REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach / fot. Fotolia
Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

REKLAMA

Autopromocja

Przy rozkręceniu biznesu pomaga dobra reklama, ale przydaje się również i w późniejszej fazie życia firmy, kiedy zgromadziliśmy już klientów i np. planujemy zwiększyć sprzedaż. W promocji działalności świetnie sprawdzi się utworzenie własnego firmowego adresu www. Internetowa strona firmy da też możliwość uruchomienia wirtualnego dostępu do asortymentu, czyli wygodnych, szybkich i całodobowych zakupów – coś, co dzisiejsi klienci lubią najbardziej.

Czy wydatki finansowane z dotacji dla bezrobotnych otrzymanej z urzędu pracy są kosztem uzyskania przychodu?

Kosztem, którym przedsiębiorca może obniżyć swoje zobowiązanie z tytułu PIT-u, są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem wydatków wymienionych w art. 23 ustawy o PIT (art. 22 ust. 1 ustawy o PIT). W przypadku wydatków związanych z promującą firmę stroną internetową, dzięki której przedsiębiorca zyskuje nowych klientów i ułatwia sobie współpracę z kontrahentami, nie powinno być wątpliwości, że będzie je mógł zaliczyć na poczet kosztów uzyskania przychodów. Takie wydatki nie zostały również wymienione w art. 23 ustawy o PIT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma w internecie a wydatki w kosztach

Zaprezentowanie biznesu w sieci wiąże się z koniecznością poniesienia kilku wydatków. Po pierwsze przedsiębiorca płaci za domenę internetową, czyli swój oryginalny adres www – inaczej, wykupuje do niego prawo. Najczęściej oczywiście w adresie tym znajdzie się nazwa firmy, tak aby klientowi łatwo było tę stronę skojarzyć i zapamiętać. Kolejnym wydatkiem jest zakup usługi hostingu, czyli miejsca na serwerze. Dostawca usługi hostingowej udostępnia daną przestrzeń dyskową czy maksymalną liczbę danych, jaką przedsiębiorca będzie chciał wysyłać wykorzystując sieć. Obydwa te wydatki są ściśle związane z funkcjonowaniem samej strony i przedsiębiorca może je „wrzucić” w koszty.

Polecamy: Umowy terminowe po zmianach (książka)

Tak samo, jak sam biznes, tak i jego strona powinna się wyróżniać na tle konkurencji. Stąd koniecznym może się okazać również zakup usługi pozycjonowania strony (czyli uszeregowania jej wśród pierwszych wyników wyszukiwarki) oraz projektu strony od profesjonalnego grafika i programisty. Wreszcie można też kupić obsługę strony www, a także fanpage’a czy profilu firmowego na portalu społecznościowym – w końcu aktualność informacji zamieszczanych na stronach oraz bieżący internetowy kontakt z daną firmą jest dziś na wagę złota. Wszystkie te wydatki zwiększają atrakcyjność strony internetowej naszego biznesu (czy po prostu naszą obecność w internecie), przez co pozwalają dotrzeć do większej ilości klientów, a to oznacza, że potencjalnie zwiększają sprzedaż, czyli że są bez cienia wątpliwości związane z osiąganiem przychodów, a tym samym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Strata z powodu cyberprzestępstwa a koszty uzyskania przychodu

Wydatki ponoszone w związku z zaprojektowaniem, zakładaniem czy obsługą firmowej strony internetowej stanowią koszt w momencie ich poniesienia. Inaczej będzie w przypadku rozliczania rachunków czy faktur za nabycie strony internetowej, które wraz z nabyciem dokumentują też przeniesienie praw autorskich lub licencji. Może tu bowiem powstać wartość niematerialna i prawna, którą trzeba będzie amortyzować.

Katarzyna Miazek, Tax Care

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

REKLAMA

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

REKLAMA

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

REKLAMA