REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rola komunikacji wewnętrznej w firmach i organizacjach

REKLAMA

Jak umiejętnie informować o sukcesach, porażkach i zmianach? Co zrobić, by pracownicy nie dowiadywali się o wydarzeniach, które mają miejsce w firmie z mediów? Czy innowacyjne narzędzia porozumiewania się to droga do sukcesu i odpowiedź na komunikacyjne potrzeby pracowników? Między innymi takie obszary tematyczne były poruszane podczas pierwszego dnia Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Wiodącym tematem dwudniowego spotkania branży jest komunikacja wewnętrzna. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl

Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet

REKLAMA

REKLAMA


W Rzeszowie 200 ekspertów i specjalistów zajmujących się public relations dyskutuje o komunikacji wewnętrznej w firmach i organizacjach. Jaka jest i dokąd zmierza? Takie pytania padały podczas pierwszego dnia Kongresu. - Dla praktyków, wewnętrzne relacje podobnie jak media relations czy zarządzanie kryzysowe, jest niezwykle ważnym elementem pracy, a czasami najważniejszym, bo PR zaczyna się właśnie we wnętrzu organizacji - mówi dr Dariusz TWORZYDŁO z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o. Organizatorami wydarzenia są Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., a sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Głównymi partnerami konferencji są: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2014


Social media - narzędzie czy pułapka komunikacyjna?


Współczesne narzędzia porozumiewania się pozwalają na szybką wymianę informacji na wszystkich poziomach, ale i na gromadzenie wiedzy. Jednak są również wyzwaniem dla komunikacji wewnętrznej. Poza problemem zewnętrznych forów pracowniczych ważnym aspektem staje się aktywność pracownika w social media. Użytkownik mediów społecznościowych jest na swoim profilu identyfikowany nie tylko z imienia i nazwiska, ale także jako pracownik konkretnej firmy. - Publikowane zdjęcia, udostępniane treści czy zamieszczane materiały mają wpływ na wizerunek organizacji. Dlatego zachodnie firmy wprowadzają tzw. social media policy. Zasady te są proste: bądź transparentny, bądź odpowiedzialny, szanuj innych. Chronią one nie tylko wizerunek firmy, ale również pracownika. W Polsce są już podmioty, które zdecydowały się na wdrożenie swojego kodeksu postępowania przez pracowników w mediach społecznościowych - wyjaśnia Justyna SZAFRANIEC, Dyrektor ds. Public  Relations, PROAMA.  

REKLAMA

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Jak nie zagadać komunikacji wewnętrznej?


To czym się posługujemy w komunikacji z pracownikami ma kolosalne znaczenie. Tradycyjne i nowe kanały porozumiewania, takie jak materiały wideo mogą się skutecznie uzupełniać. Często zastosowanie nieco innych niż dotychczas narzędzi pozwala urozmaicić komunikację, a nawet potrafi zmobilizować jej uczestników do dwukierunkowego dialogu. Hubert STĘPNIEWICZ, Prezes zarządu VIS Media Sp. z o.o. i Ewa STĘPNIEWICZ, Stowarzyszenie Prasy Firmowej poruszyli właśnie kwestię wykorzystania obrazu. Czytać czy oglądać? Takim pytaniem rozpoczęli swoje wystąpienie. Jak zaznaczyli, obraz pozwala przełamać bariery, których dostarczają inne formy przekazu.

 

 

Telewizja wewnętrzna to szereg możliwości, ale prelegenci takie rozwiązanie rekomendowali wyłącznie dużym firmom. Stworzenie telewizji to nie tylko zapewnienie kwestii technicznych, ale inwestycja w redakcję treści. Największym wyzwaniem jest zbudowanie silnej narracji oraz mocnych i budzących zainteresowanie bohaterów. Elementy te są fundamentem dobrego materiału wideo - podkreślili.

Jak skutecznie prowadzić własną firmę


Czy można pokonać bariery komunikacyjne?


Warto eksperymentować, ale najważniejsze, aby wcześniej analizować potrzeby komunikacyjne pracowników oraz zdefiniować cele i efekty, które chcemy osiągnąć. Niestety prowadzone działania bywają chaotyczne, bezrefleksyjne i nie wynikają wprost ze strategii komunikacji. Aleksander SALA, Prezes Zarządu KOLIBRO - Intranet Experts zwrócił uwagę na wykorzystywany charakter języka, który również nie zawsze jest dostosowany do odbiorców oraz słabą jakość dystrybuowanych informacji. Przytoczył jednak optymistyczne wyniki, z których wynika, że w ostatnich czterech latach o 30 proc. częściej audytujemy i badamy działania w ramach komunikacji wewnętrznej. Barierą najtrudniejszą jest niska świadomości kadry zarządzającej co do wartości jakie niesie wewnętrzny dialog.

Relacje z wystąpień prelegentów odbywających się pierwszego dnia Kongresu dostępne są już na stronie internetowej wydarzenia. Zachęcamy również do odwiedzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook, gdzie zamieszczane są bieżące informacje.

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026: ZUS wyjaśnia na przykładach co się zmienia. Niższe składki ZUS przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA