REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

dr hab. Stanisław Hońko prezesem SKwP. Jakie plany ma SKwP na lata 2023-2026?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Organizacja skupiająca przedstawicieli środowiska zawodowego związanego z rachunkowością i finansami
Stanisław Hońko
Stanisław Hońko
Media

REKLAMA

REKLAMA

dr hab. Stanisław Hońko, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, został nowym prezesem Zarządu Głównego SKwP, na lata 2023-2026. Jaki jest nowy skład prezydium SKwP? Czym będzie zajmowało się SKwP w kolejnych latach?

dr hab. Stanisław Hońko - prezesem SKwP na lata 2023-2026

dr hab. Stanisław Hońko, to obecny prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, wybrany na lata 2023-2026. Jest także prezesem SKwP Oddziału Okręgowego w Szczecinie, profesorem w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Szczecińskiego, przewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Ekonomii i Finansów, członkiem Komitetu Standardów Rachunkowość, autorem ponad 300 publikacji, doradca podatkowy.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Nowy skład prezydium SKwP

Wyjaśnijmy, że Zarząd Główny SKwP jest jednym z organów naczelnych władz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Składa się z jedenastu członków wybranych przez Krajowy Zjazd Delegatów oraz z prezesów zarządów oddziałów okręgowych. Zarząd Główny wybiera ze swego grona Prezydium Zarządu Głównego składające się z prezesa, dwóch wiceprezesów, sekretarza oraz skarbnika.

Prezydium Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w kadencji 2023-2026 prezentuje się następująco:

dr hab. Stanisław Hońko, prof. US - prezes SKwP

REKLAMA

dr hab. Grażyna Voss, prof. PBŚ - wiceprezes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

dr Paweł Zieniuk - wiceprezes

Leszek Lewandowicz - sekretarz

Ewa Komorowska - skarbnik

Członkowie Zarządu Głównego w kadencji 2023–2026:

  • Agnieszka Gajewska – członek,
  • prof. dr hab. Waldemar Gos – członek,
  • dr Krzysztof Jonas – członek,
  • prof. dr hab. Aldona Kamela–Sowińska – członek,
  • dr Małgorzata Kamieniecka – członek,
  • Jerzy Koniecki – członek,
  • Ewa Stopczyńska – członek,
  • dr Małgorzata Szulc – członek,
  • Małgorzata Sokół–Kreczko – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Białymstoku,
  • Sabina Urbańska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Bielsku–Białej,
  • Zdzisława Wołek – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Częstochowie,
  • Dorota Kania – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Gdańsku,
  • Łukasz Drewniak – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Gorzowie Wlkp.,
  • Henryk Herman – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Katowicach,
  • Agnieszka Pasek–Wujek – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Kielcach,
  • dr Anna Paszkiewicz – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Koszalinie,
  • dr Łukasz Górka – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Krakowie,
  • Marcin Wyrzykowski – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Legnicy,
  • Stefan Czerwiński – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Lublinie,
  • Bożena Wilk – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Łodzi,
  • Alina Gumkowska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Olsztynie,
  • Sebastian Kuś – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Opolu,
  • Grzegorz Bosy – prezes Zarządu Oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu,
  • Sławomir Szlachetka – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Radomiu,
  • Andrzej Karpiak – prezes Zarządu Oddziału Podkarpackiego w Rzeszowie,
  • Ewa Żegaczewska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Suwałkach,
  • Janusz Pietrzykowski – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego Toruniu,
  • Katarzyna Tomala – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Warszawie,
  • Krystyna Urbaniak – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego we Włocławku,
  • prof. dr hab. Zbigniew Luty – prezes Zarządu Oddziału Dolnośląskiego we Wrocławiu,
  • Barbara Rosińska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Zielonej Górze.

Czym będzie zajmowało się SKwP w latach 2023-2026?

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce określiło podstawowe cele strategiczne na kolejną kadencję. Oto one:

Cel strategiczny nr 1: wzrost atrakcyjności modelu członkostwa w SKwP

Cel strategiczny nr 2: wzmocnienie społecznej pozycji zawodu księgowego

Cel strategiczny nr 3: uregulowanie/profesjonalizacja zawodu księgowego w Polsce

Cel strategiczny nr 4: utrzymanie pozycji lidera na rynku szkoleń z zakresu rachunkowości i dziedzin pokrewnych

Cel strategiczny nr 5: poprawa komunikacji z otoczeniem

Cel strategiczny nr 6: wzmocnienie zasobów kadrowych zaangażowanych w działalność SKwP

Cel strategiczny nr 7: zwiększenie aktywności SKwP w mediach społecznościowych

Cel strategiczny nr 8: utrzymanie stabilnej sytuacji finansowej SKwP

Cel strategiczny nr 9: pełne wykorzystanie możliwości zintegrowanego systemu informatycznego SKwP

 

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mały ZUS 2026: Podwyżka może niewielka, ale składka zdrowotna znów boli

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dna 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokość minimalnej stawki godzinowej w 2026 r., minimalne wynagrodzenie w 2026 roku wyniesie 4806 zł, a minimalna stawka godzinowa 31,40 zł. Minimalne wynagrodzenie wpłynie również na wysokość preferencyjnych składek ZUS, tzw. mały ZUS oraz limit dla działalności nierejestrowanej. Znaczny wzrost też nastąpi w składce zdrowotnej.

KSeF 2026 - Jeszcze można uniknąć katastrofy. Prof. Modzelewski polemizuje z Ministerstwem Finansów

Niniejsza publikacja jest polemiką prof. Witolda Modzelewskiego z tezami i argumentacją resortu finansów zaprezentowanymi w artykule: „Wystawianie faktur w KSeF w 2026 roku. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów”. Śródtytuły pochodzą od redakcji portalu infor.pl.

Rolnicy i rybacy muszą szykować się na zmiany – nowe przepisy o pomocy de minimis już w drodze!

Rolnicy i rybacy w całej Polsce powinni przygotować się na nadchodzące zmiany w systemie wsparcia publicznego. Rządowy projekt rozporządzenia wprowadza nowe obowiązki dotyczące informacji, które trzeba będzie składać, ubiegając się o pomoc de minimis. Nowe przepisy mają ujednolicić formularze, zwiększyć przejrzystość oraz zapewnić pełną kontrolę nad dotychczas otrzymanym wsparciem.

Wystawienie faktury VAT (ustrukturyzowanej) w KSeF może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową

Czy wystawienie faktury ustrukturyzowanej może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową? Na to pytanie odpowiada na prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

TSUE: Sąd ma ocenić, czy klauzula WIBOR szkodzi konsumentowi ale nie może oceniać samego wskaźnika

Sąd krajowy ma obowiązek dokonania oceny, czy warunek umowny dotyczący zmiennej stopy oprocentowania opartej o WIBOR, powoduje znaczącą nierównowagę ze szkodą dla konsumenta - oceniła Rzeczniczka Generalna TSUE w opinii opublikowanej 11 września 2025 r. (sprawa C‑471/24 - J.J. przeciwko PKO BP S.A.) Dodała, że ocena ta nie może jednak odnosić się do wskaźnika WIBOR jako takiego ani do metody jego ustalania.

Kiedy ZUS może przejąć wypłatę świadczeń od przedsiębiorcy? Konieczny wniosek od płatnika lub ubezpieczonego

Brak płynności finansowej płatnika składek, zatrudniającego powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników, takich jak zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. ZUS może pomóc w takiej sytuacji i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

W 2026 roku 2,8 mln firm musi zmienić sposób fakturowania. Im szybciej się przygotują, tym większą przewagę zyskają nad konkurencją

W 2026 roku ponad 2,8 mln przedsiębiorstw w Polsce zostanie objętych obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Dla wielu z nich będzie to największa zmiana technologiczna od czasu cyfryzacji JPK. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada tę transformację jako krok ku nowoczesności, dla MŚP może oznaczać konieczność głębokiej reorganizacji sposobu działania. Eksperci radzą przedsiębiorcom: czas wdrożenia KSeF potraktujcie jako inwestycję.

Środowisko testowe KSeF 2.0 (dot. API) od 30 września, Moduł Certyfikatów i Uprawnień do KSeF 2.0 od 1 listopada 2025 r. MF: API KSeF 1.0 nie jest kompatybilne z API KSeF 2.0

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 10 września 2025 r., że wprowadzone zostały nowe funkcjonalności wcześniej niedostępne w API KSeF1.0 (m.in. FA(3) z węzłem Zalacznik, tryby offline24 czy certyfikaty KSeF). W związku z wprowadzonymi zmianami konieczna jest integracja ze środowiskiem testowym KSeF 2.0., które zostanie udostępnione 30 września.

REKLAMA

KSeF 2.0 już nadchodzi: Wszystko, co musisz wiedzieć o rewolucji w e-fakturowaniu

Już od 1 lutego 2026 r. w Polsce zacznie obowiązywać nowy, obligatoryjny KSeF 2.0. Ministerstwo Finansów ogłosiło, że wersja produkcyjna KSeF 1.0 zostaje „zamrożona” i nie będzie dalej rozwijana, a przedsiębiorcy muszą przygotować się do pełnej migracji. Ważne terminy nadchodzą szybko – środowisko testowe wystartuje 30 września 2025 r., a od 1 listopada ruszy Moduł Certyfikatów i Uprawnień. To oznacza prawdziwą rewolucję w e-fakturowaniu, której nie można przespać.

Te czynności w księgowości można wykonać automatycznie. Czy księgowi powinni się bać utraty pracy?

Automatyzacja procesów księgowych to kolejny krok w rozwoju tej branży. Dzięki możliwościom systemów, księgowi mogą pracować szybciej i wydajniej. Era ręcznego wprowadzania danych dobiega końca, a digitalizacja pracy biur rachunkowych i konieczność dostosowania oferty do potrzeb XXI wieku to konsekwencje cyfrowej rewolucji, której jesteśmy świadkami. Czy zmiany te niosą wyłącznie korzyści, czy również pewne zagrożenia?

REKLAMA