Ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży
REKLAMA
REKLAMA
Ulga na zwiększenie przychodów ze sprzedaży
Kwota odliczenia przysługuje do wysokości dochodu uzyskanego przez podatnika z działalności gospodarczej, nie więcej jednak niż 1 000 000 zł. Celem wprowadzanej ulgi, zwanej również ulgą na ekspansję, jest umożliwienie podwójnego uwzględniania w rozliczeniu podatkowym kosztów związanych ze zwiększeniem przychodów ze sprzedaży produktów, raz jako koszty uzyskania przychodów, drugi jako odliczenie od dochodu
w ramach omawianej ulgi. Za koszty poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów uznaje się koszty:
REKLAMA
1) uczestnictwa w targach poniesione na:
- organizację miejsca wystawowego,
- zakup biletów lotniczych dla pracowników i podatnika,
- zakwaterowanie i wyżywienie dla pracowników i podatnika;
2) działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek dotyczących produktów;
3) dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów;
4) przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów, w szczególności dotyczącej certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych;
5) przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu, a także w celu składania ofert innym
podmiotom.
Jaki próg zwiększenia sprzedaży?
Warunkiem tego odliczenia jest odpowiednie zwiększanie sprzedaży. Podatnik jest bowiem uprawniony do skorzystania z odliczenia, pod warunkiem że w okresie dwóch kolejno następujących po sobie lat podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych, lub osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
Przy spełnieniu tego warunku uwzględnia się wyłącznie przychody, z których dochód podlega opodatkowaniu na terytorium Polski. Jeżeli podatnik, który skorzystał z odliczenia, nie spełni powyższego warunku, jest obowiązany w zeznaniu składanym za rok podatkowy, w którym upłynął termin do osiągnięcia przychodów ze sprzedaży produktów, do odpowiedniego doliczenia kwoty uprzednio odliczonej.
Więcej na temat rozliczania PIT za 2022 rok znajdziesz w publikacji: PIT-y i ulgi podatkowe 2022
Polecamy: INFORLEX „Rozliczenie PIT za 2022 r.” serwis aktualizowany na bieżąco
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat