Kategorie

Opłata emisyjna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo celne - nowelizacja. Podstawowym celem zmian jest usprawnienie wydawania decyzji w zakresie należności celnych i podatkowych oraz opłat paliwowej i emisyjnej, które są należne z tytułu importu towarów. Zmiany zawarte w noweli wejdą w życie w większości w 2021 roku, część na początku 2022 roku.
Prawo celne. Usprawnienia wydawania decyzji dotyczących naliczania należności celnych i podatkowych oraz opłaty paliwowej i opłaty emisyjnej w związku z importem towarów - to jeden z celów nowelizacji ustawy - Prawo celne.
Prawo celne. Sejm uchwalił nowelizację Prawa celnego, której celem jest m.in. usprawnienie wydawania decyzji dotyczących należności importowych oraz wprowadzenia rozwiązań w zakresie identyfikacji cudzoziemców do celów podatkowych
Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia rozszerzającego (już w trakcie 2019 roku) listę deklaracji, informacji i podań w sprawach podatkowych, które mogą być podpisywane danymi autoryzującymi (tzw. inny podpis elektroniczny zapewniający autentyczność deklaracji i podań). W ten sposób będą mogły być podpisywane także informacje w sprawie opłaty paliwowej, opłaty emisyjnej, podania w sprawach dotyczących podatku akcyzowego, deklaracje o wysokości daniny solidarnościowej (DSF-1) oraz zeznania PIT-36S, PIT-36LS i PIT-28S.
6 czerwca 2018 r. Sejm uchwalił ustawę o biokomponentach i biopaliwach ciekłych, która wprowadza m.in. opłatę emisyjną od paliw. Opozycja przekonuje, że to kolejny podatek. Rząd podkreśla, że pieniądze z opłaty pójdą na walkę ze smogiem.
Przedsiębiorcy bardzo krytycznie oceniają pomysł wprowadzenia III progu podatkowego w wysokości 36% od dochodów powyżej 1 mln PLN oraz likwidację podatku liniowego w działalności gospodarczej i wprowadzenie II progu podatkowego w wysokości 23% pod fałszywą nazwą tzw. „daniny solidarnościowej”.
Rządowy projekt nowelizacji ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych zakłada wprowadzenie opłaty emisyjnej od 1 stycznia 2019 r. Zdaniem prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju Pawła Borysa Polska jest jednym z krajów mających najniższe ceny paliw i najniższy udział podatków w tej cenie, a opłata emisyjna ma służyć czystości powietrza.