REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie wypromować swoją firmę?

Jak skutecznie wypromować swoją firmę?
Jak skutecznie wypromować swoją firmę?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Na chwilę obecną w REGON wpisanych jest 2 988 552 samych tylko jednoosobowych działalności gospodarczych. Firmy napełniają dziś rynek produktów i usług w każdej niemal branży. Jak więc wyróżnić się w tym „tłumie”? Jakie działania podjąć, by zwrócić na siebie uwagę Klienta? Wraz z pojawieniem się internetu, mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych, poszerzył się wachlarz narzędzi, które można dziś wykorzystać do promowania własnej firmy. A co z tradycyjnymi sposobami komunikacji z rynkiem?

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

O sprzedaży mówi się niemal bez przerwy. Powstają nowe techniki, a przedsiębiorcy wnikliwie analizują, jak szybko rosną słupki sprzedażowe w odniesieniu do poszczególnych grup docelowych. Zapominamy jednak, że aby coś sprzedać, trzeba to najpierw wypromować. Niezależnie od tego, jaka jest cena jednostkowa naszego produktu czy usługi, świat musi się po prostu dowiedzieć o ich istnieniu. Poznać korzyści i poczuć potrzebę ich posiadania.

Rok 2016 pod znakiem rewolucji w CEiDG

Narzędzia tradycyjne

Tradycyjne działania reklamowe możemy podzielić na dwie podstawowe strategie: ATL (z ang. Above The Line – powyżej linii) oraz BTL (z ang. Below The Line – poniżej linii). Ta pierwsza to działania prowadzone  w tzw. mass-mediach, czyli środkach masowego przekazu, takich jak telewizja, radio czy prasa. Ale to także plakaty wiszące zarówno na zewnątrz, jak  wewnątrz budynków oraz billboardy. W kampaniach ATL nie jesteśmy w stanie określić konkretnego odbiorcy przekazu, natomiast BLT koncentruje się na pojedynczym Kliencie, wykorzystując jego e-mail, telefon czy adres. Działanie BLT oparte są o dobrze nam wszystkim znane ulotki, foldery, przesyłki pocztowe, mailingi i telemarketing, czyli sprzedaż produktów i usług przez telefon. Warto pamiętać, że koszty reklamy BTL są znacznie niższe niż ATL. Ta ostatnia z kolei, przez docieranie do szerokiej grupy odbiorców daje z reguły szybko zauważalny rezultat. Ale co zrobić, jeżeli nie stać nas na rozwieszenie plakatów, a rozniesione ulotki nie przyniosły zamierzonych efektów sprzedażowych?

REKLAMA

Polecamy: Samochód w firmie – rok po zmianach (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rekomendacje, marketing szeptany

Najprostszym i najtańszym sposobem promowania własnych produktów i usług jest tzw. marketing szeptany. Co to takiego? - To działania, których celem jest dotarcie z informacją marketingową do Klienta dzięki bezpośredniemu, ustnemu przekazowi. Czyli mówiąc wprost: polecanie oferty naszej firmy w codziennych rozmowach – wyjaśnia Anna Flaga, Prezes Fundacji Twoja Inicjatywa!, która zainaugurowała niedawno cykl konferencji dla przedsiębiorców pod nazwą „12 kroków do sukcesu.” - Właściciele firm, z którymi rozmawiamy, często nie zdają sobie sprawy jak duży wpływ na sprzedaż mają ustne polecenia ich produktów czy usług. Te z polecenia są chętniej kupowane przez konsumentów. A to dlatego, że znajomym czy liderom opinii, na przykład blogerom, wierzymy o wiele bardziej niż aktorom w reklamach – dodaje Anna Flaga.

Opodatkowania firm powiązanych - zmiany w PIT i CIT w 2016 r.

Internet – tanio i skutecznie

Internet to niesłychanie uniwersalne narzędzie promocji, z którego korzystać mogą przedsiębiorcy wszystkich branż. Chodzi nie tylko o reklamy, które wykupić możemy na różnego typu portalach, ale także o promocję przez stronę www naszej firmy, linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania, reklamę w serwisach społecznościowych, wykorzystanie plików cookies czy prowadzenie bloga. - Oczywiście nie każde z tych rozwiązań jest tak samo korzystne dla małych i średnich firm, a to dlatego, że nie każde z nich jest tanie.  Ale chodzi nie tylko o cenę, ale również o odbiorcą. To do niego musimy dostosować formę komunikacji. I temu, jakie narzędzia wykorzystać do promocji niewielkiego biznesu i jak dzięki nim wzmocnić swoją pozycję na rynku poświęciliśmy cały moduł naszego cyklu konferencji „12 kroków do sukcesu” – mówi Prezes Fundacji Twoja Inicjatywa! Anna Flaga. – Wierzymy, że w dzisiejszym świecie każdy biznes ma równe szanse. Trzeba tylko determinacji działania i wiedzy o tym, jak go odpowiednio wypromować. Nasi eksperci zadbają o wiedzę, a Tomasz Kammel, znany dziennikarz telewizyjny, udowodni w swoim wykładzie motywacyjnym, jak wielką siłą jest wiara we własne możliwości – podsumowuje Anna Flaga.

Więcej szczegółów na temat cyklu konferencji można znaleźć na www.12krokowdosukcesu.pl 

Patronat medialny nad cyklem konferencji objął portal Infor.pl

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

REKLAMA

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

REKLAMA

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA