REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komu potrzebny jest marketing miejsc?

Subskrybuj nas na Youtube
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach
IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

REKLAMA

REKLAMA

Czy eksperci od wizerunku i marketingu właściwie interpretują potrzeby komunikacyjne oraz promocyjne miast i regionów? Czy rezultaty prowadzonych kampanii są zawsze zgodne z założeniami ich twórców? Jakie korzyści z takiej promocji może czerpać przeciętny mieszkaniec? Okazją do dyskusji na te tematy będzie IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Od pewnego czasu obserwujemy trwającą modę na promocję miast i regionów. Prowadzone są badania wizerunkowe, powstają publikacje zgłębiające to zagadnienie, a przede wszystkim wdrażane są kolejne kampanie. Miasta i regiony niczym produkty zyskują nośne slogany reklamowe i wyraziste logotypy. Dokąd zmierza marketing miejsc i jaka będzie jego przyszłość? Wkrótce debatę o tym podejmą uczestnicy IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Wydarzenie odbędzie się w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie. Program spotkania jest już dostępny na stronie internetowej: www.podkarpackie.org.pl

REKLAMA

IV Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

Wizja kontra rzeczywistość

Na przełomie lat 60-tych i 70-tych XX wieku, kiedy rodziła się koncepcja marketingu miejsc, nowością było zastosowanie narzędzi promocji do budowania wizerunku miast i regionów. Dzisiaj taka praktyka jest standardem, a po tego rodzaju zabiegi sięgają zarówno duże aglomeracje, jak i małe miejscowości. Skalę zjawiska doskonale obrazuje ostatni pomysł związany z logotypem Polski. Projekt wywołał sporą dyskusję, nie tylko wśród osób z branży. Głosowaniu na najlepszy projekt towarzyszy polemika, prowadzona w towarzyskich rozmowach, mediach tradycyjnych i społecznościowych. Z ust „zwykłych” obywateli padają pytania o sens i cel wydawanych na promocję pieniędzy, zamierzony efekt, a przede wszystkim o sam projekt, którego koncepcja nie wszystkim przypadła do gustu. – Marketing miejsc to niezwykle skomplikowana materia. Punktem wyjścia powinna być rzetelna diagnoza sytuacji wyjściowej, w tym zdefiniowanie postrzegania danego miejsca i potencjału jakim dysponuje. Hasła reklamowe, billboardy czy logotypy są formą przekazu, ale jeżeli ich fundamentem nie jest głębsza idea, stają się wyłącznie pustymi nośnikami. Właśnie wówczas padają pytania o sens takich działań. – wyjaśnia dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o.

Konfrontacja poglądów

REKLAMA

Komu potrzebne są działania marketingowe – gospodarzom miast i regionów, agencjom realizującym projekty, sferze biznesu, a może po prostu mieszkańcom? Tych pytań z pewnością nie zabraknie podczas IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Przedstawiciele mediów, jednostek samorządu terytorialnego oraz agencji marketingowych skonfrontują swoje poglądy na temat marketingu terytorialnego – stanu obecnego i przyszłości. W gronie prelegentów znaleźli się: Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu Alert Media Communications, Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Pawłowicz Business Solutions, Krzysztof MACIASZCZYK, Prezes Zarządu Miejskiej Areny Kultury i Sportu w Łodzi, Atlas Arena Łódź, Maciej ŁASKI p.o. Dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Wiesław ŁODZIKOWSKI, Dyrektor TVP Technologie, Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Prezes Zarządu PUBLICON, Piotr SEGES, Prezes Zarządu Kancelarii Brandingowej „GoodName”, Jarosław RECZEK, Dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki, Sportu i Współpracy Międzynarodowej, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego. Pełen program Kongresu znajduje się na stronie internetowej: www.podkarpackie.org.pl Tam również można zgłosić swoje uczestnictwo. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Głównymi partnerami wydarzenia są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Więcej informacji na temat organizowanych przez Exacto Sp. z o.o. wydarzeń oraz realizowanych projektów można znaleźć na: www.exacto.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Dodatkowych informacji udzielają:

dr Dariusz Tworzydło,

Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o.,

tel.: 602 44 55 96


Jarosław Reczek,

Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego,

e-mail: j.reczek@podkarpackie.pl,

tel.: 601 14 58 25

----------------------------------------------------

Informacje uzupełniające:

Partnerzy strategiczni: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka. Organizator techniczny: Exacto Sp. z o.o. Partnerzy: Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, Ideo Sp. z o.o., Logito Sp. z o.o., Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Sprinet Polska Sp. z o.o., Fabryka e-biznesu sp. z o.o. Patroni medialni: Polskie Radio Rzeszów S.A., INFOR.pl, Nowy Marketing, Marketer+, SocialPress, Salebiznesowe.pl, Miejscakonferencyjne.pl, Law Business Quality, Marketing Dla Ciebie, Mensis.pl, Portalmedialny.pl, Kampaniespoleczne.pl, Marketingmiejsca.pl, Mojekonferencje.pl, Newsline.pl, Carpatiabiznes.pl.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co trzeba zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia a co pozostaje bez zmian [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

REKLAMA