Krótkie filmy o iluzjach podatkowych - ruszył ogólnopolski konkurs
REKLAMA
REKLAMA
Organizatorami konkursu jest Szkoła Główna Handlowa i Uniwersytet Warszawski. Ministerstwo Finansów objęło nad nim patronat.
REKLAMA
Konkurs kierowany jest do studentów z całej Polski, niezależnie od tego, co studiują i na jakiej uczelni. Klipy konkursowe mogą nawiązywać do określonych pojęć podatkowych np. celu opodatkowania, rodzajów podatków, konstrukcji podatkowych czy wpływu podatków na życie społeczne.
To świetna inicjatywa. Polscy studenci są bardzo kreatywni i mają poczucie humoru, dlatego nie mogę doczekać się pierwszych efektów ich prac. Nie ma co ukrywać, że jest to wyzwanie, z którym w Ministerstwie Finansów zmagamy się na co dzień - jak mówić zrozumiale i ciekawie o sprawach ważnych i trudnych – mówi Izabela Leszczyna, sekretarz stanu w MF, pełnomocnik rządu ds. informacji i edukacji finansowej.
Filmy mogą być kręcone dowolną techniką: telefonem, kamerą, aparatem. Mogą przybrać też dowolną formę, np. animacji, wywiadu w taksówce czy klubie, poklatkowych zdjęć, sondy, reklamówki, protestu, pantomimy - byleby rzeczywiście zwykły człowiek mógł wiedzieć: acha, rozumiem – dodaje dr hab. Aleksander Werner z SGH, jeden ze współorganizatorów konkursu.
Dobrze by było, gdybyśmy opowiedzieli jakąś historię, wychodząc od działań Polaków, którzy przeżywają przygody w urzędach skarbowych lub robią dziwne rzeczy, żeby podatków nie płacić albo wcale, albo w Polsce. Dla inspiracji do przykładowych scenariuszy na stronie internetowej konkursu przygotowaliśmy pakiet tematyczny i manual – uzupełnia dr hab. Jacek Wasilewski z Uniwersytetu Warszawskiego, drugi współorganizator konkursu.
Autorów najlepszych filmów wyłoni jury, w którym są m.in. przedstawiciele Ministerstwa Finansów oraz językoznawca Jerzy Bralczyk i reżyser Robert Gliński. Przewiduje się dla nich nagrody rzeczowe oraz staże ufundowane przez Ministerstwo Finansów lub staże w mediach patronujących konkursowi: PR 1 Polskiego Radia i dzienniku Rzeczpospolita. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali w pierwszej połowie czerwca 2015 r. Zwycięskie filmy ma szansę zobaczyć cała Polska. Patronat medialny nad konkursem objęli także TVP Info, Przegląd Podatkowy, Wolters Kluwer, INN Poland i Forbes.
Prace konkursowe można zgłaszać poprzez stronę konkursu do 30 kwietnia 2015 r. (wystarczy załadować je na stronie internetowej).
Szczegóły i aktualności na www.facebook.com/Taxminutes oraz stronie konkursu.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat