REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do pracy z mediami społecznościowymi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Do pracy z mediami społecznościowymi
Do pracy z mediami społecznościowymi
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Takie czasy nastały, że wpisy, posty, a nawet ćwierkanie na stałe wpisały się w porządek dnia. Gdzie tu jest miejsce na pracę, a w zasadzie na proces jej poszukiwania?

Do mediów społecznościowych można pałać sympatią bądź darzyć je niechęcią, ale trudno kwestionować ich znaczenie w coraz bardziej zaawansowanym technologicznie świecie, a już tym bardziej negować ich siłę oddziaływania.  To tam spora część użytkowników kieruje pierwsze kroki, by podzielić się informacją bądź ją uzyskać, wyrazić opinię, zamieścić komentarz, poszerzyć wiedzę i nawiązać nowe znajomości.

REKLAMA

Autopromocja

Wszystko to sprawia, że utarł się pogląd, że bez obecności na którymś z serwisów tego typu jest się nieco na uboczu. Jak ze wszystkim, można z tym dyskutować, przerzucając się argumentami, faktem jednak jest, że zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że dane o kimś bądź o czymś pojawiają się najszybciej po wpisaniu ich w wyszukiwarkę. Ma to swoje dobre strony, ale także niesie ze sobą konsekwencje. Od tego, co zamieścimy, czyli jak się zaprezentujemy, może zależeć czasami nasza przyszłość.

Rekruter to też społecznościowiec

REKLAMA

Z badania, które przeprowadził serwis CareerBuilder wynika, że w USA już 52 proc. pracodawców szuka o potencjalnych kandydatach informacji w sieci.  To o ponad 12 proc. więcej niż w 2013 roku. Nie chodzi tu jedynie o serwisy profesjonalne, ale również o społeczności takie jak Facebook czy Twitter. Okazuje się, że obecność online zwiększa szanse zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Aż 35 proc. managerów twierdzi, że mniej chętnie i rzadziej zaprosi kandydata na rozmowę, jeśli nie jest w stanie znaleźć o nim żadnych informacji w Internecie.

Media społecznościowe mają duży potencjał, by być naszymi sprzymierzeńcami w ubieganiu się o pracę. Ważne jest słowo: sprzymierzeniec, gdyż nie odgrywają decydującej roli, ale wspomagającą. Zawarta na nich treść odsłania, kim jesteśmy, co robimy, czym się interesujemy i w jaki sposób mówimy o tym publicznie – uważa Marek Jurkiewicz, infoPraca.

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mój profil – moja twierdza?

REKLAMA

Trzeba mieć na uwadze, że profile w mediach społecznościowych są w pewnej mierze naszym CV. Dlatego warto prowadzić je starannie i unikać krępujących wpadek. Uprzedzając komentarze tych wszystkich, którzy uważają, że to prywatna sfera życia, zarezerwowana na własne potrzeby, informujemy, że z prywatnością bywa różnie. Począwszy od tego, że upubliczniając posty, nie zachowujemy niczego dla siebie ani dla najbliższego grona znajomych. Ze znajomymi też bywa różnie – nić sympatii może się z czasem osłabić, a ponadto niekoniecznie mamy wpływ na to, co nasi znajomi udostępnią szerzej bądź kto jest w gronie znajomych znajomych.

Wpisy przedstawiające w złym świetle dotychczasowego pracodawcę mogą zniechęcić następnego, by widzieć nas w gronie swoich pracowników. Oczekuje się od nas przede wszystkim, by trudne kwestie poruszać w bezpośrednich rozmowach, a nie wyżalać się publicznie. Niedopuszczalne jest obrażanie innych osób, wyszydzanie, posługiwanie się wulgarnym językiem. Nie zapunktuje się błędami ortograficznymi ani zdjęciami, o których chciałoby się zapomnieć. Te wykluczenia czy też zachowania niepożądane nie są ograniczeniem wolności, wystawiają nam za to świadectwo, pokazują, czy przestrzegamy podstawowych norm współżycia społecznego. Nie ma tu żadnej różnicy między postawą w świecie rzeczywistym a wirtualnym.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

REKLAMA

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA