Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podstawowe aspekty prowadzenia biznesu w Wielkiej Brytanii

 Simpkins & Co Solicitors
Jedna z najlepszych firm prawniczych w południowej Anglii
Podstawowe aspekty prowadzenia biznesu w Wielkiej Brytanii
Podstawowe aspekty prowadzenia biznesu w Wielkiej Brytanii
Przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej w Wielkiej Brytanii istnieje szereg wymogów prawnych, które muszą być przestrzegane. Prezentujemy krótki wstęp do niektórych obszarów prawa, które muszą być brane pod uwagę przy zakładaniu i prowadzeniu firmy w UK.

Status prawny spółki

Przy rozpoczęciu działalności gospodarczej jedną z pierwszych decyzji jaka trzeba będzie podjąć to zdecydować o formie prawnej firmy. Będzie to miało zasadniczy wpływ na  prowadzenie firmy; w jaki sposób płacisz podatek oraz rejestracji twojego konta. Dwa główne „formaty” to Przedsiębiorca Indywidualny, oraz Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Jednak istnieją dodatkowe opcje, takie jak partnerstwo z ograniczoną odpowiedzialnością (LLP) i Interes Wspólnoty Spółki (CIC).

Mimo, że jest możliwa zmiana statusu prawnego firmy nawet po długim czasie, to może to być bardzo kłopotliwe i kosztowne. Warto więc dać sobie trochę czasu do namysłu na początku działalności, by właściwie i świadomie wybrać formę prawną swojego biznesu.

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Nazwa firmy

W przypadku Spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, nazwa firmy powinna być zarejestrowana w Companies House (www.companieshouse.gov.uk/). Jest to wymóg prawny, by nazwa firmy mogła być prezentowana zarówno w adresie, jak i na dokumentacji firmy. Rejestracja nazwy w Companies House nie oferuje żadnej ochrony przed drugim przedsiębiorstwem, które używa tej samej nazwy handlowej. Aby chronić swoją nazwę handlową, a także logo, trzeba pomyśleć o rejestracji nazwy jako Znaku Towarowego. Więcej informacji na ten temat , na stronie internetowej Urzędu Własności Intelektualnej w www.ipo.gov.uk

Jeśli jesteś Przedsiębiorcą Indywidualnym i zamierzasz używać nazwy handlowej innej niż własnej nazwy osobowej, jest to możliwe ale także jest to wymóg prawny, aby użyć tę nazwę, zarówno dla swojego lokalu użytkowego jak i wszelkiej dokumentacji firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podatki, ubezpieczenia społeczne i inne wymagania finansowe

Wysokość i rodzaj podatków i składek płaconych przez firmę uzależnione są od statusu prawnego firmy. Przedsiębiorcy indywidualni płacą podatki poprzez system samooceny w HRMC. W spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, każdy dyrektor jest traktowany jako pracownik i płaci swoje składki podatkowe przez „Płacisz Jak/Ile Zarabiasz”(Pay As You Earn -PAYE). Firma jest również odpowiedzialna za odliczeniu podatku i składek na jego pracowników.

Spółki te są prawnie zobowiązane do przedstawienia swoich kont do Companies House do „sprawdzenia”. Twój pierwszy zestaw sprawozdań finansowych musi być złożony w ciągu 21 miesięcy od założenia spółki. Małe firmy o rocznych obrotach poniżej £6,5 mln nie muszą być zbadane i dlatego mogą złożyć skrócone sprawozdanie finansowe. Firmy mogą również zarejestrować się jako podatnik VAT i płacić Podatek Korporacyjny (Corporation Tax)

W celu uzyskania dalszych informacji w sprawach podatkowych zobacz HM Revenues and Customs i na stronie internetowej www.hmrc.gov.uk

Większość firm będzie musiała płacić „umiarkowane stawki” władzom lokalnym za świadczenie usług lokalnych.

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

VAT po zmianach od 1 lipca 2015 r.

Prawo BHP

Wszystkie firmy, nie ważne jak małe, muszą być świadome tego, jak przepisy BHP wpływają na firmę. Wszystkie przedsiębiorstwa, niezależnie od wielkości, muszą przeprowadzić „ocenę ryzyka”. Jeśli Twoja firma zatrudnia więcej niż pięć osób, jest to wymóg prawny, aby rejestrować zapis oceny ryzyka.

Pracodawcy mają prawny obowiązek zapewnienia, że ich pracownicy pracują w bezpiecznym środowisku, a także na zapewnienie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia swoich klientów, podczas gdy znajdują się oni na terenie przedsiębiorstwa.

Dodatkowe przepisy BHP mogą mieć zastosowanie do jakiegokolwiek sprzętu wykorzystywanego w ramach działalności, na przykład postępowania z substancjami niebezpiecznymi lub wykorzystanie osobistego wyposażenia bezpieczeństwa.

Ochrona Ubezpieczeniowa

Każda firma zatrudniająca personel jest prawnie zobowiązane do ubezpieczenia się od odpowiedzialności cywilnej pracodawcy na minimum £5 mln wartości ubezpieczenia. Certyfikat ubezpieczenia musi być umieszczony w widocznym miejscu.

Ubezpieczenie od odpowiedzialności zawodowej obejmuje działalność wszelkich „profesjonalnych błędów”, które mogą skutkować roszczeniami wobec spółki.

Przedsiębiorca Indywidualny może rozważyć jakąś formę ubezpieczenia przychodu, w przypadku, gdy jest niezdolny do pracy z powodu choroby lub urazu.

Prawo handlowe i prawa konsumenta

Wszystkie firmy sprzedające towary lub usługi muszą przestrzegać przepisów dotyczących tych obszarów, na przykład, sprzedaży towarów Act 1979.

Niektóre określone rodzaje działalności wymagają koncesji handlowych, zwykle przyznawane przez władze lokalne. Firmy te obejmują opiekunów, kierowców taksówek i artystów tatuażu. Ponadto, wszelkie miejsce dostarczające rozrywki lub gdzie podaje się alkohol musi uzyskać niezbędne licencje.

Prawo Pracy

Jeśli Twoja firma zatrudnia pracowników musisz spełniać wymogi z zakresu prawa pracy, w tym ustawy o płacy minimalnej, ustawy o równości, rozporządzeń Czasu Pracy i ustawy Roboczej Zatrudnienia.

W celu zasięgnięcia porady eksperta na temat prowadzenia działalności oraz prawa pracy, prosimy o kontakt ze specjalistami z kancelarii Simpkins & Co Solicitors pod bezpłatnym numerem 0800 0832755 lub za pośrednictwem strony internetowej www.simpkinsand.co.uk.

Bartosz Maj 07545528858

e: bartoszmaj@simpkinsand.co.uk

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Podatek PIT - część 2
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
    30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
    2 maja 2023 r. (wtorek)
    4 maja 2023 r. (czwartek)
    29 kwietnia 2023 r. (sobota)
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Emerytury 2023 - od 1 kwietnia emerytury obliczane przez ZUS będą niższe

    Jak informuje prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych - od 1 kwietnia 2023 roku ZUS będzie korzystał z nowej tablicy średniego dalszego trwania życia opublikowanej przez Główny Urząd Statystyczny. wskutek tego emerytury obliczane po 1 kwietnia 2023 roku będą niższe o ponad 6 proc. Zmiana nie dotyczy osób, które już przeszły na emeryturę.

    2 mld zł z na inwestycje w produkcję amunicji w Polsce. Narodowy Program Amunicyjny

    Zobowiązaliśmy się w najbliższym czasie przeznaczyć do 2 mld zł ze środków publicznych na Narodowy Program Amunicyjny; to zobowiązanie, które zwiększy potencjał do pozyskania arsenału amunicyjnego i jego produkcji w Polsce - zapowiedział premier Mateusz Morawiecki 29 marca 2023 r..

    Ulga CSR (sponsoringowa) - kryterium niezarobkowej działalności

    Niezarobkowa działalność podmiotu sponsorowanego jest głównym kryterium dla zastosowania ulgi dla wspierających sport, kulturę i edukację (ulga sponsoringowa, ulga CSR). Jak trzeba oceniać charakter działalności podmiotu sponsorowanego?

    Wydatki promocyjne a odliczenie VAT. Jak to jest w gminie?

    Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki z tytułu zakupu materiałów reklamowych i informacyjnych oraz prezentów małej wartości, a także wydatki poniesione w związku z organizacją jarmarku i zamieszczeniem życzeń świątecznych w gazecie lokalnej.

    Wynagrodzenia kadry kierowniczej mogą stanowić koszt kwalifikowany w uldze B+R

    Spółki chcące w pełni wykorzystać potencjał ulgi B+R często spotykają się z nieuzasadnionym oporem ze strony organów podatkowych wydających interpretacje indywidualne. Przykładem takiej postawy może być kwestionowanie przez Dyrektora KIS możliwości uwzględnienia w kosztach kwalifikowanych wynagrodzeń kadry kierowniczej nadzorującej prace B+R. Przynajmniej w teorii wątpliwości te powinien rozwiać wyrok NSA z 23 marca 2023 r. (sygn. II FSK 2217/20), w którym potwierdzono pozytywne dla podatników stanowisko.

    Stopy procentowe NBP 2023/2024. Kiedy zaczną spadać?

    Rada Polityki Pieniężnej obniży stopę referencyjną o 50 pb. w listopadzie 2023 r. i będzie to początek cyklu redukcji stóp procentowych w Polsce - prognozują ekonomiści Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Ich zdaniem, w 2024 r. Rada zetnie stopy o kolejne 150 pb., w efekcie czego na koniec przyszłego roku stopa referencyjna wyniesie 4,75 proc.

    Których ulg podatkowych nie uwzględnia automatycznie Twój e-PIT? Rozliczenie PIT za 2022 rok w 2023 roku.

    Sezon PIT-owy 2023 mija półmetek. Zostało już niewiele ponad miesiąc do 2 maja, który to dzień jest ostatecznym terminem złożenia PIT-a za 2022 rok. Ministerstwo Finansów radzi, by sprawdzić swoje dane i rozliczenie dostępne w usłudze Twój e-PIT. Warto też wiedzieć, których ulg podatkowych Twój e-PIT automatycznie nie uzupełnia oraz na jakie pułapki uważać, żeby nie stracić zmianach podatkowych, które zaszły w zeszłym roku.

    e-Doręczenia - od kiedy? Usługi zaufania najpóźniej od 1 stycznia 2024 r.

    W lutym 2023 roku rząd podjął decyzję o przesunięciu terminu wejścia w życie przepisów zobowiązujących firmy do wdrożenia usługi e-Doręczeń. Zresztą nie pierwszy raz. Według aktualnych informacji elektroniczna komunikacja z urzędami ruszy nie później niż z początkiem stycznia 2024 r. Ponadto komunikat wskazujący konkretną datę implementacji odpowiednich systemów zostanie opublikowany w dzienniku ustaw z przynajmniej 90-dniowym wyprzedzeniem, a organizacje figurujące w KRS będą zmuszone dostosować się do zmian legislacyjnych w ciągu 30 dni. 

    Dwie duże nowelizacje kodeksu pracy w 2023 roku. Kiedy liczne zmiany w prawie pracy wejdą w życie? Najważniejsze zmiany dla pracowników i pracodawców (lista)

    Na wejście w życie oczekują dwie duże nowelizacje kodeksu pracy – jedna dotyczy pracy zdalnej i badania trzeźwości pracowników a druga wdraża do kodeksu pracy dwie unijne dyrektywy (m.in. zmiany w umowie na okres próbny, umowach na czas określony, nowy urlop opiekuńczy, dłuższe przerwy w pracy, zmiany dot. zasiłku macierzyńskiego i wiele innych). Od kiedy zaczną obowiązywać nowe przepisy kodeksu pracy? Które z tych zmian są najważniejsze dla pracowników i pracodawców?

    Będzie ustawa dla frankowiczów? Ministerstwo Finansów pracuje nad "prawnym uregulowaniem kwestii kredytów w CHF"

    Ministerstwo Finansów pracuje nad prawnym uregulowaniem kwestii walutowych kredytów hipotecznych w CHF - powiedziała 27 marca 2023 r. minister finansów Magdalena Rzeczkowska, cytowana przez agencję Bloomberg. Ostateczny kształt rozwiązania będzie zależeć od wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w przedmiotowej sprawie.

    Efektywne stawki PIT, CIT, VAT w Polsce w 2023 roku. Ile wynoszą?

    Po zmianach podatkowych w 2022 roku efektywna stawka PIT wynosi w Polsce 8,47 proc. – powiedział 28 marca 2023 r. na konferencji prasowej wiceminister finansów Artur Soboń.

    Pismo urzędowe z Niemiec. Co trzeba zrobić?

    Dostałeś pismo urzędowe z Niemiec na polski adres? Nie wyrzucaj go do kosza! Poważnie potraktuj takie pismo, tak jakby pochodziło z polskiego urzędu. Co trzeba zrobić w takim przypadku?

    Wiceminister rolnictwa: dopłaty do sprzedaży zbóż wyniosą 150-250 zł za tonę

    Jak poinformował 28 marca 2023 r. wiceminister rolnictwa Krzysztof Ciecióra, dopłaty do sprzedaży zbóż będą wynosić od 150 zł do 250 zł za tonę zboża - zależnie od regionu. Z uwagi na aktualną sytuację na rynku zbóż w Polsce (nadmiar zbóż z Ukrainy i spory spadek cen) na dopłaty dla rolników sprzedających zboże zostanie przeznaczonych w sumie 600 mln złotych.

    Podatkowe obowiązki sprawozdawcze spółek nieruchomościowych 2023. Co wynika z najnowszej interpretacji ogólnej Ministra Finansów?

    Na czym polegają obowiązki sprawozdawcze spółek nieruchomościowych w podatku dochodowym i jak te obowiązki powinny być realizowane? Jak interpretuje przepisy w tym zakresie Minister Finansów?

    Jak rozliczyć PIT od kryptowalut? Poznaj zasady!

    Przepisy podatkowe dotyczące rozliczania kryptowalut w Polsce mamy bardzo przyjazne . Rozliczenie należy przeprowadzić w ramach rocznej deklaracji PIT-38.

    Zmiany w świadectwie pracy 2023 - okazjonalna praca zdalna, urlop opiekuńczy, zwolnienie z powodu siły wyższej. Nowy wzór świadectwa pracy

    W świadectwie pracy trzeba będzie zamieszczać informacje odnośnie wykorzystania przez pracownika dni okazjonalnej pracy zdalnej, zwolnienia od pracy z powodu działania siły wyższej, urlopu opiekuńczego. Minister Rodziny i Polityki Społecznej przygotował projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectwa pracy. Projekt ten zawiera także nowy wzór świadectwa pracy. Zmiany wejdą w życie po upływie 7 dni od publikacji rozporządzenia w Dzienniku Ustaw - najprawdopodobniej w pierwszej połowie kwietnia 2023 r.

    Bezpieczny kredyt 2 proc. a zdolność kredytowa

    Bezpieczny kredyt o stałej stopie procentowej (2%) z dopłatą państwa zwiększy o 50 proc. zdolność kredytową kupujących mieszkanie - wynika z wyliczeń ekspertów portalu RynekPierwotny.pl. 

    Amortyzacji w spółkach nieruchomościowych. Sądy po stronie podatników

    Amortyzacji w spółkach nieruchomościowych. Od 1 stycznia 2023 roku w przypadku spółek nieruchomościowych odpisy dotyczące środków trwałych zaliczonych do grupy 1 Klasyfikacji nie mogą być wyższe w roku podatkowym niż dokonywane zgodnie z przepisami o rachunkowości odpisy amortyzacyjne lub umorzeniowe z tytułu zużycia środków trwałych, obciążające w tym roku podatkowym wynik finansowy jednostki. Wskazane ograniczenie przekłada się na bardzo negatywne konsekwencje finansowe dla przedsiębiorstw, w szczególności traktujących nieruchomości jako inwestycje i niedokonujących do nich odpisów amortyzacyjnych na potrzeby rachunkowe.

    Czy konieczna jest zgoda pracodawcy na wykonywanie okazjonalnej pracy zdalnej?

    Okazjonalna praca zdalna, to praca na wniosek pracownika składany teoretycznie w każdej możliwej sytuacji, nie więcej niż 24 razy w roku. Czy pracodawca może nie wyrazić zgody? Wyjaśniamy jak legalnie może się zachować pracodawca. Ostatnio bowiem, zaroiło się wręcz od publikacji, propagujących tezę o możliwości odmowy przez pracodawcę. Tezę dodajmy, bardzo niebezpieczną dla pracodawców.

    Zadłużonych rolników jest mniej, ale sytuacja się pogorszy jeszcze w tym roku

    Długi rolników. W Krajowym Rejestrze Długów na koniec ub.r. było o 12,4% mniej zadłużonych rolników niż rok wcześniej. Jeszcze mocniej spadło zadłużenie – o 19,3% rdr. Do tego średnia kwota zaległości zmniejszyła się o 7,9% rdr. Komentujący te dane eksperci nie mają złudzeń, że nie oddają one realnej sytuacji. I przewidują, że najgorsze jest dopiero przed rolnikami.

    NSA: zawieszenie terminów administracyjnych w pandemii nie dotyczy spraw podatkowych

    Obowiązujące w początkach pandemii w 2020 r. zawieszenie terminów administracyjnych nie dotyczy terminów przedawnienia zobowiązań podatkowych - wynika z poniedziałkowej uchwały Naczelnego Sądu Administracyjnego. Jak dodał NSA przepisu nie można ponadto interpretować na niekorzyść podatników.

    Karty przedpłacone na posiłki dla pracowników a podatek. Jakie obowiązki ma pracodawca?

    Czy wartość przekazanych pracownikom kart przedpłaconych na posiłki profilaktyczne jest opodatkowana PIT, a pracodawca musi od tej wartości pobrać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT)? 24 marca 2023 r. Szef KAS zmienił niekorzystną dla podatnika interpretację podatkową w tej sprawie.

    Liczba ludności świata wzrośnie przed 2050 r. do 8,8 mld a potem gwałtownie spadnie. Dlaczego?

    Liczba ludności świata wzrośnie przed 2050 r. do 8,8 mld a potem gwałtownie spadnie - poinformował w poniedziałek dziennik "Guardian", powołując się na najnowszy raport Klubu Rzymskiego.

    Opłacalność lokat bankowych a inflacja i podatek. Kiedy będzie można realnie zarobić na depozytach?

    O kilku dobrych lat inflacja pochłania siłę nabywczą oszczędności znacznie szybciej niż banki są w stanie doliczać do nich odsetki. Efektem są realne straty, które stały się naszą codziennością już 7 lat temu. Dopiero jednak lokaty kończące się w ostatnich miesiacach potrafiły przynosić kilkunastoprocentowe realne straty. Prognozy sugerują, że będzie lepiej, ale na realne zyski przyjdzie jeszcze poczekać rok czy dwa.

    Przekazanie towaru influencerom w zamian za reklamę – skutki podatkowe, koszty i przychody

    Czy przekazanie przez sprzedawcę określonego towaru influencerom w zamian za reklamę marki pozwoli na zaliczenie tak poniesionych wydatków w poczet kosztów uzyskania przychodów oraz czy przedmiotowa transakcja będzie rodzić skutek w postaci przychodu podatkowego? Jak odpowiedział na te pytania Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 1 marca 2023 r. (znak: 0111-KDIB1-3.4010.1.2023.2.AN)?