REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze Europejskie 2018 - 30 nowych konkursów w lutym

Fundusze Europejskie 2018 - 30 nowych konkursów w lutym; Fundusze unijne 2018
Fundusze Europejskie 2018 - 30 nowych konkursów w lutym; Fundusze unijne 2018
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W lutym 2018 r. można wziąć udział w 30 nowych konkursach ze środków Funduszy Europejskich. To jednak tylko część oferty unijnej. Cały czas można składać wnioski o wsparcie finansowe projektów w 92 wciąż trwających konkursach.

Nabory skierowane są przede wszystkim do samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, szkół wyższych czy instytucji ochrony zdrowia. Szansę na pozyskanie unijnych środków mają także przedsiębiorcy, instytucje kultury, czy wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe.  

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Pełna oferta obejmuje 28 naborów z programów ogólnopolskich, 88 konkursów z programów regionalnych i 6 konkursów z programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej.   

Nie przegap swojej szansy i sprawdź aktualne konkursy! Poniżej najważniejsze informacje o wybranych naborach.

Polecamy: INFORLEX Ekspert

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsiębiorcy

Badania i rozwój

Jeszcze do końca lutego mikro, mali i średni przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie projektów, które dotyczą wdrożenia wyników prac badawczo-rozwojowych produktów. Chodzi o prace, które doprowadzą do wejścia produktu na rynek. Dzięki wsparciu można sfinansować wydatki inwestycyjne, usługi doradcze czy prace rozwojowe.

Pierwszy z konkursów dotyczy obszaru całego kraju, a drugi tylko wskazanych obszarów średnich miast

Jednostki samorządu terytorialnego, administracja rządowa, szkoły wyższe, instytucje ochrony zdrowia

Energetyka

Pod koniec lutego zamykają się dwa nabory na projekty w obszarze energetyki.

Pierwszy konkurs skierowany jest do uczelni wyższych, administracji rządowej i jednostek budżetowych. Inwestycje dotyczą tzw. głębokiej, kompleksowej modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej. Taka modernizacja może obejmować ocieplenie obiektu oraz wymianę wyposażenia obiektów naenergooszczędne, w tym m.in.:

  • wymianę okien, drzwi zewnętrznych, oświetlenia części wspólnych na energooszczędne,
  • przebudowę systemów grzewczych i chłodzących,
  • instalację odnawialnych źródeł energii.

Drugi konkurs jest skierowany wyłącznie do beneficjentów z województwa śląskiego. Wnioski o dofinansowanie może składać m.in.  samorząd terytorialny oraz spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe z tego obszaru. Wsparcie mogą uzyskać inwestycje, które obejmują budowę sieci dystrybucji ciepła i/lub chłodu w celu podłączenia nowych odbiorców (nowe budynki) lub przyszłych  odbiorców (tereny rozwojowe miasta).

Środki unijne na inwestycje w energetykę są dostępne również dla wnioskodawców z województwa lubuskiego, kujawsko-pomorskiego i dolnośląskiego. W lutym otwartych jest kilkanaście konkursów w tym obszarze. Wsparcie mogą uzyskać m.in. projekty dotyczące:

  • modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej i mieszkaniowej wraz z wymianą źródeł ciepła, w tym z możliwością zastosowania odnawialnych źródeł energii (woj. lubuskie, kujawsko-pomorskie),
  • budowy/przebudowy sieci elektro-energetycznych, ciepłowniczych (woj. dolnośląskie, lubuskie); instalacje odnawialnych źródeł energii (OZE) w instalacjach domowych (woj. podlaskie).

Innowacje społeczne

W lutym otwiera się nabór na projekty w obszarze innowacji społecznych. O dofinansowanie projektów może ubiegać się wyłącznie gmina lub powiat lub związek międzygminny. Wsparcie dotyczy opracowania modelowych rozwiązań, które wyznaczą program działania i organizacji Społecznych Agencji Najmu (SAN), a następnie ich wdrożenie w praktyce. SAN-y to organizacje typu non-profit. Pośredniczą pomiędzy właścicielami mieszkań, a tą częścią społeczeństwa, której nie stać na wysokie raty lub czynsz za mieszkanie.

Więcej informacji na temat projektu najmu społecznego w Polsce jest dostępnych na stronie najemspoleczny.pl

Ochrona środowiska

Luty to także możliwość składania wniosków o unijne wsparcie na projekty związane z ochroną środowiska. Takie projekty może zgłosić m.in. samorząd terytorialny i jego związki, czy lasy państwowe. Wsparcie mogą pozyskać m.in. na:

  • budowę i modernizację ośrodków edukacji ekologicznej na terenie parków krajobrazowych, w tym projekty dotyczące edukacji ekologicznej (woj. małopolskie),
  • budowę lub modernizację budowli przeciwpowodziowych (woj. wielkopolskie),
  • opracowywanie planów ochrony dla obszarów cennych przyrodniczo na terenie parków krajobrazowych oraz rezerwatów przyrody (woj. wielkopolskie),
  • rozbudowę i modernizację istniejących składowisk odpadów komunalnych oraz budowę instalacji do odzysku i recyklingu odpadów (woj. lubuskie, warmińsko-mazurskie).

Zdrowie

W lutym dla instytucji rynku pracy, organizacji pozarządowych, samorządu terytorialnego, czy instytucji ochrony zdrowia otwarte są nabory na projekty w obszarze ochrony zdrowia. To projekty, które dotyczą m.in.:

  • programów profilaktyki zdrowotnej, które wspierają aktywność zawodową w zakresie chorób w danym regionie (np. układu krążenia, nowotworowych, układu oddechowego) (woj. wielkopolskie),
  • rozwoju środowiskowych form opieki nad osobami niesamodzielnymi (woj. małopolskie),
  • prac remontowo-budowlanych, a także wyposażenia w sprzęt medyczny oraz zakupu rozwiązań w zakresie rozwiązań IT (woj. łódzkie),
  • prowadzenia działań dotyczących profilaktyki nowotworów (woj. śląskie),
  • zakupów aparatury medycznej (woj. warmińsko-mazurskie).

Jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, szkoły wyższe, kościoły, instytucje kultury

Nauka i edukacja

Tylko do końca lutego trwa nabór na projekty dotyczące rozwoju i nabywania umiejętności cyfrowych. O dofinansowanie projektów mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, samorząd terytorialny, uniwersytety trzeciego wieku – indywidualnie lub w partnerstwach. Projekty, skierowane do osób dorosłych, powinny zapewnić uczestnikom możliwość wyboru kierunku rozwoju umiejętności cyfrowych. Uwzględnione powinny być również indywidualne potrzeby tej grupy (np. obsługa komputera i urządzeń peryferyjnych, korzystanie z aplikacji czy internetu).

W regionach również otwarte są nabory na projekty w obszarze edukacji. Takie konkursy są dostępne m.in. w woj. warmińsko-mazurskim, podlaskim, czy mazowieckim. Unijne wsparcie mogą uzyskać projekty dotyczące:

  • programów rozwojowych dla konkretnej szkoły/placówki kształcenia zawodowego,
  • współpracy szkół i placówek z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym w celu lepszego dostosowania oferty kształcenia do potrzeb regionalnych i lokalnych rynków pracy,
  • organizacji staży i praktyk dla uczniów, a także rozwijania kompetencji nauczycieli oraz instruktorów nauki zawodu,
  • budowy, rozbudowy i wyposażenia w bazę dydaktyczną nowych obiektów, a także przebudowy, modernizacji i wyposażenia już istniejących obiektów,
  • tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego lub dostosowania istniejących (w tym dla dzieci z niepełnosprawnościami).

Rewitalizacja

Do lutowych konkursów regionalnych w obszarze rewitalizacji aplikować może liczne grono instytucji m.in. samorząd terytorialny, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, kościoły i związki wyznaniowe, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, instytucje kultury.  

Takie nabory otwarte są dla m.in. dla województwa podlaskiego, kujawsko-pomorskiego, małopolskiego, dolnośląskiego, śląskiego. Projekty mogą dotyczyć:

  • rewitalizacji zabytkowych budynków,
  • modernizacji lub renowacji części wspólnych wielorodzinnych budynków mieszkalnych,
  • zagospodarowania lub zmiany zagospodarowania terenów i przestrzeni dla celów społecznych, gospodarczych, edukacyjnych, kulturalnych lub rekreacyjnych.

Poznaj szczegóły

To tylko wybrane przykłady konkursów. Jeśli jesteś zainteresowany, szczegółowe informacje o wszystkich trwających naborach znajdziesz poniżej:

Potrzebujesz dodatkowych informacji?

Przyjdź, zadzwoń lub wyślij maila bezpośrednio do instytucji organizującej konkurs lub Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich. Pracownicy i konsultanci udzielą Ci bezpłatnych informacji.

Źródło: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Nowelizacja ksh w 2026 r. Przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji, koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela oraz i inne zmiany

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

REKLAMA

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

Odroczenie obowiązku fakturowania w KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy nie są gotowi

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

REKLAMA

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA