REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca
Więcej ofert pracy - licznik rynku infoPraca
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Trzeci kwartał 2014 r. był wyjątkowo dobry dla poszukujących pracy. Jak wynika z danych najnowszego Licznika rynku infoPraca, wiele branż odnotowało zapotrzebowanie na dodatkowych pracowników. Największe wzrosty w liczbie ofert pracy odnotowały branże przemysłowe i sektor edukacji. W IV kwartale również można spodziewać się dodatniego bilansu w liczbie publikowanych ofert pracy.

Mniej ofert w księgowości

W III kwartale 2014 r. najwięcej ofert pracy pojawiło się w szeroko rozumianym przemyśle – 5010. Było ich więcej o 21 proc. niż w II kwartale (4131). Wówczas dominowały ogłoszenia z branży IT (5099). Tym razem odnotowały spadek o 16 proc., do poziomu 4261. W edukacji liczba ogłoszeń wzrosła o 58 proc., z 475 na 750. Poprawiła się też sytuacja w budownictwie, i to o 29 proc. (z 1443 na 1855). Zarządzanie nieruchomościami zwiększyło liczbę ofert o 25 proc., z 1035 na 1291.

REKLAMA

REKLAMA

W dwóch przypadkach liczba ofert pozostała praktycznie na niezmienionym poziomie (praca w restauracji/catering – 645 oraz rzemiosło – 114). Nieznacznie więcej ofert pojawiło się w pracy studenckiej (o 2 proc. – z 883 na 902), w HR (o 4 proc., z 1009 na 1050) i w ochronie (o 6 proc., z 32 na 34).

Największy spadek dotyczy księgowości – z 1985 w II kwartale do 1038 w III kwartale – o 48 proc. W jej ślady poszła branża finansowa – spadek aż o 35 proc., czyli w III kwartale br. pojawiło się o 874 mniej ofert pracy w porównaniu do II kwartału br.. W bankowości również nastąpił spadek, o 26 proc., z 1285 na 954.

Oferty a aplikacje

Miarą zainteresowania daną branżą jest liczba aplikacji, jakie napływają w odpowiedzi na oferty. Z zestawienia przygotowanego przez infoPracę wynika, że zwycięzcą w tej kategorii jest administracja. Na 1 ofertę przypadło średnio 75 aplikacji (ale na administrację publiczną wyraźnie mniej, bo 37). O jedno stanowisko sekretarki/asystentki ubiegały się aż 74 osoby. Trzecie w kolejności, rolnictwo, osiągnęło wynik 61 aplikacji na 1 ofertę pracy, wzornictwo/sztuka/projektowanie – 42, media i prawo – 41, marketing/PR – 40, tłumaczenia/edycja i staż – 38. Poszukujących pracy w IT jest 12 osób na 1 miejsce. 13 aplikacji przypada na 1 ofertę w ubezpieczeniach, a 14 w ogólnie rozumianych usługach restauracyjnych/cateringowych.

REKLAMA

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kalkulatory

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Aplikacje a wiek

W grupie wiekowej poniżej 20 lat, największym zainteresowaniem cieszą się prace studenckie – na tego typu oferty nadesłano 12 proc. aplikacji. Handel przykuł uwagę 8 proc., praca przemysłowa – 6 proc. Sprzedaż i centra obsługi klienta wybrało po 5 proc., pracę w restauracji, IT i administracji – po 4 proc. W przedziale wieku 20-30 na pierwszym miejscu pojawiła się administracja i prace studenckie – po 7 proc. Tuż za nimi, z wynikiem 6 proc. – sprzedaż, praca przemysłowa i handel. Grupa 30-40 w największym stopniu stawia na administrację – 8 proc. Nieco mniej – 7 proc. – na pracę w przemyśle, a dla 6 proc. warta uwagi okazała się praca w IT i sprzedaży.

Na końcu listy NGOs, architektura, rzemiosło, kadra kierownicza i staż. Osoby w wieku 40-50 najwięcej aplikacji złożyły na oferty w branży przemysłowej – 10 proc., konstrukcyjnej – 7 proc., sprzedaży i administracji – po 6 proc. Zestawienie zamykają wzornictwo/sztuka/projektowanie, prawo, NGOs, architektura i staż. W przedziale 50-60 na czele praca w przemyśle – 11 proc., w branży konstrukcyjnej – 10 proc. i administracji 6 proc. Na przeciwległym biegunie reklama, Internet/e-handel, przemysł farmaceutyczny, chemiczny, NGOs, architektura, wzornictwo/sztuka/projektowanie, prawo i staż. Osoby po 60 stawiają na administrację – 8 proc., pracę w przemyśle – 6 proc., sprzedaż, IT, sekretarka/asystentka – po 5 proc. Na końcu NGOs, rzemiosło i księgowość. Wszystkie grupy łączy śladowe zainteresowanie weterynarią.

W IV kwartale br. również możemy spodziewać się dodatniego bilansu w liczbie publikowanych ofert pracy. Zbliżające się święta powodują, że wiele firm z branży FMCG zwiększa produkcję i tym samym zatrudnienie. Zwiększone zapotrzebowanie na pracowników będzie także w handlu – mówi Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca.

infoPraca to internetowa giełda pracy. Serwis jest platformą udostępniającą najnowocześniejsze narzędzia rekrutacji online, świadcząc efektywną pomoc i wsparcie w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy pracodawcami i osobami poszukującymi pracy. infoPraca stanowi część grupy kapitałowej Intercom, mogącej poszczycić się prawie dziesięcioletnim doświadczeniem w dziedzinie nowych technologii. W skład Grupy wchodzi ponad 25 spółek, m.in. Softonic.com, Emagister.com, SoloStocks.com, MailxMail.com, które najlepiej odzwierciedlają możliwości wszechstronnego i efektywnego rozwoju Grupy w różnych sektorach biznesu.

Licznik rynku infoPraca jest kwartalną informacją o danych z rynku pracy. Źródłem danych zawartych w Liczniku rynku infoPraca są informacje wewnętrzne, statystyki i raporty przygotowane przez Zespół infoPraca.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

REKLAMA

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

REKLAMA

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA