REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak być konkurencyjnym na rynku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
Jak być konkurencyjnym na rynku
Jak być konkurencyjnym na rynku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Konkurencyjność jako rywalizacja podmiotów działających w tej samej branży jest motorem napędzającym gospodarkę i zmuszającym przedsiębiorstwa do pracy. Aby pokonać konkurencję, firma musi wypracować własną, indywidualną i niepowtarzalną strategię funkcjonowania na rynku, dzięki której będzie atrakcyjniejsza od rywali.

REKLAMA

REKLAMA

Co wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Chcąc zostawić konkurentów w tyle, należy mieć cechy, które widocznie odróżniają dany podmiot od innych. Na to, czy przedsiębiorstwo jest konkurencyjne, wpływa zarówno jego otoczenie zewnętrzne, jak i warunki wewnętrzne. Im bogatszy potencjał wewnętrzny, tym firma lepiej radzi sobie w środowisku zewnętrznym. Oprócz oferowania wysokiej jakości oraz niskiej ceny towarów lub usług kluczowymi czynnikami pozwalającymi pokonać rywali coraz częściej stają się także innowacyjność i inwestycje. Modernizacja i wymiana sprzętu oraz wdrażanie nowoczesnych technologii sprawiają, że dana firma może więcej niż jej konkurenci.

Wsparcie dla firm wdrażających nowe technologie

REKLAMA

Wysoka jakość i niska cena

Z punktu widzenia klienta jednymi z najistotniejszych kwestii decydującymi o dokonaniu zakupu są atrakcyjna cena i dobra jakość oferowanych produktów czy usług. Podobnie w przypadku polskich przedsiębiorstw cena i jakość to stale najmocniejsze cechy decydujące o konkurencyjności danej jednostki. Co więcej, pozwalają one nie tylko pokonać rywali na rynku krajowym, ale również na europejskim.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Przede wszystkim innowacyjność

Wraz z rozwojem globalizacji i ciągłym postępem technologicznym konkurowanie jedynie ceną przestaje już być efektywne, a wdrażanie innowacji przez firmy staje się bezwzględnie konieczne do przetrwania na rynku. Innowacyjność powinna być nieodłącznym i stałym elementem strategii każdego przedsiębiorstwa. Znaczny wpływ na innowacyjność danej jednostki mają osoby nią zarządzające oraz jej pracownicy, którzy zmotywowani do pracy i kreatywni mogą razem zdziałać więcej. Niestety, często się zdarza, że bariery finansowe uniemożliwiają przedsiębiorstwom bycie w pełni innowacyjnymi. Jednakże należy pamiętać, że optymalne wykorzystanie wszystkich zasobów na rzecz innowacyjności szybko się zwróci w postaci dodatkowych zysków.

Zadbaj o silną markę

Aby stać się bardziej dostępnym i lepiej dotrzeć do klientów, można rozważyć wdrożenie rozwiązania, jakim jest CRM, czyli Customer Relationship Management. Ten model nowoczesnego zarządzania relacjami z klientem polega na usprawnieniu przepływu informacji i współpracy w całym przedsiębiorstwie, tak aby jak najlepiej troszczyć się o potrzeby klientów i najpełniej wykorzystać szanse sprzedażowe.

Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet

Warto także pomyśleć nad stworzeniem logo firmy. Ta niepozorna graficzna prezentacja może Ci pomóc osiągnąć prawdziwy sukces. To właśnie logo sprawia, że firma staje się rozpoznawalna na rynku i odróżnia się od konkurentów. Chcąc zbudować silną, znaną i charakterystyczną markę, nie trzeba wydawać fortuny na reklamy i bilbordy, za to warto zatrudnić specjalistów od PR-u. To oni pomogą sprawić, że firma stanie się rozpoznawalna, zbudują jej profesjonalny wizerunek na rynku oraz pomogą dotrzeć do klientów. Obecnie PR staje się jedną z najlepszych broni stosowanych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Autor: Edyta Piekarska

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

REKLAMA

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

Pieniądze dla dziecka: Ile razy można dać bez podatku? Jest jeden kluczowy warunek przy darowiznach

Pieniądze dziecku bez podatku można przekazać wielokrotnie, gdyż nie jest istotne ile razy, ale trzeba uważać, aby po przekroczeniu limitu kwoty wolnej od podatku od darowizn dokonać niezbędnych formalności urzędowych. Sprawdź, jakie aktualnie obowiązują kwoty wolne od podatku.

REKLAMA