REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Do pracy z mediami społecznościowymi

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Do pracy z mediami społecznościowymi
Do pracy z mediami społecznościowymi
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Takie czasy nastały, że wpisy, posty, a nawet ćwierkanie na stałe wpisały się w porządek dnia. Gdzie tu jest miejsce na pracę, a w zasadzie na proces jej poszukiwania?

Do mediów społecznościowych można pałać sympatią bądź darzyć je niechęcią, ale trudno kwestionować ich znaczenie w coraz bardziej zaawansowanym technologicznie świecie, a już tym bardziej negować ich siłę oddziaływania.  To tam spora część użytkowników kieruje pierwsze kroki, by podzielić się informacją bądź ją uzyskać, wyrazić opinię, zamieścić komentarz, poszerzyć wiedzę i nawiązać nowe znajomości.

REKLAMA

Autopromocja

Wszystko to sprawia, że utarł się pogląd, że bez obecności na którymś z serwisów tego typu jest się nieco na uboczu. Jak ze wszystkim, można z tym dyskutować, przerzucając się argumentami, faktem jednak jest, że zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że dane o kimś bądź o czymś pojawiają się najszybciej po wpisaniu ich w wyszukiwarkę. Ma to swoje dobre strony, ale także niesie ze sobą konsekwencje. Od tego, co zamieścimy, czyli jak się zaprezentujemy, może zależeć czasami nasza przyszłość.

Rekruter to też społecznościowiec

Z badania, które przeprowadził serwis CareerBuilder wynika, że w USA już 52 proc. pracodawców szuka o potencjalnych kandydatach informacji w sieci.  To o ponad 12 proc. więcej niż w 2013 roku. Nie chodzi tu jedynie o serwisy profesjonalne, ale również o społeczności takie jak Facebook czy Twitter. Okazuje się, że obecność online zwiększa szanse zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Aż 35 proc. managerów twierdzi, że mniej chętnie i rzadziej zaprosi kandydata na rozmowę, jeśli nie jest w stanie znaleźć o nim żadnych informacji w Internecie.

Media społecznościowe mają duży potencjał, by być naszymi sprzymierzeńcami w ubieganiu się o pracę. Ważne jest słowo: sprzymierzeniec, gdyż nie odgrywają decydującej roli, ale wspomagającą. Zawarta na nich treść odsłania, kim jesteśmy, co robimy, czym się interesujemy i w jaki sposób mówimy o tym publicznie – uważa Marek Jurkiewicz, infoPraca.

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mój profil – moja twierdza?

REKLAMA

Trzeba mieć na uwadze, że profile w mediach społecznościowych są w pewnej mierze naszym CV. Dlatego warto prowadzić je starannie i unikać krępujących wpadek. Uprzedzając komentarze tych wszystkich, którzy uważają, że to prywatna sfera życia, zarezerwowana na własne potrzeby, informujemy, że z prywatnością bywa różnie. Począwszy od tego, że upubliczniając posty, nie zachowujemy niczego dla siebie ani dla najbliższego grona znajomych. Ze znajomymi też bywa różnie – nić sympatii może się z czasem osłabić, a ponadto niekoniecznie mamy wpływ na to, co nasi znajomi udostępnią szerzej bądź kto jest w gronie znajomych znajomych.

Wpisy przedstawiające w złym świetle dotychczasowego pracodawcę mogą zniechęcić następnego, by widzieć nas w gronie swoich pracowników. Oczekuje się od nas przede wszystkim, by trudne kwestie poruszać w bezpośrednich rozmowach, a nie wyżalać się publicznie. Niedopuszczalne jest obrażanie innych osób, wyszydzanie, posługiwanie się wulgarnym językiem. Nie zapunktuje się błędami ortograficznymi ani zdjęciami, o których chciałoby się zapomnieć. Te wykluczenia czy też zachowania niepożądane nie są ograniczeniem wolności, wystawiają nam za to świadectwo, pokazują, czy przestrzegamy podstawowych norm współżycia społecznego. Nie ma tu żadnej różnicy między postawą w świecie rzeczywistym a wirtualnym.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA