REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płatności bezgotówkowe już w 1000 urzędów administracji publicznej

Subskrybuj nas na Youtube
Płatności bezgotówkowe już w 1000 urzędów administracji publicznej
Płatności bezgotówkowe już w 1000 urzędów administracji publicznej
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Tysięcznym urzędem, który przystąpił do prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju oraz Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR) ogólnopolskiego Programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, jest Urząd Gminy w Słupcy. W urzędach takich można zapłacić bez konieczności posiadania gotówki (tj. kartą płatniczą lub smartfonem), np. za rejestrację pojazdu czy wydanie paszportu. Niedługo kierowcy będą mogli zapłacić mandat kartą, bo niedługo terminale pojawią się także w patrolach drogowych Policji.

Liczba urzędów akceptujących płatności kartą lub telefonem stale rośnie. Program zakłada wyposażenie urzędów wszystkich szczebli – wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin, starostw powiatowych w terminale POS i/lub usługę WebPOS Paybynet, która umożliwia płatności za pomocą smartfonu, w oparciu o mobilne aplikacje bankowe. Wkrótce terminale pojawią się także w patrolach drogowych Policji. Inicjatywa spotyka się z dużym zainteresowaniem zarówno urzędów jak i mieszkańców. Ma to szczególne znaczenie, ponieważ udział w Programie jest dla urzędu w pełni dobrowolny. Jest także bezpłatny. Urzędy nie płacą za instalację i używanie terminali POS, ani za aktywowanie usługi WebPOS Paybynet. Żadnych opłat z tytułu realizowanych płatności nie ponoszą także klienci.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

"Program jest ważnym krokiem w procesie budowy nowoczesnej i sprawnej e-administracji, której istotnym elementem jest zwiększenie obrotu bezgotówkowego. Jego realizacja umożliwia przyspieszenie procesów administracyjnych, co ma wpływ na wzrost satysfakcji klienta, ale również na efektywność funkcjonowania gospodarki" – mówi wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.

W ciągu blisko 8 miesięcy od wdrożenia do Programu przystąpiło już 1000 urzędów. W ramach Programu do końca października klienci zrealizowali 128,2 tys. transakcji o wartości 16,2 mln zł.

"Jako firma technologiczna i infrastrukturalna, chcemy przyjąć współodpowiedzialność za zmiany w sferze cyfrowej. Popularyzacja obrotu bezgotówkowego we wszystkich możliwych obszarach jest jednym z podstawowych zadań KIR. Stopniowe odchodzenie od gotówki w administracji publicznej, jest milowym krokiem na drodze do cyfrowego państwa, które na bieżąco współtworzy globalne trendy" – komentuje Dariusz Marcjasz, Wiceprezes Zarządu KIR.

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach działań promujących Program, KIR ogłosił konkurs „Warto bezgotówkowo”, którego celem jest wspieranie wizerunku urzędu jako miejsca udostępniającego nowoczesne formy płatności. Społeczny charakter konkursu daje możliwość zaangażowania zarówno urzędu jak i jego mieszkańców w promowanie idei płatności bezgotówkowych. Zwycięskie urzędy wyposażą wybrane przez siebie jednostki edukacyjne w wartościowy i nowoczesny sprzęt cyfrowy.

Patronat nad konkursem sprawuje Ministerstwo Rozwoju. Zgłoszenia do konkursu, który potrwa od stycznia 2018 r. do marca 2018 r. są przyjmowane do końca grudnia br.

Urzędy mogą się zgłaszać do konkursu na stronie www.kir.pl/program.

Więcej informacji o Programie dostępnych jest na stronie www.kir.pl/program oraz www.mr.gov.pl/bezgotowka

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od kiedy KSeF: co to za system faktur, co warto wiedzieć? Dla kogo będzie obowiązkowy w 2026 roku?

No i staje przed nami nowe wyzwanie. Nadchodzi koniec tradycyjnego modelu księgowości. Od 1 lutego 2026 r. największe podmioty będą musiały wystartować z wystawianiem faktur przez KSeF. Natomiast wszyscy odbiorcy będą musieli za pośrednictwem KSeF te faktury odbierać. Dla kogo w 2026 r. system KSeF będzie obowiązkowy?

Konsekwencje dla łańcucha dostaw przez zamknięcie kolejowego przejścia granicznego w Małaszewiczach w związku z manewrami Zapad-2025

Polska zdecydowała o czasowym zamknięciu kolejowych przejść granicznych z Białorusią, w tym kluczowego węzła w Małaszewiczach. Powodem są zakrojone na szeroką skalę rosyjsko-białoruskie manewry wojskowe Zapad-2025. Decyzja ta, choć motywowana względami bezpieczeństwa, rodzi poważne skutki gospodarcze i logistyczne, uderzając w europejsko-azjatyckie łańcuchy dostaw.

KSeF a JDG – rewolucja w fakturach dla jednoosobowych działalności

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to największa zmiana dla firm od lat. Do tej pory dla wielu przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG) faktura była prostym dokumentem np. wystawianym w Wordzie, Excelu czy nawet odręcznie. W 2026 roku ta rzeczywistość diametralnie się zmieni. Faktura będzie musiała być wystawiona w formie ustrukturyzowanej i przekazana do centralnego systemu Ministerstwa Finansów.

Liczne zmiany w podatkach PIT i CIT od 2026 roku: nowe definicje ustawowe, ulga mieszkaniowa, amortyzacja, programy lojalnościowe, zbywanie nieruchomości, estoński CIT, IP Box

W wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów, prowadzonym na stronach kancelarii premiera, została opublikowana informacja o pracach nad projektem ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw. Projekt ten, nad którym pracuje Ministerstwo Finansów, ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany mają wejść w życie (najprawdopodobniej) od 2026 roku.

REKLAMA

Bank prosi o aktualizację danych twojej firmy? Oto dlaczego nie warto z tym zwlekać

Otwierasz serwis elektroniczny swojego banku i widzisz wiadomość o konieczności zaktualizowania danych osobowych lub firmowych? To nie przypadek. Potraktuj to jako priorytet, by działać zgodnie z prawem i zapewnić swojej firmie ciągłość świadczenia usług bankowych. Szczególnie że aktualizację można zrobić w kilku prostych krokach i w dogodnej dla ciebie formie.

Czy ominie Cię KSeF? Może jesteś w grupie, która nie będzie musiała stosować e-faktur w 2026 roku

W 2026 roku wchodzi w życie obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) dla większości przedsiębiorców w Polsce. System pozwala na wystawianie faktur ustrukturyzowanych i automatyczne przesyłanie ich do administracji podatkowej. Choć wielu przedsiębiorców będzie zobowiązanych do korzystania z platformy, istnieją wyjątki i odroczenia. Sprawdź!

Czy prawo stoi po stronie wierzyciela? Termin 60 dni, odsetki, rekompensaty, windykacja na koszt dłużnika, sąd

Nieterminowe płatności potrafią sparaliżować każdą firmę. Jest to dokuczliwe szczególnie w branży TSL, gdzie koszty rosną z dnia na dzień, a marże są minimalne. Każdy dzień zwłoki to realne ryzyko utraty płynności. Pytanie brzmi: czy prawo faktycznie stoi po stronie wierzyciela, a jeśli tak – jak z niego skutecznie korzystać?

KSeF dla rolników – rewolucja, która zapuka do gospodarstw w 2026 roku

Cyfrowa rewolucja wkracza na wieś! Już w 2026 roku także rolnik będzie musiał zmierzyć się z KSeF – Krajowym Systemem e-Faktur. Czy jesteś gotowy na koniec papierowych faktur, łatwiejsze rozliczenia i nowe wyzwania technologiczne? Sprawdź, co dokładnie się zmienia i jak przygotować swoje gospodarstwo, żeby nie zostać w tyle.

REKLAMA

KSeF tuż za rogiem: 5 pułapek, które mogą sparaliżować Twoją firmę. Jak się przed nimi uchronić?

Do obowiązkowego KSeF zostało już niewiele czasu. Choć większość firm twierdzi, że jest gotowa, praktyka pokazuje coś zupełnie innego. Niespodziewane błędy w testach, odrzucane faktury czy awarie mogą sparaliżować sprzedaż. Sprawdź pięć najczęstszych pułapek i dowiedz się, jak ich uniknąć.

Mały ZUS 2026: Podwyżka może niewielka, ale składka zdrowotna znów boli

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dna 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej w 2026 r., minimalne wynagrodzenie w 2026 roku wyniesie 4806 zł, a minimalna stawka godzinowa 31,40 zł. Minimalne wynagrodzenie wpłynie również na wysokość preferencyjnych składek ZUS, tzw. mały ZUS oraz limit dla działalności nierejestrowanej. Znaczny wzrost też nastąpi w składce zdrowotnej.

REKLAMA