Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y
REKLAMA
REKLAMA
1. Dzisiejszy przedsiębiorca z Pokolenia Y to autonomicznie działający przedsiębiorca, który nie zawsze kieruje się zyskiem
REKLAMA
Badanie przeprowadzone przez Sage wśród 7400 przedsiębiorców z Pokolenia Y z całego świata pozwoliło określić czynniki, które mają wpływ na ich zachowania w obszarach takich jak stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, wykorzystywanie nowych technologii, wartości społeczne i przeszkody, którym stawiają czoło.
Niestandardowe pomysły na biznes
Najważniejsze wnioski:
- Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
- Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
- Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
- Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
- Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.
Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz zapaleni spece od IT.
2. Przedsiębiorcy z Pokolenia Y zmieniają charakter miejsc pracy
Do ewolucji miejsca pracy w coraz większym stopniu przyczynia się nowa generacja osób wchodzących na rynek — przedsiębiorców z Pokolenia Y. Ich relacje ze współpracownikami, stosunek do równowagi między życiem prywatnym a pracą, pieniędzy i emerytury zmieniają nasze myślenie o zasobach ludzkich, talentach i przyszłości rynku pracy. W ogólnoświatowym badaniu przeprowadzonym przez Sage zapytano 7400 przedstawicieli nowego pokolenia przedsiębiorców o zdanie w tej kwestii. Badanie wskazało cechy charakterystyczne tej grupy i trendy zachowań, które zmienią sposób naszego postrzegania pracy.
Polecamy: Sprzedaż nieruchomości firmowej - rozliczenie podatkowe i ewidencja
Najważniejsze wnioski:
- Spośród młodych przedsiębiorców 65% uważa, że w swoim życiu założy więcej niż jedną firmę.
- Mimo że zależność od technologii jest wysoka, ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
- Dwóch na trzech spośród badanych (66%) przedkłada życie prywatne nad pracę, a ogromna większość świadomie rezygnuje z wyższych zysków na rzecz wierności własnym wartościom i zasadom etyki.
- Prawie 70% (69%) znajduje motywację w czynieniu dobra na rzecz społeczności.
- Dla co czwartego respondenta priorytetem jest wcześniejsze przejście na emeryturę — tendencja ta jest szczególnie silna w Brazylii, Australii i Belgii.
Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według profilu ich zachowań; są to: poszukiwacze wrażeń, prawdziwi zdobywcy oraz naturalni odkrywcy.
3. Młody przedsiębiorca ceni sobie technologię, ale dostrzega również wartość prowadzenia interesów według „starej szkoły”
Informacje na temat sposobów wykorzystywania przez przedsiębiorców technologii w pracy mają kluczowe znaczenie dla firm technologicznych — pozwalają wskazać kierunek rozwoju przyszłych gadżetów. To jest pokolenie osób aktywnych i innowacyjnych, które nie boją się mówić, co jest świetne, a co się nie sprawdza. Badanie przeprowadzone przez Sage wśród 7400 przedsiębiorców z Pokolenia Y z całego świata wskazuje ważne trendy w zakresie cech i zachowań nowego pokolenia w obszarze technologii. Poniżej przedstawiono zaskakujące wnioski:
- Ponad połowa respondentów z niektórych krajów uważa, że mogłaby prowadzić swoje firmy, korzystając z technologii sprzed 20 lat.
- Blisko 60% twierdzi, że są na tyle zaradni, że nie muszą korzystać z technologii, aby osiągnąć sukces.
- Jednocześnie ponad 405 badanych uważa, że w ciągu najbliższych 10 lat technologie stacjonarne przestaną się sprawdzać, a my będziemy posługiwać się bardziej wirtualnymi rozwiązaniami technologicznymi.
Firmowe płatności powyżej 15 tys. zł tylko przez rachunek bankowy – od 1 stycznia 2017 r.
Na podstawie wyników badania przedsiębiorców z Pokolenia Y skategoryzowano według profilu ich zachowań; są to: zapaleni spece od IT, poszukiwacze wrażeń, oraz naturalni odkrywcy.
Źródło: Sage
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat