REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

dr hab. Stanisław Hońko prezesem SKwP. Jakie plany ma SKwP na lata 2023-2026?

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Organizacja skupiająca przedstawicieli środowiska zawodowego związanego z rachunkowością i finansami
Stanisław Hońko
Stanisław Hońko
Media

REKLAMA

REKLAMA

dr hab. Stanisław Hońko, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, został nowym prezesem Zarządu Głównego SKwP, na lata 2023-2026. Jaki jest nowy skład prezydium SKwP? Czym będzie zajmowało się SKwP w kolejnych latach?

dr hab. Stanisław Hońko - prezesem SKwP na lata 2023-2026

dr hab. Stanisław Hońko, to obecny prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, wybrany na lata 2023-2026. Jest także prezesem SKwP Oddziału Okręgowego w Szczecinie, profesorem w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Szczecińskiego, przewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Ekonomii i Finansów, członkiem Komitetu Standardów Rachunkowość, autorem ponad 300 publikacji, doradca podatkowy.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy skład prezydium SKwP

Wyjaśnijmy, że Zarząd Główny SKwP jest jednym z organów naczelnych władz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Składa się z jedenastu członków wybranych przez Krajowy Zjazd Delegatów oraz z prezesów zarządów oddziałów okręgowych. Zarząd Główny wybiera ze swego grona Prezydium Zarządu Głównego składające się z prezesa, dwóch wiceprezesów, sekretarza oraz skarbnika.

Prezydium Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w kadencji 2023-2026 prezentuje się następująco:

dr hab. Stanisław Hońko, prof. US - prezes SKwP

REKLAMA

dr hab. Grażyna Voss, prof. PBŚ - wiceprezes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

dr Paweł Zieniuk - wiceprezes

Leszek Lewandowicz - sekretarz

Ewa Komorowska - skarbnik

Członkowie Zarządu Głównego w kadencji 2023–2026:

  • Agnieszka Gajewska – członek,
  • prof. dr hab. Waldemar Gos – członek,
  • dr Krzysztof Jonas – członek,
  • prof. dr hab. Aldona Kamela–Sowińska – członek,
  • dr Małgorzata Kamieniecka – członek,
  • Jerzy Koniecki – członek,
  • Ewa Stopczyńska – członek,
  • dr Małgorzata Szulc – członek,
  • Małgorzata Sokół–Kreczko – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Białymstoku,
  • Sabina Urbańska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Bielsku–Białej,
  • Zdzisława Wołek – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Częstochowie,
  • Dorota Kania – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Gdańsku,
  • Łukasz Drewniak – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Gorzowie Wlkp.,
  • Henryk Herman – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Katowicach,
  • Agnieszka Pasek–Wujek – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Kielcach,
  • dr Anna Paszkiewicz – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Koszalinie,
  • dr Łukasz Górka – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Krakowie,
  • Marcin Wyrzykowski – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Legnicy,
  • Stefan Czerwiński – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Lublinie,
  • Bożena Wilk – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Łodzi,
  • Alina Gumkowska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Olsztynie,
  • Sebastian Kuś – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Opolu,
  • Grzegorz Bosy – prezes Zarządu Oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu,
  • Sławomir Szlachetka – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Radomiu,
  • Andrzej Karpiak – prezes Zarządu Oddziału Podkarpackiego w Rzeszowie,
  • Ewa Żegaczewska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Suwałkach,
  • Janusz Pietrzykowski – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego Toruniu,
  • Katarzyna Tomala – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Warszawie,
  • Krystyna Urbaniak – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego we Włocławku,
  • prof. dr hab. Zbigniew Luty – prezes Zarządu Oddziału Dolnośląskiego we Wrocławiu,
  • Barbara Rosińska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Zielonej Górze.

Czym będzie zajmowało się SKwP w latach 2023-2026?

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce określiło podstawowe cele strategiczne na kolejną kadencję. Oto one:

Cel strategiczny nr 1: wzrost atrakcyjności modelu członkostwa w SKwP

Cel strategiczny nr 2: wzmocnienie społecznej pozycji zawodu księgowego

Cel strategiczny nr 3: uregulowanie/profesjonalizacja zawodu księgowego w Polsce

Cel strategiczny nr 4: utrzymanie pozycji lidera na rynku szkoleń z zakresu rachunkowości i dziedzin pokrewnych

Cel strategiczny nr 5: poprawa komunikacji z otoczeniem

Cel strategiczny nr 6: wzmocnienie zasobów kadrowych zaangażowanych w działalność SKwP

Cel strategiczny nr 7: zwiększenie aktywności SKwP w mediach społecznościowych

Cel strategiczny nr 8: utrzymanie stabilnej sytuacji finansowej SKwP

Cel strategiczny nr 9: pełne wykorzystanie możliwości zintegrowanego systemu informatycznego SKwP

 

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

REKLAMA

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA