REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GRANICA - mobilna aplikacja przygotowana przez Służbę Celną

Subskrybuj nas na Youtube
GRANICA - mobilna aplikacja przygotowana przez Służbę Celną
GRANICA - mobilna aplikacja przygotowana przez Służbę Celną

REKLAMA

REKLAMA

Bezpłatna aplikacja „Granica" wdrożona przez Służbę Celną to kolejna innowacyjna usługa* dla osób przekraczających granicę. Aplikacja, przygotowana na urządzenia mobilne, udostępnia informacje o aktualnej sytuacji na polskich, drogowych przejściach granicznych. Pozwala uzyskać informacje o długości kolejki, średnim czasie oczekiwania na odprawę, prognozach zmiany tego czasu w najbliższych godzinach. Daje możliwość zaplanowania i wyboru najdogodniejszego przejścia granicznego.

Wschodnia granica Polski jest również zewnętrzną granicą Unii Europejskiej. Rosnący z roku na rok ruch osobowy i towarowy powoduje konieczność dostarczenia precyzyjnych informacji o warunkach panujących na i przed przejściami granicznymi. Wiedza ta pozwala na wybór najdogodniejszego przejścia granicznego przez kierowców zarówno w ruchu towarowym jak i osobowym.

REKLAMA

REKLAMA

„Priorytetem Służby Celnej jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i świadczenie coraz lepszych usług dla osób przekraczających granicę Polski. Stąd też zrodził się pomysł na innowacyjną aplikację mobilną" – mówi kom. Marta Radomska, naczelnik Wydziału Informatyki Izby Celnej w Białymstoku.

Aplikacja mobilna „Granica" prezentuje pełną informację o czasach oczekiwania na polskich przejściach granicznych z Rosją, Białorusią i Ukrainą z możliwością przełączania się między tymi odcinkami, a także możliwością zmiany typu pojazdu, którym podróżujemy (osobowy/ciężarowy) i kierunku podróży (przyjazd do Polski/wyjazd z Polski). Kierowca planujący przekroczenie granicy będzie miał wyliczony indywidualny czas, który pozostał do wjazdu na teren danego przejścia zarówno w kierunku wywozowym, jak i przywozowym do Polski. Wykrywa także kierunek poruszania się jej użytkownika i na tej podstawie wyświetla dane przyjazdowe lub wyjazdowe wg położenia względem granicy RP.

Nowa usługa Służby Celnej prezentuje również prognozę czasów oczekiwania na kolejny tydzień na podstawie danych archiwalnych zgromadzonych w serwisie www.granica.gov.pl. Dzięki synchronizacji z serwisem istnieje także możliwość wysłania użytkownikowi powiadomień i komunikatów we wszystkim możliwych do wyboru językach. Komunikaty mogą być ogólne lub dotyczyć konkretnych przejść.

Kasy fiskalne 2015 / 2016 – zwolnienia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dodatkową funkcją „Granicy" po jej pobraniu jest interfejs aplikacji typu „widget" dla systemu Android oraz „kafelek" dla systemu Windows Phone. Pokazuje on podróżnemu w skróconej formie aktualny czas oczekiwania na wybranych przejściach, oraz umożliwia szybkie uruchomienie pełnej aplikacji.

Dzięki aplikacji „Granica" podróżni, kierowcy ciężarówek oraz przedsiębiorcy zajmujący się międzynarodowym obrotem towarowym uzyskają indywidualną informację o czasie przekroczenia granicy oraz bieżącą informację o sytuacji przed i na wybranym przejściu granicznym. Nowa usługa Służby Celnej ułatwi również kierowcom planowanie podróży, poprzez wykorzystanie modułu prognozy czasu oczekiwania na najbliższy tydzień oraz pozwoli wybrać najdogodniejsze do przekroczenia przejście graniczne.

Kalkulatory

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Bezpłatna aplikacja „Granica" dostępna jest na urządzenia mobilne z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi (iOS, Android, Windows Phone) w  sklepach poszczególnych systemów (App Store, Google Play, Windows Phone Store) w 6 językach: polskim, angielskim, rosyjskim, ukraińskim, białoruskim i niemieckim.

Pod koniec grudnia na wszystkie drogowe przejścia graniczne z Rosją, Białorusią i Ukrainą trafi blisko 100 tys. ulotek informacyjnych prezentujących aplikację i zachęcających podróżnych do korzystania z niej.

* W ostatnich latach Służba Celna wdrożyła wiele innowacyjnych usług i ułatwień w przekraczaniu granicy, takich jak np:

  • zielone korytarze (specjalne pasy dla podróżnych przewożących towary w ramach przysługujących limitów),
  • e-zwrot VAT (elektroniczny system przetwarzający dokumenty Tax Free) ,
  • e-Booking Bus (możliwość rezerwacji czasu odprawy granicznej autokarów i busów on-line),
  • fast WAY (szybka ścieżka dla pustych ciężarówek powracających do UE),
  • strefy buforowe (system regulacji ruchu w kilkukilometrowej odległości od przejść granicznych uruchamiany w przypadku większych spiętrzeń w ruchu, w celu wyeliminowania zjawiska objeżdżania samochodów oczekujących w kolejce i zwiększenia bezpieczeństwa), 
  • wirtualny przewodnik (aplikacja internetowa pozwalająca podróżnym wirtualnie przekroczyć granicę i przygotować się do odprawy granicznej),
  •  kamery on-line (kamery, dzięki którym można obejrzeć w czasie rzeczywistym aktualne natężenie ruchu na wybranych przejściach granicznych).

W najbliższym czasie Służba Celna planuje pilotażowe uruchomienie na dwóch przejściach granicznych systemu e-Booking TRUCK (możliwość rezerwacji czasu odprawy granicznej ciężarówek poprzez specjalną aplikację on-line).

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

REKLAMA

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

REKLAMA