REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korzyści z posiadania kilku zawodów

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Korzyści z posiadania kilku zawodów
Korzyści z posiadania kilku zawodów

REKLAMA

REKLAMA

Większość z nas spędza swoje życie zawodowe, pracując na jednym stanowisku i specjalizując się w określonym obszarze zawodowym. Jednak nie każdemu to wystarcza. Są osoby, które wykonują kilka prac i dopiero w takich warunkach czują się spełnione. Dlaczego warto rozważyć opcję posiadania kilku specjalizacji?

Trudniej znudzić się tym, co się robi

REKLAMA

REKLAMA

Wykonywanie tych samych zadań dzień po dniu może po jakimś czasie stać się nużące i męczące, zwłaszcza, jeśli praca nie jest szczególnie odkrywcza, kreatywna lub nie wymaga skupienia się na zróżnicowanych czynnościach. Posiadając kilka opcji pracy (np. bycia księgową w ciągu dnia i autorem porad księgowych – copywriterem – wieczorem), ma się możliwość zmiany zakresu zadań. Trudniej zatem popaść w rutynę, szczególnie, jeśli nasze zawody sporo się od siebie różnią (np. programista w dzień i trener tańca popołudniami).

Większa elastyczność przy zmianie pracy

Osoby z kilkoma specjalizacjami zawodowymi mają znacznie większe możliwości zmiany pracy. Nie chodzi tylko o to, że mogą aplikować do większej ilości firm, na większą ilość stanowisk, ale również o to, że osoba, która posiada kilka specjalizacji, postrzegana jest jako bardziej elastyczna i taka, która może łatwiej zaadaptować się do nowych warunków.

REKLAMA

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większe poczucie bezpieczeństwa

Możliwość zmiany pracy na kilka sposobów daje również większe poczucie bezpieczeństwa i zmniejsza stres. Nie jest się tak bardzo uzależnionym od koniunktury na rynku w jednym, określonym obszarze.

Praca staje się wyborem a nie przymusem

Mając kilka zawodowych specjalizacji, praca zaczyna nieco zmieniać swój charakter – staje się świadomym wyborem. Oczywiście, niezależnie od tego, czy ma się 1 czy 5 specjalizacji, nadal trzeba pracować, ale ma się większą elastyczność w wyborze tego, co w danym momencie chce się robić.

Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Szybszy i pełniejszy rozwój kompetencji

Jeden zawód i praca w jednym miejscu rozwija w określonym zakresie. Oczywiście, w zależności od otwartości (i kultury firmy), pracownik może rozwijać sporo kompetencji, ale niektóre pozostaną na tym samym poziomie. Kilka opcji specjalizacyjnych umożliwia szerszy rozwój, nawet wtedy, kiedy dodatkową pracę wykonuje się od czasu do czasu.

Większa zgodność pracy z pasją

Wybór kolejnego zawodu najczęściej jest efektem albo świadomego wyboru, albo przypadku, który wynika z tego, że robi się coś związanego z zainteresowaniami (np. majsterkowicz przeradza się w specjalistę ds. renowacji antyków, na co dzień będąc kierowcą). Ten wybór drugiego i kolejnego zawodu częściej jest zatem czymś w rodzaju „pracy marzeń”.

Dywersyfikacja dochodów

Ważnym aspektem posiadania kilku zawodów jest możliwość pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł. I tak jak w przypadku inwestycji finansowych, tak i to czyni bardziej odpornym na zmiany zachodzące na rynku.

Lepsza organizacja w czasie

Osoby posiadające kilka zawodów, również znacznie lepiej radzą sobie z dyscypliną – trzeba przecież jakoś pogodzić bycie na pół etatu psychologiem, na pół specjalistą od reklamy, który popołudniami daje korepetycje z języka obcego. Takie osoby często pracują więcej, ale dzięki temu, że lubią to co robią, wcale nie są bardzie zmęczone i dodatkowo zostaje im czas na rodzinę i spotkania z przyjaciółmi – mówi Marek Jurkiewicz, dyrektor serwisu InfoPraca.pl.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

REKLAMA

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Wszedł nowy 15% podatek. Kogo dotyczy i na czym polega? To implementacja dyrektywy UE - mało kto wie, a przepisy już obowiązują, czyli co to jest GloBE, IIR, UTPR i QDMTT

Rozpoczyna się nowy etap w systemie podatkowym, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego pod nazwą-skrótem GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze całego systemu podatkowego. Celem tej reformy podatkowej jest zapewnienie, że największe światowe koncerny zapłacą sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od państwa, w którym generują swoje zyski. Czyżby to był koniec z cypryjskimi spółkami? Firmy muszą zmienić optykę na prowadzenie optymalizacji podatkowej i uwzględniać lokalizację biznesu jeszcze bardziej niż kiedykolwiek.

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

REKLAMA

Podatek od samozbiorów? Skarbówka bierze się nawet za darmowe rozdawanie warzyw

W polskim rolnictwie zawrzało. Okazuje się, że nawet samozbiory i darmowe rozdanie warzyw zostaną objęte podatkiem VAT. Dla wielu gospodarzy, którzy po tragicznym sezonie próbowali ratować plony, to kolejny cios ze strony państwa.

Granica między urządzeniem technicznym a budowlą – najnowsze orzecznictwo w sprawie opodatkowania silosów i zbiorników

Czy zbiorniki i silosy wykorzystywane w procesach produkcyjnych mogą być traktowane jako budowle podlegające opodatkowaniu, czy jedynie jako urządzenia techniczne? Najnowsze orzecznictwo, w tym wyrok NSA z 7 października 2025 r. (sygn. III FSK 738/24), wskazuje, że nawet, gdy obiekty te służą procesom technologicznym, ich podstawowa funkcja i konstrukcja kwalifikują je jako budowle, co przekłada się na konieczność opodatkowania ich podatkiem od nieruchomości.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA