REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe zasady odliczania VAT od samochodów w 2014 roku

Piotr Paszek
Doradca podatkowy
Grupa ECDP
Jedna z wiodących grup konsultingowych w Polsce
Nowe zasady odliczania VAT od samochodów w 2014 roku
Nowe zasady odliczania VAT od samochodów w 2014 roku

REKLAMA

REKLAMA

Prawdopodobnie od 1 marca 2014 r. zaczną obowiązywać nowe regulacje dotyczące zasad odliczania podatku VAT od samochodów. Ministerstwo Finansów przygotowało projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw w tym zakresie (ustawa nowelizująca). Projekt ten omawia Piotr Paszek, doradca podatkowy z ECDDP Sp. z o.o.

Dotychczasowe i obecne zasady odliczania VAT od samochodów i paliw

Przypomnijmy, że w 2013 roku w przypadku nabycia bądź najmu, leasingu, itp. samochodów osobowych można było odliczyć 60% kwoty podatku, nie więcej niż 6 000 zł. Odliczenie nie przysługiwało w ogóle w stosunku do nabywanego paliwa. Natomiast pełne odliczenie podatku naliczonego przysługiwało wyłącznie w odniesieniu do tzw. samochodów specjalnych oraz pojazdów o masie przekraczającej 3,5 t. Wskazane ograniczenia wynikały z ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

W roku Polska wystąpiła do Komisji Europejskiej o udzielenie specjalnej zgody tzw. decyzji derogacyjnej, której celem było umożliwienie dalszego stosowania ograniczeń w prawie do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupem samochodów/paliwa. Decyzja taka wydana została w grudniu 2013 r.

W przedmiotowej decyzji Rada Unii Europejskiej upoważniła Polskę do ograniczenia do wysokości 50% prawa do odliczenia podatku VAT zarówno od ww. nabyć samochodów, jak i wydatków związanych z tymi pojazdami, z wyłączeniem pojazdów silnikowych o maksymalnej łącznej masie ponad 3.500 kg lub pojazdów silnikowych posiadających (łącznie z siedzeniem kierowcy) więcej niż dziewięć miejsc siedzących. Przy czym podkreśliła, iż ograniczenie to nie dotyczy wydatków, które są w całości związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Odliczenie VAT od samochodów i paliwa w 2014 r. - decyzja derogacyjna Rady UE

REKLAMA

Co prawda, od 1 stycznia 2014 roku zasady odliczenia podatku naliczonego od pojazdów samochodowych wynikają z art. 86a ust. 1 ustawy o VAT. W świetle ww. przepisu,  kwotę podatku naliczonego stanowi  60% kwoty podatku określonej w fakturze nie więcej jednak niż 6.000 zł.  Ponadto, zgodnie z nowo dodanym art. 88a. w odniesieniu do omawianych pojazdów podatnikom nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie paliwa. Warto wskazać, iż powyższe ograniczenia nie ma zastosowania do tzw. samochodów specjalnych oraz samochodów osobowych z homologacją ciężarową, które wymienione zostały w art. 86a ust. 2 ustawy o VAT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowelizacja ustawy o VAT – planowane wejście w życie: 1 marca 2014 r.

Niemniej jednak w związku z wydaną przez Radę Unii Europejskiej decyzją szykują się kolejne zmiany. Na stronach Ministerstwa Finansów dostępny jest projekt (z 23 grudnia 2013 roku) ustawy zmieniającej ustawę o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw implementujący decyzję Rady. Planowana data wejścia w życie ustawy nowelizującej to 1 marca 2014 roku.

Pierwszą z „nowości” jaką przyniesie wejście w życie ustawy nowelizującej, będzie pojawienie się w ustawie o VAT definicji pojazdu samochodowego. Pojazdem samochodowym będzie pojazd samochodowy w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym, czyli pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h, z wyłączeniem ciągnika rolniczego (art. 2 pkt 33 prawa u ruchu drogowym).

Odliczenie VAT od samochodów i paliw 2014 - projekt ustawy

W myśl ustawy nowelizującej,  w stosunku do pojazdów samochodowych nie znajdzie zastosowania reguła wynikająca z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, zgodnie z którą użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika uważa się za odpłatne świadczenie usług (czynność opodatkowaną). Użycie pojazdu samochodowego, przy nabyciu którego przysługiwało podatnikowi pełne bądź częściowe prawo do odliczenia, do celów innych niż działalność gospodarcza nie będzie więc traktowane jako odpłatne świadczenie usług, czyli nie będzie podlegać opodatkowaniu. Powyższe będzie odnosić się także do pojazdów nabytych przed dniem wejścia w życie ustawy nowelizacyjnej.

Pan Mariusz prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą posiada samochód osobowy, który wykorzystuje do prowadzonej działalności, ale także do celów prywatnych (odwozi dzieci do szkoły). Użycie samochodu do celów prywatnych – odwożenie dzieci do szkoły, nie będzie odpłatnym świadczeniem usług (czynnością opodatkowaną). Pan Mariusz nie będzie więc zobowiązany do rozliczenia podatku VAT z tego tytułu.

Zgodnie z mającymi wejść w życie regulacjami, podatnikowi, który wykorzystuje pojazd samochodowy o masie nieprzekraczającej 3,5 tony (a więc samochód osobowy) dla celów działalności gospodarczej, ale także dla celów prywatnych, będzie przysługiwało prawo do odliczenia 50% kwoty podatku naliczonego od wydatków związanych z samochodem. Wydatkami będą środki przeznaczone na nabycie samochodu, jego najem, leasing, także wydatki związane z nabywaniem paliwa czy eksploatacją samochodu (np. naprawą). Jednakże możliwość odliczenia 50% podatku VAT od zakupionego paliwa, co wynika z art. 9 ustawy nowelizującej, będzie przysługiwała dopiero od 1 lipca 2015 roku.

Pan Józef – podatnik VAT, planuje kupno samochodu, który będzie wykorzystywany częściowo na cele działalności gospodarczej, a częściowo na cele prywatne. Zgodnie z nowymi regulacjami, Pan Józef będzie mógł odliczyć 50% kwoty podatku naliczonego z tytułu kupna samochodu, a także 50% kwoty podatku z tytułu ewentualnej naprawy samochodu. Panu Józefowi nie będzie jednak przysługiwało w ogóle prawo do odliczenia podatku w związku z nabywanym paliwem aż do 30 czerwca 2015 roku.

Ograniczenie prawa do odliczenia do 50% kwoty podatku nie znajdzie zastosowania, jeżeli samochód będzie wykorzystywany wyłącznie do działalności gospodarczej prowadzonej przez podatnika.

Zgodnie z nowymi (projektowanymi) przepisami pojazdy będzie uznawało się za wykorzystywane wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej w dwóch przypadkach:
Po pierwsze jeżeli będzie to wynikało z prowadzonej przez podatnika ewidencji przebiegu pojazdu.
Po drugie gdy konstrukcja pojazdu będzie wykluczała jego wykorzystanie do celów niezwiązanych z prowadzoną działalnością lub będzie powodowała, że jego użycie do celów niezwiązanych z działalnością będzie nieistotne. Do tej grupy będą należały pojazdy o charakterze dostawczym, a także wymienione w ustawie pojazdy specjalne, takie jak np. ładowarka, koparka, żuraw.

W projekcie ustawy nowelizującej określono co powinna zawierać ewidencja przebiegu pojazdu. W ewidencji tej należy zatem umieścić numer ewidencyjny pojazdu, opis trasy, kolejny numer wpisu, datę i cel wyjazdu, liczbę faktycznie przejechanych kilometrów, potwierdzenie autentyczności wpisu przez podatnika. Jako ewidencję będzie można wykorzystać ewidencję prowadzona dla celów podatku dochodowego.

Podatnicy wykorzystujący pojazdy wyłącznie do prowadzonej działalności gospodarczej i prowadzący ewidencję będą zobowiązani do poinformowania Naczelnika Urzędu Skarbowego o pojazdach w terminie 7 dni licząc od dnia poniesienia pierwszego wydatku związanego z wykorzystywaniem samochodu wyłącznie do działalności gospodarczej. Jeżeli podatnik nie złoży informacji we wskazanym terminie, do czasu złożenia informacji będzie uznawało się, że samochód nie jest wykorzystywany wyłącznie do prowadzonej działalności gospodarczej. W przypadku zmiany wykorzystywania pojazdu, na podatniku będzie ciążył obowiązek złożenia informacji aktualizującej najpóźniej na 7 dni przed dokonaniem zmiany.

Pan Adam – podatnik, zamierza nabyć samochód, który będzie służył wyłącznie do prowadzenia działalności gospodarczej, co wykazane będzie w prowadzonej ewidencji pojazdu. Pan Adam będzie zobowiązany do poinformowania Naczelnika Urzędu Skarbowego o nabytym samochodzie w terminie 7 dni od jego nabycia. Jeżeli Pan Adam spóźniłby się ze złożeniem informacji i zawiadomił Naczelnika Urzędu Skarbowego dopiero 20. dnia od dnia nabycia samochodu, wtedy pomiędzy 7. a 20. dniem Panu Adamowi nie przysługiwałoby pełne, a jedyne 50% prawo do odliczenia VAT z tytułu wydatków związanych z samochodem (z wyłączeniem wydatków przeznaczonych na zakup paliwa do 30 czerwca 2015 roku) .

Gdy samochód będzie przeznaczony wyłącznie do odsprzedaży, oddania w odpłatne używanie na podstawie umowy najmu, leasingu itp., a czynności te będą stanowić przedmiot działalności podatnika, wtedy nie będzie obowiązku prowadzenia ewidencji.

Obowiązek podatkowy w VAT w 2014 r. - zasady ogólne

Limity zwrotu VAT za materiały budowlane 2014 - I kwartał

Bitcoin i wirtualne przedmioty - opodatkowanie PIT i VAT

Na podstawie ustawy nowelizującej, jeżeli w ciągu 60 miesięcy licząc od miesiąca, w którym samochód nabyto zmieni się sposób wykorzystywania samochodu tzn. samochód, który dotychczas był wykorzystywany wyłącznie do działalności gospodarczej, zacznie być także wykorzystywany w celach prywatnych bądź samochód, który był tylko częściowo wykorzystywany do działalności gospodarczej zacznie być w pełni wykorzystywany do prowadzenia tej działalności, wtedy podatnik  zobowiązany będzie do dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego przy nabyciu pojazdu.

Korekty będzie dokonywało się w deklaracji za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiła zmiana w kwocie proporcjonalnej do pozostałego okresu korekty. W przypadku samochodów o wartości do 15 000 zł korekty dokonywać będzie się w sytuacji, gdy zmiana przeznaczenia nastąpiła w ciągu 12 miesięcy licząc od miesiąca dokonania nabycia. Powyższe reguły będą odnosiły się także do pojazdów nabytych przed dniem wejścia w życie ustawy nowelizującej, jeżeli z tytułu ich nabycia odliczono 50% lub 60% wartości podatku nie więcej niż 5 000 lub 6 000 zł. 

Po wejściu w życie ustawy nowelizującej podatnik nabył samochód o wartości  20 000 zł, który wykorzystywał zarówno do prowadzenia działalności gospodarczej, jak i do celów prywatnych. Z tytułu nabycia podatnik mógł więc odliczyć 50% kwoty podatku. Po 20 miesiącach od nabycia samochodu podatnik stwierdził, że pojazd będzie jednak wykorzystywany wyłącznie do prowadzonej działalności. Podatnik będzie zobowiązany do dokonania korekty podatku naliczonego (w przypadku nabycia samochodu wykorzystywanego tylko do prowadzenia działalności przysługuje odliczenie  w pełnej wysokości) w deklaracji składanej za okres, w którym nastąpiła zmiana.

Warto także zwrócić uwagę, że w stosunku do pojazdów samochodowych będących przedmiotem najmu, leasingu itp., jeżeli wskazane umowy zostały zawarte przed dniem wejścia w życie ustawy nowelizującej, zastosowanie znajdą obecnie obowiązujące przepisy. A więc w przypadku umowy najmu, leasingu itp. samochodu osobowego zawartej w styczniu 2014 r., kwotę odliczanego podatku naliczonego będzie stanowić  60 % kwoty podatku naliczonego od czynszu, raty itp., nie więcej jednak niż 6 000 zł w stosunku do całkowitego okresu użytkowania samochodu.


Jeżeli podatnik przed wejściem w życie ustawy nowelizującej podpisał umowę najmu pojazdu samochodowego, w stosunku do którego przysługiwało pełne odliczenie (dotyczy to np. samochodów z „kratką” czy pojazdów specjalnych), wtedy podatnik będzie uprawniony do odliczenia podatku w pełnej wysokości po spełnieniu określonych warunków.

Samochód będący przedmiotem umowy musi zostać wydany podatnikowi przed wejściem w życie ustawy nowelizacyjnej, a umowa powinna zostać zarejestrowana w urzędzie skarbowym do 30 marca 2014 roku. Zrealizowanie wskazanych warunków pozwoli podatnikowi na pełne odliczenie podatku VAT.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Polecamy: Zmiany 2014 - Podatki, Księgowość, Kadry, Firma, Prawo

Należy podkreślić, że powyższe odnosić będzie się do zawartych przez podatnika umów najmu, leasingi itp., bez uwzględnienia zmian w nich dokonanych po wejściu w życie ustawy nowelizującej.

W styczniu 2014 roku Pan Maciej – podatnik, zawarł umowę najmu samochodu osobowego. Z tego tytułu Pan Maciej będzie uprawniony do odliczenia 60% kwoty podatku (nie więcej niż 6 000 zł) naliczonego od czynszu. Gdyby Pan Maciej zawarł umowę najmu samochodu „z kratką”, który został mu wydany przed wejściem w życie ustawy nowelizującej, a dodatkowo umowa najmu została zarejestrowana w urzędzie skarbowym do 30 marca 2014 r., wtedy Panu Maciejowi przysługiwałoby pełne prawo do odliczenia.

Przedstawiony projekt ustawy nowelizującej jest obecnie poddany konsultacjom społecznym. Planowana data wejścia w życie to 1 marca 2014 roku. Trzeba mieć jednak na uwadze, że zarówno treść ustawy jak i data rozpoczęcia obowiązywania mogą ulec zmianie.

Piotr Paszek, doradca podatkowy ECDDP Sp. z o.o.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
W jakich przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

Jak zyskać 11 tys. zł na jednym aucie firmowym? Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Ale czasem leasing operacyjny bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

REKLAMA

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

REKLAMA

Słownik KSeF [od A do Z] - wyjaśnienie wszystkich kluczowych pojęć. Pomoc dla księgowych i podatników VAT

Encyklopedia KSeF ma w przejrzysty sposób wyjaśnić najważniejsze pojęcia i zasady związane z Krajowym Systemem e-Faktur. Zawiera praktyczne definicje oraz zagadnienia, które pomogą księgowym i przedsiębiorcom bezpiecznie wdrożyć obowiązkowy system e-fakturowania od lutego 2026 r. Treść tej encyklopedii powstała w oparciu o aktualne przepisy, ale też rozważania branżowe na temat najtrudniejszych zagadnień. Celem jest ułatwienie pracy i ograniczenie ryzyka błędów przy prowadzeniu rozliczeń, a także zapoznanie czytelników z nową rzeczywistością. Autorką Encyklopedii KSeF jest Karolina Kasprzyk, ekspert księgowy, Lider Zespołu Księgowego CashDirector S.A. Mamy nadzieję, że ta encyklopedia pozwoli uporządkować najważniejsze informacje o KSeF i ułatwi codzienną pracę z e-fakturami. Zgromadzone tu definicje i wyjaśnienia mogą służyć jako praktyczny przewodnik po KSeF i powinny być pomocne w codziennych obowiązkach i kontaktach z systemem e-faktur.

Rozporządzenie EUDR – nowe obowiązki dla firm od 25 grudnia 2025 r. czy później? Trzy możliwe scenariusze i praktyczne skutki. Jakie zmiany szykuje UE?

Czy unijne rozporządzenie EUDR nałoży nowe obowiązki - także na polskie firmy - już od 25 grudnia br., czy też później i w jakim zakresie? Komisja Europejska, Rada UE i Parlament Europejski pracują bowiem obecnie nad nowelizacją tego rozporządzenia, w szczególności nad wprowadzeniem uproszczeń dla podmiotów w dalszej części łańcucha dostaw oraz ograniczeniem liczby oświadczeń DDS raportowanych w systemie unijnym. Nie jest obecnie jasne, czy w związku z tymi zmianami wejście w życie rozporządzenia się opóźni – a jeżeli tak, to do kiedy. Trzy możliwe scenariusze w tym zakresie omawiają eksperci z CRIDO.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA