REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze dla branży HoReCa z KPO. Dotacje do 540 tys. zł. Wnioski można składać od 6 maja 2024 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pieniądze dla branży HoReCa z KPO. Dotacje do 540 tys. zł. Wnioski można składać od 6 maja 2024 r.
Pieniądze dla branży HoReCa z KPO. Dotacje do 540 tys. zł. Wnioski można składać od 6 maja 2024 r.
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w dniu 3 kwietnia ogłosiła konkurs dla sektora HoReCa, turystyki i kultury w ramach Krajowego Planu Odbudowy, który ma na celu wsparcie branży szczególnie dotkniętej przez pandemię i lockdowny w latach 2020 i 2021. Odpowiadając na potrzeby tych sektorów nabór wniosków rozpocznie się 6 maja, a zakończy 5 czerwca. 

Wsparcie finansowe dla sektora HoReCa, turystyki, kultury

Wsparcie ma na celu zabezpieczenie przedsiębiorstw przed przyszłymi kryzysami poprzez promowanie działań dywersyfikujących lub rozwijających ich działalność. W ramach konkursu możliwe jest uzyskanie dofinansowania na wydatki inwestycyjne, takie jak roboty budowlane, nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialne i prawne. Unikalny aspekt tego programu to jego zakres wsparcia, który obejmować może również działania związane z:

REKLAMA

  • Zieloną transformacją – wydatki obejmujące działania z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, poprawą efektywności energetycznej i wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii,
  • Transformacją cyfrową – np. koszty oprogramowania do zarządzania zamówieniami, rozwój sklepu internetowego, platformy sprzedażowej,
  • Usługami szkoleniowymi związane z nabyciem nowych umiejętności pracowników lub przekwalifikowaniem pracowników, obsługą klienta,
  • Usługami rozwojowymi np. opracowanie nowego modelu biznesowego, opracowanie procedur technicznych. 

Jakie dofinansowanie?

Ważne

Istotną cechą programu jest wysoki poziom dofinansowania, sięgający do 90% kosztów projektu, z maksymalną kwotą dotacji wynoszącą 540 tys. zł. Wsparcie przekazywane jest w formie bezzwrotnej dotacji jako pomoc de minimis. Projekt musi zostać zrealizowany w ciągu 12 miesięcy, co może stanowić wyzwanie w przypadku czasochłonnych inwestycji.

Pięciu regionalnych operatorów

W kontekście organizacyjnym, konkurs będzie zarządzany przez pięć regionalnych operatorów, pokrywających różne województwa Polski:

  1. Polska Fundacja Przedsiębiorczości - województwa kujawsko-pomorskie, pomorskie, zachodniopomorskie,
  2. Towarzystwo Inwestycji Społeczno - Ekonomicznych - województwa mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie,
  3. Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - województwa lubelskie, małopolskie, podkarpackie, świętokrzyskie,
  4. Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - województwa łódzkie, opolskie, śląskie,
  5. Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości - województwa dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie.

Proces oceny wniosków zaplanowany jest na 14 dni, z wynikami ogłaszanych w kolejnych rundach. Całkowity budżet konkursu wynosi aż 1,26 mld zł – można więc spodziewać się ogromnego zainteresowania. Niestety należy założyć, że budżetu nie wystarczy na wszystkie zgłaszane projekty. 

Tym samym przedsiębiorcy powinni przygotować szczegółowe i przemyślane wnioski, skupiając się na takich aspektach jak zakres i budżet projektu, ograniczenie dostępnej pomocy de minimis oraz analizę powiązań pomiędzy przedsiębiorcami w celu określenia statusu MŚP.

Wsparcie oferowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy jest kluczowe dla sektora HoReCa, turystyki, kultury, który już wcześniej cierpiał z powodu pandemii i lockdownów. Ważne jest, aby proces oceny wniosków przebiegał sprawnie, aby jak najwięcej przedsiębiorstw mogło skorzystać z wsparcia. Należy mieć nadzieję, że konkurs przyniesie pozytywne efekty dla sektora HoReCa i pomoże mu w odbudowie po trudnych czasach.

Dominika Tomasik-Szulc, menedżer w CRIDO

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Korygowałeś deklaracje podatkowe po otrzymaniu subwencji z PFR? Możesz być bezpodstawnie pozwany – sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Wśród ponad 16 tys. pozwów, które Polski Fundusz Rozwoju (PFR) złożył przeciwko przedsiębiorcom w ramach programu „Tarcza Finansowa”, około 2700 dotyczy firm (wg danych z 2023 r.), które po złożeniu wniosku o subwencję dokonały korekty deklaracji podatkowych.

Dlaczego dokumentacja pochodzenia towarów to filar bezpiecznego handlu międzynarodowego?

Brak odpowiedniej dokumentacji pochodzenia towarów może kosztować firmę czas, pieniądze i reputację. Dowiedz się, jak poprawnie i skutecznie prowadzić dokumentację, by uniknąć kar, ułatwić odprawy celne i zabezpieczyć interesy swojej firmy w handlu międzynarodowym.

Podatek od prezentów komunijnych - kiedy trzeba zapłacić. Są 3 limity kwotowe

Mamy maj, a więc i sezon komunijny – czas uroczystości, rodzinnych spotkań i… (często bardzo drogich) prezentów. Ale czy wręczone dzieciom upominki mogą wiązać się z obowiązkiem podatkowym? Wyjaśniamy, kiedy komunijny prezent staje się darowizną, którą trzeba zgłosić fiskusowi.

Webinar: KSeF – na co warto przygotować firmę? + certyfikat gwarantowany

Ekspert wyjaśni, jak przygotować firmę na nadchodzący obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur i oraz na co zwrócić uwagę, aby proces przejścia na nowy system fakturowania przebiegł sprawnie i bez zbędnych trudności. Każdy z uczestników webinaru otrzyma certyfikat, dostęp do retransmisji oraz materiały dodatkowe.

REKLAMA

Obowiązkowego KSeF można uniknąć. Jest na to kilka sposobów. M.in. uzyskanie statusu podatnika zagranicznego działającego w Polsce wyłącznie na podstawie rejestracji

Obowiązkowy model Krajowego Systemu e-Faktur nie będzie obowiązywał zagraniczne firmy działające jako podatnicy VAT na polskim rynku wyłącznie na podstawie rejestracji. Profesor Witold Modzelewski pyta dlaczego wprowadza się taki przywilej dla zagranicznych konkurentów polskich firm. Wskazuje ponadto kilka innych legalnych sposobów uniknięcia obowiązkowego KSeF, wynikających z projektu nowych przepisów.

Naliczanie odsetek za zwłokę a czas trwania kontroli podatkowej, celno-skarbowej lub postępowania podatkowego – zmiany w Ordynacji podatkowej jeszcze w 2025 r.

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej, która ma m.in. na celu zmobilizowanie organów podatkowych do zakończenia kontroli podatkowej i kontroli celno-skarbowej w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia jej wszczęcia. Jeżeli to się nie stanie, to nie będzie można podatnikowi naliczyć odsetek od zaległości podatkowych (odsetek za zwłokę) stwierdzonych w toku kontroli.

Zarządzanie finansami i procesami finansowo-księgowymi w rosnącym przedsiębiorstwie

W dzisiejszej gospodarce efektywne zarządzanie finansami i procesami finansowymi stanowi kluczowy czynnik sukcesu dla rozwijających się przedsiębiorstw. Praktyka biznesowa pokazuje, że sam wzrost obrotów nie zawsze przekłada się na poprawę kondycji finansowej firmy. Nieumiejętnie zarządzany rozwój może prowadzić do paradoksalnej sytuacji, w której zwiększającym się przychodom towarzyszą spadająca rentowność i problemy z płynnością finansową.

Rozliczenie składki zdrowotnej w 2025 roku. Księgowa wyjaśnia jak to zrobić

Termin złożenia w ZUS deklaracji zawierającej rozliczenie wpłaconych składek zdrowotnych za 2024 rok upływa 20 maja 2025 r. Obowiązek ten dotyczy większości przedsiębiorców prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Jedynie ci rozliczający się na karcie podatkowej są z niego zwolnieni. W pozostałych przypadkach wysokość należnych składek wylicza się na podstawie przychodów bądź dochodów osiągniętych w poprzednim roku. Na co zwrócić uwagę przygotowując roczne rozliczenie składek? Wyjaśnia to Paulina Chwil, Księgowa Prowadząca oraz Ekspert ds. ZUS i Prawa Pracy w CashDirector S.A.

REKLAMA

Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku. Prof. Kołodko recenzuje politykę (nie tylko gospodarczą) obecnego prezydenta USA

W kwietniu 2025 r. nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN ukazała się najnowsza książka prof. Grzegorza W. Kołodki zatytułowana „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku”. Grzegorz W. Kołodko, wybitny ekonomista i były wicepremier, w swoim bezkompromisowym stylu analizuje trumponomikę i trumpizm, populizm, nowy nacjonalizm, publiczne kłamstwa i brutalną grę interesów. Profesor poświęca szczególną uwagę kwestiom manipulacji opinią publiczną, polityce sojuszy, a także wpływowi wojny w Ukrainie na kształt geopolityki. Zastanawia się również, jakie zagrożenia dla NATO i Unii Europejskiej niesie ze sobą „America First” – i co to wszystko oznacza dla współczesnego świata.

Zmiany w rachunkowości w 2025 r. Sprawozdawczość ESG przesunięta o 2 lata

Minister Finansów przygotował 5 maja 2025 r. projekt nowelizacji ustawy wdrażającej dyrektywę CRSD do ustawy o rachunkowości, a także ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw. Ta nowelizacja ma na celu wdrożenie unijnej dyrektywy 2025/794, przesuwającej wdrożenie obowiązku sprawozdawczości ESG o 2 lata.

REKLAMA