REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej. Bezpłatne webinarium 15 czerwca

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej. Bezpłatne webinarium 15 czerwca
Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej. Bezpłatne webinarium 15 czerwca
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Już 15 czerwca 2023 r. odbędzie się bezpłatne webinarium „Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej”. Zapraszamy!

Bezpłatne webinarium „Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej”

Turbulencje w światowej gospodarce spowodowanej pandemią, gwałtownym wzrostem cen energii i paliw oraz wojną w Ukrainie i jej gospodarczymi konsekwencjami spowodowały znaczące pogorszenie się sytuacji przedsiębiorców – do tego stopnia, że wielu z nich traci konkurencyjność i musi szukać sposobów jej przywrócenia.

Nic dziwnego, że znajdujący się w trudnej sytuacji przedsiębiorcy często sami próbują poradzić sobie w obecnych trudnych realiach i poszukują własnego panaceum na wysokie ceny energii i paliw – czy to inwestując w OZE, czy też poszukując efektywnych sposobów zarządzania energią.

Jednocześnie w globalnym biznesie coraz większe znaczenie ma dekarbonizacja – klienci chcą kupować produkty i usługi, których wytworzenie lub dostarczenie miało minimalny wpływ na nasze środowisko. Transformacja energetyczna nabiera przyspieszenia również w Polce, udział generacji wyprodukowanej w OZE szybko rośnie, ale napotyka też na nowe bariery rozwoju.

Zapraszamy na webinarium, podczas którego poszukamy odpowiedzi na pytanie: Czy i jaką aktywną rolę w transformacji odgrywają odbiorcy energii?

REKLAMA

REKLAMA

Zapisz się na webinarium!

W programie webinarium m.in.:

  1. Rozwój energetyki odnawialnej – jak może wpłynąć na obniżenie kosztów energii?
  2. Jakie są planowane zmiany w zakresie europejskiego rynku energii w związku z projektem modyfikacji Electricity Market Design?
  3. Czy reforma rynku bilansującego zwiększy elastyczność systemu elektroenergetycznego?
  4. Czy i jaką aktywną rolę mogą odegrać odbiorcy przemysłowi i komercyjni na rynku energii? Jakie są wyzwania stojące przed przedsiębiorcami w kontekście kontraktacji energii/inwestycji w nowe źródła?
  5. Co to są programy DSR i jakie korzyści firmy mogą uzyskać już dziś?
  6. Programy DSR w ramach rynku mocy – jakie są korzyści dla systemu elektroenergetycznego?

Niezbędne informacje:

Bezpłatne webinarium „Rola odbiorców energii w transformacji energetycznej”.

Termin: 15 czerwca 2023, godz. 12:00-13:30.

Podczas spotkania będzie możliwość zadawania pytań.

Eksperci:

REKLAMA

Jacek Misiejuk, Prezes Zarządu Enel X Polska Sp. z o.o. Od lat aktywnie uczestniczy w rozwoju polskiego rynku energii. Szczególnym obszarem jego kompetencji jest aktywnie działanie na rzecz uczestnictwa odbiorców w rynkach energii i usług systemowych oraz rozwoju źródeł odnawialnych. Ekspert Izby Energetyki Przemysłowej i Odbiorców Energii, Członek Eksperckiej Rady ds. Bezpieczeństwa Energetycznego i Klimatu. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie w sektorze energetycznym, m.in. w STOEN SA, ABB, Alpiq Energy SE, Enel X.

Brał udział w wielu projektach doradczych związanych z rozwojem rynku energii. Bierze aktywny udział w promowaniu i wdrażaniu w Polsce usług Demand Side Response od 2013 roku, od 2017 roku kieruje działalnością w Polsce Enel X, spółki globalnej grupy energetycznej Enel, największego w Polsce i na świecie agregatora DSR (usług redukcji zapotrzebowania przy deficytach mocy).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dominika Taranko, Dyrektorka Forum Energii i Klimatu Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), od kilkunastu lat związana z rynkiem energetycznym. Przez wiele lat pracowała w strukturach grup kapitałowych spółek PKN Orlen, Gaz-System i Fortum. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Uczelni Łazarskiego, w tym kierunków: MBA Energetyka, Nauki Polityczne i Dziennikarstwo.

Marek Kulesa, Dyrektor biura Towarzystwa Obrotu Energią (od 2004 roku). Absolwent Politechniki Śląskiej (1997), studiów podyplomowych Akademii Ekonomicznej w Katowicach (1998), uczestnik i wykładowca licznych szkoleń, kursów, seminariów z zakresu rynku energii elektrycznej, ciepła, gazu, zasady TPA oraz modeli rynków energii elektrycznej. Od 1997 roku dyrektor, od 1999 wiceprezes, a w latach 2001 - 2005 prezes zarządu w spółce konsultingowej uczestniczącej od 1997 roku w tworzeniu rynku energii elektrycznej w Polsce.
Brał czynny udział w tworzeniu rynku energii elektrycznej i jego zmianach, w opracowywaniu strategii spółek energetycznych (w tym licznych spółek obrotu) i odbiorców na rynku energii. W TOE współpracuje na bieżąco z kluczowymi spółkami obrotu w Polsce. Z ramienia TOE (od 2004 roku) bierze udział w pracach dot. ustawy - Prawo energetyczne i aktów wykonawczych do niej, ustawy o efektywności energetycznej, ustawy o odnawialnych źródłach energii, ustawy o rynku mocy, w pracach dot. nowego modelu rynku energii elektrycznej w Polsce. Autor oraz współautor ponad 200 prac analitycznych oraz licznych referatów i publikacji z zakresu rynku energii elektrycznej, ciepła i gazu.

Szczegóły organizacyjne webinarium: 

Webinarium odbędzie się 15 czerwca 2023 r. o godz. 12.00 i zakończy się o godz. 13.30. Webinarium przeznaczone jest do oglądania na żywo, tylko w ustalonym terminie.

Ważne

Osoby, które zapiszą się na webinarium, otrzymają w osobnym mailu link, pod którym odbędzie się webinarium. 

Zapisz się na webinarium!

Minimalne wymagania sprzętowe:

Procesor 1.4GHz Intel® Pentium® 4 i wyżej. Pamięć operacyjna RAM 512MB (1GB zalecane) dla Windows 7 lub Windows 8. System Operacyjny WIN98, WIN2000, WIN XP, WIN XP PRO i inne systemy operacyjne. Microsoft Internet Explorer 8 lub nowszy; Windows Edge browser; Mozilla Firefox; Google Chrome. Adobe® Flash® Player 13.0+ Video PC: karta graficzna min. 8 MB pamięci. Dźwięk PC: karta dźwiękowa. Łącze Internetowe 512Kbps (zalecane połączenie przewodowe).

Sprawdź ustawienia swojego komputera przed transmisją webinarium. Zapraszamy do testowego wirtualnego pokoju INFORAKADEMII >>  

Organizatorzy webinarium: INFORAKADEMIA i Enel X

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz pieniądze na koncie? To jeszcze nie znaczy, że masz płynność finansową

„Na koncie mam 80 tysięcy, więc wszystko jest pod kontrolą.” — to jedno z najczęściej wypowiadanych zdań przez przedsiębiorców. Niestety, w rzeczywistości nie mówi ono nic o kondycji finansowej firmy.Saldo konta to tylko liczba. Bez kontekstu potrafi być mylące, a nawet niebezpieczne. Bo jeśli z tych 80 tysięcy trzydzieści tysięcy to VAT do zapłaty, piętnaście tysięcy to wynagrodzenia, dziesięć tysięcy to niezapłacone faktury, a pięć tysięcy to ZUS i inne zobowiązania — to realnie zostaje dwadzieścia tysięcy do dyspozycji. A może i mniej, jeśli za tydzień trzeba zapłacić CIT albo ratę leasingu.

Czy obowiązkowy KSeF sprawi, że księgowi będą mieli mniej pracy? Niekoniecznie

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to jedno z najważniejszych przedsięwzięć cyfryzacyjnych w polskim systemie podatkowym, mające na celu uproszczenie i zautomatyzowanie obiegu faktur – od ich wystawienia, przez przesyłanie, aż po archiwizację. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada, że dzięki obowiązkowemu modelowi KSeF przedsiębiorcy i księgowi zyskają czas, w praktyce księgowi nie spodziewają się mniejszego nakładu pracy. Wręcz przeciwnie, 36,1% księgowych oczekuje, że wdrożenie KSeF przysporzy im więcej obowiązków, a 75% z nich nadal czuje, że ich firma nie jest przygotowana do wdrożenia KseF – wynika z raportu fillup k24 “Księgowi i firmy wobec wdrożenia KSeF”.

Polskie jabłka na Łotwie… a w Białorusi? Spór podatkowy trafia do TSUE

Wyobraźmy sobie typowy dzień w polskiej firmie eksportującej jabłka. Towar gotowy, kontrahent zarejestrowany na Łotwie, formalności załatwione – wszystko wydaje się proste. Ale niespodziewanie pojawia się problem: jabłka wylądowały w Białorusi. I nagle w centrum uwagi znajduje się VAT – czy to wciąż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT), czy już eksport?

Ministerstwo Finansów i KAS: budujemy Tax Morale. Czy moralność podatkowa zastąpi mechanizmy kontroli podatkowej?

W dniu 28 października 2025 r. w Ministerstwie Finansów odbyła się konferencja na temat moralności podatkowej w społeczeństwie i gospodarce. Uczestnikami spotkania byli m.in. wiceminister finansów Szef KAS Marcin Łoboda, przedstawiciele szwedzkiej administracji podatkowej, Krajowej Administracji Skarbowej, środowiska naukowego i biznesu. Spotkanie było okazją do dyskusji na temat budowania moralności podatkowej i jej wpływu na skuteczność poboru podatków.

REKLAMA

Jak dobrze żyć (efektywnie współpracować) z księgowym? Przychody, koszty, bartery, dokumenty. Praktyczne rady dla twórców internetowych i influencerów

Jesteś influencerem, twórcą internetowym, a może dopiero zaczynasz swoją przygodę z działalnością online? Niezależnie od etapu, na którym jesteś – prędzej czy później przyjdzie moment, w którym będziesz musiał zmierzyć się z rozliczeniami podatkowymi. Współpraca z księgowym to w takim przypadku nie tylko konieczność, ale przede wszystkim ogromne ułatwienie i wsparcie w prowadzeniu legalnej, uporządkowanej działalności twórczej.

Zwolnienia z kasy fiskalnej – aktualne przepisy i wyjątki 2025

Kasy fiskalne od lat stanowią nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej. Z jednej strony są narzędziem do rejestrowania sprzedaży, z drugiej wspomagają rozliczenia podatkowe, zapewniając transparentność transakcji pomiędzy sprzedawcą i nabywcą.

Cypr staje się rajem dla polskich emigrantów. Skarbówka potwierdza korzystne zasady ryczałtu od przychodów zagranicznych

Przełom w interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej! Fiskus potwierdził, że osoby przenoszące rezydencję podatkową do Polski mogą objąć ryczałtem wszystkie swoje przychody zagraniczne – od dywidend i kryptowalut po nieruchomości. Dla zamożnych reemigrantów to szansa na ogromne oszczędności i najkorzystniejsze warunki podatkowe w historii.

KSeF pomoże uszczelnić budżet. MF liczy na 18,7 mld zł wpływów w 2026 roku

Dzięki zmianom w podatkach i uszczelnieniu systemu za pomocą KSeF, Polska może w 2026 roku zyskać nawet 18,7 mld zł. Wśród planowanych działań są m.in. podwyżki CIT dla banków, wyższe stawki VAT i akcyzy oraz ograniczenie liczby osób nielegalnie zatrudnionych w budownictwie.

REKLAMA

Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Jak rozliczać auta kupione do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

REKLAMA