REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

26 sposobów na uratowanie spółki, czyli międzynarodowy finał CIMA 2015

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
finał CIMA 2015 Global Business Challenge
finał CIMA 2015 Global Business Challenge

REKLAMA

REKLAMA

W pierwszym tygodniu sierpnia Warszawa stała się międzynarodową stolicą rachunkowości zarządczej. Wśród 26 drużyn, które zjechały w dniach 3-7 sierpnia do Polski, najlepsze okazały się te reprezentujące kontynent azjatycki – pierwsze miejsce przypadło Singapurowi, drugie Indiom, a trzecie Filipinom. Zmagania przyszłych specjalistów rachunkowości zarządczej oceniało jury, w skład którego weszli przedstawiciele m.in. holdingu Barclays, Shell, Deloitte, Unilever, PKN ORLEN czy Infosys BPO Poland.

Nowy serwis: Biura rachunkowe

REKLAMA

Uczestnicy konkursu stanęli przed niełatwym zadaniem zaprezentowania swoich rekomendacji dla fikcyjnej spółki z sektora naftowego i paliwowego, która w krótkim czasie musiała zmierzyć się z nieuczciwym partnerem outsourcingowym, wahaniami cen na rynku paliwowym i niepokojami społecznymi. Sytuację utrudniała dodatkowo choroba dyrektora finansowego spółki i aktywne protesty ze strony środowisk proekologicznych. Żeby zabezpieczyć funkcjonowanie firmy trzeba było podjąć radykalne kroki, nie tylko związane ze strategią finansową przedsiębiorstwa, ale również obejmujące działania prawne i etyczne. Aby wybrnąć z sytuacji, uczestnicy konkursu musieli zastanowić się, jak globalne rynkowe trendy wpłyną na sytuację firmy, jakie są perspektywy rozwoju sektora i czy warto w nim w ogóle pozostawać. Reprezentanci sześciu krajów, którzy zdaniem jury najlepiej poradzili sobie z zadaniem, przeszli do drugiego etapu. Studenci z Nowej Zelandii, Indii, Filipin, Singapuru, Wielkiej Brytanii i Sri Lanki otrzymali jedynie trzy godziny na przygotowanie rekomendacji opartych o dodatkowe informacje na temat kondycji spółki. Autorami analizy, która w największym stopniu przekonała jury, okazali się reprezentanci Singapuru.   

Rachunkowość zarządcza coraz popularniejsza w Polsce

Rachunkowość zarządcza to dziedzina, która coraz większą popularność zyskuje również w naszym kraju. Jej specjaliści w praktyce wykorzystują wiedzę finansową i ekonomiczną, uzupełniając swoje rekomendacje obserwacjami bieżącej sytuacji politycznej z kraju i świata. W swoich firmach pełnią funkcje nie tyle operacyjne, co doradcze. Stanowią także istotne wsparcie dla zarządów, które planując przyszłe działania firm, opierają się na ich prognozach. Fakt, że tegoroczny finał CIMA Global Business Challenge odbył się w Polsce jest nieprzypadkowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

- Finał CIMA Global Business Challenge odbywa się co roku w innym kraju. Tegoroczna edycja miała miejsce w Warszawie. Pierwszy raz w historii konkurs rozgrywa się nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Na tę decyzję wpłynęło oczywiście wiele czynników. Warto wśród nich wymienić szybki rozwój polskiego oddziału CIMA, który nie uszedł uwadze brytyjskiej centrali Instytutu – komentuje Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

O coraz większym znaczeniu Polski na międzynarodowej arenie świadczy także skład sędziowski konkursu, do którego zaproszono również specjalistów z Polski – między innymi Annę Tumidajewicz z Infosys BPO Poland oraz Roberta Jasińskiego, reprezentującego PKN ORLEN. Sędziowie podkreślali wysoki poziom uczestników.

Jak specjaliści rachunkowości zarządczej funkcjonują w swoich organizacjach

- Uczestnicy tegorocznego finału wywarli na jury bardzo pozytywne wrażenie. Poziom prezentacji był bardzo wyrównany i świadczył o profesjonalizmie i świetnym zrozumieniu case study. Studenci z 26 krajów, opierając się o całkowicie inne doświadczenia zawodowe, osobiste oraz wiedzę pozyskaną na uczelniach wyższych, pokazali że świetnie odnajdują się w międzynarodowym środowisku biznesowym – mówi Anna Tumidajewicz, Dyrektor d/s Procesow Finansowo Księgowych, Infosys BPO Poland.

Sędziowie wskazywali również na to, że udział w CIMA 2015 Global Business Challenge jest szansą na pozyskanie doświadczenia i wskazówek od czołowych praktyków biznesu.

- Uczestnictwo ORLEN w światowym finale CIMA Global Business Challenge traktuję jako potwierdzenie skuteczności realizowanej przez nas strategii zarządzania Grupą Kapitałową ORLEN. W ramach panelu sędziów tego konkursu w jednej linii stajemy z takimi firmami jak CIMA, Shell czy Barclays, dzieląc się ze studentami wiedzą przydatną w procesie ich dalszego rozwoju – dodaje Robert Jasiński, Executive Director of Business Controlling, PKN ORLEN.

Poza możliwością zaprezentowania swoich umiejętności podczas konkursu, studenci mieli okazję poznać polską kulturę, potencjał inwestycyjny kraju nad Wisłą oraz wiodących przedstawicieli warszawskiego środowiska biznesowego. Wydarzenie objęte było patronatem Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz redakcji Warsaw Business Journal, The Warsaw Voice, Property Journal, qbusiness.pl, egospodarka.pl i biuro-kreacja.info.

Więcej informacji na stronie: www.cimaglobal.com/gbc

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami 2025. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Będą zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Gruszczyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA