REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y

Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y /Fot. Fotolia
Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współczesna gospodarka w coraz większym stopniu zależna jest od nowej generacji przedsiębiorców (przedsiębiorców z Pokolenia Y), którzy napędzają rozwój i innowacyjność. Dlatego też firmy na całym świecie muszą rozumieć wzorce zachowań i potrzeby biznesowe tego pokolenia.

1. Dzisiejszy przedsiębiorca z Pokolenia Y to autonomicznie działający przedsiębiorca, który nie zawsze kieruje się zyskiem

REKLAMA

Autopromocja

Badanie przeprowadzone przez Sage wśród 7400 przedsiębiorców z Pokolenia Y z całego świata pozwoliło określić czynniki, które mają wpływ na ich zachowania w obszarach takich jak stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, wykorzystywanie nowych technologii, wartości społeczne i przeszkody, którym stawiają czoło. 

Niestandardowe pomysły na biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze wnioski:

  • Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
  • Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
  • Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
  • Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
  • Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.

Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz zapaleni spece od IT.

2. Przedsiębiorcy z Pokolenia Y zmieniają charakter miejsc pracy

Do ewolucji miejsca pracy w coraz większym stopniu przyczynia się nowa generacja osób wchodzących na rynek — przedsiębiorców z Pokolenia Y. Ich relacje ze współpracownikami, stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, pieniędzy i emerytury zmieniają nasze myślenie o zasobach ludzkich, talentach i przyszłości rynku pracy.  W ogólnoświatowym badaniu przeprowadzonym przez Sage zapytano 7400 przedstawicieli nowego pokolenia przedsiębiorców o zdanie w tej kwestii. Badanie wskazało cechy charakterystyczne tej grupy i trendy zachowań, które zmienią sposób naszego postrzegania pracy.

Polecamy: Sprzedaż nieruchomości firmowej - rozliczenie podatkowe i ewidencja

Najważniejsze wnioski:

  • Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
  • Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
  • Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
  • Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
  • Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.

Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według profilu ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz naturalni odkrywcy.  


3. Młody przedsiębiorca ceni sobie technologię, ale dostrzega również wartość prowadzenia interesów według „starej szkoły”

Informacje na temat sposobów wykorzystywania przez przedsiębiorców technologii w pracy mają kluczowe znaczenie dla firm technologicznych — pozwalają wskazać kierunek rozwoju przyszłych gadżetów. To jest pokolenie osób aktywnych i innowacyjnych, które nie boją się mówić, co jest świetne, a co się nie sprawdza. Badanie przeprowadzone przez Sage wśród 7400 przedsiębiorców z Pokolenia Y z całego świata wskazuje ważne trendy w zakresie cech i zachowań nowego pokolenia w obszarze technologii. Poniżej przedstawiono zaskakujące wnioski:

  • Ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
  • Blisko 60% twierdzi, że są na tyle zaradni, że nie muszą korzystać z technologii, aby osiągnąć sukces.
  • Jednocześnie ponad 405 badanych uważa, że w ciągu najbliższych 10 lat technologie stacjonarne przestaną się sprawdzać, a my będziemy posługiwać się bardziej wirtualnymi rozwiązaniami technologicznymi.

Firmowe płatności powyżej 15 tys. zł tylko przez rachunek bankowy – od 1 stycznia 2017 r.

Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według profilu ich zachowań; są to: zapaleni spece od IT, poszukiwacze wrażeń, oraz naturalni odkrywcy.

Źródło: Sage

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców od 1 stycznia 2025 r. Tego chce minister finansów

Chciałbym, żeby nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców weszła w życie 1 stycznia 2025 r. - powiedział 25 lipca 2024 r. w TVN 24 minister finansów Andrzej Domański. Jak mówił, zależy mu, by powstał wspólny rządowy projekt; takie rozwiązanie powinno być wypracowane w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Zarządzanie zmianą - kluczowa umiejętność w biznesie i na wyższej uczelni. Jak to robić skutecznie?

Dzisiejsze środowiska biznesowe oraz akademickie charakteryzują się dynamicznymi zmianami, które wymagają od menedżerów, pracowników oraz kadry akademickiej posiadania specjalistycznych umiejętności zarządzania tymi procesami/lub procesami transformacyjnymi. Zmiany, napędzane głównie przez postęp technologiczny oraz nowe formy prowadzenia biznesu i edukacji, stają się coraz bardziej nieodłącznym elementem codziennej pracy i nauki. Pandemia COVID-19 jeszcze bardziej uwidoczniła konieczność szybkiego przystosowania się do nowych warunków, w szczególności w kontekście przejścia na tryb nauki i pracy zdalnej, bądź hybrydowej.

Fundacja rodzinna: kiedy jest szansą na zachowanie firmowego majątku? Czy może być wykorzystana do optymalizacji podatkowej?

Fundacja rodzinna to nowoczesna forma prawna, która zyskuje coraz większe uznanie w Polsce. Stworzona z myślą o skutecznym zarządzaniu i ochronie majątku rodzinnego, stanowi odpowiedź na wyzwania związane z sukcesją oraz koniecznością zabezpieczenia interesów bliskich. Dzięki niej możliwe jest nie tylko uporządkowanie spraw majątkowych, ale także uniknięcie potencjalnych sporów rodzinnych. Jakie są zasady funkcjonowania fundacji rodzinnej, jej organów oraz korzyści, jakie niesie dla fundatorów i beneficjentów? 

Dyskusja o akcyzie: legislacja europejska nie nadąża za badaniami

Około 25 proc. Polaków każdego dnia sięga po papierosa. Wartość ta – zamiast maleć – zwiększa się i stawia nas w gronie państw o względnie wysokim stopniu narażenia społeczeństwa na zagrożenia spowodowane dymem tytoniowym. Na drugim biegunie UE są Szwedzi. Tam pali zaledwie 8 proc. ludności. O planach ograniczenia konsumpcji tytoniu, produktów nikotynowych i alkoholu rozmawiali politycy i eksperci podczas posiedzenia podkomisji stałej do spraw zdrowia publicznego.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025: budynki po zmianie przepisów

Konsultowany obecnie przez Ministerstwo Finansów projekt zmian w podatku od nieruchomości budzi wątpliwości podatników i ekspertów. Dotyczą one m.in. definicji budynków i budowli. Oceniając potencjalne skutki projektowanych zmian, tak przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej -  powinni zastanowić się nad swoim majątkiem. Bo w świetle nowych przepisów mogą pojawić się problemy z tym, czy dany obiekt budowlany jest budynkiem, czy budowlą.

Np. 6,2% rocznie przez 3 lata - stały i pewny zysk z oszczędności. Obligacje skarbowe 2024 - oferta i oprocentowanie w sierpniu

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 21czerwca 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w sierpniu 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie uległy zmianie w porównaniu do oferowanych w lipcu br. Od 26 lipca br. można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany z korzystnym dyskontem

Firmy mają problem: brakuje pracowników z kwalifikacjami. Jak sobie z tym radzić?

Najnowsze dane wskazują jasno: małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce borykają się niedoborem rąk do pracy. Według Eurobarometru, aż 82 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza tych wykwalifikowanych. ,,Zamiast tracić czas na nieskuteczne rekrutacje, firmy powinny zlecać zadania na zewnątrz np. w centrach BPO’’ – mówi Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA.  

Farmy wiatrowe a podatek od nieruchomości. Nadchodzą zmiany

Co jest przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomości farm wiatrowych? Budowle lub ich części jako przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości generują dla farm wiatrowych największe obciążenie podatkowe i między innymi dlatego są przedmiotem licznych sporów z fiskusem. Skutkiem tych sporów jest zmiana definicji budowli dla celów podatku od nieruchomości od 1 stycznia 2025 r.

REKLAMA

Od 2025 r. akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75%. Rozwinie się szara strefa i garażowa produkcja poza kontrolą?

Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – komentuje plany Ministerstwa Finansów Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia. Już 44 kraje wprowadziły taki podatek

Dotychczas 44 kraje wprowadziły podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia, czyli wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli, cukru i tłuszczów nasyconych, w tym tłuszczów typu trans. Polska jest jednym z krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku cukrowego, którym objęte zostały słodzone napoje. Zdaniem ekspertów to dobry początek, ale jednocześnie za mało.

REKLAMA