REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorząd doradców podatkowych wybrał nowe władze

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Podczas IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych, w dniach 10-12 stycznia br., delegaci z 16 regionalnych oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych (KIDP), uchwalili program działania Izby w latach 2014-2017, a także wybrali nowe organy, które będą kierować pracą samorządu zawodowego. Nową przewodniczącą została profesor nauk prawnych dr hab. Jadwiga Glumińska-Pawlic.


Nowe władze KRDP


Podczas Zjazdu wybrano nowe władze Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Przewodniczącą Krajowej Rady Doradców Podatkowych została profesor nauk prawnych, dr hab. Jadwiga Glumińska-Pawlic, doradca podatkowy, wykładowczyni Uniwersytetu Śląskiego. Zastąpiła na tym stanowisku dotychczasowego przewodniczącego, Tomasza Michalika.

REKLAMA

Profesor Jadwiga Glumińska-Pawlic przez kilkanaście lat orzekała w sprawach podatkowych w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Katowicach i w Podatkowej Komisji Odwoławczej katowickiej Izby Skarbowej. Obecnie pełni funkcję arbitra przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach. Jest uznanym ekspertem w sprawach finansów samorządu terytorialnego. Przewodnicząca jest autorką i współautorką ponad 150 publikacji naukowych, a także laureatem licznych nagród za osiągnięcia naukowe, w tym m.in. Nagrody Indywidualnej Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.


Program działań KIDP w latach 2014-2017


Jednym z najważniejszych celów IV Zjazdu Doradców Podatkowych było określenie roli i zadań samorządu zawodowego w latach 2014-2017.

- Priorytetem będzie przede wszystkim promocja zawodu, działania na rzecz pomocy prawnej dla członków samorządu, współpraca z innymi korporacjami oraz współpraca z organizacjami przedsiębiorców i organizacjami studenckimi - powiedziała dr hab. Jadwiga Glumińska-Pawlic. - W obliczu zmian, które czekają zawód doradcy podatkowego w związku z realizowanymi pracami nad II transzą deregulacji, KRDP IV kadencji będzie kontynuować rozpoczętą strategię przez poprzednią Radę, przy bliskiej współpracy z Ministerstwem Finansów oraz komisjami sejmowymi i senackimi - dodała.

Deregulacja zawodu doradcy podatkowego - opinia KRDP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Program działania Krajowej Izby Doradców Podatkowych w latach 2014-2017 obejmuje przede wszystkim aktywności mające na celu wzmocnienie wizerunku zawodu doradcy podatkowego jako zawodu zaufania publicznego, promocję zawodu oraz działania zmierzające do zapobieżenia deregulacji zawodu lub ograniczenia negatywnych jej skutków. W programie działania zapisano także m.in. ochronę zawodu doradcy podatkowego, opiniowanie aktów prawnych dotyczących prawa podatkowego, rozwój doradztwa podatkowego i podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Zjazd uchwalił zmiany w statucie KIDP, zasadach etyki i w przepisach dotyczących finansowania Izby.


Jak rozpocząć współpracę z doradcą podatkowym

 

Pełny skład Krajowej Rady Doradców Podatkowych IV kadencji:

 

 

 

 

Lp.

Imię

Nazwisko

Numer wpisu

Region

1.

Mirosław

Bochniak

10112

Lubelski

2.

Józef

Borowski

02184

Warmińsko-Mazurski

3.

Piotr

Brozowski

03637

Kujawsko-Pomorski

4.

Andrzej

Buczkowski

06069

Wielkopolski

5.

Mariusz

Cieśla

03490

Śląski

6.

Alicja

Czyszek

09532

Pomorski

7.

Wiesław

Dąbrowski

01051

Podlaski

8.

Lech

Feder

01913

Pomorski

9.

Jadwiga

Glumińska-Pawlic

11597

Śląski

10.

Walerian

Goryniak

00890

Wielkopolski

11.

Ewa

Grzejszczyk

09778

Mazowiecki

12.

Krzysztof

Janas

07257

Śląski

13.

Andrzej

Janikowski

06734

Małopolski

14.

Lucyna

Kadzikowska

07419

Zachodniopomorski

15.

Elżbieta

Konopka

02559

Opolski

16.

Wiesława

Krawiec

04492

Łódzki

17.

Tadeusz

Krawiec

04493

Łódzki

18.

Dariusz

Malinowski

00076

Świętokrzyski

19.

Ryszard

Małkiewicz

04311

Warmińsko-Mazurski

20.

Alicja

Marciniak

04382

Dolnośląski

21.

Andrzej

Marczak

02222

Mazowiecki

22.

Anna

Misiak

11028

Mazowiecki

23.

Roman

Namysłowski

09863

Mazowiecki

24.

Iwona

Nowaczyk

07905

Zachodniopomorski

25.

Paweł

Pec

05502

Wielkopolski

26.

Roman

Pitucha

02597

Lubelski

27.

Anna

Powroźnik

02055

Małopolski

28.

Piotr

Przybyła

06697

Podkarpacki

29.

Mariusz

Słomiński

02853

Kujawsko-Pomorski

30.

Andrzej

Świderek

04011

Podkarpacki

32.

Mirosława

Zachar

03149

Dolnośląski

33.

Magdalena

Zasiewska

06755

Mazowiecki

34.

Jacek

Zieliński

00411

Dolnośląski

35.

Tomasz

Ziółkowski

00625

Lubuski

 


Podyskutuj o tym na naszym forum

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami. Ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 roku. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

REKLAMA

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Gruszczyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

REKLAMA