REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatnicy wysłali ponad 1,5 mln e-PIT-ów

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Podatnicy wysłali 1mln 536 tys. elektronicznych deklaracji PIT za 2011 r. - poinformowało w poniedziałek Ministerstwo Finansów. Resort rozpoczął akcję "Kiedy wpadnie drugi milion" i liczy, że w tym roku zostanie wysłane 2 mln e-deklaracji.


Według resortu finansów akcja ma zachęcić podatników "do wspólnego medialnego odliczania liczby złożonych deklaracji PIT przez internet". Podobną akcję, podczas której odliczano "do miliona", Ministerstwo Finansów prowadziło w ubiegłym roku.

REKLAMA

Autopromocja

"Już teraz podatnicy przysłali rekordową liczbę 1 536 061 zeznań za 2011 r. (o 50 proc. więcej niż w ubiegłym roku), a do końca okresu rozliczeniowego zostało jeszcze 8 dni. MF będzie na bieżąco informować o liczbie złożonych zeznań, czekając, aż "wpadnie drugi milion"" - poinformowano w komunikacie.

Zgodnie z danymi z MF dotychczas najwięcej deklaracji PIT wysłanych przez internet bez podpisu elektronicznego wpłynęło w województwie: śląskim, mazowieckim i małopolskim (odpowiednio ponad 192 tys., 191 tys. i 137 tys. zeznań). Wśród miast przewodzą: Warszawa (ponad 107 tys. PIT-ów), Kraków (ponad 58 tys.) oraz Wrocław (ponad 36 tys.).

Resort informuje, że elektroniczne PIT-y bez podpisu kwalifikowanego najchętniej przesyłają ludzie młodzi: ponad 50 proc. wszystkich rozliczających się w ten sposób to osoby w wieku 21-40 lat. Osoby w wieku 41-50 lat oraz 51-60 lat stanowią po ok. 17 proc. ogółu wszystkich rozliczających się przez internet, a blisko 8,08 proc. ogółu zeznań przesłały osoby w wieku 61-70 lat.

"Coraz większa liczba rozliczeń elektronicznych to wynik ułatwień wprowadzanych przez resort finansów. Możliwość przesyłania popularnych PIT-ów bez podpisu elektronicznego i intuicyjność systemu e-Deklaracje pozwala podatnikom zaoszczędzić czas i pieniądze. Systemowi zaufał także Minister Finansów, który rozliczając podatek za 2011 skorzystał z systemu e-Deklaracje" - informuje MF.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ministerstwo przypomina, że przez internet można składać PIT: 28, 36, 36L, 37, 38, 39 oraz 16, 16A i 19A. Według ministerstwa, mimo iż składanie deklaracji papierowych wciąż pozostaje najpopularniejszym sposobem rozliczania się podatników, Polacy coraz chętniej rozliczają się przez internet.

Zapraszamy na serwis PIT 2011 >>

 

W komunikacie zapewniono, że aby korzystając z systemu e-Deklaracje wypełnić i wysłać zeznanie elektroniczne, wystarczy dostęp do komputera z internetem. Ministerstwo podaje, że system podpowiada, jak uniknąć błędów oraz gwarantuje bezpieczeństwo przesyłanych danych.

"Dzięki wymogowi autoryzacji deklaracji do minimum spada ryzyko, że ktoś się podszyje pod podatnika (najprostszą i bezkosztową metoda to podanie danych identyfikacyjnych podatnika i kwoty przychodu w poprzednim rocznym zeznaniu). Złożone w ten sposób zeznanie dotrze do urzędu skarbowego, a my mamy dowód wysłania PIT" - wyjaśniono.

Podatnik, który wyśle e-deklarację otrzyma elektronicznie tzw. Urzędowe Poświadczenia Odbioru (UPO). "To potwierdzenie wypełnienia obowiązku wobec urzędu skarbowego jest traktowane na równi z dowodem nadania listu poleconego czy potwierdzeniem złożenia zeznania bezpośrednio w urzędzie skarbowym" - zapewnia ministerstwo.

Aplikację e-Deklaracje Desktop lub interaktywne formularze podatkowe oraz instrukcję ich wypełniania i przesłania można pobrać ze strony www.e-deklaracje.gov.pl oraz ze specjalnej strony akcji informacyjnej MF www.szybkipit.pl.

Rozliczenie podatkowe należy wysłać do urzędu skarbowego do końca kwietnia. Do tego czasu trzeba też uregulować ewentualną zaległość podatkową wobec fiskusa.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prof. Modzelewski: Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Jak?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, gdyby uchwalono projekt przepisów wprowadzających obowiązkowy KSeF w przedłożonym niedawno kształcie, to większość podatników VAT nie będzie musiała wystawiać faktur ustrukturyzowanych w 2026 r.

Stopy procentowe NBP 2025: w maju obniżka o 0,5 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 6-7 maja 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,5 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosi od 8 maja 2025 r. 5,25 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zgodna z oczekiwaniami większości analityków finansowych i ekonomistów. Stopy NBP zmieniły się pierwszy raz od 3 października 2023 r.

Przekształcenie JDG a status podatnika rozpoczynającego działalność w estońskim CIT

W świetle marcowego wyroku NSA (sygn. II FSK 1412/24) zmienia się podejście do kwalifikacji podatkowej spółek powstałych z przekształcenia jednoosobowych działalności gospodarczych. Wyrok ten przesądził, że takie podmioty mogą korzystać z przywilejów "podatnika rozpoczynającego działalność" na gruncie przepisów o estońskim CIT.

Pracujesz na zleceniu - a może to faktyczna umowa o pracę? Jak ustalić i wykazać istnienie stosunku pracy

Osoby wykonujące umowy zlecenia, czy inne umowy cywilnoprawne, mają czasem wątpliwości, czy nie jest to de facto umowa o pracę. Każdy przedsiębiorca słyszał o możliwych kontrolach, podważeniu zatrudnienia, konieczności uzasadniania dlaczego taki a nie inny typ umowy został konkretnej osobie zaproponowany. A co ze swobodą zawierania umów? Czy forma umowy na którą zgadzamy się wspólnie z nowozatrudnioną osobą nie powinna być wystarczająca dla inspekcji pracy skoro zgodnie obie strony złożyły na niej swój podpis? Na te i wiele innych pytań odpowie Czytelnikom ten artykuł.

REKLAMA

Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

REKLAMA

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA