REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorząd doradców podatkowych wybrał nowe władze

REKLAMA

Podczas IV Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych, w dniach 10-12 stycznia br., delegaci z 16 regionalnych oddziałów Krajowej Izby Doradców Podatkowych (KIDP), uchwalili program działania Izby w latach 2014-2017, a także wybrali nowe organy, które będą kierować pracą samorządu zawodowego. Nową przewodniczącą została profesor nauk prawnych dr hab. Jadwiga Glumińska-Pawlic.


Nowe władze KRDP


Podczas Zjazdu wybrano nowe władze Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Przewodniczącą Krajowej Rady Doradców Podatkowych została profesor nauk prawnych, dr hab. Jadwiga Glumińska-Pawlic, doradca podatkowy, wykładowczyni Uniwersytetu Śląskiego. Zastąpiła na tym stanowisku dotychczasowego przewodniczącego, Tomasza Michalika.

REKLAMA

Autopromocja

Profesor Jadwiga Glumińska-Pawlic przez kilkanaście lat orzekała w sprawach podatkowych w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Katowicach i w Podatkowej Komisji Odwoławczej katowickiej Izby Skarbowej. Obecnie pełni funkcję arbitra przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach. Jest uznanym ekspertem w sprawach finansów samorządu terytorialnego. Przewodnicząca jest autorką i współautorką ponad 150 publikacji naukowych, a także laureatem licznych nagród za osiągnięcia naukowe, w tym m.in. Nagrody Indywidualnej Ministra Edukacji Narodowej i Sportu.


Program działań KIDP w latach 2014-2017


Jednym z najważniejszych celów IV Zjazdu Doradców Podatkowych było określenie roli i zadań samorządu zawodowego w latach 2014-2017.

- Priorytetem będzie przede wszystkim promocja zawodu, działania na rzecz pomocy prawnej dla członków samorządu, współpraca z innymi korporacjami oraz współpraca z organizacjami przedsiębiorców i organizacjami studenckimi - powiedziała dr hab. Jadwiga Glumińska-Pawlic. - W obliczu zmian, które czekają zawód doradcy podatkowego w związku z realizowanymi pracami nad II transzą deregulacji, KRDP IV kadencji będzie kontynuować rozpoczętą strategię przez poprzednią Radę, przy bliskiej współpracy z Ministerstwem Finansów oraz komisjami sejmowymi i senackimi - dodała.

Deregulacja zawodu doradcy podatkowego - opinia KRDP

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Program działania Krajowej Izby Doradców Podatkowych w latach 2014-2017 obejmuje przede wszystkim aktywności mające na celu wzmocnienie wizerunku zawodu doradcy podatkowego jako zawodu zaufania publicznego, promocję zawodu oraz działania zmierzające do zapobieżenia deregulacji zawodu lub ograniczenia negatywnych jej skutków. W programie działania zapisano także m.in. ochronę zawodu doradcy podatkowego, opiniowanie aktów prawnych dotyczących prawa podatkowego, rozwój doradztwa podatkowego i podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Zjazd uchwalił zmiany w statucie KIDP, zasadach etyki i w przepisach dotyczących finansowania Izby.


Jak rozpocząć współpracę z doradcą podatkowym

 

Pełny skład Krajowej Rady Doradców Podatkowych IV kadencji:

 

 

 

 

Lp.

Imię

Nazwisko

Numer wpisu

Region

1.

Mirosław

Bochniak

10112

Lubelski

2.

Józef

Borowski

02184

Warmińsko-Mazurski

3.

Piotr

Brozowski

03637

Kujawsko-Pomorski

4.

Andrzej

Buczkowski

06069

Wielkopolski

5.

Mariusz

Cieśla

03490

Śląski

6.

Alicja

Czyszek

09532

Pomorski

7.

Wiesław

Dąbrowski

01051

Podlaski

8.

Lech

Feder

01913

Pomorski

9.

Jadwiga

Glumińska-Pawlic

11597

Śląski

10.

Walerian

Goryniak

00890

Wielkopolski

11.

Ewa

Grzejszczyk

09778

Mazowiecki

12.

Krzysztof

Janas

07257

Śląski

13.

Andrzej

Janikowski

06734

Małopolski

14.

Lucyna

Kadzikowska

07419

Zachodniopomorski

15.

Elżbieta

Konopka

02559

Opolski

16.

Wiesława

Krawiec

04492

Łódzki

17.

Tadeusz

Krawiec

04493

Łódzki

18.

Dariusz

Malinowski

00076

Świętokrzyski

19.

Ryszard

Małkiewicz

04311

Warmińsko-Mazurski

20.

Alicja

Marciniak

04382

Dolnośląski

21.

Andrzej

Marczak

02222

Mazowiecki

22.

Anna

Misiak

11028

Mazowiecki

23.

Roman

Namysłowski

09863

Mazowiecki

24.

Iwona

Nowaczyk

07905

Zachodniopomorski

25.

Paweł

Pec

05502

Wielkopolski

26.

Roman

Pitucha

02597

Lubelski

27.

Anna

Powroźnik

02055

Małopolski

28.

Piotr

Przybyła

06697

Podkarpacki

29.

Mariusz

Słomiński

02853

Kujawsko-Pomorski

30.

Andrzej

Świderek

04011

Podkarpacki

32.

Mirosława

Zachar

03149

Dolnośląski

33.

Magdalena

Zasiewska

06755

Mazowiecki

34.

Jacek

Zieliński

00411

Dolnośląski

35.

Tomasz

Ziółkowski

00625

Lubuski

 


Podyskutuj o tym na naszym forum

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA