REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mieszkańcy Białegostoku zapłacą wyższe podatki lokalne w 2013 r.

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Od stycznia 2013 roku w Białymstoku podniesiono podatki od środków transportu i od nieruchomości.

126 mln zł wpłynie w 2013 roku do budżetu Białegostoku z podatków od nieruchomości. 8 mln 250 tys. zł natomiast ma wpłynąć z podatków od środków transportu. To jedyne podatki lokalne, które od stycznia 2013 roku podniesiono w Białymstoku.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

W 2013 roku wpływy z podatku od środków transportu będą o 8 proc. większe zarówno w przypadku osób fizycznych jak i prawnych. Planowany wpływ z tego podatku od osób fizycznych to 1,9 mln zł, od osób prawnych natomiast 6 mln 350 tys. zł - łącznie to 8 mln 250 tys. zł.

Z podatku od nieruchomości od osób fizycznych miasto chce pozyskać 26 mln zł. To o 11 proc. więcej niż w 2012 roku. Z tego samego podatku od osób prawnych miasto chce natomiast uzyskać 100 mln zł - o 4 proc. więcej niż w 2012 roku. Podatek od nieruchomości płaci w Białymstoku około 100 tys. podmiotów.

Jakie stawki podatków i opłat lokalnych obowiązują w 2013 r.

REKLAMA

W uzasadnieniach projektów uchwał w sprawie obu tych podatków podawano, że wskutek podwyżki podatku od środków transportu do miejskiego budżetu wpłynie o około 350 tys. zł więcej niż w 2012 r, a efektem podwyżki podatku od nieruchomości ma być około 6,8 mln zł więcej w budżecie w porównaniu do roku 2012.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiskus rozpoczyna kolejną akcję kontrolną

Stawka od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków została ustalona na 84 grosze za 1 metr kwadratowy powierzchni. Kwota od budynków lub ich części na prowadzenie działalności gospodarczej to 22 zł 36 groszy za jeden metr kwadratowy. Podatek od pozostałych budynków lub ich części, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez takie organizacje to 7 zł i 38 groszy za 1 metr kwadratowy powierzchni.

 

Pieniądze z tych podatków są przeznaczane m.in na oświatę, bieżące wydatki miasta, koszty zakupu towarów, ale też obsługę zadłużenia miasta - napisano w uzasadnieniu uchwały wprowadzającej podwyżki tych podatków. Miasto podkreśla, że obowiązujące w Białymstoku stawki są niższe od maksymalnych określonych przez Ministerstwo Finansów. Gdyby były maksymalne, miasto mogłoby jeszcze pozyskać 1,3 mln zł.

Również podwyżki podatku od środków transportu mają związek z dostosowaniem do regulacji przewidzianych w tej kwestii przez Ministerstwo Finansów i mieszczą się pomiędzy minimalnymi, a dopuszczalnymi maksymalnymi stawkami. Po podwyżce, podatek od samochodów ciężarowych o masie powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie to 520 zł. Za samochód o masie od 5,5 tony do 9 ton włącznie trzeba zapłacić 954 zł, od 9 tony do poniżej 12 ton 1 tys. 084 zł. Za ciągniki siodłowe 1 tys. 496 zł, za autobusy od 986 zł do 1 tys. 908 zł w zależności od liczby miejsc.

Przyjęty budżet Białegostoku na 2013 rok zakłada dochody na poziomie 1 mld 563,9 mln zł, wydatki 1 mld 654,2 mln zł. Deficyt to 90,3 mln zł. Na inwestycje ma być przeznaczonych 378,2 mln zł. Z UE pochodzić będzie 226,9 mln zł.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Co z samochodami zakupionymi do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

100 dni do KSeF – co się zmieni już od lutego 2026 roku?

Już od 1 lutego 2026 r. duże firmy będą wystawiać wyłącznie e‑faktury w KSeF, a wszyscy podatnicy będą je odbierać elektronicznie. Od kwietnia obowiązek rozszerzy się na pozostałych przedsiębiorców, wprowadzając jednolity, ustandaryzowany obieg faktur i koniec papierowych dokumentów.

Skarbówka potwierdza: darowizny od rodzeństwa zwolnione z podatku nawet przy wspólności majątkowej

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził, że darowizny pieniężne od rodzeństwa są zwolnione z podatku, nawet jeśli darczyńcy mają wspólność majątkową. Kluczowe jest jedynie terminowe zgłoszenie darowizny i udokumentowanie przelewu. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy otrzymują wsparcie finansowe od bliskich.

REKLAMA

Nowa opłata cukrowa uderzy w małe firmy? Minister ostrzega przed katastrofą dla MŚP

Minister Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, ostrzega przed skutkami nowelizacji „podatku cukrowego”. Zwraca uwagę, że projekt zmian w ustawie o zdrowiu publicznym przygotowany przez Ministerstwo Finansów może nadmiernie obciążyć najmniejsze firmy. Nowe przepisy dotyczące opłaty cukrowej mają – wbrew intencjom resortu – rozszerzyć obowiązki sprawozdawcze i podatkowe także na mikro i małych przedsiębiorców.

Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF: Jak powinny być wystawiane od lutego 2026 roku?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

REKLAMA

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

REKLAMA