REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca
Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Trzeci kwartał 2014 r. był wyjątkowo dobry dla poszukujących pracy. Jak wynika z danych najnowszego Licznika rynku infoPraca, wiele branż odnotowało zapotrzebowanie na dodatkowych pracowników. Największe wzrosty w liczbie ofert pracy odnotowały branże przemysłowe i sektor edukacji. W IV kwartale również można spodziewać się dodatniego bilansu w liczbie publikowanych ofert pracy.

Mniej ofert w księgowości

W III kwartale 2014 r. najwięcej ofert pracy pojawiło się w szeroko rozumianym przemyśle – 5010. Było ich więcej o 21 proc. niż w II kwartale (4131). Wówczas dominowały ogłoszenia z branży IT (5099). Tym razem odnotowały spadek o 16 proc., do poziomu 4261. W edukacji liczba ogłoszeń wzrosła o 58 proc., z 475 na 750. Poprawiła się też sytuacja w budownictwie, i to o 29 proc. (z 1443 na 1855). Zarządzanie nieruchomościami zwiększyło liczbę ofert o 25 proc., z 1035 na 1291.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

W dwóch przypadkach liczba ofert pozostała praktycznie na niezmienionym poziomie (praca w restauracji/catering – 645 oraz rzemiosło – 114). Nieznacznie więcej ofert pojawiło się w pracy studenckiej (o 2 proc. – z 883 na 902), w HR (o 4 proc., z 1009 na 1050) i w ochronie (o 6 proc., z 32 na 34).

Największy spadek dotyczy księgowości – z 1985 w II kwartale do 1038 w III kwartale – o 48 proc. W jej ślady poszła branża finansowa – spadek aż o 35 proc., czyli w III kwartale br. pojawiło się o 874 mniej ofert pracy w porównaniu do II kwartału br.. W bankowości również nastąpił spadek, o 26 proc., z 1285 na 954.

Oferty a aplikacje

Miarą zainteresowania daną branżą jest liczba aplikacji, jakie napływają w odpowiedzi na oferty. Z zestawienia przygotowanego przez infoPracę wynika, że zwycięzcą w tej kategorii jest administracja. Na 1 ofertę przypadło średnio 75 aplikacji (ale na administrację publiczną wyraźnie mniej, bo 37). O jedno stanowisko sekretarki/asystentki ubiegały się aż 74 osoby. Trzecie w kolejności, rolnictwo, osiągnęło wynik 61 aplikacji na 1 ofertę pracy, wzornictwo/sztuka/projektowanie – 42, media i prawo – 41, marketing/PR – 40, tłumaczenia/edycja i staż – 38. Poszukujących pracy w IT jest 12 osób na 1 miejsce. 13 aplikacji przypada na 1 ofertę w ubezpieczeniach, a 14 w ogólnie rozumianych usługach restauracyjnych/cateringowych.

REKLAMA

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kalkulatory

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Aplikacje a wiek

W grupie wiekowej poniżej 20 lat, największym zainteresowaniem cieszą się prace studenckie – na tego typu oferty nadesłano 12 proc. aplikacji. Handel przykuł uwagę 8 proc., praca przemysłowa – 6 proc. Sprzedaż i centra obsługi klienta wybrało po 5 proc., pracę w restauracji, IT i administracji – po 4 proc. W przedziale wieku 20-30 na pierwszym miejscu pojawiła się administracja i prace studenckie – po 7 proc. Tuż za nimi, z wynikiem 6 proc. – sprzedaż, praca przemysłowa i handel. Grupa 30-40 w największym stopniu stawia na administrację – 8 proc. Nieco mniej – 7 proc. – na pracę w przemyśle, a dla 6 proc. warta uwagi okazała się praca w IT i sprzedaży.

Na końcu listy NGOs, architektura, rzemiosło, kadra kierownicza i staż. Osoby w wieku 40-50 najwięcej aplikacji złożyły na oferty w branży przemysłowej – 10 proc., konstrukcyjnej – 7 proc., sprzedaży i administracji – po 6 proc. Zestawienie zamykają wzornictwo/sztuka/projektowanie, prawo, NGOs, architektura i staż. W przedziale 50-60 na czele praca w przemyśle – 11 proc., w branży konstrukcyjnej – 10 proc. i administracji 6 proc. Na przeciwległym biegunie reklama, Internet/e-handel, przemysł farmaceutyczny, chemiczny, NGOs, architektura, wzornictwo/sztuka/projektowanie, prawo i staż. Osoby po 60 stawiają na administrację – 8 proc., pracę w przemyśle – 6 proc., sprzedaż, IT, sekretarka/asystentka – po 5 proc. Na końcu NGOs, rzemiosło i księgowość. Wszystkie grupy łączy śladowe zainteresowanie weterynarią.

W IV kwartale br. również możemy spodziewać się dodatniego bilansu w liczbie publikowanych ofert pracy. Zbliżające się święta powodują, że wiele firm z branży FMCG zwiększa produkcję i tym samym zatrudnienie. Zwiększone zapotrzebowanie na pracowników będzie także w handlu – mówi Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca.

infoPraca to internetowa giełda pracy. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. infoPraca stanowi część grupy kapitałowej Intercom, mogącej poszczycić się prawie dziesięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie nowych technologii. W skład Grupy wchodzi ponad 25 spółek, m.in. Softonic.com, Emagister.com, SoloStocks.com, MailxMail.com, które najlepiej odzwierciedlają możliwości wszechstronnego i efektywnego rozwoju Grupy w różnych sektorach biznesu.

Licznik rynku infoPraca jest kwartalną informacją o danych z rynku pracy. Źródłem danych zawartych w Liczniku rynku infoPraca są informacje wewnętrzne, statystyki i raporty przygotowane przez Zespół infoPraca.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Przełom w podatku od nieruchomości. Nowa interpretacja Ministra pozwala firmom odzyskać miliony

Najświeższa interpretacja Ministra Gospodarki i Finansów całkowicie zmienia zasady opodatkowania nieruchomości firmowych. Koniec automatycznego naliczania najwyższych stawek tylko dlatego, że właściciel jest przedsiębiorcą. Dla produkcji, logistyki, handlu i dużych inwestorów to realna szansa na szybkie obniżenie podatku i odzyskanie nadpłat za poprzednie lata.

Budżet państwa 2026: inflacja, PKB, dochody (podatki), wydatki, deficyt i dług publiczny

W dniu 5 grudnia 2025 r. Sejm przyjął ustawę budżetową na 2026 rok. Ministerstwo Finansów informuje, że w przyszłym roku wg. prognoz przyjętych do projektu ustawy budżetowej na 2026 r. produkt krajowy brutto (PKB) wzrośnie realnie o 3,5%, inflacja średnioroczna wyniesie 3,0%, a stopa bezrobocia ukształtuje się na koniec roku na poziomie 5,0%.

Rozliczenie kryptowalut za 2025 r. Najczęstsze błędy, które mogą kosztować Cię fortunę

Inwestujesz w kryptowaluty, handlujesz na giełdach albo płacisz nimi za usługi? Uwaga – nawet jeśli nie osiągnąłeś zysku, możesz mieć obowiązek złożenia PIT-38. Polskie przepisy dotyczące walut wirtualnych są precyzyjne, ale pełne pułapek: niewłaściwe udokumentowanie kosztów, błędne ustalenie dochodu czy brak rejestracji działalności mogą skończyć się karami i wysokimi dopłatami podatkowymi. Sprawdź, jak bezpiecznie rozliczyć krypto w 2025 r. i uniknąć kosztownych błędów przed skarbówką.

KSeF w ogniu krytyki. ZPP ostrzega przed ryzykiem dla firm i żąda odsunięcia terminu wdrożenia

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców alarmuje, że wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur w obecnym kształcie może poważnie zagrozić działalności wielu firm, szczególnie tych z sektora MŚP. Choć organizacja popiera cyfryzację rozliczeń podatkowych, wskazuje na liczne ryzyka techniczne, organizacyjne oraz naruszenia ochrony danych. ZPP domaga się przesunięcia terminu wdrożenia KSeF i dopracowania systemu, zanim stanie się on obowiązkowy.

REKLAMA

KSeF wchodzi w życie w 2026 r. Przewodnik dla przedsiębiorców i księgowych

Od 2026 r. przedsiębiorcy będą zobowiązani do wystawiania i odbierania faktur w KSeF. Wdrożenie systemu wymaga dostosowania procedur oraz przeszkolenia osób odpowiedzialnych za rozliczenia. Właściwe przygotowanie ułatwiają kursy online Krajowej Izby Księgowych, które krok po kroku wyjaśniają zasady pracy w KSeF. W artykule omawiamy, czym jest KSeF, co się zmieni i jaki kurs wybrać.

Rok 2026 r.: w KSeF pojawią się dokumenty, które będą udawać faktury VAT, czyli „faktury widmo”

Dla części czytelników tytuł niniejszego artykułu może być szokujący, ale problem ten sygnalizują co bardziej dociekliwi księgowi. Idzie o co najmniej dwa masowe zdarzenia, które będą mieć miejsce w 2026 roku i latach następnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Fundacje rodzinne w Polsce: stabilizacja podatkowa, czy dalsza niepewność po wecie Prezydenta? Jakie zasady opodatkowania w 2026 roku?

Weto Prezydenta RP do nowelizacji przepisów podatkowych dotyczących fundacji rodzinnych wywołało falę dyskusji w środowisku doradców. Brak zmian oznacza, że w 2026 roku fundacje rodzinne będą podlegać dotychczasowym zasadom opodatkowania. Czy taka decyzja zapewni wyczekiwaną stabilność, czy wręcz przeciwnie – pogłębi niepewność prawną wokół kluczowego instrumentu sukcesyjnego?

KAS wprowadza generowanie tokenów w KSeF 2.0 – ważne terminy, ostrzeżenia i zmiany dla przedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada nową funkcjonalność w Module Certyfikatów i Uprawnień, która pozwoli przedsiębiorcom generować tokeny potrzebne do uwierzytelniania w KSeF 2.0. KAS wskazuje kluczowe terminy, różnice między tokenami KSeF 1.0 i 2.0 oraz ostrzega przed cyberoszustami wyłudzającymi dane.

REKLAMA

Koniec roku podatkowego 2025 w księgowości: najważniejsze obowiązki i terminy

Koniec roku podatkowego to dla przedsiębiorców moment podsumowań i analizy wyników finansowych. Zanim jednak przyjdzie czas na wyciąganie wniosków, należy zmierzyć się z corocznymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Choć formalnie rok podatkowy dla prowadzących jednoosobową działalność pokrywa się z rokiem kalendarzowym, już teraz warto przygotować się do jego zamknięcia i uporządkować sprawy księgowe oraz podatkowe.

SKwP: Księgowi i biura rachunkowe nie odpowiadają za wdrożenie i stosowanie KSeF w firmach, ani za prawidłowe wystawianie i odbieranie e-faktur

W piśmie z 1 grudnia 2025 r. do Ministra Finansów i Gospodarki, Prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce dr hab. Stanisław Hońko zaapelował, aby oficjalne przekazy Ministerstwa Finansów i KAS promujące KSeF zawierały jasny komunikat, że podatnicy, a nie księgowi i biura rachunkowe, są odpowiedzialni za wdrożenie i funkcjonowanie KSeF. Zdaniem SKwP, księgowi ani biura rachunkowe nie odpowiadają w szczególności za prawidłowe wystawianie i odbieranie faktur elektronicznych, ani błędy systemów informatycznych KAS. Prezes SKwP wskazał również na brak wszystkich niezbędnych przepisów i niemożność pełnego przetestowania systemów informatycznych.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA