REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści z posiadania kilku zawodów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Korzyści z posiadania kilku zawodów
Korzyści z posiadania kilku zawodów

REKLAMA

REKLAMA

Większość z nas spędza swoje życie zawodowe, pracując na jednym stanowisku i specjalizując się w określonym obszarze zawodowym. Jednak nie każdemu to wystarcza. Są osoby, które wykonują kilka prac i dopiero w takich warunkach czują się spełnione. Dlaczego warto rozważyć opcję posiadania kilku specjalizacji?

Trudniej znudzić się tym, co się robi

REKLAMA

Wykonywanie tych samych zadań dzień po dniu może po jakimś czasie stać się nużące i męczące, zwłaszcza, jeśli praca nie jest szczególnie odkrywcza, kreatywna lub nie wymaga skupienia się na zróżnicowanych czynnościach. Posiadając kilka opcji pracy (np. bycia księgową w ciągu dnia i autorem porad księgowych – copywriterem – wieczorem), ma się możliwość zmiany zakresu zadań. Trudniej zatem popaść w rutynę, szczególnie, jeśli nasze zawody sporo się od siebie różnią (np. programista w dzień i trener tańca popołudniami).

Większa elastyczność przy zmianie pracy

Osoby z kilkoma specjalizacjami zawodowymi mają znacznie większe możliwości zmiany pracy. Nie chodzi tylko o to, że mogą aplikować do większej ilości firm, na większą ilość stanowisk, ale również o to, że osoba, która posiada kilka specjalizacji, postrzegana jest jako bardziej elastyczna i taka, która może łatwiej zaadaptować się do nowych warunków.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większe poczucie bezpieczeństwa

Możliwość zmiany pracy na kilka sposobów daje również większe poczucie bezpieczeństwa i zmniejsza stres. Nie jest się tak bardzo uzależnionym od koniunktury na rynku w jednym, określonym obszarze.

Praca staje się wyborem a nie przymusem

Mając kilka zawodowych specjalizacji, praca zaczyna nieco zmieniać swój charakter – staje się świadomym wyborem. Oczywiście, niezależnie od tego, czy ma się 1 czy 5 specjalizacji, nadal trzeba pracować, ale ma się większą elastyczność w wyborze tego, co w danym momencie chce się robić.

Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Szybszy i pełniejszy rozwój kompetencji

Jeden zawód i praca w jednym miejscu rozwija w określonym zakresie. Oczywiście, w zależności od otwartości (i kultury firmy), pracownik może rozwijać sporo kompetencji, ale niektóre pozostaną na tym samym poziomie. Kilka opcji specjalizacyjnych umożliwia szerszy rozwój, nawet wtedy, kiedy dodatkową pracę wykonuje się od czasu do czasu.

Większa zgodność pracy z pasją

Wybór kolejnego zawodu najczęściej jest efektem albo świadomego wyboru, albo przypadku, który wynika z tego, że robi się coś związanego z zainteresowaniami (np. majsterkowicz przeradza się w specjalistę ds. renowacji antyków, na co dzień będąc kierowcą). Ten wybór drugiego i kolejnego zawodu częściej jest zatem czymś w rodzaju „pracy marzeń”.

Dywersyfikacja dochodów

Ważnym aspektem posiadania kilku zawodów jest możliwość pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł. I tak jak w przypadku inwestycji finansowych, tak i to czyni bardziej odpornym na zmiany zachodzące na rynku.

Lepsza organizacja w czasie

Osoby posiadające kilka zawodów, również znacznie lepiej radzą sobie z dyscypliną – trzeba przecież jakoś pogodzić bycie na pół etatu psychologiem, na pół specjalistą od reklamy, który popołudniami daje korepetycje z języka obcego. Takie osoby często pracują więcej, ale dzięki temu, że lubią to co robią, wcale nie są bardzie zmęczone i dodatkowo zostaje im czas na rodzinę i spotkania z przyjaciółmi – mówi Marek Jurkiewicz, dyrektor serwisu InfoPraca.pl.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 roku. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Gruszczyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA