REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwolnienia od podatku dla firm w podstrefie SSSE

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy zainwestują na terenie podstrefy Białystok Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej będą zwolnieniu z podatku od nieruchomości do 2013 roku - zdecydowali białostoccy radni.

Takie ulgi obowiązują już w mieście od końca października 2008 roku, ale formalnie nie mogłyby dotyczyć firm, które zainwestują w podstrefie powstałej 31 grudnia 2008 roku - wyjaśniła skarbnik Białegostoku Stanisława Kozłowska.

REKLAMA

REKLAMA

Ulgami zostaną objęci przedsiębiorcy, którzy albo poniosą konkretne, określone nakłady inwestycyjne albo utworzą określoną liczbę miejsc pracy w podstrefie - powiedziała Kozłowska.

By mikroprzedsiębiorca mógł być zwolniony z podatku od nieruchomości musi zainwestować 30 tys. euro lub utworzyć minimum 3 nowe miejsca pracy. W przypadku małych firm to odpowiednio 60 tys. euro lub 10 nowych miejsc pracy, średnie firmy muszą zainwestować 250 tys. euro lub utworzyć 50 nowych miejsc pracy. By ze zwolnienia skorzystała duża firma powinna zainwestować 3 mln euro lub utworzyć 200 nowych miejsc pracy - poinformowała Kozłowska. By skorzystać ze zwolnień, firmy muszą przez 5 lat od ukończenia inwestycji utrzymać utworzone miejsca pracy.

Kozłowska zaznaczyła, że przedsiębiorca sam wybiera sobie tytuł do ulgi: albo nakłady albo miejsca pracy, "to, co mu łatwiej osiągnąć", gdyż obu tytułów do ulg nie można łączyć.

REKLAMA

Ze zwolnień nie mogą skorzystać firmy, które mają zaległości w podatkach lub w okresie dwóch lat przed zgłoszeniem zamiaru skorzystania ze zwolnienia, korzystały z umorzeń podatków na sumę jednego tysiąca złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zwolnieniu z podatku od nieruchomości nie podlegają też budynki, z których korzystają stacje benzynowe lub obiekty handlowe, np. duże sklepy (gdy powierzchnia sprzedaży przekracza 500 metrów kwadratowych).

Kozłowska podkreśliła, że władze miasta oczekują, że przyjęte zwolnienia "będą ważnym impulsem" zachęcającym firmy do inwestowania w podstrefie. W grudniu będzie rozstrzygany przetarg na sprzedaż pięciu działek w podstrefie. Przyznała jednocześnie, że z obowiązujących zwolnień skorzystały w ciągu kilku ostatnich lat w mieście - poza podstrefą - "pojedyncze firmy".

Jak dotychczas w białostockiej podstrefie zainwestował jeden inwestor, który jest w trakcie budowy fabryki. Ma ona status zakładu pracy chronionej i automatycznie korzysta ze zwolnień z podatku od nieruchomości.

Podstrefa Białystok SSSE, to 30 hektarów gruntów w dwóch kompleksach, przygotowane dla inwestorów w południowo-wschodniej części miasta. W białostockiej podstrefie SSSE mogą powstawać obiekty biurowo-administracyjne, magazyny, obiekty produkcyjno-usługowe i produkcyjne w branżach, które nie są uciążliwe dla środowiska.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Szybszy zwrot VAT po wdrożeniu KSeF. Ale księgowi będą poddani jeszcze większej presji czasu

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: dobrowolna opcja poza przepisami. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

REKLAMA

Można korzystnie i bezpiecznie zrestrukturyzować zadłużenie firmy w 2026 roku. Prawo przewiduje kilka możliwości by uniknąć szybkiej egzekucji

Grudzień to dla wielu przedsiębiorców czas rozliczeń i planów na kolejny rok. To ostatnie okno dla firm z problemami finansowymi, aby zdecydować, czy wejdą w 2026 rok z planem restrukturyzacji, czy z narastającym ryzykiem upadłości. 2025 rok może być w Polsce pierwszym, w którym przekroczona zostanie liczba 5000 restrukturyzacji. Ponadto od sierpnia obowiązują znowelizowane przepisy implementujące tzw. „Dyrektywę drugiej szansy”, które promują restrukturyzację zamiast likwidacji i zmieniają zasady gry dla dłużników i wierzycieli.

JPK VAT - zmiany od 2026 roku: dostosowanie do KSeF i systemu kaucyjnego. Ważne oznaczenia: OFF, BFK, DI

W dniu 12 grudnia 2025 r. Minister Finansów i Gospodarki podpisał nowelizację, nowelizacji z 2023 r. rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług. Rozporządzenie wchodzi w życie 18 grudnia 2025 r. Ale zmiany dotyczą ewidencji JPK_VAT z deklaracją składanych za okresy rozliczeniowe od 1 lutego 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA