REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część II

EFT International
EFT International zajmuje się pomaganiem firmom w osiągnięciu sukcesu na zagranicznych rynkach, głównie w Wielkiej Brytanii i Indiach.
Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część II /Fotolia
Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część II /Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aby odnieść sukces w Indiach polskie firmy muszą najpierw zrozumieć i docenić jak różnorodny i pełen wyzwań jest ten rynek i przygotować się na dostosowanie do wymagań lokalnej kultury i dostępnej infrastruktury.

Indie to bardzo zróżnicowany kraj z wieloma nierównomiernie rozwiniętymi regionami. Przykładowo dochód na jednego mieszkańca w południowym stanie Goa jest ponad trzy razy wyższy niż średnia krajowa i siedem razy wyższy niż w najbiedniejszym stanie Bihar znajdującym się w północno wschodniej części kraju. Podobne zróżnicowanie dotyczy infrastruktury, dostępu do elektryczności, internetu czy opieki zdrowotnej.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy region ma też swoją własną odrębną tożsamość, język, nawyki żywieniowe, tradycje i zwyczaje. Duże jest też zróżnicowanie pod względem religii, choć oficjalnie Indie są państwem sekularnym. Dlatego ważne jest aby dobrze zbadać i zrozumieć miejscową kulturę, ale też i demografię docelowej grupy klientów zamieszkującej wybrany rejon.

Zobacz: Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część I

W Indiach wyraźny jest również podział na tereny wiejskie i miejskie; mieszkańcy terenów wiejskich mają zazwyczaj ograniczony dostęp do infrastruktury, słabsze wykształcenie, często nie umieją czytać lub pisać i są zwykle mniej zamożni. Według badań DHS tylko 60% gospodarstw na terenach wiejskich w Indiach ma dostęp do elektryczności.

REKLAMA

Takie podziały utrudniają, a czasami wręcz uniemożliwiają obranie jednej strategii zdobycia rynku, która byłaby odpowiednia na terenie całego kraju. Założenie, że konsumenci w Indiach są tacy sami niezależnie od rejonu jest z reguły błędem i konieczne jest wzięcie pod uwagę lokalnych różnic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kluczem do rozwiązania tego problemu jest posiadanie globalnej wizji w połączeniu ze strategiami regionalnymi, dostosowanymi do klienta i części kraju, który firma chce obrać jako swój rynek. Lokalna strategia nie dotyczy tylko produktu samego w sobie, ale też sposobu jego dystrybucji czy promocji. Drogi są często niedostępne dla dużych samochodów towarowych a łańcuch dostaw cechuje się duża liczbą pośredników niezależnie od segmentu.

Potrzeba lokalizacji własnej oferty została rozpoznana przez wiele firm, które wprowadziły produkty przeznaczone specjalnie na rynek indyjski. Telefony komórkowe są tutaj dobrym przykładem. Nokia na przykład rozpoczęła nowy trend w Indiach wprowadzając interfejs użytkownika w języku lokalnym oraz umożliwiając przesyłanie wiadomości tekstowych w języku hindi. Firma McDonald natomiast nie tylko rozszerzyła swoje menu o dania wegetariańskie (duża część mieszkańców Indii to wegetarianie), ale też otworzyła kilka restauracji w pobliżu miejsc religijnych, w których w ogóle nie sprzedaje się mięsa.

Inwestycje zagraniczne wymagają lokalnej wiedzy


Niektóre globalne firmy przyjęły strategię wprowadzania innej marki lub modeli w odpowiedzi na problemy, jakie napotkały na miejscowym rynku. Na przykład, Whirlpool doszedł do wniosku, że największą przeszkodą w zwiększeniu sprzedaży pralek w Indiach były częste przerwy w dostawie prądu. W odpowiedzi firma wypuściła na rynek serię półautomatycznych pralek, które wymagały mniejszej ilości wody i które uruchamiały się samoczynnie po awarii zasilania. Liderzy rynku, tacy jak LG czy Samsung mają podobne urządzenia w swojej gamie produktów na rynek Indyjski. Natomiast firma finansowa Allianz przy sprzedaży swoich polis ubezpieczeniowych współpracuje w Indiach nie tylko z oczywistym partnerem takim jak banki, ale także ze szpitalami czy biurami podróży gdyż tylko w ten sposób może sobie zapewnić dostęp do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Takie lokalne myślenie pomogło tym firmom w odniesieniu sukcesu na indyjskim rynku i zdobyciu pozycji lidera. Mimo że, mniejsze firmy czasami mogą nie posiadać wystarczająco wysokiego budżetu, żeby dostosować swoje produkty do specyficznych wymagań indyjskiego rynku to, dobre rozpoznanie rynku może pomóc w wyborze rejonu, gdzie produkt będzie przemawiał do miejscowych gustów i będzie miał największe szanse na powodzenie.

Źródło: EFT International

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie będzie przesunięcia terminów wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

Do tych transakcji nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF w 2026 r. MFiG wydał nowe rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

11 tys. zł oszczędności na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA