OPP mogą korzystać bezpłatnie z czasu w publicznych mediach
W ocenie dyrektora departamentu pożytku publicznego w MPiPS Krzysztofa Więckiewicza wyrówna to szanse małych organizacji m.in. podczas kampanii związanej z zachęceniem podatników do przekazania 1 proc. podatku.
Ogólne zasady, na jakich organizacje mogą w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia bezpłatnie informować o swojej działalności w publicznych mediach, określa rozporządzenie KRRiT.
Ustalenia dotyczące szczegółów jego realizacji odbywają się w ramach m.in. Rady Działalności Pożytku Publicznego - organu działającego przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. W skład rady wchodzą przedstawiciele administracji rządowej, samorządowej oraz organizacji pozarządowych.
Rzecznik prasowy Polskiego Radia Radosław Kazimierski wyjaśnił, że problem stanowi m.in. kwestia, jak sprawiedliwie przyznać czas antenowy organizacjom. Zaznaczył też, że radio musi dostosować do rozporządzenia swoją ramówkę.
Gorące tematy dla biur rachunkowych. SLIM VAT 3, KSeF, praca zdalna
Kup książkę:
Gorące tematy dla biur rachunkowych. SLIM VAT 3, KSeF, praca zdalna - Poradnik Gazety PrawnejKazimierski powiedział, że zarząd PR podejmie uchwałę ws. rozporządzenia prawdopodobnie w połowie lutego. Podkreślił też, że obecnie mimo braku szczegółowych rozwiązań PR udostępnia bezpłatnie czas organizacjom pożytku publicznego, głównie w programie 2 PR. "W przypadku, gdybyśmy zostali zalani zgłoszeniami organizacji pozarządowych, będzie decydowała kolejność zgłoszeń" - zaznaczył. Kazimierski dodał, że na razie nie ma z tym problemu.
Poinformował, że od października ub. roku zgłosiło się 12 organizacji, z czego wyemitowano spoty 10 z nich. Podkreślił, że wnioski o udzielenie organizacjom czasu antenowego są realizowane, jeśli spełniają określone kryteria.
Zespół Centrum Informacji TVP poinformował PAP, że telewizja respektuje rozporządzenie KRRiT. "Zgodnie z jego zapisami od stycznia, oprócz spotów kampanii społecznych, emituje też własny spot promujący ideę przekazywania 1 proc. z podatku dochodowego od osób fizycznych organizacjom pożytku publicznego" - podano.
KSeF. Jak przygotować się do wystawiania e-faktur
Kup książkę:
KSeF. Jak przygotować się do wystawiania e-faktur + plakat KSeF. Krok po krokuWięckiewicz ocenił, że rozporządzenie "zdemokratyzuje dostęp do mediów organizacji, które chcą informować o swojej działalności". Powiedział też, że potrzebna jest dyskusja na temat reklamy i promocji organizacji pożytku publicznego w mediach. "Powinna być zachowana równość szans. Małej organizacji nie stać na potężny przekaz w mediach" - dodał.
Podkreślił też, że w rozliczeniu podatkowym za 2010 jeden proc. podatku przekazało organizacjom ponad milion osób więcej niż rok wcześniej. Ocenił, że "ogromną rezerwę" stanowią podatnicy, za których rozlicza się z fiskusem pracodawca. Dodał, że trwają rozmowy z ZUS, by emeryci mogli przekazywać 1 proc. podatku wybranej organizacji za pomocą składanego oświadczenia. "Przewidujemy w tym roku korekty do ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, i prawdopodobnie ten problem umieścimy jako element zmian" - zapowiedział.
Bieżące aktualności o zmianach przepisów
Czy biuro rachunkowe ma nowe obowiązki w związku z wprowadzeniem KSeF? Zmiany w podatkach dochodowych na 2024 r. i innych zmianach w VAT 2024 oraz prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. I wiele innych bieżących tematów ...
IFK Platforma Księgowych i KadrowychZ danych Ministerstwa Finansów wynika, że 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego w rozliczeniu za 2010 r. przekazało 38 proc. uprawnionych, czyli ponad 10 mln podatników. Z danych na dzień 15 września ub. roku wynika, że na rzecz organizacji przekazano ponad 400 mln zł. Ostateczne rozliczenie ma być gotowe w marcu 2012 r. Podatnicy średnio przekazali organizacjom kwotę 39 zł. Pieniądze otrzymało 6,5 tys. organizacji, rok wcześniej 7,1 tys.
Rozporządzenie KRRiT z 29 kwietnia ub. roku określa sposób emisji audycji przygotowanych przez organizacje pozarządowe oraz czas przeznaczony na ich rozpowszechnianie. Mają one być emitowane w programach ogólnopolskich publicznej telewizji i radia, a także w stacjach regionalnych. Spółki mają obowiązek uwzględniać różnorodność zadań publicznych oraz ich znaczenie dla społeczności. Ponadto od 1 stycznia do 30 kwietnia telewizja i radio publiczne mają informować o możliwości i zasadach przekazywania 1 proc. podatku dochodowego organizacjom pożytku publicznego.
REKLAMA

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
Komentarze(0)
Pokaż: