REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

dr hab. Stanisław Hońko prezesem SKwP. Jakie plany ma SKwP na lata 2023-2026?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce
Organizacja skupiająca przedstawicieli środowiska zawodowego związanego z rachunkowością i finansami
Stanisław Hońko
Stanisław Hońko
Media

REKLAMA

REKLAMA

dr hab. Stanisław Hońko, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, został nowym prezesem Zarządu Głównego SKwP, na lata 2023-2026. Jaki jest nowy skład prezydium SKwP? Czym będzie zajmowało się SKwP w kolejnych latach?

dr hab. Stanisław Hońko - prezesem SKwP na lata 2023-2026

dr hab. Stanisław Hońko, to obecny prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, wybrany na lata 2023-2026. Jest także prezesem SKwP Oddziału Okręgowego w Szczecinie, profesorem w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Szczecińskiego, przewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Ekonomii i Finansów, członkiem Komitetu Standardów Rachunkowość, autorem ponad 300 publikacji, doradca podatkowy.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Nowy skład prezydium SKwP

Wyjaśnijmy, że Zarząd Główny SKwP jest jednym z organów naczelnych władz Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Składa się z jedenastu członków wybranych przez Krajowy Zjazd Delegatów oraz z prezesów zarządów oddziałów okręgowych. Zarząd Główny wybiera ze swego grona Prezydium Zarządu Głównego składające się z prezesa, dwóch wiceprezesów, sekretarza oraz skarbnika.

Prezydium Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w kadencji 2023-2026 prezentuje się następująco:

dr hab. Stanisław Hońko, prof. US - prezes SKwP

REKLAMA

dr hab. Grażyna Voss, prof. PBŚ - wiceprezes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

dr Paweł Zieniuk - wiceprezes

Leszek Lewandowicz - sekretarz

Ewa Komorowska - skarbnik

Członkowie Zarządu Głównego w kadencji 2023–2026:

  • Agnieszka Gajewska – członek,
  • prof. dr hab. Waldemar Gos – członek,
  • dr Krzysztof Jonas – członek,
  • prof. dr hab. Aldona Kamela–Sowińska – członek,
  • dr Małgorzata Kamieniecka – członek,
  • Jerzy Koniecki – członek,
  • Ewa Stopczyńska – członek,
  • dr Małgorzata Szulc – członek,
  • Małgorzata Sokół–Kreczko – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Białymstoku,
  • Sabina Urbańska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Bielsku–Białej,
  • Zdzisława Wołek – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Częstochowie,
  • Dorota Kania – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Gdańsku,
  • Łukasz Drewniak – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Gorzowie Wlkp.,
  • Henryk Herman – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Katowicach,
  • Agnieszka Pasek–Wujek – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Kielcach,
  • dr Anna Paszkiewicz – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Koszalinie,
  • dr Łukasz Górka – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Krakowie,
  • Marcin Wyrzykowski – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Legnicy,
  • Stefan Czerwiński – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Lublinie,
  • Bożena Wilk – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Łodzi,
  • Alina Gumkowska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Olsztynie,
  • Sebastian Kuś – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Opolu,
  • Grzegorz Bosy – prezes Zarządu Oddziału Wielkopolskiego w Poznaniu,
  • Sławomir Szlachetka – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Radomiu,
  • Andrzej Karpiak – prezes Zarządu Oddziału Podkarpackiego w Rzeszowie,
  • Ewa Żegaczewska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Suwałkach,
  • Janusz Pietrzykowski – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego Toruniu,
  • Katarzyna Tomala – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Warszawie,
  • Krystyna Urbaniak – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego we Włocławku,
  • prof. dr hab. Zbigniew Luty – prezes Zarządu Oddziału Dolnośląskiego we Wrocławiu,
  • Barbara Rosińska – prezes Zarządu Oddziału Okręgowego w Zielonej Górze.

Czym będzie zajmowało się SKwP w latach 2023-2026?

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce określiło podstawowe cele strategiczne na kolejną kadencję. Oto one:

Cel strategiczny nr 1: wzrost atrakcyjności modelu członkostwa w SKwP

Cel strategiczny nr 2: wzmocnienie społecznej pozycji zawodu księgowego

Cel strategiczny nr 3: uregulowanie/profesjonalizacja zawodu księgowego w Polsce

Cel strategiczny nr 4: utrzymanie pozycji lidera na rynku szkoleń z zakresu rachunkowości i dziedzin pokrewnych

Cel strategiczny nr 5: poprawa komunikacji z otoczeniem

Cel strategiczny nr 6: wzmocnienie zasobów kadrowych zaangażowanych w działalność SKwP

Cel strategiczny nr 7: zwiększenie aktywności SKwP w mediach społecznościowych

Cel strategiczny nr 8: utrzymanie stabilnej sytuacji finansowej SKwP

Cel strategiczny nr 9: pełne wykorzystanie możliwości zintegrowanego systemu informatycznego SKwP

 

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa opłata cukrowa uderzy w małe firmy? Minister ostrzega przed katastrofą dla MŚP

Minister Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, ostrzega przed skutkami nowelizacji „podatku cukrowego”. Zwraca uwagę, że projekt zmian w ustawie o zdrowiu publicznym przygotowany przez Ministerstwo Finansów może nadmiernie obciążyć najmniejsze firmy. Nowe przepisy dotyczące opłaty cukrowej mają – wbrew intencjom resortu – rozszerzyć obowiązki sprawozdawcze i podatkowe także na mikro i małych przedsiębiorców.

Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

REKLAMA

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

REKLAMA

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

REKLAMA