REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część II

 EFT International
EFT International zajmuje się pomaganiem firmom w osiągnięciu sukcesu na zagranicznych rynkach, głównie w Wielkiej Brytanii i Indiach.
Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część II /Fotolia
Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część II /Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aby odnieść sukces w Indiach polskie firmy muszą najpierw zrozumieć i docenić jak różnorodny i pełen wyzwań jest ten rynek i przygotować się na dostosowanie do wymagań lokalnej kultury i dostępnej infrastruktury.

Indie to bardzo zróżnicowany kraj z wieloma nierównomiernie rozwiniętymi regionami. Przykładowo dochód na jednego mieszkańca w południowym stanie Goa jest ponad trzy razy wyższy niż średnia krajowa i siedem razy wyższy niż w najbiedniejszym stanie Bihar znajdującym się w północno wschodniej części kraju. Podobne zróżnicowanie dotyczy infrastruktury, dostępu do elektryczności, internetu czy opieki zdrowotnej.

REKLAMA

Autopromocja

Każdy region ma też swoją własną odrębną tożsamość, język, nawyki żywieniowe, tradycje i zwyczaje. Duże jest też zróżnicowanie pod względem religii, choć oficjalnie Indie są państwem sekularnym. Dlatego ważne jest aby dobrze zbadać i zrozumieć miejscową kulturę, ale też i demografię docelowej grupy klientów zamieszkującej wybrany rejon.

Zobacz: Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część I

W Indiach wyraźny jest również podział na tereny wiejskie i miejskie; mieszkańcy terenów wiejskich mają zazwyczaj ograniczony dostęp do infrastruktury, słabsze wykształcenie, często nie umieją czytać lub pisać i są zwykle mniej zamożni. Według badań DHS tylko 60% gospodarstw na terenach wiejskich w Indiach ma dostęp do elektryczności.

Takie podziały utrudniają, a czasami wręcz uniemożliwiają obranie jednej strategii zdobycia rynku, która byłaby odpowiednia na terenie całego kraju. Założenie, że konsumenci w Indiach są tacy sami niezależnie od rejonu jest z reguły błędem i konieczne jest wzięcie pod uwagę lokalnych różnic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kluczem do rozwiązania tego problemu jest posiadanie globalnej wizji w połączeniu ze strategiami regionalnymi, dostosowanymi do klienta i części kraju, który firma chce obrać jako swój rynek. Lokalna strategia nie dotyczy tylko produktu samego w sobie, ale też sposobu jego dystrybucji czy promocji. Drogi są często niedostępne dla dużych samochodów towarowych a łańcuch dostaw cechuje się duża liczbą pośredników niezależnie od segmentu.

Potrzeba lokalizacji własnej oferty została rozpoznana przez wiele firm, które wprowadziły produkty przeznaczone specjalnie na rynek indyjski. Telefony komórkowe są tutaj dobrym przykładem. Nokia na przykład rozpoczęła nowy trend w Indiach wprowadzając interfejs użytkownika w języku lokalnym oraz umożliwiając przesyłanie wiadomości tekstowych w języku hindi. Firma McDonald natomiast nie tylko rozszerzyła swoje menu o dania wegetariańskie (duża część mieszkańców Indii to wegetarianie), ale też otworzyła kilka restauracji w pobliżu miejsc religijnych, w których w ogóle nie sprzedaje się mięsa.

Inwestycje zagraniczne wymagają lokalnej wiedzy


Niektóre globalne firmy przyjęły strategię wprowadzania innej marki lub modeli w odpowiedzi na problemy, jakie napotkały na miejscowym rynku. Na przykład, Whirlpool doszedł do wniosku, że największą przeszkodą w zwiększeniu sprzedaży pralek w Indiach były częste przerwy w dostawie prądu. W odpowiedzi firma wypuściła na rynek serię półautomatycznych pralek, które wymagały mniejszej ilości wody i które uruchamiały się samoczynnie po awarii zasilania. Liderzy rynku, tacy jak LG czy Samsung mają podobne urządzenia w swojej gamie produktów na rynek Indyjski. Natomiast firma finansowa Allianz przy sprzedaży swoich polis ubezpieczeniowych współpracuje w Indiach nie tylko z oczywistym partnerem takim jak banki, ale także ze szpitalami czy biurami podróży gdyż tylko w ten sposób może sobie zapewnić dostęp do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Takie lokalne myślenie pomogło tym firmom w odniesieniu sukcesu na indyjskim rynku i zdobyciu pozycji lidera. Mimo że, mniejsze firmy czasami mogą nie posiadać wystarczająco wysokiego budżetu, żeby dostosować swoje produkty do specyficznych wymagań indyjskiego rynku to, dobre rozpoznanie rynku może pomóc w wyborze rejonu, gdzie produkt będzie przemawiał do miejscowych gustów i będzie miał największe szanse na powodzenie.

Źródło: EFT International

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA