REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze Europejskie 2018 - 30 nowych konkursów w lutym

Fundusze Europejskie 2018 - 30 nowych konkursów w lutym; Fundusze unijne 2018
Fundusze Europejskie 2018 - 30 nowych konkursów w lutym; Fundusze unijne 2018
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W lutym 2018 r. można wziąć udział w 30 nowych konkursach ze środków Funduszy Europejskich. To jednak tylko część oferty unijnej. Cały czas można składać wnioski o wsparcie finansowe projektów w 92 wciąż trwających konkursach.

Nabory skierowane są przede wszystkim do samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, szkół wyższych czy instytucji ochrony zdrowia. Szansę na pozyskanie unijnych środków mają także przedsiębiorcy, instytucje kultury, czy wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe.  

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Pełna oferta obejmuje 28 naborów z programów ogólnopolskich, 88 konkursów z programów regionalnych i 6 konkursów z programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej.   

Nie przegap swojej szansy i sprawdź aktualne konkursy! Poniżej najważniejsze informacje o wybranych naborach.

Polecamy: INFORLEX Ekspert

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedsiębiorcy

Badania i rozwój

Jeszcze do końca lutego mikro, mali i średni przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie projektów, które dotyczą wdrożenia wyników prac badawczo-rozwojowych produktów. Chodzi o prace, które doprowadzą do wejścia produktu na rynek. Dzięki wsparciu można sfinansować wydatki inwestycyjne, usługi doradcze czy prace rozwojowe.

Pierwszy z konkursów dotyczy obszaru całego kraju, a drugi tylko wskazanych obszarów średnich miast

Jednostki samorządu terytorialnego, administracja rządowa, szkoły wyższe, instytucje ochrony zdrowia

Energetyka

Pod koniec lutego zamykają się dwa nabory na projekty w obszarze energetyki.

Pierwszy konkurs skierowany jest do uczelni wyższych, administracji rządowej i jednostek budżetowych. Inwestycje dotyczą tzw. głębokiej, kompleksowej modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej. Taka modernizacja może obejmować ocieplenie obiektu oraz wymianę wyposażenia obiektów naenergooszczędne, w tym m.in.:

  • wymianę okien, drzwi zewnętrznych, oświetlenia części wspólnych na energooszczędne,
  • przebudowę systemów grzewczych i chłodzących,
  • instalację odnawialnych źródeł energii.

Drugi konkurs jest skierowany wyłącznie do beneficjentów z województwa śląskiego. Wnioski o dofinansowanie może składać m.in.  samorząd terytorialny oraz spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe z tego obszaru. Wsparcie mogą uzyskać inwestycje, które obejmują budowę sieci dystrybucji ciepła i/lub chłodu w celu podłączenia nowych odbiorców (nowe budynki) lub przyszłych  odbiorców (tereny rozwojowe miasta).

Środki unijne na inwestycje w energetykę są dostępne również dla wnioskodawców z województwa lubuskiego, kujawsko-pomorskiego i dolnośląskiego. W lutym otwartych jest kilkanaście konkursów w tym obszarze. Wsparcie mogą uzyskać m.in. projekty dotyczące:

  • modernizacji energetycznej budynków użyteczności publicznej i mieszkaniowej wraz z wymianą źródeł ciepła, w tym z możliwością zastosowania odnawialnych źródeł energii (woj. lubuskie, kujawsko-pomorskie),
  • budowy/przebudowy sieci elektro-energetycznych, ciepłowniczych (woj. dolnośląskie, lubuskie); instalacje odnawialnych źródeł energii (OZE) w instalacjach domowych (woj. podlaskie).

Innowacje społeczne

W lutym otwiera się nabór na projekty w obszarze innowacji społecznych. O dofinansowanie projektów może ubiegać się wyłącznie gmina lub powiat lub związek międzygminny. Wsparcie dotyczy opracowania modelowych rozwiązań, które wyznaczą program działania i organizacji Społecznych Agencji Najmu (SAN), a następnie ich wdrożenie w praktyce. SAN-y to organizacje typu non-profit. Pośredniczą pomiędzy właścicielami mieszkań, a tą częścią społeczeństwa, której nie stać na wysokie raty lub czynsz za mieszkanie.

Więcej informacji na temat projektu najmu społecznego w Polsce jest dostępnych na stronie najemspoleczny.pl

Ochrona środowiska

Luty to także możliwość składania wniosków o unijne wsparcie na projekty związane z ochroną środowiska. Takie projekty może zgłosić m.in. samorząd terytorialny i jego związki, czy lasy państwowe. Wsparcie mogą pozyskać m.in. na:

  • budowę i modernizację ośrodków edukacji ekologicznej na terenie parków krajobrazowych, w tym projekty dotyczące edukacji ekologicznej (woj. małopolskie),
  • budowę lub modernizację budowli przeciwpowodziowych (woj. wielkopolskie),
  • opracowywanie planów ochrony dla obszarów cennych przyrodniczo na terenie parków krajobrazowych oraz rezerwatów przyrody (woj. wielkopolskie),
  • rozbudowę i modernizację istniejących składowisk odpadów komunalnych oraz budowę instalacji do odzysku i recyklingu odpadów (woj. lubuskie, warmińsko-mazurskie).

Zdrowie

W lutym dla instytucji rynku pracy, organizacji pozarządowych, samorządu terytorialnego, czy instytucji ochrony zdrowia otwarte są nabory na projekty w obszarze ochrony zdrowia. To projekty, które dotyczą m.in.:

  • programów profilaktyki zdrowotnej, które wspierają aktywność zawodową w zakresie chorób w danym regionie (np. układu krążenia, nowotworowych, układu oddechowego) (woj. wielkopolskie),
  • rozwoju środowiskowych form opieki nad osobami niesamodzielnymi (woj. małopolskie),
  • prac remontowo-budowlanych, a także wyposażenia w sprzęt medyczny oraz zakupu rozwiązań w zakresie rozwiązań IT (woj. łódzkie),
  • prowadzenia działań dotyczących profilaktyki nowotworów (woj. śląskie),
  • zakupów aparatury medycznej (woj. warmińsko-mazurskie).

Jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, szkoły wyższe, kościoły, instytucje kultury

Nauka i edukacja

Tylko do końca lutego trwa nabór na projekty dotyczące rozwoju i nabywania umiejętności cyfrowych. O dofinansowanie projektów mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, samorząd terytorialny, uniwersytety trzeciego wieku – indywidualnie lub w partnerstwach. Projekty, skierowane do osób dorosłych, powinny zapewnić uczestnikom możliwość wyboru kierunku rozwoju umiejętności cyfrowych. Uwzględnione powinny być również indywidualne potrzeby tej grupy (np. obsługa komputera i urządzeń peryferyjnych, korzystanie z aplikacji czy internetu).

W regionach również otwarte są nabory na projekty w obszarze edukacji. Takie konkursy są dostępne m.in. w woj. warmińsko-mazurskim, podlaskim, czy mazowieckim. Unijne wsparcie mogą uzyskać projekty dotyczące:

  • programów rozwojowych dla konkretnej szkoły/placówki kształcenia zawodowego,
  • współpracy szkół i placówek z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym w celu lepszego dostosowania oferty kształcenia do potrzeb regionalnych i lokalnych rynków pracy,
  • organizacji staży i praktyk dla uczniów, a także rozwijania kompetencji nauczycieli oraz instruktorów nauki zawodu,
  • budowy, rozbudowy i wyposażenia w bazę dydaktyczną nowych obiektów, a także przebudowy, modernizacji i wyposażenia już istniejących obiektów,
  • tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego lub dostosowania istniejących (w tym dla dzieci z niepełnosprawnościami).

Rewitalizacja

Do lutowych konkursów regionalnych w obszarze rewitalizacji aplikować może liczne grono instytucji m.in. samorząd terytorialny, przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, kościoły i związki wyznaniowe, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, instytucje kultury.  

Takie nabory otwarte są dla m.in. dla województwa podlaskiego, kujawsko-pomorskiego, małopolskiego, dolnośląskiego, śląskiego. Projekty mogą dotyczyć:

  • rewitalizacji zabytkowych budynków,
  • modernizacji lub renowacji części wspólnych wielorodzinnych budynków mieszkalnych,
  • zagospodarowania lub zmiany zagospodarowania terenów i przestrzeni dla celów społecznych, gospodarczych, edukacyjnych, kulturalnych lub rekreacyjnych.

Poznaj szczegóły

To tylko wybrane przykłady konkursów. Jeśli jesteś zainteresowany, szczegółowe informacje o wszystkich trwających naborach znajdziesz poniżej:

Potrzebujesz dodatkowych informacji?

Przyjdź, zadzwoń lub wyślij maila bezpośrednio do instytucji organizującej konkurs lub Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich. Pracownicy i konsultanci udzielą Ci bezpłatnych informacji.

Źródło: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Jak poprawiać błędy w fakturach w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

REKLAMA

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Przełom w podatku od nieruchomości. Nowa interpretacja Ministra pozwala firmom odzyskać miliony

Najświeższa interpretacja Ministra Gospodarki i Finansów całkowicie zmienia zasady opodatkowania nieruchomości firmowych. Koniec automatycznego naliczania najwyższych stawek tylko dlatego, że właściciel jest przedsiębiorcą. Dla produkcji, logistyki, handlu i dużych inwestorów to realna szansa na szybkie obniżenie podatku i odzyskanie nadpłat za poprzednie lata.

REKLAMA

Budżet państwa 2026: inflacja, PKB, dochody (podatki), wydatki, deficyt i dług publiczny

W dniu 5 grudnia 2025 r. Sejm przyjął ustawę budżetową na 2026 rok. Ministerstwo Finansów informuje, że w przyszłym roku wg. prognoz przyjętych do projektu ustawy budżetowej na 2026 r. produkt krajowy brutto (PKB) wzrośnie realnie o 3,5%, inflacja średnioroczna wyniesie 3,0%, a stopa bezrobocia ukształtuje się na koniec roku na poziomie 5,0%.

Rozliczenie kryptowalut za 2025 r. Najczęstsze błędy, które mogą kosztować Cię fortunę

Inwestujesz w kryptowaluty, handlujesz na giełdach albo płacisz nimi za usługi? Uwaga – nawet jeśli nie osiągnąłeś zysku, możesz mieć obowiązek złożenia PIT-38. Polskie przepisy dotyczące walut wirtualnych są precyzyjne, ale pełne pułapek: niewłaściwe udokumentowanie kosztów, błędne ustalenie dochodu czy brak rejestracji działalności mogą skończyć się karami i wysokimi dopłatami podatkowymi. Sprawdź, jak bezpiecznie rozliczyć krypto w 2025 r. i uniknąć kosztownych błędów przed skarbówką.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA