REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach / fot. Fotolia
Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

REKLAMA

Autopromocja

Przy rozkręceniu biznesu pomaga dobra reklama, ale przydaje się również i w późniejszej fazie życia firmy, kiedy zgromadziliśmy już klientów i np. planujemy zwiększyć sprzedaż. W promocji działalności świetnie sprawdzi się utworzenie własnego firmowego adresu www. Internetowa strona firmy da też możliwość uruchomienia wirtualnego dostępu do asortymentu, czyli wygodnych, szybkich i całodobowych zakupów – coś, co dzisiejsi klienci lubią najbardziej.

Czy wydatki finansowane z dotacji dla bezrobotnych otrzymanej z urzędu pracy są kosztem uzyskania przychodu?

Kosztem, którym przedsiębiorca może obniżyć swoje zobowiązanie z tytułu PIT-u, są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem wydatków wymienionych w art. 23 ustawy o PIT (art. 22 ust. 1 ustawy o PIT). W przypadku wydatków związanych z promującą firmę stroną internetową, dzięki której przedsiębiorca zyskuje nowych klientów i ułatwia sobie współpracę z kontrahentami, nie powinno być wątpliwości, że będzie je mógł zaliczyć na poczet kosztów uzyskania przychodów. Takie wydatki nie zostały również wymienione w art. 23 ustawy o PIT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma w internecie a wydatki w kosztach

Zaprezentowanie biznesu w sieci wiąże się z koniecznością poniesienia kilku wydatków. Po pierwsze przedsiębiorca płaci za domenę internetową, czyli swój oryginalny adres www – inaczej, wykupuje do niego prawo. Najczęściej oczywiście w adresie tym znajdzie się nazwa firmy, tak aby klientowi łatwo było tę stronę skojarzyć i zapamiętać. Kolejnym wydatkiem jest zakup usługi hostingu, czyli miejsca na serwerze. Dostawca usługi hostingowej udostępnia daną przestrzeń dyskową czy maksymalną liczbę danych, jaką przedsiębiorca będzie chciał wysyłać wykorzystując sieć. Obydwa te wydatki są ściśle związane z funkcjonowaniem samej strony i przedsiębiorca może je „wrzucić” w koszty.

Polecamy: Umowy terminowe po zmianach (książka)

Tak samo, jak sam biznes, tak i jego strona powinna się wyróżniać na tle konkurencji. Stąd koniecznym może się okazać również zakup usługi pozycjonowania strony (czyli uszeregowania jej wśród pierwszych wyników wyszukiwarki) oraz projektu strony od profesjonalnego grafika i programisty. Wreszcie można też kupić obsługę strony www, a także fanpage’a czy profilu firmowego na portalu społecznościowym – w końcu aktualność informacji zamieszczanych na stronach oraz bieżący internetowy kontakt z daną firmą jest dziś na wagę złota. Wszystkie te wydatki zwiększają atrakcyjność strony internetowej naszego biznesu (czy po prostu naszą obecność w internecie), przez co pozwalają dotrzeć do większej ilości klientów, a to oznacza, że potencjalnie zwiększają sprzedaż, czyli że są bez cienia wątpliwości związane z osiąganiem przychodów, a tym samym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Strata z powodu cyberprzestępstwa a koszty uzyskania przychodu

Wydatki ponoszone w związku z zaprojektowaniem, zakładaniem czy obsługą firmowej strony internetowej stanowią koszt w momencie ich poniesienia. Inaczej będzie w przypadku rozliczania rachunków czy faktur za nabycie strony internetowej, które wraz z nabyciem dokumentują też przeniesienie praw autorskich lub licencji. Może tu bowiem powstać wartość niematerialna i prawna, którą trzeba będzie amortyzować.

Katarzyna Miazek, Tax Care

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja
Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA