REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Samorząd terytorialny

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Od kiedy podwyższenie kwoty wolnej od podatku do 60 tys. zł, jakie skutki dla budżetu państwa i JST [Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów]

Ministerstwo Finansów szacuje, że podwyższenie kwoty wolnej od podatku PIT z 30 000 zł do 60 000 zł mogłoby w 2024 roku spowodować zmniejszenie obciążeń podatkowych z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych o ok. 48 mld zł. Taką informację przekazał pod koniec grudnia 2023 r. Jarosław Neneman Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską. Już na początku stycznia 2024 r. Jarosław Neneman w odpowiedzi na inną interpelację poselską potwierdził, że postulat podniesienia kwoty wolnej od podatku do 60 000 zł pozostaje aktualny. Choć nie wskazuje na razie żadnego terminu wprowadzenia tej wyższej kwoty wolnej.

Ile zarabia prezydent Warszawy? Jak duży ma majątek?

Prezydent Warszawy Rafał Kazimierz Trzaskowski zarobił w 2022 r. 342 tys. zł, to 114 tys. więcej niż w 2021 roku - tak wynika z opublikowanego 8 maja 2023 r. oświadczenia majątkowego.

Ile zarabia prezydent Gdańska? Jak duży ma majątek?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz w 2022 roku zarobiła ponad 336 tys. zł; o ponad 88 tys. zł więcej niż w roku 2021. Tak wynika z opublikowanego 10 maja 2023 r. oświadczenia majątkowego.

MF: budżet państwa po styczniu miał 11,2 mld zł nadwyżki

W styczniu dochody budżetu wyniosły 54,5 mld zł, wydatki 43,3 mld zł, a nadwyżka wyniosła 11,2 mld zł – podało Ministerstwo Finansów w komunikacie.

REKLAMA

Centralizacja VAT. KAS: przepisy nie są uciążliwe dla samorządów

Samorządy nie doznają szczególnych uciążliwości przy okazji stosowania przepisów ustawy o VAT, ani w procesie ubiegania się o interpretację obowiązujących przepisów prawa podatkowego – poinformowała 25 listopada 2022 r. wiceminister finansów i zastępca szefa KAS Anna Chałupa.

Inwestycja finansowana z Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład” a odliczenie VAT

Zdaniem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (zob. interpretacja indywidualna z 22 maja 2022 r.), w przypadku poniesienia przez gminę wydatków na realizację zadania w ramach Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład” nie zaistnieją negatywne przesłanki, wskazujące na brak prawa do odliczenia podatku VAT z faktur zakupu. Taką przesłanką nie jest płatność dokonana ze środków pochodzących z dofinansowania przyznanego w kwocie brutto.

Zmiany w KSeF 2022 - grupy VAT i jednostki samorządu terytorialnego

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia nowelizującego rozporządzenie w sprawie korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Zmiany przewidziane w tym projekcie mają na celu dostosowanie warunków korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) do specyfiki jednostek samorządu terytorialnego (JST), a także grup VAT. Projekt zakłada ograniczenie dostępu do systemu KSeF dla jednostek scentralizowanych w ramach JST – jednostek „wewnętrznych” i członków grupy VAT.

Opłaty za udostępnianie kanału technologicznego w drodze publicznej a VAT

Miasto (gmina miejska), pobierając opłaty za udostępnianie kanału technologicznego umiejscowionego w drodze publicznej, nie występuje w charakterze podatnika podatku VAT. W związku z tym wnoszone przez przedsiębiorców opłaty za udostępnienie kanału technologicznego nie będą opodatkowane podatkiem od towarów i usług. Tak orzekł Naczelny Sąd w wyroku z 21 października 2021 r. (sygn. I FSK 406/18).

REKLAMA

Podatkowy Polski Ład obniży dochody gmin

Polski Ład. Ministerstwo Finansów promuje ryczałt ewidencjonowany jako najbardziej korzystną formę opodatkowania w Polskim Ładzie. Jednak jeśli przedsiębiorcy zaczną masowo przechodzić na ryczałt, będzie to duży problem dla samorządów. Podatek ten trafia bowiem wyłącznie do budżetu państwa i jest rozliczany centralnie. Samorządy nie dostają z niego żadnych środków. Dla wielu z nich może to oznaczać problemy finansowe.

Wpływy z PIT i CIT dla samorządów - co się zmieni?

Wpływy z PIT i CIT dla samorządów. Zmiany projektowane w ramach Polskiego Ładu (w tym zwłaszcza podwyższenie kwoty wolnej od podatku PIT) wpłyną raczej niekorzystnie na sytuację finansową jednostek samorządu terytorialnego (JST), tj. gmin, powiatów i województw. Ministerstwo Finansów zapowiada, że z tego względu zostaną wprowadzone rozwiązania stabilizujące i wzmacniające finanse JST. Resort finansów informuje jednocześnie, że sytuacja finansowa samorządów w latach 2016-2020 poprawiła się w stosunku do lat 2011-2015. Wzrosły dochody ogółem oraz kwoty we wszystkich kategoriach dochodów JST. Znacznie zwiększyło się też wsparcie inwestycyjne z budżetu państwa dla JST.

Opłata przekształceniowa - co z VAT?

Opłata przekształceniowa a VAT – dotychczasowa praktyka i konieczne zmiany wynikające z orzeczenia TSUE w sprawie Wrocławia.

Podatek gruntowy zamiast podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego

Zastąpienie jednym podatkiem gruntowym podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego - to postulat zawarty w raporcie „Państwo i My. Osiem grzechów głównych Rzeczpospolitej – 5 lat później”. W raporcie proponuje się także wprowadzenie jednolitej opłaty urbanistycznej w miejsce dotychczas istniejących opłat, zmiany dotyczące opłaty skarbowej oraz dochodów samorządów z podatku PIT.

Miasta zapłacą podatek od betonu (opłatę za zmniejszoną retencję)

Wybrukowane skwery i rynki obciążą budżety samorządów, bo nieruchomości gminne także będą podlegać opłacie za zmniejszoną retencję - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Tarcza antykryzysowa 4.0 – przegląd najważniejszych zmian

Tarcza antykryzysowa 4.0. to kolejna odsłona zmian w prawie w związku z COVID-19. Przewiduje m.in. dopłaty do oprocentowania kredytów bankowych dla firm, czasowe przepisy antyprzejęciowe dla ochrony polskich przedsiębiorstw, wakacje kredytowe, wsparcie budżetów samorządów, ułatwienia dotyczące przetargów, wsparcie utrzymania miejsc pracy poprzez dostosowanie rynku pracy do wyzwań spowodowanych przez COVID-19, ułatwienia podatkowe, w tym prawo do odliczania darowizn na rzecz m.in. domów samotnej matki, noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, czy domów pomocy społecznej.

Podatek od nieruchomości - gmina może zwolnić z podatku i przedłużyć termin płatności rat

Na podstawie specustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, gmina, w drodze uchwały, może wprowadzić zwolnienie oraz przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości. Ministerstwo Finansów przedstawiło szczegółowe wyjaśnienia w tej sprawie.

Rozwiązania Ministerstwa Finansów przyjęte w tarczy antykryzysowej

Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii, przyjętych przez Radę Ministrów 25 marca. Wiele z zaproponowanych przez Ministerstwo Finansów zapisów znalazło się w przyjętych przez rząd ustawach. W tarczy znalazło się m.in. szereg rozwiązań z obszaru podatkowego.

Hipoteka przymusowa w przepisach Ordynacji podatkowej

Jednymi z podmiotów, którym przysługuje uprawnienie utworzenia hipoteki przymusowej, są Skarb Państwa i jednostki samorządu terytorialnego. Na mocy przepisów Ordynacji podatkowej podmiotom tym przysługuje hipoteka na wszystkich nieruchomościach podatnika, płatnika, inkasenta, następcy prawnego lub osób trzecich z tytułu zobowiązań podatkowych.

Dochody gmin i miast z PIT w 2020 roku - sprawdź prognozę dla Twojej gminy

Ministerstwo Finansów, jak co roku, przygotowało prognozę na 2020 rok dochodów gmin i miast w Polsce z podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Najmniejsza prognoza (bo 490 tys. zł) dotyczy podlaskich Przytuł, a najwięcej dostanie oczywiście Warszawa - ponad 6 mld zł. Do miast i gmin wpłynie więc w 2020 roku blisko 55 mld zł z tytułu udziału w PIT. Gminy (miejskie i wiejskie) otrzymają 38,16 proc. podatku PIT zapłaconego przez swoich mieszkańców, natomiast do powiatów trafi 10,25 proc. Dochody miast na prawach powiatu obejmują zarówno część "gminną", jak i "powiatową".

Obniżenie PIT do 17% - korzyści dla podatników a koszty dla samorządów

Rząd obniża podstawową stawkę podatku PIT z 18 do 17 proc. Na zmianie skorzystają przede wszystkim najmniej zarabiający. Efektem zmian będą także zmniejszone wpływy z podatków do samorządów terytorialnych.

Darowizna dla samorządu obniży podatek od kopalin

Wprowadzenie możliwości obniżenia kwoty podatku od wydobycia niektórych kopalin o dokonane darowizny na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, na których obszarze jest prowadzona działalność wydobywcza - takie rozwiązanie zakłada projekt ustawy zmieniającej ustawę o podatku od wydobycia niektórych kopalin.

Zmiany w podatku od kopalin od 1 czerwca 2019 r.

Podatek od kopalin będzie można obniżyć o darowizny dokonane na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, na których obszarze jest prowadzona działalność wydobywcza - takie rozwiązanie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o podatku od kopalin, który ma wejść w życie 1 czerwca 2019 r. Nowe regulacje umożliwią firmom wydobywczym dokonywanie darowizny w wysokości do 5 proc. wartości podatku.

Podatek od sprzedaży drewna na remont i budowę dróg lokalnych

Rząd zamierza uruchomić Fundusz Dróg Samorządowych, z którego środki będą przeznaczone na drogi lokalne. Znajdzie się w nim 5 mld zł "na start", a w każdym kolejnym roku co najmniej 4 mld zł. Środki będą pochodziły wprost z budżetu państwa, a także m.in. z podatku obrotowego od sprzedaży drewna.

Zapowiedź powszechnego stosowania mechanizmu podzielonej płatności przez jednostki samorządu terytorialnego jest błędem

Pozornie trudno zrozumieć dlaczego niektóre jednostki samorządu terytorialnego zapowiedziały, że wszystkie (!) płatności na rzecz krajowych dostawców i usługodawców będą dokonywane przy pomocy mechanizmu podzielonej płatności. I to już, od początku lipca br., czyli z naruszeniem wcześniej zawartych umów, które nie przewidywały tej formy zapłaty.

Opłaty przedszkolne a podatek VAT

Kwestia opodatkowania opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach budzi liczne kontrowersje. Organy podatkowe nadal stoją na stanowisku, że ww. opłaty podlegają opodatkowaniu VAT.

Wystawianie faktur dla gminnych jednostek i zakładów budżetowych - zmiany 2017

Wprowadzone już zmiany przepisów mające na celu m.in. centralizację rozliczeń podatku VAT obejmują w swoim zakresie rozliczenia podmiotów funkcjonujących jako Jednostki Samorządu Terytorialnego (JST). W ogólnym zarysie, zmiany zostały wprowadzone w celu przełożenia obowiązku w rozliczeniu podatku VAT z JST na gminy i wprowadzenia wewnętrznych rozliczeń z podatku VAT dla tych podmiotów.

Centralizacja VAT w JST – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów opublikowało (24 listopada 2016 r. – broszura informacyjna i 10 stycznia 2017 r. – dodatkowe wyjaśnienia) szczegółowe wyjaśnienia wątpliwości związanych z centralizacją rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego. Prezentujemy poniżej te wyjaśnienia.

Nowe zasady wynagradzania członków organów spółek z udziałem Skarbu Państwa lub samorządu

„Nowa ustawa kominowa” jak nazywana jest ustawa z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami. (Dz. U. poz. 1202). Wprowadza nowe rozwiązania w zakresie ustalania wynagrodzeń członków zarządów oraz rad nadzorczych spółek, w których akcje lub udziały posiada Skarb Państwa, samorząd, państwowe osoby prawne oraz komunalne osoby prawne. Wyodrębniono do jej zakresu podmiotowego spółki handlowe z obowiązującej „starej ustawy kominowej” (ustawa z dnia 3 marca 2000 r. o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi), która ma zastosowanie nadal do pozostałych podmiotów tam wskazanych.

Centralizacja rozliczeń VAT w gminach od 1 października 2016 r.

5 września 2016 r. Sejm zaakceptował wszystkie poprawki Senatu do ustawy przewidującej centralizację rozliczeń VAT w samorządach. Jedna z tych poprawek przewiduje zmianę terminu wejścia z życie ustawy z 1 września na 1 października 2016 r.

Metoda przychodowa ustalania prewspółczynnika VAT niekorzystna dla gmin

Metoda odliczania VAT, wskazana przez ministra finansów, jest w wielu przypadkach ewidentnie niekorzystna dla samorządów. Dlatego wolą one opracować własny algorytm. Gra toczy się o miliony złotych. Chodzi o wprowadzony już z początkiem 2016 roku prewspółczynnik, czyli sposób liczenia, jaką część VAT wykazanego na fakturach zakupowych można odliczyć od podatku należnego.

Budżet państwa straci na „centralizacji rozliczeń VAT-u” w samorządzie terytorialnym

W dniu 22 lipca 2016 r. Sejm uchwalił obowiązkową „centralizację rozliczenia VAT” we wszystkich jednostkach samorządu terytorialnego, którym dano niewykonalny termin przeprowadzenia tej operacji: 3 miesiące – między dniem 1 października a dniem 31 grudnia 2016 r.

Centralizacja VAT w samorządach - poprawki Senatu

Trwają prace parlamentarne nad ustawą wprowadzającą centralizację rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego. Komisje Senatu zgłosiły 2 sierpnia 2016 r. piętnaście, głównie legislacyjnych, poprawek do ustawy. Przewidują one m.in. zmianę wejścia w życie ustawy (na 1 października 2016 r.) oraz przywrócenie rządowego brzmienia jednego z przepisów.

Centralizacja rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. zostanie wprowadzona centralizacja rozliczeń w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie podatku VAT. Ustawa przewidująca centralizację rozliczeń VAT w samorządach została jednogłośnie przyjęta w przez Sejm.

JPK w jednostkach samorządu terytorialnego

Przygotowanie do kontroli z wykorzystaniem Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) to temat bardzo gorący w ostatnim czasie. Mimo to nadal istnieje grupa podatników, która została praktycznie pominięta w zakresie JPK, czyli jednostki samorządu terytorialnego.

„Centralizacja” rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego skończy się katastrofą budżetu państwa

Lobby zainteresowane destrukcją podatku VAT, mające w naszym kraju ogromne wpływy przez poprzednie 8 lat, w dalszym ciągu nie oddało władzy nad tym podatkiem. Na razie ma same sukcesy: storpedowało skutecznie uchwalenie nowej ustawy o tym podatku, której projekt powstał w czasie kampanii wyborczej, zachowując przez to wszystkie luki w tym podatku.

Centralizacja rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego od 2017 roku

Od 1 stycznia 2017 roku jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwa) będą musiały rozliczać podatek VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Zatem jednostki organizacyjne nie będą mogły rozliczać się odrębnie. Taką centralizację rozliczeń VAT jednostek organizacyjnych samorządów terytorialnych, zakłada projekt ustawy, którym w środę 6 lipca 2016 r. ma zająć się rząd.

Jaki wpływ mają regionalne inteligentne specjalizacje na uzyskanie dofinansowania projektów

Ustanawiając kryteria oceny projektów w poszczególnych konkursach, samorządy województw mogą, silniej lub słabiej, wpływać na sposób i kierunek wydatkowania środków przekazywanych beneficjentom w formie pomocy publicznej. Jedną z takich możliwości dają regionalne inteligentne specjalizacje. Jaki mają one wpływ na szansę uzyskania dofinansowania projektów w poszczególnych województwach?

Od 1 lipca duzi podatnicy muszą udostępniać do kontroli Jednolity Plik Kontrolny

1 lipca 2016 r. jest istotną datą dla polskiego systemu podatkowego. Od tego dnia duże podmioty muszą przekazywać, na żądanie organów podatkowych, księgi podatkowe oraz dowody księgowe w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). To rozwiązanie może znacznie usprawnić i przyspieszyć kontrole fiskusa, ale wiąże się jednak z obowiązkiem posiadania odpowiednich systemów informatycznych. Tym bardziej, że struktura JPK będzie stopniowo rozszerzana o kolejne elementy.

Jak ująć program Rodzina 500+ w księgach rachunkowych

Na początku kwietnia 2016 r. rusza program Rodzina 500+. To nie tylko wyzwanie organizacyjne dla organów samorządowych, ale także kwestia, nad którą muszą się poważnie pochylić służby finansowo-księgowe urzędów. Środki z programu Rodzina 500+ są środkami publicznymi i organ odpowiedzialny za ich rozdystrybuowanie musi zadbać o właściwe ujęcie w księgach rachunkowych i sprawozdaniach budżetowych. Zasada ta dotyczy też środków, które będą przeznaczone na obsługę organizacyjną (administracyjną) programu Rodzina 500+.

Projekt nowelizacji ustawy o PIT w zakresie kwoty wolnej

Dostosowanie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie kwoty wolnej od podatku a jednocześnie spowodowanie, by na tej zmianie nie straciły samorządy - taki jest cel przygotowanego przez klub PO projektu nowelizacji ustawy, którym zajmie się Sejm.

Sposób wyliczenia proporcji odliczenia VAT dla uczelni publicznej

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników, zawiera sposób określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej uznany za najbardziej odpowiadający specyfice wykonywanej działalności i dokonywanych nabyć oraz wskazuje dane, na podstawie których jest obliczana kwota podatku VAT naliczonego z wykorzystaniem tego sposobu określenia proporcji. Jak należy określić proporcję dla uczelni publicznej?

Zasady wyliczania proporcji do celów odliczenia VAT

Ministerstwo Finansów przedstawiło zasady obliczania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej, podając sposoby wyliczania proporcji do odliczenia VAT dla jednostek organizacyjnych jednostki samorządu terytorialnego, samorządowych i państwowych instytucji kultury, uczelni publicznych oraz instytutów badawczych.

Centralizacja rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego już od marca 2016 r.

18 stycznia 2016 r. na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowany został projekt ustawy o zasadach rozliczeń w podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków europejskich przez jednostki samorządu terytorialnego oraz o zmianie ustawy o finansach publicznych. Zakłada on centralizację rozliczeń VAT samorządów z podległymi im jednostkami, co w uproszczeniu oznacza, że dany samorząd oraz wszystkie podległe mu jednostki zobowiązane będą do składania jednej deklaracji VAT-7.

Propozycje dotyczące rozliczeń VAT w gminach zbyt skomplikowane

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt ustawy dotyczący rozliczeń podatku VAT przez samorządy. Zdaniem ekspertów rozwiązania zawarte w projekcie są krokiem w dobrym kierunku, ale powinny bardziej uwzględniać interesy gmin. Podkreślają jednak, że propozycje są zbyt skomplikowane.

Centralizacja rozliczeń VAT w samorządach - projekt ustawy

Ministerstwo Finansów przygotowało 18 stycznia 2016 r. oficjalny projekt specustawy, która ma uregulować zasady centralizacji VAT w samorządach. Zgodnie z tym projektem 1 marca 2016 r. samorządy wstąpią we wszystkie prawa i obowiązki jednostek budżetowych i zakładów budżetowych, przy czym w okresie do 31 grudnia 2016 r. w dalszym ciągu będą mogły utrzymywać odrębne rozliczenia. Mogą jednak również zacząć rozliczać się łącznie.

Wątpliwe interpretacje sądowe nie mogą być podstawą zmian w VAT

Wyroki NSA, zgodnie z którymi samorządowe jednostki i zakłady budżetowe nie są podatnikami VAT otwierają drogę do „odzyskania” przez samorząd terytorialny kolejnych miliardów złotych za lata 2011-2015. Daje to w sumie skutek fiskalny wynoszący 36 mld zł do zwrotu, co dla budżetu jest wyrokiem śmierci nie tylko na 2016 rok – pisze profesor Witold Modzelewski. Te wyroki zdaniem Modzelewskiego nie powinny być powodem zmian przepisów przed rozpatrzeniem tych problemów przez NSA w składzie całej Izby lub nawet pełnego składu tego sądu.

VAT w gminach 2016 – nie ma konieczności centralizacji rozliczeń

Wyrok TSUE z dnia 29 września 2015 r. C-276/14 nie rozstrzyga o konieczności jakiejś „centralizacji” rozliczenia VAT w gminach - uważa profesor Witold Modzelewski.

Wzrost kwoty wolnej od podatku w 2016 r.

W Sejmie trwają prace nad prezydenckim projektem ustawy podwyższającej tzw. kwotę wolną od podatku. Efektem zmiany u stawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będzie zwiększenie wysokości dochodu uzyskiwanego m.in. przez pracowników ze stosunku pracy. Co istotne, uzyskanie wyższej płacy netto nie będzie powiązane z obciążeniem pracodawcy dodatkowymi kosztami. Zdaniem BCC, proponowana zmiana jest korzystnym rozwiązaniem. Wzrost kwoty wolnej od podatku powinien przełożyć się na zwiększoną konsumpcję, a w konsekwencji na wzrost gospodarczy i wyższe wpływy podatkowe.

Centralizacja rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT od 1 stycznia 2017 r.

Ministerstwo Finansów zdecydowało o przeunięciu terminu obowiązkowej „centralizacji” rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT z połowy 2016 r. na 1 stycznia 2017 r.

Prof. Jadwiga Glumińska-Pawlic: wzrost kwoty wolnej może być ogromnym problemem dla samorządów

Wzrost kwoty wolnej od podatku może być ogromnym problemem dla samorządów, gdyż udział w PIT to ich podstawowe źródło dochodów; może się okazać, że zwłaszcza w powiatach i województwach nie będzie pieniędzy nawet na wynagrodzenia pracowników - mówi prof. Jadwiga Glumińska-Pawlic.

NSA uchylił wyroki WSA ws. janosikowego

Naczelny Sąd Administracyjny uchylił w piątek 4 września 2015 r. korzystne dla województwa mazowieckiego wyroki sądu pierwszej instancji w sprawie janosikowego za 2013 r. Zgodnie z orzeczeniem samorząd ma pokryć ponad 190 tys. zł. kosztów postępowania sądowego na rzecz MF.

REKLAMA