REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

OPP mogą korzystać bezpłatnie z czasu w publicznych mediach

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Organizacje pożytku publicznego w tym roku po raz pierwzszy mogą korzystać bezpłatnie z czasu antenowego w publicznych radiu i telewizji podczas kampanii związanej z przekazywaniem tym organizacjom 1 proc. podatku.

W ocenie dyrektora departamentu pożytku publicznego w MPiPS Krzysztofa Więckiewicza wyrówna to szanse małych organizacji m.in. podczas kampanii związanej z zachęceniem podatników do przekazania 1 proc. podatku.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Ogólne zasady, na jakich organizacje mogą w okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia bezpłatnie informować o swojej działalności w publicznych mediach, określa rozporządzenie KRRiT.

Ustalenia dotyczące szczegółów jego realizacji odbywają się w ramach m.in. Rady Działalności Pożytku Publicznego - organu działającego przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. W skład rady wchodzą przedstawiciele administracji rządowej, samorządowej oraz organizacji pozarządowych.

Rzecznik prasowy Polskiego Radia Radosław Kazimierski wyjaśnił, że problem stanowi m.in. kwestia, jak sprawiedliwie przyznać czas antenowy organizacjom. Zaznaczył też, że radio musi dostosować do rozporządzenia swoją ramówkę.

REKLAMA

Kazimierski powiedział, że zarząd PR podejmie uchwałę ws. rozporządzenia prawdopodobnie w połowie lutego. Podkreślił też, że obecnie mimo braku szczegółowych rozwiązań PR udostępnia bezpłatnie czas organizacjom pożytku publicznego, głównie w programie 2 PR. "W przypadku, gdybyśmy zostali zalani zgłoszeniami organizacji pozarządowych, będzie decydowała kolejność zgłoszeń" - zaznaczył. Kazimierski dodał, że na razie nie ma z tym problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poinformował, że od października ub. roku zgłosiło się 12 organizacji, z czego wyemitowano spoty 10 z nich. Podkreślił, że wnioski o udzielenie organizacjom czasu antenowego są realizowane, jeśli spełniają określone kryteria.

Zespół Centrum Informacji TVP poinformował PAP, że telewizja respektuje rozporządzenie KRRiT. "Zgodnie z jego zapisami od stycznia, oprócz spotów kampanii społecznych, emituje też własny spot promujący ideę przekazywania 1 proc. z podatku dochodowego od osób fizycznych organizacjom pożytku publicznego" - podano.

Więckiewicz ocenił, że rozporządzenie "zdemokratyzuje dostęp do mediów organizacji, które chcą informować o swojej działalności". Powiedział też, że potrzebna jest dyskusja na temat reklamy i promocji organizacji pożytku publicznego w mediach. "Powinna być zachowana równość szans. Małej organizacji nie stać na potężny przekaz w mediach" - dodał.

Podkreślił też, że w rozliczeniu podatkowym za 2010 jeden proc. podatku przekazało organizacjom ponad milion osób więcej niż rok wcześniej. Ocenił, że "ogromną rezerwę" stanowią podatnicy, za których rozlicza się z fiskusem pracodawca. Dodał, że trwają rozmowy z ZUS, by emeryci mogli przekazywać 1 proc. podatku wybranej organizacji za pomocą składanego oświadczenia. "Przewidujemy w tym roku korekty do ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, i prawdopodobnie ten problem umieścimy jako element zmian" - zapowiedział.

Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że 1 proc. podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego w rozliczeniu za 2010 r. przekazało 38 proc. uprawnionych, czyli ponad 10 mln podatników. Z danych na dzień 15 września ub. roku wynika, że na rzecz organizacji przekazano ponad 400 mln zł. Ostateczne rozliczenie ma być gotowe w marcu 2012 r. Podatnicy średnio przekazali organizacjom kwotę 39 zł. Pieniądze otrzymało 6,5 tys. organizacji, rok wcześniej 7,1 tys.

Rozporządzenie KRRiT z 29 kwietnia ub. roku określa sposób emisji audycji przygotowanych przez organizacje pozarządowe oraz czas przeznaczony na ich rozpowszechnianie. Mają one być emitowane w programach ogólnopolskich publicznej telewizji i radia, a także w stacjach regionalnych. Spółki mają obowiązek uwzględniać różnorodność zadań publicznych oraz ich znaczenie dla społeczności. Ponadto od 1 stycznia do 30 kwietnia telewizja i radio publiczne mają informować o możliwości i zasadach przekazywania 1 proc. podatku dochodowego organizacjom pożytku publicznego.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF od A do Z: słownik najważniejszych pojęć

Przedsiębiorcy od kilku lat żyją w niepewności związanej z reformą w fakturowaniu, jaką jest Krajowy System e-Faktur. Rewolucja w wystawianiu faktur kojarzy im się z drastycznymi zmianami i obowiązkami, których woleliby uniknąć. Czy jednak wystawianie dokumentów w Krajowym Systemie e-Faktur rzeczywiście jest takie skomplikowane? Materiały szkoleniowe, zarówno komercyjne, jak i te opracowywane przez rząd, często napisane są bardzo skomplikowanym, nieprzystępnym językiem, przez co dla wielu osób bywają trudne do przyswojenia. A przecież ważne, żeby definicje były dla wszystkich jasne i zrozumiałe. Poniżej znajduje się wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z reformą.

Thermomix w kosztach? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy, je zna. Prowadzisz działalność gospodarczą? Sprawdź

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

REKLAMA

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

REKLAMA

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA