REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wdrażanie KSeF w firmie - jak robi to sieć Auchan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wdrażanie KSeF w firmie - jak robi to sieć Auchan
Wdrażanie KSeF w firmie - jak robi to sieć Auchan

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2024 r. w Polsce obowiązkowy stanie się Krajowy System e-Faktur (KSeF). W życie wejdzie szereg zmian, które mogą wymagać znaczących dostosowań w procesach i systemach informatycznych. Dlatego istotne jest, aby jak najszybciej zainicjować przygotowania do wdrożenia. W tym celu sieć sklepów Auchan zdecydowała się na współpracę z firmą Exorigo-Upos, wykorzystując przy tym jej rozwiązanie SmartKSeF.

Sieć Auchan rozpoczęła prace w związku z obowiązkowym e-fakturowaniem za pośrednictwem KSeF

Firma Auchan, jako lider cyfrowej transformacji w sektorze sprzedaży detalicznej, rozpoczęła intensywne przygotowania do implementacji rozwiązań umożliwiających integrację z KSeF. Firma postanowiła w tym celu wykorzystać rozwiązanie SmartKSeF, stworzone przez Exorigo-Upos. Dla sieci sklepów jest to nie tylko aspekt wdrożenia nowego systemu e-fakturowania, ale także możliwość jednoczesnej optymalizacji oraz dostosowania swoich systemów i procedur do zachodzących zmian.

REKLAMA

Autopromocja

- Wdrożenie KSeF ma kluczowy wpływ na efektywne prowadzenie działalności biznesowej i dotyczy krytycznych procesów fakturowania – szczególnie istotnych w sektorze sprzedaży detalicznej. Dlatego też prowadzimy zaawansowane prace wdrożeniowe, do których realizacji zaprosiliśmy Exorigo-Upos, sprawdzonego partnera w dostarczaniu rozwiązań technologicznych dla branży retail - mówi Eric Delahousse, Dyrektor Finansowy w Auchan Polska.

Na dostosowanie się do KSeF trzeba przeznaczyć przynajmniej kilka miesięcy

REKLAMA

Już w 2024 r. e-faktury staną się obowiązkowe dla wszystkich podatników w Polsce. Biorąc pod uwagę zakres zmian, jakie wprowadzenie KSeF wymaga, czas na przygotowanie się jest ograniczony. Fakturowanie to kluczowy proces biznesowy, a rozbudowany sposób komunikacji z rządowym rejestrem może stanowić wyzwanie. Dlatego aby zapewnić bezpieczne wdrożenie KSeF, do którego m.in. niezbędne są testy i często modyfikacje procesów wewnętrznych, potrzeba nawet kilku miesięcy.

Dla wielu podmiotów sprostanie tym zmianom jest dużym wyzwaniem. Dlatego na początku procesu przygotowawczego, ważne jest nie tylko zweryfikowanie wszystkich źródeł wystawiania faktur, ale przede wszystkim upewnienie się, czy firma jest gotowa do komunikacji z systemem rządowym. Dotyczy to zarówno dostępu do wszystkich wymaganych danych dla poszczególnych rodzajów faktur i przypadków biznesowych oraz możliwości bezpiecznego i efektywnego procesowania faktur niezależnie od dostępności KSeF. Aby to osiągnąć, konieczna będzie współpraca z wewnętrznym działem IT lub z zewnętrznym, zaufanym dostawcą usług. 

REKLAMA

Rozwiązanie SmartKSeF od Exorigo-Upos umożliwia integrację różnych systemów sprzedażowych i zakupowych. Dzięki temu cała komunikacja z rządowym systemem jest dostępna w jednym miejscu. Istotnym elementem rozwiązania jest również standaryzacja weryfikacji wystawianych dokumentów, która pozwala na  wykrycie błędów na wczesnym etapie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Exorigo-Upos, opracowując własne rozwiązanie dla komunikacji z KSeF, czerpało z wieloletnich doświadczeń we wdrożeniach systemów kasowych oraz hubu płatniczego Cloud EFT dla dużych graczy w handlu detalicznym w Polsce. W dotychczasowych procesach fakturowania kontrolę nad fakturą miał sprzedawca. W warunkach obowiązkowego e-fakturowania, proces wprowadzenia dokumentu do obiegu prawnego oparty jest na zarejestrowaniu faktury w KSeF (potwierdzonego nadaniem unikalnego numeru KSeF faktury) stąd zależy od działania systemu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów. Jest to szczególnie istotne w procesie fakturowania w sklepie. Z jednej strony nie ma tam możliwości czekania zbyt długo na wystawienie faktury w KSeF, a z drugiej strony, z uwagi na możliwość odrzucenia faktury przez KSeF, wydanie klientowi dokumentu nie będącego fakturą niesie za sobą ryzyko nieprawidłowego udokumentowania sprzedaży.

Dzięki SmartKSeF, firmy umożliwią swoim klientom na bieżąco weryfikację wystawionej faktury, a nabywcom towaru sprawdzenie statusu faktury w KSeF, niezależnie od etapu przetwarzania dokumentu.
 

- Wdrożenie obowiązkowego e-fakturowania niesie ze sobą wiele korzyści. To przede wszystkim usprawnienia obrotu gospodarczego poprzez wprowadzenie jednego standardu e-Faktury oraz ograniczenie papierowej dokumentacji. Jednakże należy pamiętać, że dla dużych podmiotów może to stanowić rewolucję i wymagać poważnych zmian w procesach i procedurach. Czasu na przygotowanie się faktycznie nie jest dużo, dlatego warto rozpocząć proces jego implementacji tak szybko, jak to będzie możliwe - podsumowuje Michał Sosnowski, Business Development Director w Exorigo-Upos.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

REKLAMA

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

Stawka VAT 0%: Jak poprawnie udokumentować dostawę wewnątrz UE, by nie stracić na podatku?

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) może być opodatkowana stawką VAT 0%, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych wymogów formalnych. Sprawdź, czym dokładnie jest WDT, jakie dokumenty są niezbędne, by transakcja była zgodna z przepisami i jak uniknąć pułapek, które mogą skutkować dodatkowymi kosztami podatkowymi.

Urlop na samozatrudnieniu (kontrakt B2B) - komu przysługuje i co trzeba wiedzieć?

Zmęczenie i potrzeba oddechu od maili, telefonów i projektów to uczucia, które dobrze zna nie tylko pracownik etatowy. Coraz więcej samozatrudnionych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze przyznaje wprost: chcieliby odpocząć, ale mają wątpliwości, co będzie się działo z ich firmą podczas dłuższej nieobecności. Często nie wiedzą nawet, jakie prawa do odpoczynku im przysługują. Wyjaśniamy, jakie mechanizmy prawne, podatkowe oraz organizacyjne mogą pomóc przedsiębiorcy złapać oddech.

REKLAMA

Limit 30-krotność ZUS 2025 - ile wynosi? Kogo dotyczy przekroczenie składek ZUS? Co zrobić jeśli nastąpi przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS?

W 2025 roku limit składek ZUS na ubezpieczenia emerytalne i rentowe został już ustalony. Po jego przekroczeniu składki nie są już naliczane – ale uwaga: za błędy w rozliczeniach może odpowiadać pracownik. Sprawdź, co oznacza 30-krotność ZUS, jak się liczy limit, kto go pilnuje i co zrobić, gdy opłaciłeś składki ponad próg.

Raz w roku wakacje od płacenia składek. Budżet państwa zapłaci za ciebie. ZUS przypomina kto ma prawo do tej ulgi i jak ją uzyskać w 2025 roku

Letnie wakacje to doskonały czas na odpoczynek nie tylko od pracy, ale również od spraw finansowych związanych z prowadzeniem własnej działalności. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że mikroprzedsiębiorcy wpisani do CEIDG oraz komornicy sądowi mogą skorzystać z wakacji składkowych. Od uruchomienia programu w listopadzie 2024 roku ZUS przyjął już niemal 2 miliony wniosków.

REKLAMA