REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CSR – współczesne wyzwania biznesu

Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
CSR – współczesne wyzwania biznesu
CSR – współczesne wyzwania biznesu

REKLAMA

REKLAMA

Czy firma dba o pracowników, uczciwie traktuje dostawców, respektuje lokalne społeczności i szanuje środowisko naturalne? To pytania, z którymi coraz częściej mierzą się przedsiębiorcy. Odpowiedzi będą szukali goście konferencji współorganizowanej przez Krajową Izbą Biegłych Rewidentów.

Czy, komu i jakie korzyści przynosi CSR? W jaki sposób wzmacnia konkurencyjność przedsiębiorstw? Jak biznes może wspierać państwo w stawianiu czoła wyzwaniom społecznym, środowiskowym i gospodarczym. Jak mierzyć wpływ firmy na otoczenie i ujawniać związane z tym dane niefinansowe?

REKLAMA

Autopromocja

To główne tematy konferencji Biznes, a wyzwania społeczne, środowiskowe i gospodarcze kraju. Rola i odpowiedzialność.” organizowanej 15 września 2015 r. przez Ministerstwo Gospodarki wspólnie z Krajową Izbą Biegłych Rewidentów, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Umowy terminowe po zmianach (książka)

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Miara społecznej odpowiedzialności zadaniem dla biegłych

Konferencja to wydarzenie ważne z punktu widzenia naszej profesji. Biegli rewidenci dostrzegają rosnącą potrzebę zobiektywizowania oceny działań firm na rzecz środowiska, lokalnej społeczności, pracowników, a także szerokiego otoczenia, w którym funkcjonują przedsiębiorcy – wyjaśnia Krzysztof Burnos, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, który będzie reprezentował Izbę w jednym z paneli dyskusyjnych. Społeczna odpowiedzialność biznesu coraz częściej staje się integralnym elementem strategii przedsiębiorstw. Rodzi się potrzeba przejrzystego i możliwie zobiektywizowanego zaprezentowania działalności firm w tym zakresie. Tym bardziej, że dziś ten rodzaj raportowania dodatkowo sankcjonuje unijne prawodawstwo. W ubiegłym roku Parlament Europejski uchwalił dyrektywę, która nakłada na największe spółki europejskie obowiązek uwzględniania w swoim sprawozdaniu rocznym działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biegli rewidenci, dzięki wiedzy, doświadczeniu w sprawozdawczości oraz swojemu warsztatowi, będą naturalnym partnerem przedsiębiorców w poszukiwaniu odpowiedzi na ważne i trudne pytania, choćby – jak rzetelnie zmierzyć i opisać odpowiedzialność? – mówi Ewa Sowińska, zastępca prezesa KRBR i przedstawiciel KIBR w Zespole ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw przy Ministrze Gospodarki.

Udział w realizacji konferencji to element wypełniania założeń programu Izby w obecnej kadencji. – Współpraca z takimi partnerami jak Ministerstwo Gospodarki umacnia wizerunek samorządu jako profesjonalnej i opiniotwórczej organizacji – dodaje Prezes KRBR.

VAT po zmianach od 1 lipca 2015 r.

CSR ważny dla rządu

Głównym organizatorem konferencji jest Ministerstwo Gospodarki. Bezpośrednim inicjatorem – Zespół ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw. Jednym z głównych zadań Zespołu jest tworzenie przestrzeni do dialogu i wymiany doświadczeń pomiędzy administracją publiczną, biznesem, organizacjami społecznymi i placówkami naukowymi w zakresie społecznej odpowiedzialności. W tym – wypracowanie rekomendacji i propozycji dotyczących wdrażania zasad CSR do polityki gospodarczej oraz edukacji w zakresie CSR. Konferencja będzie naturalną okazją do zaprezentowania dotychczasowych efektów pracy Zespołu.

Konferencja odbędzie się 15 września 2015 r. o godz. 9.30 w sali „Pod Kopułą” w budynku Ministerstwa Gospodarki (pl. Trzech Krzyży 3/5). Zachęcamy do zapoznania się z programem i rejestracji. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA