REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa księgowość w chmurze?

Teresa Warska
 Systim
Księgowość przez Internet – online
Jak działa księgowość w chmurze?
Jak działa księgowość w chmurze?

REKLAMA

REKLAMA

Księgowość w chmurze jeszcze niedawno była domeną małych firm. Dziś prowadzenie księgowości w chmurze zyskuje coraz większą liczbę zwolenników - zarówno wśród średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Jakie są jej zalety księgowości w chmurze i czy jest w pełni bezpieczna?

Księgowość w chmurze

Już na wstępie warto podkreślić, że księgowość w chmurze może występować w kilku formach. Stanowi ona bowiem nie tylko zewnętrzną przestrzeń do obliczeń księgowych, lecz także pozwala na prowadzenie i przechowywanie danych, a dla wielu stanowić będzie idealne rozwiązanie służące do archiwizacji tychże danych To, co z pewnością łączy wyżej wymienione funkcje, to umieszczone dane na serwerze dostawcy usługi, a także błyskawiczny dostęp do nich czy optymalizacja procesów księgowych.

REKLAMA

Autopromocja

Księgowość w chmurze - dostęp z każdego miejsca

Jak w praktyce działa księgowość w chmurze? Tego typu księgowanie pozwala na uzyskanie dostępu do programu za pośrednictwem przeglądarki internetowej, bez przeprowadzania jakichkolwiek instalacji. A zatem zbędna jest tutaj inwestycja w osobne licencje na każde stanowisko pracy – dostęp do aplikacji ma każdy pracownik, który po podaniu loginu i hasła może rozpocząć pracę z dokumentacją za pośrednictwem przeglądarki internetowej.

- Proces obsługi programu jest intuicyjny i nie wymaga dodatkowych szkoleń czy instruktażu z tego zakresu – bez względu na to, czy jesteśmy małym czy dużym przedsiębiorstwem. Co więcej, wszelkie aktualizacje odbywają się tutaj zdalnie, nie angażując przy tym użytkownika. Nie ma zatem możliwości, by program nie odpowiadał na zmiany zachodzące w prawie i nie spełniał wymogów formalnych – mówi Teresa Warska, specjalistka ds. prawa podatkowego w Systim.pl.

Optymalizacja procesów księgowych

Księgowość w chmurze to bez wątpienia szybki dostęp do danych – z racji tego, że nie wymaga ono instalacji, a jedynie dostępu do urządzenia (laptop, komputer stacjonarny, tablet czy smartfon) połączonego z Internetem, użytkownik - o dowolnej porze dnia - może korzystać z księgowości. Co więcej, rozwiązanie chmurowe to także optymalizacja wielu procesów związanych z dokumentacją. Wraz z dostępem do księgowości w chmurze, zyskujemy możliwość przechowywania informacji związanych z danym przedsiębiorstwem w jednym miejscu. Co więcej, jeśli nasi kontrahenci otrzymają dostęp do naszej chmury (bądź jej części), zautomatyzowaniu podlegać będzie również część prac związana z nimi. Z kolei szeroki katalog dostępnych narzędzi księgowo-finansowych stanowi nieocenione wsparcie w ramach tworzenia chociażby raportów czy wprowadzania „fizycznych” dokumentów do programu.

- Wybrane na rynku rozwiązania pozwalają w prosty sposób zeskanować faktury kosztowe, co daje możliwość zaimportowania ich do systemu, który to automatycznie wykona odpowiednie księgowania. Co ważne, nie ma tu znaczenia, w jakim programie są one wystawiane. Dla przykładu, są programy, które pozwalają na import z kilkunastu popularnych programów fakturujących, ale także z tak popularnych formatów, jak na przykład JPK_V7 – podkreśla Teresa Warska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Księgowość w chmurze a bezpieczeństwo

REKLAMA

Optymalizacja pracy to nie jedyna korzyść, wynikająca z księgowości w chmurze. Poprzez korzystanie z usługi w chmurze ograniczamy też ryzyko popełnienia błędów związanych z wprowadzaniem danych. Niestety wiele przedsiębiorstw, w obawie o bezpieczeństwo i utratę danych, rezygnuje z tej opcji księgowości – zupełnie niepotrzebnie! Warto bowiem pamiętać, że niezwykle restrykcyjne certyfikacje centrów danych gwarantują najwyższe standardy bezpieczeństwa infrastruktury i dostępności tychże danych.

- Dla przykładu, dzięki zastosowaniu bezpiecznego, szyfrowanego połączenia SSL, logowania przy użyciu hasła, dwuskładnikowego uwierzytelniania i licznych innych zabezpieczeń, gwarantuje się poziom bezpieczeństwa identyczny, jak w przypadku bankowości elektronicznej. Co ważne, spełniane są także wymogi RODO – przekonuje Warska.

Warto również nadmienić, że rozwiązania księgowe w chmurze spełniają zasady, które są wskazywane w ustawie o rachunkowości. Sprawia to, że po wprowadzeniu operacji do ksiąg rachunkowych, dedykowany program stworzy tu automatycznie dziennik, będący jednym z obowiązkowych elementów księgowych.

Kompleksowe możliwości księgowości w chmurze, a także bezpieczeństwo danych, jakie oferują rozwiązania typu cloud, czynią z nich bardzo przydatne narzędzie zarówno dla małych, jak i średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Szybki dostęp do danych pozwala na optymalizację oraz większą kontrolę wielu procesów związanych z dokumentacją. Jedynie, co pozostaje użytkownikowi, to… wybór programu, którego wygodę i funkcjonalność sprawdzić można poprzez 30-dniową wersję próbną, którą oferują wybrani dostawcy.

Więcej na ten temat znajdziesz w publikacji Instrukcje księgowego z serwisem online

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa funkcja w e-Urzędzie Skarbowym: Raport podatnika. Jakie informacje można otrzymać?

W komunikacie z 10 października 2024 r. Ministerstwo Finansów poinformowało o wprowadzeniu nowej funkcjonalności w e-Urzędzie Skarbowym – Raportu podatnika. Czym jest ten raport, który dotyczy przedsiębiorców i organizacji? Jakie informacje zawiera?

Globalny sektor logistyczny zakończy 2024 rok na dużym plusie

Wolumen towarowy transportowany przez światową flotę kontenerową zyska w tym roku 5-6%. Fracht lotniczy zaliczy wzrost na poziomie 5%, a rynek przesyłek ekspresowych i paczek urośnie o nawet 9,2%. Więcej i szybciej zarobią także operatorzy logistyczni, ponieważ obserwujemy właśnie niecodzienne przesunięcie szczytu transportowego na szlakach prowadzących z Chin do Europy i USA. Branża logistyczna pogodziła się również z kryzysem żeglugowym na Morzu Czerwonym, a nawet zamieniła konieczność opływania Afryki na wzrosty w poszczególnych obszarach rynku. Za sprawą rosnącej sprzedaży w e‑commerce to może być bardzo dobry rok dla logistyki, nawet w kulejącej gospodarczo Europie.

Opanowanie logistyki przez inteligentne algorytmy jeszcze nam nie grozi

Dotychczasowe doświadczenia firm próbujących wdrożyć inteligentne algorytmy w swoich łańcuchach dostaw pokazują, że jest to zadanie ekstremalnie trudne. Zgodnie z harmonogramem i pierwotnymi założeniami robi to zaledwie 16% organizacji. Niewielki jest także udział przedsiębiorstw, które stosują już sztuczną inteligencję w wybranych procesach logistycznych. Programom implementacji towarzyszy ponadto obszerny katalog czynników ryzyka i brak odpowiedniego know-how, ale w branży panuje przekonanie, że AI i tak zrewolucjonizuje globalne łańcuchy zaopatrzenia.

Nadgodziny w pracy – jak liczyć, limity, rodzaje, rekompensaty, wynagrodzenie

Czym są nadgodziny, jakie są ich rodzaje i zasady rozliczania? Jakie rekompensaty przysługują za godziny nadliczbowe? Wyjaśnia Karolina Woźniczka, specjalistka ds. kadr i płac w Meritoros SA.

REKLAMA

Zaświadczenie o dochodach: jak je uzyskać online w e-Urzędzie Skarbowym? Ile trwa procedura?

Ministerstwo Finansów informuje, że podatnicy coraz chętniej występują i częściej uzyskują zaświadczenia o dochodach on-line w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Trwa to z reguły kilka minut. Wydanie elektronicznego zaświadczenia o dochodach jest bezpłatne. Ma on taką samą moc prawną jak dokument papierowy. W całym 2023 roku wnioski o wydanie takich zaświadczeń w e-US złożyło prawie 160 tys. osób, a w pierwszej połowie 2024 r. już ponad 95 tys. 

Wycena aktuarialna wartości godziwej (fair value) instrumentów finansowych

Jaka jest rola aktuariusza oraz standardów międzynarodowych w wycenie aktuarialnej instrumentów finansowych? Elementy modelu wyceny aktuarialnej oraz jej raportowanie.

Przechowywanie dokumentów w firmie. Przepisy i zasady zarządzania dokumentacją

Średniej wielkości firma gromadzi olbrzymie ilości dokumentacji. W każdym przedsiębiorstwie są to dokumenty o charakterze ogólnym, ale też szereg dokumentów właściwych dla profilu działalności danej firmy. Niezależnie od ich ilości, dokumenty muszą być odpowiednio zarządzane, co wiąże się ze stworzeniem warunków do ich przechowywania, właściwym ich archiwizowaniem, niszczeniem, a w razie potrzeby digitalizacją. Sprawne zarządzanie dokumentami w firmie pozwala na szybki dostęp do potrzebnych informacji, co w konsekwencji wspiera procesy decyzyjne i operacyjne w przedsiębiorstwie. Konieczność właściwego zorganizowania dokumentacji wynika jednak nie tylko z potrzeby utrzymania porządku czy zredukowania czasu potrzebnego na poszukiwanie dokumentów, ale też z przepisów prawnych. 

Do 15 mln zł pożyczki dla mikro i małych firm na inwestycje. Stałe oprocentowanie 2% lub 1,5%

Bank Ochrony Środowiska uruchomił pod koniec września 2024 r. kolejny nabór wniosków o preferencyjne pożyczki unijne w województwie lubelskim. Nowa oferta BOŚ jest, tym razem, skierowana do mikro i małych przedsiębiorstw oraz spółek komunalnych. Pożyczki będzie można wykorzystać na zwiększenie efektywności energetycznej firm.

REKLAMA

Post-importowe kontrole celno skarbowe

W ostatnim czasie rośnie skuteczność kontroli celno skarbowych, a w tym kontrole post-importowe i post-eksportowe związane z obrotem międzynarodowym towarów. Pomagają w tym przepisy, które nakładają dodatkowe wymagania na eksporterów i importerów, takie jak środowiskowe, środki ochrony rynku, a w tym postępowania antydumpingowe czy antysubsydyjne, czy związane z sytuacją na świecie jak sankcje.

Przedsiębiorca ma konkretne korzyści finansowe z zatrudnienia studenta. Ekspert pokazuje jakie

Stały wzrost kosztów pracy sprawia, że przedsiębiorcy poszukują rozwiązań, które umożliwią im oszczędności w tym zakresie. Jednym z chętniej stosowanych pomysłów jest zatrudnianie studentów. Podpowiadamy, dlaczego warto zatrudniać młode osoby i jakie korzyści dla przedsiębiorcy to przyniesie.

REKLAMA