REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rola komunikacji wewnętrznej w firmach i organizacjach

REKLAMA

Jak umiejętnie informować o sukcesach, porażkach i zmianach? Co zrobić, by pracownicy nie dowiadywali się o wydarzeniach, które mają miejsce w firmie z mediów? Czy innowacyjne narzędzia porozumiewania się to droga do sukcesu i odpowiedź na komunikacyjne potrzeby pracowników? Między innymi takie obszary tematyczne były poruszane podczas pierwszego dnia Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Wiodącym tematem dwudniowego spotkania branży jest komunikacja wewnętrzna. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl

Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet

REKLAMA

Autopromocja


W Rzeszowie 200 ekspertów i specjalistów zajmujących się public relations dyskutuje o komunikacji wewnętrznej w firmach i organizacjach. Jaka jest i dokąd zmierza? Takie pytania padały podczas pierwszego dnia Kongresu. - Dla praktyków, wewnętrzne relacje podobnie jak media relations czy zarządzanie kryzysowe, jest niezwykle ważnym elementem pracy, a czasami najważniejszym, bo PR zaczyna się właśnie we wnętrzu organizacji - mówi dr Dariusz TWORZYDŁO z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o. Organizatorami wydarzenia są Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., a sponsorem głównym firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Głównymi partnerami konferencji są: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations, Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2014


Social media - narzędzie czy pułapka komunikacyjna?


Współczesne narzędzia porozumiewania się pozwalają na szybką wymianę informacji na wszystkich poziomach, ale i na gromadzenie wiedzy. Jednak są również wyzwaniem dla komunikacji wewnętrznej. Poza problemem zewnętrznych forów pracowniczych ważnym aspektem staje się aktywność pracownika w social media. Użytkownik mediów społecznościowych jest na swoim profilu identyfikowany nie tylko z imienia i nazwiska, ale także jako pracownik konkretnej firmy. - Publikowane zdjęcia, udostępniane treści czy zamieszczane materiały mają wpływ na wizerunek organizacji. Dlatego zachodnie firmy wprowadzają tzw. social media policy. Zasady te są proste: bądź transparentny, bądź odpowiedzialny, szanuj innych. Chronią one nie tylko wizerunek firmy, ale również pracownika. W Polsce są już podmioty, które zdecydowały się na wdrożenie swojego kodeksu postępowania przez pracowników w mediach społecznościowych - wyjaśnia Justyna SZAFRANIEC, Dyrektor ds. Public  Relations, PROAMA.  

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Jak nie zagadać komunikacji wewnętrznej?


To czym się posługujemy w komunikacji z pracownikami ma kolosalne znaczenie. Tradycyjne i nowe kanały porozumiewania, takie jak materiały wideo mogą się skutecznie uzupełniać. Często zastosowanie nieco innych niż dotychczas narzędzi pozwala urozmaicić komunikację, a nawet potrafi zmobilizować jej uczestników do dwukierunkowego dialogu. Hubert STĘPNIEWICZ, Prezes zarządu VIS Media Sp. z o.o. i Ewa STĘPNIEWICZ, Stowarzyszenie Prasy Firmowej poruszyli właśnie kwestię wykorzystania obrazu. Czytać czy oglądać? Takim pytaniem rozpoczęli swoje wystąpienie. Jak zaznaczyli, obraz pozwala przełamać bariery, których dostarczają inne formy przekazu.

 

 

Telewizja wewnętrzna to szereg możliwości, ale prelegenci takie rozwiązanie rekomendowali wyłącznie dużym firmom. Stworzenie telewizji to nie tylko zapewnienie kwestii technicznych, ale inwestycja w redakcję treści. Największym wyzwaniem jest zbudowanie silnej narracji oraz mocnych i budzących zainteresowanie bohaterów. Elementy te są fundamentem dobrego materiału wideo - podkreślili.

Jak skutecznie prowadzić własną firmę


Czy można pokonać bariery komunikacyjne?


Warto eksperymentować, ale najważniejsze, aby wcześniej analizować potrzeby komunikacyjne pracowników oraz zdefiniować cele i efekty, które chcemy osiągnąć. Niestety prowadzone działania bywają chaotyczne, bezrefleksyjne i nie wynikają wprost ze strategii komunikacji. Aleksander SALA, Prezes Zarządu KOLIBRO - Intranet Experts zwrócił uwagę na wykorzystywany charakter języka, który również nie zawsze jest dostosowany do odbiorców oraz słabą jakość dystrybuowanych informacji. Przytoczył jednak optymistyczne wyniki, z których wynika, że w ostatnich czterech latach o 30 proc. częściej audytujemy i badamy działania w ramach komunikacji wewnętrznej. Barierą najtrudniejszą jest niska świadomości kadry zarządzającej co do wartości jakie niesie wewnętrzny dialog.

Relacje z wystąpień prelegentów odbywających się pierwszego dnia Kongresu dostępne są już na stronie internetowej wydarzenia. Zachęcamy również do odwiedzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook, gdzie zamieszczane są bieżące informacje.

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Korekta roczna VAT 2025 (za 2024 rok): proporcja, preproporcja, termin, zasady. Jak ustalić proporcję na 2025 rok?

W deklaracji JPK_V7 za styczeń 2025 r. podatnicy, którzy stosowali proporcję lub preproporcję albo zmienili przeznaczenie środków trwałych, będą wykazywać kwotę korekty rocznej za 2024 r. Można zrezygnować z jej dokonania, ale nie wszyscy podatnicy mają taką możliwość.

Podatki 2025 - przegląd najważniejszych zmian

Rok 2025 przyniósł ze sobą dość znaczące zmiany w polskim systemie podatkowym. Aktualizacje te mają na celu dostosowanie polityki podatkowej do dynamicznie zmieniającego się otoczenia gospodarczego, zwiększenie przejrzystości procesów oraz zapewnienie większej sprawiedliwości finansowej. Poniżej przedstawiam najważniejsze zmiany, które weszły w życie od 1 stycznia 2025r.

Zakupy z Chin mocno podrożeją po likwidacji zasady de minimis. Nadchodzi ofensywa celna UE i USA wymierzona w chiński e-commerce

Granice Unii Europejskiej przekracza dziennie 12,6 mln tanich przesyłek zwolnionych z cła, z czego 91% pochodzi z Chin. W USA to ponad 3,7 mln paczek, w tym prawie 61% to produkty z Państwa Środka. W obu przypadkach to import w reżimie de minimis, który umożliwił chińskim serwisom podbój bogatych rynków e-commerce po obu stronach Atlantyku i stanowił istotny czynnik wzrostu w logistyce, zwłaszcza międzynarodowym w lotnictwie towarowym. Zbliża się jednak koniec zasady de minimis, co przemebluje nie tylko międzynarodowe dostawy, ale także transgraniczny e-handel i prowadzi do znaczącego wzrostu cen.

Ceny energii elektrycznej dla firm w 2025 roku. Aktualna sytuacja i prognozy

W 2025 roku polski rynek energii elektrycznej dla firm stoi przed szeregiem wyzwań i możliwości. Zrozumienie obecnej sytuacji cenowej oraz dostępnych form dofinansowania, zwłaszcza w kontekście inwestycji w fotowoltaikę, jest kluczowe dla przedsiębiorstw planujących optymalizację kosztów energetycznych.

REKLAMA

Program do rozliczeń rocznych PIT

Rozlicz deklaracje roczne z programem polecanym przez tysiące firm i księgowych. Zawiera wszystkie typy deklaracji PIT, komplet załączników oraz formularzy NIP.

ETS 2: Na czym polega nowy system handlu emisjami w UE. Założenia, harmonogram i skutki wdrożenia. Czy jest szansa na rezygnację z ETS 2?

Unijny system handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS) odgrywa kluczową rolę w polityce klimatycznej UE, jednak jego rozszerzenie na nowe sektory gospodarki w ramach ETS 2 budzi kontrowersje. W artykule przedstawione zostały założenia systemu ETS 2, jego harmonogram wdrożenia oraz potencjalne skutki ekonomiczne i społeczne. Przeanalizowano również możliwości opóźnienia lub rezygnacji z wdrożenia ETS 2 w kontekście polityki klimatycznej oraz nacisków gospodarczych i społecznych.

Samotny rodzic, ulga podatkowa i 800+. Komu skarbówka pozwoli skorzystać, a kto zostanie z niczym?

Ulga prorodzinna to temat, który każdego roku podczas rozliczeń PIT budzi wiele emocji, zwłaszcza wśród rozwiedzionych lub żyjących w separacji rodziców. Czy opieka naprzemienna oznacza równe prawa do ulgi? Czy ten rodzaj opieki daje możliwość rozliczenia PIT jako samotny rodzic? Ministerstwo Finansów rozwiewa wątpliwości.

Rozliczenie podatkowe 2025: Logowanie do Twój e-PIT. Dane autoryzujące, bankowość elektroniczna, Profil Zaufany, mObywatel, e-Dowód

W ramach usługi Twój e-PIT przygotowanej przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową w 2025 roku, można złożyć elektronicznie zeznania podatkowe: PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37 i PIT-38 a także oświadczenie PIT-OP i informację PIT-DZ. Czas na to rozliczenie jest do 30 kwietnia 2025 r. Najpierw jednak trzeba się zalogować do e-US (e-Urząd Skarbowy - urzadskarbowy.gov.pl). Jak to zrobić?

REKLAMA

Księgowy, biuro rachunkowe czy samodzielna księgowość? Jeden błąd może kosztować Cię fortunę!

Prowadzenie księgowości to obowiązek każdego przedsiębiorcy, ale sposób jego realizacji zależy od wielu czynników. Zatrudnienie księgowego, współpraca z biurem rachunkowym czy samodzielne rozliczenia – każda opcja ma swoje plusy i minusy. Źle dobrane rozwiązanie może prowadzić do kosztownych błędów, kar i niepotrzebnego stresu. Sprawdź, komu najlepiej powierzyć finanse swojej firmy i uniknij pułapek, które mogą Cię słono kosztować!

Czym są przychody pasywne, wykluczające z Estońskiego CIT? Sądy odpowiadają niejednoznacznie

Przychody pasywne w Estońskim CIT. Czy w przypadku gdy firma informatyczna sprzedaje prawa do gier jako licencje, są to przychody pasywne, wykluczające z Estońskiego CIT? Na pytanie, czy limit do 50% przychodów z wierzytelności dla podatników na Estońskim CIT powinien być liczony z uwzględnieniem zbywania własnych wierzytelności w ramach faktoringu, sądy odpowiadają niejednoznacznie.

REKLAMA