REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach / fot. Fotolia
Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

REKLAMA

REKLAMA

Przy rozkręceniu biznesu pomaga dobra reklama, ale przydaje się również i w późniejszej fazie życia firmy, kiedy zgromadziliśmy już klientów i np. planujemy zwiększyć sprzedaż. W promocji działalności świetnie sprawdzi się utworzenie własnego firmowego adresu www. Internetowa strona firmy da też możliwość uruchomienia wirtualnego dostępu do asortymentu, czyli wygodnych, szybkich i całodobowych zakupów – coś, co dzisiejsi klienci lubią najbardziej.

Czy wydatki finansowane z dotacji dla bezrobotnych otrzymanej z urzędu pracy są kosztem uzyskania przychodu?

REKLAMA

Kosztem, którym przedsiębiorca może obniżyć swoje zobowiązanie z tytułu PIT-u, są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem wydatków wymienionych w art. 23 ustawy o PIT (art. 22 ust. 1 ustawy o PIT). W przypadku wydatków związanych z promującą firmę stroną internetową, dzięki której przedsiębiorca zyskuje nowych klientów i ułatwia sobie współpracę z kontrahentami, nie powinno być wątpliwości, że będzie je mógł zaliczyć na poczet kosztów uzyskania przychodów. Takie wydatki nie zostały również wymienione w art. 23 ustawy o PIT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma w internecie a wydatki w kosztach

Zaprezentowanie biznesu w sieci wiąże się z koniecznością poniesienia kilku wydatków. Po pierwsze przedsiębiorca płaci za domenę internetową, czyli swój oryginalny adres www – inaczej, wykupuje do niego prawo. Najczęściej oczywiście w adresie tym znajdzie się nazwa firmy, tak aby klientowi łatwo było tę stronę skojarzyć i zapamiętać. Kolejnym wydatkiem jest zakup usługi hostingu, czyli miejsca na serwerze. Dostawca usługi hostingowej udostępnia daną przestrzeń dyskową czy maksymalną liczbę danych, jaką przedsiębiorca będzie chciał wysyłać wykorzystując sieć. Obydwa te wydatki są ściśle związane z funkcjonowaniem samej strony i przedsiębiorca może je „wrzucić” w koszty.

Polecamy: Umowy terminowe po zmianach (książka)

Tak samo, jak sam biznes, tak i jego strona powinna się wyróżniać na tle konkurencji. Stąd koniecznym może się okazać również zakup usługi pozycjonowania strony (czyli uszeregowania jej wśród pierwszych wyników wyszukiwarki) oraz projektu strony od profesjonalnego grafika i programisty. Wreszcie można też kupić obsługę strony www, a także fanpage’a czy profilu firmowego na portalu społecznościowym – w końcu aktualność informacji zamieszczanych na stronach oraz bieżący internetowy kontakt z daną firmą jest dziś na wagę złota. Wszystkie te wydatki zwiększają atrakcyjność strony internetowej naszego biznesu (czy po prostu naszą obecność w internecie), przez co pozwalają dotrzeć do większej ilości klientów, a to oznacza, że potencjalnie zwiększają sprzedaż, czyli że są bez cienia wątpliwości związane z osiąganiem przychodów, a tym samym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Strata z powodu cyberprzestępstwa a koszty uzyskania przychodu

Wydatki ponoszone w związku z zaprojektowaniem, zakładaniem czy obsługą firmowej strony internetowej stanowią koszt w momencie ich poniesienia. Inaczej będzie w przypadku rozliczania rachunków czy faktur za nabycie strony internetowej, które wraz z nabyciem dokumentują też przeniesienie praw autorskich lub licencji. Może tu bowiem powstać wartość niematerialna i prawna, którą trzeba będzie amortyzować.

Katarzyna Miazek, Tax Care

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Tax Care
Lider wśród biur księgowych dla mikro- i małych firm
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Thermomix w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy je zna

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych osób prowadzących działalność gospodarczą nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

REKLAMA

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

REKLAMA

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

REKLAMA