztów energii?
  2. Jakie są planowane zmiany w zakresie europejskiego rynku energii w związku z projektem modyfikacji Electricity Market Design?
  3. Czy reforma rynku bilansującego zwiększy elastyczność systemu elektroenergetycznego?
  4. Czy i jaką aktywną rolę mogą odegrać odbiorcy przemysłowi i komercyjni na rynku energii? Jakie są wyzwania stojące przed przedsiębiorcami w kontekście kontraktacji energii/inwestycji w nowe źródła?
  5. Co to są programy DSR i jakie korzyści firmy mogą uzyskać już dziś?
  6. Programy DSR w ramach rynku mocy – jakie są korzyści dla systemu elektroenergetycznego?

Niezbędne informacje:

Bezpłatne webinarium „Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej”.

Termin: 15 czerwca 2023, godz. 12:00-13:30.

Podczas spotkania będzie możliwość zadawania pytań.

Eksperci:

Jacek Misiejuk, Prezes Zarządu Enel X Polska Sp. z o.o. Od lat aktywnie uczestniczy w rozwoju polskiego rynku energii. Szczególnym obszarem jego kompetencji jest aktywnie działanie na rzecz uczestnictwa odbiorców w rynkach energii i usług systemowych oraz rozwoju źródeł odnawialnych. Ekspert Izby Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii, Członek Eksperckiej Rady ds. Bezpieczeństwa Energetycznego i Klimatu. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie w sektorze energetycznym, m.in. w STOEN SA, ABB, Alpiq Energy SE, Enel X.

Brał udział w wielu projektach doradczych związanych z rozwojem rynku energii. Bierze aktywny udział w promowaniu i wdrażaniu w Polsce usług Demand Side Response od 2013 roku, od 2017 roku kieruje działalnością w Polsce Enel X, spółki globalnej grupy energetycznej Enel, największego w Polsce i na świecie agregatora DSR (usług redukcji zapotrzebowania przy deficytach mocy).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dominika Taranko, Dyrektorka Forum Energii i Klimatu Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), od kilkunastu lat związana z rynkiem energetycznym. Przez wiele lat pracowała w strukturach grup kapitałowych spółek PKN Orlen, Gaz-System i Fortum. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Uczelni Łazarskiego, w tym kierunków: MBA Energetyka, Nauki Polityczne i Dziennikarstwo.

Marek Kulesa, Dyrektor biura Towarzystwa Obrotu Energią (od 2004 roku). Absolwent Politechniki Śląskiej (1997), studiów podyplomowych Akademii Ekonomicznej w Katowicach (1998), uczestnik i wykładowca licznych szkoleń, kursów, seminariów z zakresu rynku energii elektrycznej, ciepła, gazu, zasady TPA oraz modeli rynków energii elektrycznej. Od 1997 roku dyrektor, od 1999 wiceprezes, a w latach 2001 - 2005 prezes zarządu w spółce konsultingowej uczestniczącej od 1997 roku w tworzeniu rynku energii elektrycznej w Polsce.
Brał czynny udział w tworzeniu rynku energii elektrycznej i jego zmianach, w opracowywaniu strategii spółek energetycznych (w tym licznych spółek obrotu) i odbiorców na rynku energii. W TOE współpracuje na bieżąco z kluczowymi spółkami obrotu w Polsce. Z ramienia TOE (od 2004 roku) bierze udział w pracach dot. ustawy - Prawo energetyczne i aktów wykonawczych do niej, ustawy o efektywności energetycznej, ustawy o odnawialnych źródłach energii, ustawy o rynku mocy, w pracach dot. nowego modelu rynku energii elektrycznej w Polsce. Autor oraz współautor ponad 200 prac analitycznych oraz licznych referatów i publikacji z zakresu rynku energii elektrycznej, ciepła i gazu.

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 15 czerwca 2023 r. o godz. 12.00 i zakończy się o godz. 13.30. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Ważne

Osoby, które zapiszą się na webinarium, otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. 

Zapisz się na webinarium!

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

Organizatorzy webinarium: INFORAKADEMIA i Enel X

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA