REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wdrażanie KSeF w firmie - jak robi to sieć Auchan

Wdrażanie KSeF w firmie - jak robi to sieć Auchan
Wdrażanie KSeF w firmie - jak robi to sieć Auchan

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2024 r. w Polsce obowiązkowy stanie się Krajowy System e-Faktur (KSeF). W życie wejdzie szereg zmian, które mogą wymagać znaczących dostosowań w procesach i systemach informatycznych. Dlatego istotne jest, aby jak najszybciej zainicjować przygotowania do wdrożenia. W tym celu sieć sklepów Auchan zdecydowała się na współpracę z firmą Exorigo-Upos, wykorzystując przy tym jej rozwiązanie SmartKSeF.

Sieć Auchan rozpoczęła prace w związku z obowiązkowym e-fakturowaniem za pośrednictwem KSeF

Firma Auchan, jako lider cyfrowej transformacji w sektorze sprzedaży detalicznej, rozpoczęła intensywne przygotowania do implementacji rozwiązań umożliwiających integrację z KSeF. Firma postanowiła w tym celu wykorzystać rozwiązanie SmartKSeF, stworzone przez Exorigo-Upos. Dla sieci sklepów jest to nie tylko aspekt wdrożenia nowego systemu e-fakturowania, ale także możliwość jednoczesnej optymalizacji oraz dostosowania swoich systemów i procedur do zachodzących zmian.

REKLAMA

Autopromocja

- Wdrożenie KSeF ma kluczowy wpływ na efektywne prowadzenie działalności biznesowej i dotyczy krytycznych procesów fakturowania – szczególnie istotnych w sektorze sprzedaży detalicznej. Dlatego też prowadzimy zaawansowane prace wdrożeniowe, do których realizacji zaprosiliśmy Exorigo-Upos, sprawdzonego partnera w dostarczaniu rozwiązań technologicznych dla branży retail - mówi Eric Delahousse, Dyrektor Finansowy w Auchan Polska.

Na dostosowanie się do KSeF trzeba przeznaczyć przynajmniej kilka miesięcy

Już w 2024 r. e-faktury staną się obowiązkowe dla wszystkich podatników w Polsce. Biorąc pod uwagę zakres zmian, jakie wprowadzenie KSeF wymaga, czas na przygotowanie się jest ograniczony. Fakturowanie to kluczowy proces biznesowy, a rozbudowany sposób komunikacji z rządowym rejestrem może stanowić wyzwanie. Dlatego aby zapewnić bezpieczne wdrożenie KSeF, do którego m.in. niezbędne są testy i często modyfikacje procesów wewnętrznych, potrzeba nawet kilku miesięcy.

Dla wielu podmiotów sprostanie tym zmianom jest dużym wyzwaniem. Dlatego na początku procesu przygotowawczego, ważne jest nie tylko zweryfikowanie wszystkich źródeł wystawiania faktur, ale przede wszystkim upewnienie się, czy firma jest gotowa do komunikacji z systemem rządowym. Dotyczy to zarówno dostępu do wszystkich wymaganych danych dla poszczególnych rodzajów faktur i przypadków biznesowych oraz możliwości bezpiecznego i efektywnego procesowania faktur niezależnie od dostępności KSeF. Aby to osiągnąć, konieczna będzie współpraca z wewnętrznym działem IT lub z zewnętrznym, zaufanym dostawcą usług. 

REKLAMA

Rozwiązanie SmartKSeF od Exorigo-Upos umożliwia integrację różnych systemów sprzedażowych i zakupowych. Dzięki temu cała komunikacja z rządowym systemem jest dostępna w jednym miejscu. Istotnym elementem rozwiązania jest również standaryzacja weryfikacji wystawianych dokumentów, która pozwala na  wykrycie błędów na wczesnym etapie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Exorigo-Upos, opracowując własne rozwiązanie dla komunikacji z KSeF, czerpało z wieloletnich doświadczeń we wdrożeniach systemów kasowych oraz hubu płatniczego Cloud EFT dla dużych graczy w handlu detalicznym w Polsce. W dotychczasowych procesach fakturowania kontrolę nad fakturą miał sprzedawca. W warunkach obowiązkowego e-fakturowania, proces wprowadzenia dokumentu do obiegu prawnego oparty jest na zarejestrowaniu faktury w KSeF (potwierdzonego nadaniem unikalnego numeru KSeF faktury) stąd zależy od działania systemu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów. Jest to szczególnie istotne w procesie fakturowania w sklepie. Z jednej strony nie ma tam możliwości czekania zbyt długo na wystawienie faktury w KSeF, a z drugiej strony, z uwagi na możliwość odrzucenia faktury przez KSeF, wydanie klientowi dokumentu nie będącego fakturą niesie za sobą ryzyko nieprawidłowego udokumentowania sprzedaży.

Dzięki SmartKSeF, firmy umożliwią swoim klientom na bieżąco weryfikację wystawionej faktury, a nabywcom towaru sprawdzenie statusu faktury w KSeF, niezależnie od etapu przetwarzania dokumentu.
 

- Wdrożenie obowiązkowego e-fakturowania niesie ze sobą wiele korzyści. To przede wszystkim usprawnienia obrotu gospodarczego poprzez wprowadzenie jednego standardu e-Faktury oraz ograniczenie papierowej dokumentacji. Jednakże należy pamiętać, że dla dużych podmiotów może to stanowić rewolucję i wymagać poważnych zmian w procesach i procedurach. Czasu na przygotowanie się faktycznie nie jest dużo, dlatego warto rozpocząć proces jego implementacji tak szybko, jak to będzie możliwe - podsumowuje Michał Sosnowski, Business Development Director w Exorigo-Upos.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców od 1 stycznia 2025 r. Tego chce minister finansów

Chciałbym, żeby nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców weszła w życie 1 stycznia 2025 r. - powiedział 25 lipca 2024 r. w TVN 24 minister finansów Andrzej Domański. Jak mówił, zależy mu, by powstał wspólny rządowy projekt; takie rozwiązanie powinno być wypracowane w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Zarządzanie zmianą - kluczowa umiejętność w biznesie i na wyższej uczelni. Jak to robić skutecznie?

Dzisiejsze środowiska biznesowe oraz akademickie charakteryzują się dynamicznymi zmianami, które wymagają od menedżerów, pracowników oraz kadry akademickiej posiadania specjalistycznych umiejętności zarządzania tymi procesami/lub procesami transformacyjnymi. Zmiany, napędzane głównie przez postęp technologiczny oraz nowe formy prowadzenia biznesu i edukacji, stają się coraz bardziej nieodłącznym elementem codziennej pracy i nauki. Pandemia COVID-19 jeszcze bardziej uwidoczniła konieczność szybkiego przystosowania się do nowych warunków, w szczególności w kontekście przejścia na tryb nauki i pracy zdalnej, bądź hybrydowej.

Fundacja rodzinna: kiedy jest szansą na zachowanie firmowego majątku? Czy może być wykorzystana do optymalizacji podatkowej?

Fundacja rodzinna to nowoczesna forma prawna, która zyskuje coraz większe uznanie w Polsce. Stworzona z myślą o skutecznym zarządzaniu i ochronie majątku rodzinnego, stanowi odpowiedź na wyzwania związane z sukcesją oraz koniecznością zabezpieczenia interesów bliskich. Dzięki niej możliwe jest nie tylko uporządkowanie spraw majątkowych, ale także uniknięcie potencjalnych sporów rodzinnych. Jakie są zasady funkcjonowania fundacji rodzinnej, jej organów oraz korzyści, jakie niesie dla fundatorów i beneficjentów? 

Dyskusja o akcyzie: legislacja europejska nie nadąża za badaniami

Około 25 proc. Polaków każdego dnia sięga po papierosa. Wartość ta – zamiast maleć – zwiększa się i stawia nas w gronie państw o względnie wysokim stopniu narażenia społeczeństwa na zagrożenia spowodowane dymem tytoniowym. Na drugim biegunie UE są Szwedzi. Tam pali zaledwie 8 proc. ludności. O planach ograniczenia konsumpcji tytoniu, produktów nikotynowych i alkoholu rozmawiali politycy i eksperci podczas posiedzenia podkomisji stałej do spraw zdrowia publicznego.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025: budynki po zmianie przepisów

Konsultowany obecnie przez Ministerstwo Finansów projekt zmian w podatku od nieruchomości budzi wątpliwości podatników i ekspertów. Dotyczą one m.in. definicji budynków i budowli. Oceniając potencjalne skutki projektowanych zmian, tak przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej -  powinni zastanowić się nad swoim majątkiem. Bo w świetle nowych przepisów mogą pojawić się problemy z tym, czy dany obiekt budowlany jest budynkiem, czy budowlą.

Np. 6,2% rocznie przez 3 lata - stały i pewny zysk z oszczędności. Obligacje skarbowe 2024 - oferta i oprocentowanie w sierpniu

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 21czerwca 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w sierpniu 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie uległy zmianie w porównaniu do oferowanych w lipcu br. Od 26 lipca br. można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany z korzystnym dyskontem

Firmy mają problem: brakuje pracowników z kwalifikacjami. Jak sobie z tym radzić?

Najnowsze dane wskazują jasno: małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce borykają się niedoborem rąk do pracy. Według Eurobarometru, aż 82 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza tych wykwalifikowanych. ,,Zamiast tracić czas na nieskuteczne rekrutacje, firmy powinny zlecać zadania na zewnątrz np. w centrach BPO’’ – mówi Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA.  

Farmy wiatrowe a podatek od nieruchomości. Nadchodzą zmiany

Co jest przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomości farm wiatrowych? Budowle lub ich części jako przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości generują dla farm wiatrowych największe obciążenie podatkowe i między innymi dlatego są przedmiotem licznych sporów z fiskusem. Skutkiem tych sporów jest zmiana definicji budowli dla celów podatku od nieruchomości od 1 stycznia 2025 r.

REKLAMA

Od 2025 r. akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75%. Rozwinie się szara strefa i garażowa produkcja poza kontrolą?

Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – komentuje plany Ministerstwa Finansów Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia. Już 44 kraje wprowadziły taki podatek

Dotychczas 44 kraje wprowadziły podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia, czyli wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli, cukru i tłuszczów nasyconych, w tym tłuszczów typu trans. Polska jest jednym z krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku cukrowego, którym objęte zostały słodzone napoje. Zdaniem ekspertów to dobry początek, ale jednocześnie za mało.

REKLAMA