REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

VI Międzynarodowa Konferencja "Podatki bez granic" - 9-10 października 2015, Praga

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Samorząd zawodowy doradców podatkowych
VI Międzynarodowa Konferencja
VI Międzynarodowa Konferencja "Podatki bez granic" - 9-10 października 2015, Praga

REKLAMA

REKLAMA

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na VI Międzynarodową Konferencję "Podatki bez granic", która odbędzie się 9-10 października 2015 r. w Pradze. Po raz pierwszy Konferencja ma charakter otwarty, co oznacza, że oprócz doradców podatkowych mogą w niej wziąć udział przedstawiciele innych zawodów jak również przedsiębiorcy. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

REKLAMA

Autopromocja

VI Międzynarodowa Konferencja "Podatki bez granic"

9 -10 października 2015, Praga, hotel NH Prague

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kwestie podatkowe mają bardzo często zasięg międzynarodowy. Prawidłowy sposób postępowania przy rejestracjach, zastosowanie VAT oraz cen transferowych pomiędzy przedsiębiorstwami w grupie, opodatkowanie dochodów z udziału w zysku lub odsetek ze spółki matki oraz spółki córki znajdującej się na terenie państw sąsiednich, czyli w Republice Czeskiej, Niemczech, Polsce, Austrii oraz Słowacji, stanowią bardzo częste tematy wśród doradców podatkowych oraz ich klientów. Specjalistyczne poglądy i następna dyskusja profesjonalistów podatkowych dają możliwość zaznajomienia się z praktycznymi sposobami postępowania i momentami ryzyka, które kancelarie podatkowe w poszczególnych krajach często rozwiązują. Konferencja stwarza przestrzeń dla osobistych spotkań doradców podatkowych z sąsiadujących krajów Europy Środkowej nad tematami przekraczającymi nasze wspólne granice.

Konferencja odbędzie się w formie dyskusji panelowych przy udziale prelegentów z Republiki Czeskiej, Polski oraz Niemiec. Językami konferencji będą język czeski, język polski oraz język niemiecki, a wszystkie wystąpienia będą tłumaczone symultanicznie. Częścią programu jest atrakcyjny wieczór towarzyski z tematyką kultury japońskiej. Na konferencji przewidywany jest udział doradców podatkowych z Republiki Czeskiej, Polski, Niemiec oraz Słowacji. Udział jest możliwy dla wszystkich zainteresowanych, doradców podatkowych i osób współpracujących z doradcami podatkowymi oraz dla przedsiębiorców. Częścią konferencji będzie meeting point dla uczestników konferencji oraz nawiązywania kontaktów osobistych i biznesowych.

Patronat nad konferencją objęła Krajowa Rada Doradców Podatkowych, Ambasada Republiki Czeskiej w Warszawie oraz CFE Confederation Fiscale Europeenne.

Partnerami konferencji są również między innymi: Słowacka Izba Doradców Podatkowych oraz Izba Doradców Podatkowych z Norymbergi.

Wszystkie niezbędne informacje dotyczące konferencji - z listą wykładowców i harmonogramem konferencji znajdują się na stronie: http://www.kdpcr.cz/informace/konferencja

Program Konferencji

Piątek, 9 października:

Tematem pierwszego dnia jest kontekst podatkowy i prawny przy zakładaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej przez spółkę zależną od spółki dominującej w innym państwie traktatowym. Zatrudnianie pracowników i delegowanie pracowników do innego państwa traktatowego. Istotne jest dzielenie się praktycznymi doświadczeniami i rozmowy na temat podejścia do krytycznych aspektów podczas egzekwowania podatku VAT. Zmienne podejście organów administracji podatkowej w państwach członkowskich UE i presja ścisłego poboru podatków otwiera zupełnie nowe perspektywy opodatkowania dochodów obywateli państw Europy Środkowej.

10.00-11.00 

Rejestracja Delegatów

11.00-11.30

Przemówienia powitalne

MARTIN TUČEK, Prezes Izby Doradców Podatkowych Republiki Czeskiej
Prof. dr hab. JADWIGA GLUMIŇSKA – PAWLIC, Prezesa Krajowej Izby Doradców Podatkowych
DANUTA BĄCLER, Wiceprzewodnicząca Dolnośląskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych
Prof. zw. dr hab. BOGUMIŁ BRZEZINSKI, Kierownik Katedry Prawa Finansów Publicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Zakładu Prawa Finansowego Uniwersytetu Jagiellońskiego

11.30-13.00

Spółki zależne z siedzibą w innym państwie członkowskim - kontekst podatkowy i prawny

LUCIE RYTÍŘOVÁ, Doradca Podatkowy, Delloite, Republika Czeska
PAWEŁ JACKOWSKI, Doradca Podatkowy, Manager PwC, Polska
STEN GÜNSEL, Doradca Podatkowy, Prawnik, Ebner Stolz, Niemcy

13.00-14.00

Snack buffet

14.00-15.30

Praktyczne kwestie dotyczące podatku VAT w obrocie transgranicznym w UE

KRISTÝNA ŠIMÁČKOVÁ, Doradca Podatkowy, EURO-TREND s.r.o., Republika Czeska
ONDŘEJ MACOUN, Doradca Podatkowy, Manager EU VAT, KODAP s.r.o., Republika Czeska
Dr. DAGMARA DOMINIK – OGIŃSKA, Sędzia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, Polska
ROBERT WOJEWÓDKA, Dyrektor UKS Opole, Polska
RONNY LANGER, Doradca Podatkowy, KÜFFNER MAUNZ LANGER ZUGMAIER, Niemcy

15.30-16.00

Przerwa kawowa

16.00-17.30

Zobowiązanie podatnika do udowodnienia pochodzenia dochodów podatkowych i majątku

MARTIN TUČEK, Doradca Podatkowy, Prezes Izby Doradców Podatkowych Republiki Czeskiej, partner ADEUS s.r.o., Republika Czeska
JIŘÍ NEKOVÁŘ, Doradca Podatkowy, partner EURO-TREND s.r.o., Republika Czeska
GRZEGORZ BORKOWSKI, Sędzia NSA, Polska
Dr. RALF BUSSE, Doradca Podatkowy, Niemcy

18.00-20.00

Kolacja

20.00-24.00

Program wieczorny

Sobota, 10 października:

Tematem drugiego dnia jest określenie właściwej podstawy opodatkowania spółki dominującej i jej spółki zależnej utworzonej w innym państwie członkowskim. Celem jest zaznajomienie uczestników z obowiązującymi rozwiązaniami problematycznych kwestii w ramach ustawodawstw krajowych, jak również w ramach traktatów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania. Dyskusja dotyczyć będzie także doświadczeń w procedurach organów administracji podatkowej poszczególnych państw i otwartych kwestii praktycznego stosowania zasad wpływających na prawidłową podstawę opodatkowania, w tym doświadczeń w sporządzaniu dokumentacji klienta. Uwaga zostanie również zwrócona na zwiększenie aktywności UE na polu zwalczania oszustw podatkowych i agresywnego planowania podatkowego.

10.00-12.00

Udział w zysku, przychody z tytułu odsetek i zasady niedostatecznej kapitalizacji                                                                                                            

MONIKA DIEKERT, Doradca Podatkowy. Doradca Ekonomiczny, Republika Czeska i Niemcy
JIŘÍ JINDRÁK, Doradca Podatkowy, HLB PROXY a.s., Republika Czeska
RAFAŁ SZAFRANIEC, Doradca Podatkowy, Dyrektor w Departamencie Podatków KPMG Tax M. Michna sp.k., Polska
Prof. CHRISTIAN SCHMIDT, Doradca Podatkowy, PricewaterhouseCoopers AG, Niemcy

12.00-13.00

Snack buffet

13.00-15.00

Ryzyko i odpowiedzialność przy ustalaniu cen transferowych

ROBERT JURKA, Doradca Podatkowy, Partner MOORE STEPHENS s.r.o., Republika Czeska
LENKA LOPATOVÁ, MOORE STEPHENS s.r.o., Republika Czeska
Dr. ANDRZEJ DMOWSKI, Adwokat, Doradca Podatkowy, Partner Zarządzający w grupie Russell Bedford, Polska
Prof. CHRISTIAN SCHMIDT, Doradca Podatkowy, PricewaterhouseCoopers AG, Niemcy

15.00

Zakończenie

Szczegółowy program Konferencji w PDF

Programem Konferencji "Podatki bez granic" - 9-10 października 2015, Praga
//g2.infor.pl/p/_files/283000/1_program_pl.pdf
Tytuł załącznika: 
Opis załącznika: Program Konferencji "Podatki bez granic" - 9-10 października 2015, Praga
Autor załącznika: 
Źródło załącznika: nieznane
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rada Ministrów zdecydowała

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rada Ministrów zdecydowała

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Najbardziej poważane zawody w Polsce [ranking 2025]. Księgowy pnie się w górę, sędzia spada, strażak cały czas nr 1

Agencja badawcza SW Research w 2025 roku kolejny raz zapytała Polaków o to, jakim poważaniem darzą przedstawicieli różnych zawodów. W tegorocznym zestawieniu pojawiło się aż 51 kategorii zawodowych, wśród których znalazło się 12 debiutanckich zawodów. Księgowy awansował w 2025 r. o 3 miejsca w porównaniu z ubiegłym rokiem – aktualnie zajmuje 22 miejsce na 51 profesji. SW Research odnotował ten awans jako jeden z trzech najbardziej znaczących. Skąd ta zmiana?

REKLAMA

TSUE: Rekompensaty JST dla spółek komunalnych nie podlegają VAT, jeśli nie wpływają na cenę usługi

Najnowszy wyrok TSUE z 8 maja 2025 r. (sygn. C-615/23), potwierdził stanowisko zaprezentowane przez Rzeczniczkę Generalną w opinii z 13 lutego 2025 r. Zgodnie ze wspomnianym stanowiskiem rekompensaty jakie będą wypłacane przez jednostki samorządu terytorialnego spółkom komunalnym w związku z realizacją publicznych usług transportowych nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, tak długo jak nie będą miały bezpośredniego wpływu na cenę usługi. O ile sam wyrok dotyczył usług transportowych to może mieć w przyszłości przełożenie również na inne obszary działalności.

Kapitał zakładowy w spółce z o.o. w 2025 r. okiem adwokata - praktyka. Wymogi prawne, pułapki, podatki, księgowość, odpowiedzialność zarządu i wspólników

Wyobraź sobie, że chcesz wystartować z nową firmą albo przekształcić jednoosobową działalność w spółkę z o.o. Formalności nie brakuje, ale jedna kwestia wraca jak bumerang: kapitał zakładowy. To pierwszy, obowiązkowy „wkład własny”, bez którego sąd nie zarejestruje spółki. Jego ustawowe minimum – 5 000 zł – może wydawać się symboliczne, jednak od sposobu, w jaki je wnosisz i później „pilnujesz”, zależy wiarygodność Twojej firmy, a czasem nawet osobista odpowiedzialność zarządu. Poniżej znajdziesz najświeższe przepisy, praktyczne podpowiedzi i pułapki, na które trzeba uważać od pierwszego przelewu aż po ewentualne obniżenie kapitału lata później.

REKLAMA