REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mieszkańcy Białegostoku zapłacą wyższe podatki lokalne w 2013 r.

REKLAMA

Od stycznia 2013 roku w Białymstoku podniesiono podatki od środków transportu i od nieruchomości.

126 mln zł wpłynie w 2013 roku do budżetu Białegostoku z podatków od nieruchomości. 8 mln 250 tys. zł natomiast ma wpłynąć z podatków od środków transportu. To jedyne podatki lokalne, które od stycznia 2013 roku podniesiono w Białymstoku.

REKLAMA

Autopromocja

W 2013 roku wpływy z podatku od środków transportu będą o 8 proc. większe zarówno w przypadku osób fizycznych jak i prawnych. Planowany wpływ z tego podatku od osób fizycznych to 1,9 mln zł, od osób prawnych natomiast 6 mln 350 tys. zł - łącznie to 8 mln 250 tys. zł.

Z podatku od nieruchomości od osób fizycznych miasto chce pozyskać 26 mln zł. To o 11 proc. więcej niż w 2012 roku. Z tego samego podatku od osób prawnych miasto chce natomiast uzyskać 100 mln zł - o 4 proc. więcej niż w 2012 roku. Podatek od nieruchomości płaci w Białymstoku około 100 tys. podmiotów.

Jakie stawki podatków i opłat lokalnych obowiązują w 2013 r.

W uzasadnieniach projektów uchwał w sprawie obu tych podatków podawano, że wskutek podwyżki podatku od środków transportu do miejskiego budżetu wpłynie o około 350 tys. zł więcej niż w 2012 r, a efektem podwyżki podatku od nieruchomości ma być około 6,8 mln zł więcej w budżecie w porównaniu do roku 2012.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiskus rozpoczyna kolejną akcję kontrolną

Stawka od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków została ustalona na 84 grosze za 1 metr kwadratowy powierzchni. Kwota od budynków lub ich części na prowadzenie działalności gospodarczej to 22 zł 36 groszy za jeden metr kwadratowy. Podatek od pozostałych budynków lub ich części, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez takie organizacje to 7 zł i 38 groszy za 1 metr kwadratowy powierzchni.

 

Pieniądze z tych podatków są przeznaczane m.in na oświatę, bieżące wydatki miasta, koszty zakupu towarów, ale też obsługę zadłużenia miasta - napisano w uzasadnieniu uchwały wprowadzającej podwyżki tych podatków. Miasto podkreśla, że obowiązujące w Białymstoku stawki są niższe od maksymalnych określonych przez Ministerstwo Finansów. Gdyby były maksymalne, miasto mogłoby jeszcze pozyskać 1,3 mln zł.

Również podwyżki podatku od środków transportu mają związek z dostosowaniem do regulacji przewidzianych w tej kwestii przez Ministerstwo Finansów i mieszczą się pomiędzy minimalnymi, a dopuszczalnymi maksymalnymi stawkami. Po podwyżce, podatek od samochodów ciężarowych o masie powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie to 520 zł. Za samochód o masie od 5,5 tony do 9 ton włącznie trzeba zapłacić 954 zł, od 9 tony do poniżej 12 ton 1 tys. 084 zł. Za ciągniki siodłowe 1 tys. 496 zł, za autobusy od 986 zł do 1 tys. 908 zł w zależności od liczby miejsc.

Przyjęty budżet Białegostoku na 2013 rok zakłada dochody na poziomie 1 mld 563,9 mln zł, wydatki 1 mld 654,2 mln zł. Deficyt to 90,3 mln zł. Na inwestycje ma być przeznaczonych 378,2 mln zł. Z UE pochodzić będzie 226,9 mln zł.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF tuż za rogiem! Księgowi mówią jasno: za zgodność e-faktur odpowiadać będą przedsiębiorcy

KSeF już jest na horyzoncie. Przedsiębiorcy wciąż jednak zwlekają z przygotowaniami do e-faktur, licząc na pomoc księgowych z biur rachunkowych. Tymczasem to oni sami będą odpowiadać za zgodność z nowymi przepisami. Jak dobrze przygotować firmę i uniknąć kosztownych potknięć? Sprawdź, co zrobić już teraz.

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią – kompendium wiedzy dla polskich rezydentów podatkowych

W erze globalnej mobilności zawodowej i kapitałowej coraz więcej Polaków uzyskuje dochody z zagranicy. Najczęściej chodzi o Wielką Brytanię – kraj, który od lat przyciąga naszych obywateli do pracy, prowadzenia działalności gospodarczej czy inwestowania. W takim kontekście kluczowa staje się znajomość zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych w UK przez osoby będące polskimi rezydentami podatkowymi.

Prof. W. Modzelewski: VAT unijny to największe zagrożenie dla uczciwych podatników. Trzeba zrezygnować z pozornych działań uszczelniających i napisać od nowa ustawę o VAT

Powoli ale skutecznie przebija się do świadomości podatników diagnoza, że VAT unijny, wprowadzony w Polsce w 2004 r., był od początku nieznaną w historii pułapką zastawioną nie tylko na nasze państwo, lecz również na dziesiątki tysięcy naiwnych i uczciwych podatników, którzy mieli być (i są nadal) ofiarami tego eksperymentu – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ordynacja podatkowa - MF szykuje liczne zmiany od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR i wiele innych nowości w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

REKLAMA

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.

REKLAMA

PKPiR 2026: będzie 15 poważnych zmian i nowe rozporządzenie od 1 stycznia. Terminy wpisów, dodatkowe kolumny do KSeF, dowody księgowe i inne nowości

Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Sprawdziliśmy co się zmieni w zasadach prowadzenia pkpir w porównaniu do obecnego stanu prawnego.

Odpisy amortyzacyjne spółek nieruchomościowych

Najnowsze orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) przynoszą istotne zmiany dla spółek nieruchomościowych w zakresie możliwości rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych w kosztach podatkowych. W styczniu tego roku NSA w kilku wyrokach (sygn. II FSK 788/23, II FSK 789/23, II FSK 987/23, II FSK 1086/23, II FSK 1652/23) potwierdził korzystne dla podatników stanowisko wojewódzkich sądów administracyjnych (WSA).

REKLAMA