REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie wypromować swoją firmę?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak skutecznie wypromować swoją firmę?
Jak skutecznie wypromować swoją firmę?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na chwilę obecną w REGON wpisanych jest 2 988 552 samych tylko jednoosobowych działalności gospodarczych. Firmy napełniają dziś rynek produktów i usług w każdej niemal branży. Jak więc wyróżnić się w tym „tłumie”? Jakie działania podjąć, by zwrócić na siebie uwagę Klienta? Wraz z pojawieniem się internetu, mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych, poszerzył się wachlarz narzędzi, które można dziś wykorzystać do promowania własnej firmy. A co z tradycyjnymi sposobami komunikacji z rynkiem?

REKLAMA

Autopromocja

O sprzedaży mówi się niemal bez przerwy. Powstają nowe techniki, a przedsiębiorcy wnikliwie analizują, jak szybko rosną słupki sprzedażowe w odniesieniu do poszczególnych grup docelowych. Zapominamy jednak, że aby coś sprzedać, trzeba to najpierw wypromować. Niezależnie od tego, jaka jest cena jednostkowa naszego produktu czy usługi, świat musi się po prostu dowiedzieć o ich istnieniu. Poznać korzyści i poczuć potrzebę ich posiadania.

Rok 2016 pod znakiem rewolucji w CEiDG

Narzędzia tradycyjne

Tradycyjne działania reklamowe możemy podzielić na dwie podstawowe strategie: ATL (z ang. Above The Line – powyżej linii) oraz BTL (z ang. Below The Line – poniżej linii). Ta pierwsza to działania prowadzone  w tzw. mass-mediach, czyli środkach masowego przekazu, takich jak telewizja, radio czy prasa. Ale to także plakaty wiszące zarówno na zewnątrz, jak  wewnątrz budynków oraz billboardy. W kampaniach ATL nie jesteśmy w stanie określić konkretnego odbiorcy przekazu, natomiast BLT koncentruje się na pojedynczym Kliencie, wykorzystując jego e-mail, telefon czy adres. Działanie BLT oparte są o dobrze nam wszystkim znane ulotki, foldery, przesyłki pocztowe, mailingi i telemarketing, czyli sprzedaż produktów i usług przez telefon. Warto pamiętać, że koszty reklamy BTL są znacznie niższe niż ATL. Ta ostatnia z kolei, przez docieranie do szerokiej grupy odbiorców daje z reguły szybko zauważalny rezultat. Ale co zrobić, jeżeli nie stać nas na rozwieszenie plakatów, a rozniesione ulotki nie przyniosły zamierzonych efektów sprzedażowych?

Polecamy: Samochód w firmie – rok po zmianach (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rekomendacje, marketing szeptany

Najprostszym i najtańszym sposobem promowania własnych produktów i usług jest tzw. marketing szeptany. Co to takiego? - To działania, których celem jest dotarcie z informacją marketingową do Klienta dzięki bezpośredniemu, ustnemu przekazowi. Czyli mówiąc wprost: polecanie oferty naszej firmy w codziennych rozmowach – wyjaśnia Anna Flaga, Prezes Fundacji Twoja Inicjatywa!, która zainaugurowała niedawno cykl konferencji dla przedsiębiorców pod nazwą „12 kroków do sukcesu.” - Właściciele firm, z którymi rozmawiamy, często nie zdają sobie sprawy jak duży wpływ na sprzedaż mają ustne polecenia ich produktów czy usług. Te z polecenia są chętniej kupowane przez konsumentów. A to dlatego, że znajomym czy liderom opinii, na przykład blogerom, wierzymy o wiele bardziej niż aktorom w reklamach – dodaje Anna Flaga.

Opodatkowania firm powiązanych - zmiany w PIT i CIT w 2016 r.

Internet – tanio i skutecznie

Internet to niesłychanie uniwersalne narzędzie promocji, z którego korzystać mogą przedsiębiorcy wszystkich branż. Chodzi nie tylko o reklamy, które wykupić możemy na różnego typu portalach, ale także o promocję przez stronę www naszej firmy, linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania, reklamę w serwisach społecznościowych, wykorzystanie plików cookies czy prowadzenie bloga. - Oczywiście nie każde z tych rozwiązań jest tak samo korzystne dla małych i średnich firm, a to dlatego, że nie każde z nich jest tanie.  Ale chodzi nie tylko o cenę, ale również o odbiorcą. To do niego musimy dostosować formę komunikacji. I temu, jakie narzędzia wykorzystać do promocji niewielkiego biznesu i jak dzięki nim wzmocnić swoją pozycję na rynku poświęciliśmy cały moduł naszego cyklu konferencji „12 kroków do sukcesu” – mówi Prezes Fundacji Twoja Inicjatywa! Anna Flaga. – Wierzymy, że w dzisiejszym świecie każdy biznes ma równe szanse. Trzeba tylko determinacji działania i wiedzy o tym, jak go odpowiednio wypromować. Nasi eksperci zadbają o wiedzę, a Tomasz Kammel, znany dziennikarz telewizyjny, udowodni w swoim wykładzie motywacyjnym, jak wielką siłą jest wiara we własne możliwości – podsumowuje Anna Flaga.

Więcej szczegółów na temat cyklu konferencji można znaleźć na www.12krokowdosukcesu.pl 

Patronat medialny nad cyklem konferencji objął portal Infor.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kawa z INFORLEX. Perspektywy zawodu księgowego

Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 3 cenionymi ekspertami: Żanetą Hejne – właścicielką biura rachunkowego, Piotrem Juszczykiem – doradcą podatkowym inFakt oraz Radosławem Kowalskim – doradcą podatkowym.

Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

REKLAMA

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

REKLAMA

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

REKLAMA