REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PIT-28 za 2019 rok - jak złożyć

PIT-28 (lub PIT28S) za 2019 rok - jak złożyć
PIT-28 (lub PIT28S) za 2019 rok - jak złożyć

REKLAMA

REKLAMA

Podatnicy, którzy skutecznie wybrali w 2019 roku ryczałt od przychodów ewidencjonowanych jako formę opodatkowania swoich przychodów z najmu lub dzierżawy, czy z działalności gospodarczej - muszą w terminie od 15 lutego do 2 marca 2020 r. złożyć roczne zeznanie podatkowe na formularzu PIT-28 (lub PIT28S - w przypadku przedsiębiorstw w spadku).

Kto ma obowiązek złożyć PIT-28 lub PIT-28S

Złóż zeznanie podatkowe PIT-28lub PIT-28S, jeśli:

REKLAMA

REKLAMA

  • korzystasz z opodatkowania ryczałtem oraz
  • masz przychody:
    • z pozarolniczej działalności gospodarczej (np. działalność indywidualna, spółki: cywilna, jawna)
    • z umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub podobnych umów (jeśli te umowy nie są częścią prowadzonej przez ciebie pozarolniczej działalności)
    • ze sprzedaży przetworzonych produktów rolnych pochodzących z własnych upraw, hodowli lub chowu

Możesz wybrać, czy chcesz złożyć deklarację jako PIT-28S. Masz taką możliwość, jeśli jesteś spadkobiercą lub bliską osobą zmarłego przedsiębiorcy. Możesz wypełnić PIT jako tzw. przedsiębiorstwo w spadku.

Nie możesz złożyć zeznania PIT-28 ani PIT-28S wspólnie z żoną lub mężem. Jako małżonkowie rozliczacie się osobno.

Różne źródła przychodów

Przychodu opodatkowanego ryczałtem nie łączysz z przychodami (dochodami) z innych źródeł podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

REKLAMA

Jeśli masz też przychody z innych źródeł niż te opodatkowane ryczałtem, to rozlicz je zeznaniami podatkowymi, np. PIT-37, PIT-36 czy PIT-36L.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętaj, że są różne terminy składania zeznań, np. PIT-37, PIT-36 lub 36L składasz do 30 kwietnia roku następującego po roku podatkowym.

Doliczanie kwoty zwrotu

W zeznaniu za rok, w którym przysługiwał ci zwrot odliczonych kwot od przychodu lub ryczałtu (w całości lub w części), dolicz odpowiednio kwoty wcześniej odliczone.

Polecamy: PIT 2020. Komentarz

Polecamy: Rozliczamy najem

Zeznanie przy korzystaniu ze zwolnienia

Jeśli po raz pierwszy zaczynasz prowadzić pozarolniczą działalność gospodarczą*, masz prawo do skorzystania ze zwolnienia z obowiązku:

  • obliczania ryczałtu za każdy miesiąc
  • wpłacania go na rachunek urzędu skarbowego do 20 dnia każdego miesiąca (w grudniu – w terminie złożenia zeznania)

* Dotyczy to ciebie, jeśli w roku rozpoczęcia działalności, a także w okresie 3 lat, licząc od końca roku poprzedzającego rok jej rozpoczęcia, nie prowadziłeś tej działalności samodzielnie lub jako wspólnik spółki cywilnej lub jawnej. Ponadto takiej działalności nie prowadziła twoja żona lub mąż (jeśli mieliście w tym czasie wspólność majątkową).

Mimo zwolnienia, musisz składać zeznanie oraz zapłacić ryczałt za czas zwolnienia przez 5 kolejnych lat. Czas liczysz po roku, w którym korzystałeś ze zwolnienia. Jest to kwota w wysokości 20% należnego ryczałtu podanego w zeznaniu za rok objęty zwolnieniem.

Odliczenie 1% podatku na organizacje pożytku publicznego

Możesz przekazać 1% podatku dla wybranej przez siebie organizacji pożytku publicznego (OPP) bez dodatkowych wydatków.

Wystarczy, że podczas wypełniania zeznania wybierzesz organizację, którą chcesz wesprzeć. Znajdź organizację pożytku publicznego (OPP) w wyszukiwarce internetowej Ministerstwa Finansów.

Urząd przekaże też 1% podatku z korekty twojego zeznania, jeżeli nastąpiła w ciągu miesiąca od upływu terminu dla złożenia zeznania podatkowego.

Aby urząd mógł przekazać pieniądze, koniecznie zapłać podatek (w tym też zaległość podatkową) nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od wyznaczonego terminu na złożenie zeznania.

Pamiętaj, że gdy złożysz zeznanie po terminie, stracisz prawo do przekazania 1% podatku.

Pozarolnicza działalność gospodarcza – jest to działalność zarobkowa:
- wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa
- polegająca na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż
- polegająca na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

Jest to działalność prowadzona we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów (np. ze stosunku służbowego, działalności wykonywanej osobiście).

Termin złożenia zeznania PIT-28 lub PIT28S

Złóż zeznanie o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych od 15 lutego do ostatniego dnia lutego roku następującego po roku podatkowym.

Pamiętaj, że jeśli termin wypada w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy (niedzielę lub święta), złóż zeznanie w kolejnym dniu po dniu lub dniach wolnych od pracy. Tak właśnie jest w 2020 roku kiedy to ostatni dzień lutego (29.) wypada w sobotę. Dlatego zeznania PIT 28 i PIT-28S za 2019 r. składa się w terminie od dnia 15 lutego do dnia 2 marca 2020 r.

Pamiętaj: Podatek PIT musisz zapłacić na swój mikrorachunek podatkowy.

Złożenie zeznania PIT

Roczne zeznanie PIT (także PIT-28 i PIT-28) trzeba złożyć (zaadresować) do urzędu skarbowego właściwego według twojego miejsca zamieszkania na ostatni dzień roku podatkowego.

Do formularza dołącz odpowiedni załącznik:

  • PIT-28/A – jeśli prowadzisz działalność we własnym imieniu (lub np. rozliczasz najem)
  • PIT-28/B – jeśli jesteś wspólnikiem spółki cywilnej lub jawnej (każdy ze wspólników składa osobno zeznanie z załącznikiem)

Do zeznania możesz też dołączyć, jeśli korzystasz z odliczeń od przychodu lub ryczałtu z tytułu:

  • PIT-O – ulgi np. na internet, rehabilitacyjnej
  • PIT-D – ulgi mieszkaniowej na prawach nabytych
  • PIT-2K – ulgi odsetkowej (pierwszy rok rozliczenia)

Wzory załączników do PIT-28 i PIT-28S znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

Jak podpisać i dostarczyć elektroniczne zeznanie

Jak złożyć e-Deklaracje przez Internet?

Można to zrobić za pomocą:

1. Formularza interaktywnego

Aby to zrobić:

  • wejdź w zakładkę e-Deklaracje
  • wybierz interesujący cię podatek i pobierz odpowiedni formularz
  • wypełnij formularz
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym albo danymi autoryzującymi
  • pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)

2. Modułu systemu finansowo-księgowego

Przy wykorzystaniu odpowiednich aplikacji (modułów) możesz wysyłać deklaracje drogą elektroniczną, bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych oraz automatycznie podpisać elektronicznie wszystkie przesyłane deklaracje.

Aby to zrobić:

  • pobierz właściwą strukturę logiczną z sekcji Struktury dokumentów XML
  • wypełnij i wyślij dokument ze swojej aplikacji
  • pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)

3. Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD)

Aby to zrobić:

  • uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia  dostępną w zakładce - Dokumentacja IT
  • wypełnij formularz
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym lub danymi autoryzującymi
  • wyślij dokument do UBD
  • pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)

Ważne! 
W ten sposób możesz przesłać do 20 tys. deklaracji jednocześnie.

Korekty deklaracji nie możesz złożyć za pomocą bramki UBD. Wyślesz ją tylko jako pojedynczy dokument do systemu e-Deklaracje

Więcej informacji o UBD: Uniwersalna Bramka Dokumentów.

  • uruchom odpowiednią aplikację (moduł) zgodnie ze specyfikacją Wejścia - Wyjścia  dostępną w zakładce - Dokumentacja IT
  • wypełnij formularz
  • podpisz go podpisem kwalifikowanym lub danymi autoryzującymi
  • wyślij dokument do UBD
  • pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO)

Jak udzielić pełnomocnictwa

Jeśli nie chcesz przesyłać informacji osobiście, może to za ciebie zrobić twój pełnomocnik.

Wypełnij i dostarcz do urzędu skarbowego druk UPL-1. Możesz to zrobić:

  • papierowo – złóż go w swoim urzędzie skarbowym,
  • elektronicznie – przekaż przez ePUAP. 

Pamiętaj! Jedno pełnomocnictwo wystarczy do składania deklaracji we wszystkich urzędach skarbowych.

Informacje o pełnomocnictwach oraz aktualne formularze: Pełnomocnictwa.

Aby prawidłowo wysyłać formularze, zainstaluj w systemie:

  1. Zestaw do składania podpisu elektronicznego (czytnik i oprogramowanie) - w przypadku wysyłania formularzy podpisanych kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
  2. Program Adobe Reader dostępny nieodpłatnie na stronie Adobe. Interaktywne formularze wymagają co najmniej wersji 9.0.0.
  3. Wtyczkę (plug-in) niezbędną do wysyłania drogą elektroniczną dokumentów podatkowych, wypełnianych w interaktywnych formularzach w formacie PDF

Jeśli wysyłasz drogą elektroniczną formularze podpisane podpisem elektronicznym, który zapewnia autentyczność deklaracji i podań, opartym na danych autoryzujących, pobierz i zainstaluj wersję 7.0.0 wtyczki lub nowszą.

Nie musisz instalować wtyczki, jeśli wysyłasz poprzez aplikację e-Deklaracje Desktop formularze wyłącznie podpisane podpisem elektronicznym, który zapewnia autentyczność deklaracji, opartym na danych autoryzujących.

Zeznanie złożysz z wykorzystaniem podpisu elektronicznego (tzw. danych autoryzujących). Nie musisz mieć kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Przeczytaj więcej o elektronicznym podpisywaniu zeznań.

Jak podpisać e-Deklaracje

Formularze możesz podpisać

  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym
  • „danymi autoryzującymi” – czyli podpisem elektronicznym, który zapewnia autentyczność deklaracji i podań. Na takie dane autoryzujące składają się:
    • identyfikator podatkowy PESEL lub NIP
    • imię (pierwsze)
    • nazwisko
    • data urodzenia
    • kwota przychodu wskazana w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym składasz deklaracje/wniosek rok podatkowy (np. w 2019 r., kiedy składasz rozliczenie za 2018 r., wpisujesz kwotę przychodu za 2017 r.). Wartość "0" (zero) wpiszesz, jeśli za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok podatkowy, w którym składasz deklaracje/wniosek, nie złożyłeś żadnego zeznania lub rocznego obliczenia podatku

      Ważne! Nie każdy formularz elektroniczny może być podpisany za pomocą "danych autoryzujących". Formularze, które można podpisać za pomocą "danych autoryzujących" są oznaczone w tabelach odpowiednim elementem legendy. 

      Pamiętaj! Danymi autoryzującymi nie mogą być podpisywane deklaracje, które składają pełnomocnicy

  • podpisem elektronicznym użytkownika na Portalu Podatkowym – dla deklaracji wysyłanych z konta podatnika na Portalu Podatkowym; 

Ustanowienie pełnomocnika

Jeśli reprezentuje cię pełnomocnik, dołącz pełnomocnictwo oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej za to pełnomocnictwo (17 zł). Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu.

Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa.

Termin

Złóż zeznanie o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych do ostatniego dnia lutego roku następującego po roku podatkowym.

Pamiętaj, że jeśli termin wypada w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy (niedzielę lub święta), złóż zeznanie w kolejnym dniu po dniu lub dniach wolnych od pracy.

Pamiętaj: Podatek PIT musisz zapłacić na swój mikrorachunek podatkowy.


Przyjęcie zeznania przez urząd

Urząd przyjmie twoje zeznanie, w chwili gdy je złożysz. Nie czekaj na decyzję z urzędu po złożeniu zeznania, bo urząd jej nie wydaje.

Jeśli złożysz zeznanie elektronicznie, dostaniesz urzędowe poświadczenie odbioru (UPO). Jest ono generowane automatycznie przez system.

Złożenie rocznego zeznania PIT jest bezpłatne. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Korekta zeznania z urzędu

W niektórych sytuacjach, urząd może za ciebie skorygować zeznanie. Stanie się tak, gdy urząd stwierdzi, że zeznanie ma:

  • błędy rachunkowe
  • inne oczywiste omyłki
  • wypełnisz je niezgodnie z ustalonymi wymaganiami

Korekta zeznania z urzędu jest możliwa, gdy po poprawkach lub uzupełnieniach zmiana wysokości zobowiązania podatkowego albo kwoty nadpłaty nie przekracza 5000 zł.

Postępowanie podatkowe

Jeśli twoje zeznanie ma błędy (np. zaniżysz zobowiązanie podatkowe), urząd wszczyna postępowanie podatkowe. Urząd może wezwać cię do złożenia wyjaśnień lub uzupełnienia zeznania.

Dostaniesz decyzję, która określa prawidłową kwotę twojego zobowiązania.

Masz prawo wnieść sprzeciw do urzędu skarbowego, który skorygował twoje zeznanie. Sprzeciw wnieś w ciągu 14 dni od dnia doręczenia ci uwierzytelnionej kopii skorygowanego zeznania. Jeśli wniesiesz sprzeciw, to unieważnia on korektę.

Przechowywanie zeznań

Po złożeniu zeznania, przechowuj jego kopię przez 5 lat, czyli do momentu jego przedawnienia. Czas liczysz od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy. Przechowuj też inne dokumenty, które potwierdzają twoje rozliczenie z fiskusem (np. potwierdzenie nadania, gdy wysyłasz zeznanie listem poleconym, kopię zeznania ze stemplem z urzędu lub urzędowe poświadczenie odbioru – przy elektronicznej wysyłce).

Korekta zeznania

Możesz samodzielnie poprawić złożone już zeznanie. Korekta zeznania pozwala uniknąć odpowiedzialności karno-skarbowej lub sankcji podatkowych.

Złożenie zeznania po terminie

Jeśli nie złożysz zeznania w wymaganym czasie, możesz stracić przysługujące ci korzyści (np. prawo do przekazania 1% podatku dla OPP).

Szybszy zwrot nadpłaty podatku

Złóż PIT-28/PIT-28S przez internet. Dzięki temu możesz szybciej otrzymać ewentualny zwrot nadpłaconego podatku. Urząd zwróci ci nadpłatę w ciągu 45 dni. Czas nalicza się od daty złożenia deklaracji.

Jeśli złożysz zeznanie w formie papierowej, urząd zwróci ci nadpłatę w ciągu 3 miesięcy od daty przekazania przez ciebie deklaracji.

Utrata ryczałtu

Możesz w ciągu roku stracić prawo do rozliczania się ryczałtem, jeśli:

  • po rozszerzeniu działalności nie wszystko rozliczasz ryczałtem (np. chcesz dodatkowo prowadzić aptekę czy lombard lub oferować usługi detektywistyczne)
  • wykonujesz pracę na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy przez określony czas od podjęcia działalności

PIT-28/PIT-28S złożysz tylko za okres przed pojawieniem się naruszeń. Za pozostały czas rozliczasz się na zasadach ogólnych.

Jeśli przekroczysz limit przychodów w trakcie roku, do końca tego roku rozliczasz się ryczałtem i składasz zeznanie PIT-28/PIT-28S za ten rok podatkowy. Od kolejnego roku stracisz jednak możliwość rozliczania się ryczałtem.

Kary

Pamiętaj, że grożą ci kary, jeśli:

  • w zeznaniu podasz nieprawdę lub zataisz pewne informacje
  • nie poinformujesz urzędu o zmianie danych
  • nie złożysz zeznania lub zrobisz to po terminie

Instytucja czynnego żalu

Twoim obowiązkiem jest opłacanie podatków oraz składanie zeznań w terminie. Jeśli złożysz zeznanie później, możesz dostać mandat karny. Jeśli nie złożysz zeznania lub zrobisz to po terminie, możesz uniknąć kary. Złóż  pismo, w którym przyznasz się do popełnionego czynu i wskaż jego okoliczności,  tzw. czynny żal. Pamiętaj, że nie pomaga on we wszystkich sprawach (jeśli np. nie złożysz zeznania, a urząd wezwie cię do jego złożenia).

Źródło: Biznes.gov.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Jak zyskać 11 tys. zł na jednym aucie firmowym? Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Ale czasem leasing operacyjny bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

REKLAMA

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

REKLAMA

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Przełom w podatku od nieruchomości. Nowa interpretacja Ministra pozwala firmom odzyskać miliony

Najświeższa interpretacja Ministra Gospodarki i Finansów całkowicie zmienia zasady opodatkowania nieruchomości firmowych. Koniec automatycznego naliczania najwyższych stawek tylko dlatego, że właściciel jest przedsiębiorcą. Dla produkcji, logistyki, handlu i dużych inwestorów to realna szansa na szybkie obniżenie podatku i odzyskanie nadpłat za poprzednie lata.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA