REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura rachunkowe pod presją! Przedsiębiorcy nie chcą już tylko księgowych, wymagają więcej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Biura rachunkowe pod presją! Przedsiębiorcy nie chcą już tylko księgowych – wymagają więcej
Biura rachunkowe pod presją! Przedsiębiorcy nie chcą już tylko księgowych – wymagają więcej
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Tradycyjna księgowość odchodzi do lamusa! Nowy raport ujawnia, że firmy oczekują od biur rachunkowych roli doradców biznesowych, którzy nie tylko rozliczą podatki, ale także pomogą podejmować strategiczne decyzje. Powolna obsługa, brak nowoczesnych technologii i utrudniony kontakt sprawiają, że wielu przedsiębiorców rozważa zmianę usługodawcy. Czy Twoje biuro rachunkowe nadąży za rewolucją, czy straci klientów? Sprawdź, jakie zmiany są konieczne, by przetrwać!

Przedsiębiorcy nie szukają już tylko księgowych – oczekują partnerów biznesowych, którzy odciążą ich w formalnościach i pomogą podejmować lepsze decyzje finansowe. Nowy raport Symfonii, oparty na badaniu ponad 1000 właścicieli firm, pokazuje, że standardowa obsługa rachunkowa przestaje wystarczać. Klienci chcą szybkości, lepszej komunikacji i nowoczesnych technologii, które usprawnią współpracę. Jakie zmiany muszą wdrożyć biura rachunkowe, by sprostać tym wymaganiom? Oto kluczowe wnioski z pierwszego tak kompleksowego badania w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Czego przedsiębiorcy oczekują od biur rachunkowych? Pierwszy taki raport

Czego przedsiębiorcy oczekują od pracowników biur rachunkowych? Odpowiedzi na to pytanie, za pośrednictwem panelu Ariadna udzieliło ponad 1000 osób. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Symfonii, producenta oprogramowania ERP w Polsce, wynika, że standardy obsługi klienta w biurach rachunkowych wymagają znaczących zmian, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.

Raport „Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców" to pierwsze tak kompleksowe opracowanie na polskim rynku, poświęcone oczekiwaniom przedsiębiorców wobec standardów obsługi w biurach rachunkowych. To efekt badania przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie ponad 1000 właścicieli firm korzystających z usług księgowych. Jak wynika z raportu, oczekują oni znacznie więcej niż tylko prowadzenia dokumentacji księgowej. Kluczowe znaczenie ma dla nich kompleksowe wsparcie biznesowe oraz nowoczesne standardy obsługi, co może znacznie wpłynąć na rolę, jaką obecnie pełnią biura rachunkowe.

Nowa rola biur rachunkowych

Trzy najistotniejsze czynniki decydujące o udanej współpracy z biurem rachunkowym wskazane przez respondentów to szybkość obsługi oraz jakość komunikacji (po 28 proc.), a także rzetelność i fachowość (24 proc.). Co istotne, przedsiębiorcy coraz częściej oczekują, że biuro rachunkowe przejmie na siebie całość procesów księgowych, minimalizując ich własne zaangażowanie w te kwestie. Z badania wynika, że właściciele firm chcą widzieć w biurze rachunkowym partnera biznesowego, który pomoże w podejmowaniu ważnych decyzji, a także zapewni szybki dostęp do informacji finansowych.

REKLAMA

biura rachunkowe przedsiebiorcy oczekiwania

biura rachunkowe przedsiebiorcy oczekiwania

Materiały prasowe

Co ma największy wpływ na Twoje zadowolenie ze współpracy z biurem rachunkowym? Źródło: Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców, Ogólnopolski panel Badawczy Ariadna, 2024.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sygnaliści w biurze rachunkowym - Poradnik Gazety Prawnej

Biura rachunkowe muszą nadążyć za nowymi oczekiwaniami klientów

Brak dostępności, problemy z komunikacją oraz ograniczony zakres usług to najczęstsze zastrzeżenia zgłaszane przez respondentów. W kontekście budowania satysfakcji klienta coraz większe znaczenie ma także wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak automatyzacja procesów i zdalny dostęp do dokumentów. To z kolei wiąże się z koniecznością spełnienia nowych wymagań.

- Biura rachunkowe, aby utrzymać konkurencyjność, muszą inwestować w technologie i automatyzację oraz dbać o szybką reakcję na potrzeby klientów. Te, które postawią na proaktywne podejście, zyskają lojalność i zbudują długotrwałe relacje z klientami – komentuje Agata Wójcik, Product Manager Symfonia eBiuro oraz ekosystemu dla biur rachunkowych i mikroprzedsiębiorców.

Podsumowanie raportu „Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców"

Przedsiębiorcy oczekują od biur rachunkowych więcej niż tylko księgowości – chcą partnerstwa biznesowego, szybkości obsługi i nowoczesnych technologii. Raport Symfonii, oparty na badaniu ponad 1000 właścicieli firm, pokazuje, że kluczowe są jakość komunikacji (28%), rzetelność (24%) i automatyzacja procesów. Brak dostępności i ograniczona oferta usług to najczęstsze zastrzeżenia klientów.

Biura rachunkowe muszą dostosować się do rosnących oczekiwań, inwestując w technologie i proaktywne podejście. Te, które zapewnią kompleksowe wsparcie biznesowe, zyskają lojalność klientów i przewagę konkurencyjną. Pełny raport jest dostępny bezpłatnie na stronie: https://symfonia.pl/blog/firmy/biura-rachunkowe/wspolpraca-z-biurem-rachunkowym-czego-od-ksiegowych-oczekuja-przedsiebiorcy/.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

REKLAMA

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

REKLAMA

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

Czy noty księgowe trzeba będzie wystawiać w KSeF od lutego 2026 roku?

Firma nalicza kary umowne za niezgodne z umową użytkowanie wypożyczanego sprzętu. Z uwagi na to, że kary umowne nie podlegają VAT, ich naliczanie dokumentujemy poprzez wystawienie noty księgowej. Czy taki dokument również będziemy musieli wystawiać od 2026 roku z użyciem systemu KSeF?

REKLAMA