| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Odliczanie i zwroty podatku > Odliczenie VAT przy sprzedaży produktów po cenach promocyjnych

Odliczenie VAT przy sprzedaży produktów po cenach promocyjnych

Przedsiębiorca, który dokonuje sprzedaży towarów po cenach promocyjnych w ramach programu lojalnościowego, ma prawo odliczyć pełną kwotę podatku VAT naliczonego związanego z ich zakupem. Zasada ta ma zastosowanie również w przypadku sprzedaży towarów poniżej ich ceny zakupu.

Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 22 grudnia 2016 r., sygn. 3063-ILPP1-2.4512.132.2016.1.JO.

Interpretacja indywidualna poznańskiej izby skarbowej dotyczy wnioskodawcy sprzedającego kosmetyki w ilościach hurtowych na rzecz wyspecjalizowanych punktów usługowych (salonów kosmetycznych i fryzjerskich). Zakupy premiowane są punktami bonusowymi, które uprawniają do nabycia określonych produktów za symboliczną złotówkę. Pytanie wnioskodawcy dotyczyło możliwości odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego wobec zakupu produktów odsprzedawanych następnie poniżej ceny zakupu w cenie 1 zł.

Zgodnie z art. 86 ust 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Warunkiem odliczenia jest związek pomiędzy zakupem a czynnością opodatkowaną VAT. Według wnioskodawcy w przedmiotowym stanie faktycznym związek ten polega przede wszystkim na tym, że możliwość zakupu towarów promocyjnych za symboliczną złotówkę motywuje kontrahentów do nabywania produktów premiowanych punktami bonusowymi.

Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu zaaprobował stanowisko własne wnioskodawcy uznając, że:

„(…)Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia w pełnej kwocie podatku od towarów i usług naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług podlegających sprzedaży przez niego w ramach Programu lojalnościowego po promocyjnej cenie(…)”

Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz

Powołana interpretacja umożliwia znaczną elastyczność w stosowaniu cen promocyjnych, jest wyrazem stosowania wykładni optymalnej z punktu widzenia rezultatów ekonomiczno-społecznych.

Autor: Paweł Kula, doradca podatkowy, Russell Bedford Poland

Artykuł pochodzi z RB Magazine wydawanego przez Russell Bedford

Czytaj także

Data publikacji:

Ekspert:

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.

Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.

Zdjęcia

Odliczenie VAT przy sprzedaży produktów po cenach promocyjnych
Odliczenie VAT przy sprzedaży produktów po cenach promocyjnych

VAT Zmiany od 1 września i 1 listopada 2019 r.29.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

KORONAWIRUS - podatki, prawo

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

Eksperci portalu infor.pl

Rödl & Partner

Doradztwo podatkowe, prawne, biznesowe, audyt, księgowość

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »