Instrukcja kancelaryjna i archiwa zakładowe
REKLAMA
REKLAMA
Rozporządzenie określa:
- instrukcję kancelaryjną,
- sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitych rzeczowych wykazów akt,
- instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy.
W załączniku do rozporządzenia oddzielnie określono wykazy akt dla wyżej wymienionych podmiotów, niemniej jednak wszystkie wykazy tworzone są jednolicie - w oderwaniu od struktury organizacyjnej podmiotu i podziału kompetencji wewnątrz podmiotu.
Wykazy akt oparte są na systemie klasyfikacji dziesiętnej. Całość dokumentacji danego podmiotu dzielona jest na dziesięć klas głównych - o symbolach klasyfikacyjnych od „0” do „9”.
W ramach każdej klasy głównej znajduje się maksymalnie dziesięć klas drugiego rzędu - o symbolach od „00” do „99”. Klasy trzeciego, czwartego rzędu tworzone są analogicznie, tak więc symbole klasyfikacyjne klas czwartego rzędu będą się mieścić w rzędzie od „0000” do „9999”. Klasom końcowym nadawane są kategorie archiwalne.
Przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do dokumentacji powstającej i napływającej od dnia 1 stycznia 2011 r.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat