Elektroniczne faktury we wszystkich urzędach
REKLAMA
REKLAMA
W ramach projektu uruchomiona zostanie Platforma e-fakturowania, która umożliwi odbieranie i wysyłanie faktur elektronicznych do urzędów. Ponadto trwają prace nad standardami odbioru i przetwarzania faktur elektronicznych, które pomogą w dostosowaniu systemów informatycznych urzędów do nowych wymogów. Dodatkowo w projekcie przewidziane zostały działania edukacyjne i wspomagające adaptację standardów e-fakturowania skierowane do sektora IT.
REKLAMA
"Używanie e-faktur przez jednostki administracji publicznej zmniejszy koszty transakcyjne w obrocie gospodarczym. Do tej pory, fakturę papierową trzeba było wydrukować i przesłać pocztą. To zwiększało wydatki oraz podnosiło koszty firmy i zamawiających. Stosowanie faktur elektronicznych wpłynie również korzystnie na system płatności bezgotówkowych" – podkreśla wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński.
Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz
"Wykorzystanie ustandaryzowanych dokumentów i wprowadzenie e-faktur pozwoli też na zwiększenie udziału polskich przedsiębiorców w rynkach zamówień publicznych innych państw członkowskich Unii Europejskiej" – dodaje wiceszef resortu.
Obowiązek wprowadzenia elektronicznych faktur wynika z Dyrektywy 2014/55/UE w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych.
Źródło: Ministerstwo Rozwoju
Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat